Gezondheid alle pijlers

ervaringen Nova Sure

15-09-2014 07:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben er vrouwen ervaring met een Nova Sure behandeling? (Behandeling tegen hevig bloedverlies tijdens menstruatie door verwijdering van het baarmoederslijmvlies).

Volgens de Gyn is deze behandeling nog vrij nieuw waardoor er nog weinig echte ervaringen te meten zijn. Een ander alternatief tegen hevig bloedverlies zou een spiraaltje zijn, maar mij lijkt dat ik er met dit in 1x vanaf ben en niet elke 5 jaar terug hoef te komen.
Ik. Geen moment spijt van gehad. Alleen ik zat toen al in de overgang, is nu zo'n zesenhalf jaar geleden...
Ik sluit me aan bij de vorige spreekster, behandeling gehad, nooit meer bloedingen. Had ik zes jaar eerder moeten doen! Zoek een ziekenhuis in de buurt dat ervaring met deze behandeling heeft.
leef, geniet en eet!
Zoek op viva en novasure, er zijn zeker al heel veel ervaringen waar je zeker wat aan hebt!
Ik lees mee, boarn.

Woens gesprek bij gyn. Ik wil ook een novasurebehandeling.
verdwaald op het nieuwe forum
Ik heb 3 maanden geleden een thermachoice gehad, zelfde soort ingreep is dat. Qua bloedverlies echt top, helemaal geen druppel meer tot nu toe. Maar wat ik er voor terug heb gekregen is 24/7 menstruatiepijn. BIj controle blijkt de thermachoice geslaagd en nu weet de gyn. even niet meer wat te doen. Ik wil geen pil of spiraal meer daar werd ik heel ziek van.
Ik heb ook de thermachoice gehad, met ruggenprik. Ik menstrueer nog wel, maar zo licht dat ik maar 2dagen een inlegkruisje nodig heb.
Ohw, dat klinkt hoopvol! Het ziekenhuis bij mij in de stad kan de ingreep doen. Binnen een uur sta je weer buiten geloof ik :-)

Wanneer ik weer achter de pc zit al ik eens zoeken in het Viva archief, mobiel wil dat wat lastig.
Ik heb hem vorige week laten doen, poliklinisch ( dus geen narcose) bij dr Renes in het IJsseland ( Rdam)

Door alle verhalen was ik ook lichtelijk nerveus voor de pijn, maar wilde geen narcose voor die 2 minuten.

Nou.. totaal niéts gevoeld.

Ja, het is een beetje warm van binnen, maar echt heel goed te doen. Ook geen napijn gehad en ook amper nagebloed.

Nu eerste menstruatie afwachten en kijken of het gewerkt heeft. Maar ik was in elk geval de dag erna weer helemaal oké.
novasure

Voor de mobielers onder ons! Even topic opgezocht.
Dank je supersas!
verdwaald op het nieuwe forum
Ik heb gisteren Novasure behandeling gehad. Wel onder algehele narcose. Zou het zo weer laten doen. Geen pijn gehad. Geen last van de narcose. En het Vloeien is nagenoeg nihil. Nu mijn eerste menstruatie afwachten. Heb goede hoop. Mijn menstruatie was zo hevig dat ik van mijn werk moest verzuimen.
Zie dat dit topic redelijk oud is

Om behulpzaam te zijn wil ik reactie plaatsen

Heb eind 2016 een novasure behandeling gehad

Geen narcose plaatselijke verdoving vd baarmoedermond en een beetje kalmering dmv neusspray

De ingreep zelf was even pijnlijk maar zo voorbij. In de middag had ik erge buikpijn (ondanks morfine pil) toen ik in slaap viel en rond 18 uur wakker werd was t nog zwakke pijn. Lekker kopje thee en beschuitje en in bed op tablet: sex and the city gekeken.

Werd al snel weer moe en ben in slaap gevallen

Nu geen pijn. Wel moe achtig maar dat wist ik.

Wat wel gek is, die spuitjes in mijn neus tegen de zenuwen, ben best veel kwijt (was bekend, toch aparte ervaring)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven