Wie maakt er zelf deoderant?
vrijdag 17 oktober 2014 om 14:22
Op internet (waar anders ) vond ik het recept voor deoderant met zuiveringszout, maizena en kokosolie.
Wie maakt er ook wel op deze manier deoderant en wil haar ervaringen met mij delen? Ik vroeg me af deze deo ook helpt tegen transpiratie of alleen tegen de geur? En zo ja, is het echt afdoende?
Waar koop je de kokosolie?
Wie maakt er ook wel op deze manier deoderant en wil haar ervaringen met mij delen? Ik vroeg me af deze deo ook helpt tegen transpiratie of alleen tegen de geur? En zo ja, is het echt afdoende?
Waar koop je de kokosolie?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 17 oktober 2014 om 15:46
Het lijkt me een enorm gesmeer om zelf deodorant te maken. Net zulk gesmeer als zelf koken. Tenminste als je Ellen heet. Ik kan niks maken zonder daarbij de smeren. Kokos olie heb ik bij de turkse toko gehaald. Ooit eens.
Succes. Al lijkt me even snel naar de buurtsuper rennen en daar deo kopen een stuk simpeler.
Succes. Al lijkt me even snel naar de buurtsuper rennen en daar deo kopen een stuk simpeler.
vrijdag 17 oktober 2014 om 16:18
Ja, ik. Gebruik het al een jaar nu. Ik zweet wel eens maar de geur is zo goed als weg. Terwijl ik met spuitdeo's echt constant stonk op een gegeven moment.
Ik zeg dus aanrader! Daarnaast is het een kwestie van gelijke delen kokosolie, maizena en baking soda door elkaar prakken en klaar! Soms voeg ik er ook nog een geur olie aan toe, citrus bijvoorbeeld.
Ik zeg dus aanrader! Daarnaast is het een kwestie van gelijke delen kokosolie, maizena en baking soda door elkaar prakken en klaar! Soms voeg ik er ook nog een geur olie aan toe, citrus bijvoorbeeld.
vrijdag 17 oktober 2014 om 17:20
Ik moet dat toch ook eens gaan proberen. Ik gebruik nu een tijdje kokosolie als tandpasta en een vervelend fibroom op mijn tandvlees is ineens verleden tijd, gewoon foetsie. Ook geen last meer van gevoelige tanden of tandplak. Ik heb nog een keer met tandpasta gepoetst en dat deed warempel pijn aan mijn tanden en ik vond dat ik juist geen frisser mondgevoel had.
Ik ga er ook eens deo van maken. Moet het met maïzena, dat heb ik niet in huis namelijk. De rest wel.
Ik ga er ook eens deo van maken. Moet het met maïzena, dat heb ik niet in huis namelijk. De rest wel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
vrijdag 17 oktober 2014 om 17:31
Ik heb het geprobeerd en het werkte prima. Ben ermee gestopt toen het potje leeg was. Smeer nu gewoon een beetje kokosolie onder mijn oksels (die hebben nog nooit zo zacht aangevoeld) en gebruik een poederkwast om de baking soda onder mijn oksel aan te brengen. Ik was mijn oksels overigens ook met baking soda ipv zeep. Nu heb ik helemaal geen last meer van zweetgeur of nog erger, de gemixte geur van zweet en verschaalde deodorant in de kleren die ik gedragen heb.
vrijdag 17 oktober 2014 om 17:35
[quote]manmar schreef op 17 oktober 2014 @ 17:31:
Ik heb het geprobeerd en het werkte prima. Ben ermee gestopt toen het potje leeg was. Smeer nu gewoon een beetje kokosolie onder mijn oksels (die hebben nog nooit zo zacht aangevoeld) en gebruik een poederkwast om de baking soda onder mijn oksel aan te brengen. /quote]
Wordt dat dan niet een beetje een plakzooitje?
Hoe lang duurt het voordat de homemade deo is ingetrokken?
Ik heb het geprobeerd en het werkte prima. Ben ermee gestopt toen het potje leeg was. Smeer nu gewoon een beetje kokosolie onder mijn oksels (die hebben nog nooit zo zacht aangevoeld) en gebruik een poederkwast om de baking soda onder mijn oksel aan te brengen. /quote]
vrijdag 17 oktober 2014 om 17:46
quote:zweefje1 schreef op 17 oktober 2014 @ 17:25:
Zelf deo maken? Echt? Waarom? ?Omdat je geen chemische zooi op je lijf wilt bijvoorbeeld. Ik gebruik al jaren de zoutkristal van de tuinen. Werkt heel goed. Ik koop nooit meer gewone deo. Ga dit recept ook proberen. Je zweet nog wel gewoon, je stinkt alleen niet meer. Maar zweten js ook al iets wat de meeste mensen tegenwoordig vies vinden...
Zelf deo maken? Echt? Waarom? ?Omdat je geen chemische zooi op je lijf wilt bijvoorbeeld. Ik gebruik al jaren de zoutkristal van de tuinen. Werkt heel goed. Ik koop nooit meer gewone deo. Ga dit recept ook proberen. Je zweet nog wel gewoon, je stinkt alleen niet meer. Maar zweten js ook al iets wat de meeste mensen tegenwoordig vies vinden...
vrijdag 17 oktober 2014 om 17:48
quote:kartonnendoos, 21 minuten geleden
Wat maakt dat jullie dit als deo gebruiken? Heeft het een speciale reden?
K ben geen kattenkop, maar wel oprecht geïnteresseerd!
Gewoon, zin in een experimentje. Ik probeer steeds nieuwe deo's uit en ze bevallen allemaal eigenlijk maar matig. Dat tandpastaexperimentje van me is heel goed bevallen, dus waarom niet eens proberen met deo. Kokosolie bevalt me heel goed als make-up remover, tandpasta, scheerolie, kan de deo er ook nog wel bij.
Het schijnt ook te werken met arrowroot in plaats van maïzena, dat heb ik wel in huis.
Wat maakt dat jullie dit als deo gebruiken? Heeft het een speciale reden?
K ben geen kattenkop, maar wel oprecht geïnteresseerd!
Gewoon, zin in een experimentje. Ik probeer steeds nieuwe deo's uit en ze bevallen allemaal eigenlijk maar matig. Dat tandpastaexperimentje van me is heel goed bevallen, dus waarom niet eens proberen met deo. Kokosolie bevalt me heel goed als make-up remover, tandpasta, scheerolie, kan de deo er ook nog wel bij.
Het schijnt ook te werken met arrowroot in plaats van maïzena, dat heb ik wel in huis.
You know how I know? Because I reeaally think so!
vrijdag 17 oktober 2014 om 18:07
quote:clemance schreef op 17 oktober 2014 @ 17:35:
Geen plakzooitje, kokosolie trekt snel in de huid, ik gebruik het ook als dagcreme omdat het een spf heeft. Ik heb een pot gekocht om het uit te proberen, want er zijn zoveel toepassingen voor kokosolie dat het sowieso geen weggegooid geld zou zijn. Ik gebruik het ook altijd om in te bakken en als wax in mijn haar.
Hierboven werd gevraagd waarom. Nou vooral omdat ik het veel makkelijker vind. Ben nogal lui qua boodschappen doen, hoef nu alleen maar kokosolie (bij de turk, AH, tuinen oid) te kopen en niet overal verschillende producten voor te kopen.
Geen plakzooitje, kokosolie trekt snel in de huid, ik gebruik het ook als dagcreme omdat het een spf heeft. Ik heb een pot gekocht om het uit te proberen, want er zijn zoveel toepassingen voor kokosolie dat het sowieso geen weggegooid geld zou zijn. Ik gebruik het ook altijd om in te bakken en als wax in mijn haar.
Hierboven werd gevraagd waarom. Nou vooral omdat ik het veel makkelijker vind. Ben nogal lui qua boodschappen doen, hoef nu alleen maar kokosolie (bij de turk, AH, tuinen oid) te kopen en niet overal verschillende producten voor te kopen.
vrijdag 17 oktober 2014 om 20:29
@kartonnen doos, ik gebruik het omdat ik met gewone deo bleef stinken ook direct uit de douche. Daarbij wilde ik graag een natuurlijker deo gebruiken.
@MrsStanleyWalker, kan idd ook met arrowroot maar het kan ook zonder maizena/arrowroot. Die is namelijk alleen om er meer een papje van te maken. Ik heb allebei geprobeerd maar vind met wel prettiger!
@MrsStanleyWalker, kan idd ook met arrowroot maar het kan ook zonder maizena/arrowroot. Die is namelijk alleen om er meer een papje van te maken. Ik heb allebei geprobeerd maar vind met wel prettiger!
vrijdag 17 oktober 2014 om 21:30
Ik ben er erg tevreden mee, vooral om zweetgeur te voorkomen. Beste deo die ik ooit heb gehad (en ik heb ook die kristallen geprobeerd). Wel spuit ik er soms nog een geurtje overheen. Ik houd namelijk eigenlijk niet zo van de lucht van kokos.
Ik heb overigens een hele gevoelige huid. Voor alle zekerheid daarom niet meteen na het scheren.
Ik heb overigens een hele gevoelige huid. Voor alle zekerheid daarom niet meteen na het scheren.
vrijdag 17 oktober 2014 om 21:36
zaterdag 18 oktober 2014 om 09:02
zaterdag 18 oktober 2014 om 17:01
Ik gebruikte vroeger verse limoenen. Hier in Nederland lukt het dagelijks limoenen plukken niet meer. Het hielp bij mij tegen de geur tot ik een jaar of twaalf werd en ik veel heviger ging transpireren en sindsdien vrijwel alles wegzweet.
Zelf iets brouwen heb ik op het gebied van deo nog nooit gedaan.
Zelf iets brouwen heb ik op het gebied van deo nog nooit gedaan.