abortus ?

22-10-2014 11:07 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo.allemaal

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt vandaar dat ik dit forum opgezocht heb.

Ik weet nog niet precies zoek, maar ik vermoed wat begrip, steun,, tips.....

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben ik verwacht zo rond de 7 weken ergens,

Vorige jaar heb ik het uitgemaakt met mijn ex. afgelopen zomer ben ik per ongelijk toch nog in bed beland met mijn ex(waar ik eigenlijk direct spijt van heb om de een of andere reden ben ik hier zwanger van geworden)

Doordat ik verder afgelopen jaar niet seksueel actief ben geweest weet ik gewoon dat het van hem is.

Maar nu komt het, zo'n 6 weken geleden heb ik een jongen leren kennen en het is inmiddels mijn vriend geworden waar ik erg blij mee ben.

maar wat te doen met de zwangerschap.??

Mijn gevoel zegt erg sterk dat ik het weg moet laten halen, ondanks dat ik er tegen de ingreep op zie en dat het wel erg definitief is.

Dit wil ik omdat ik geen gezamenlijke toekomst zie tussen mij en mijn ex en moet er eigenlijk niet aan denken om hem nog regelmatig te gaan zien(we hebben geen ruzie en het is een aardige vent maar toch)

Ik ben van mening dat als ik een kind krijg de basis goed moet zijn, uiteraard begrijp ik dat je dit nooit 100% kan hebben maar om nou te starten met een opvoeding waarbij de ouders niet meer bij elkaar zijn.

Vanavond ga ik het mijn huidige vriend vertellen dit vind ik erg spannend, hoe gaat hij reageren?? blijft hij bij mij ??? hoe gaat hij denken over mij ?? enz maar ik vind dat hij er recht op heeft dus zal ik het hem wel moeten vertellen .

Wel ben ik op dit moment van mijn roze wolk gevallen qua verliefdheid want ik moet me nu met heel andere dingen bezig houden dan dat je normaal zou doen in het begin van een relatie

Verder ben ik me aan het afvragen moet ik het mijn ex vertellen ik vind dat hij er recht op heeft maar ik weet dat ik hem erg veel verdriet ga doen, hij had graag nog een relatie met me willen hebben en heeft een grote kinderwens.

Zelf heb ik noot specifiek een kinderwens gehad maar heb altijd tegen me zelf, dat als de relatie goed zit en het komt ter spraken dat wil ik er wel over nadenken..

Kortom een echte soap, wie vertel ik wat ??hoe gaat iedereen reageren?

oh en natuurlijk, moet ik bij mijn beslissing blijven om abortus te nemen ??
Dat kan je alleen zelf beslissen. Maar waarom onnodig je ex kwetsen? Hij kan hier niets mee. Vertel het niet. Tenzij je het kind houdt natuurlijk.
Als je nu zeven weken zwanger bent is de bevruchting dus 5 weken geleden. En je nieuwe vriend ken je zes weken?

Als je eigenlijk geen kinderwens hebt maar er 'in een goede relatie' 'wel over na zou willen denken', lijkt dit me dus niet het goede moment.
Niemand kan je ooit zeggen of jij een abortus moet ondergaan, alleen wat ze zelf zouden doen.

En ik zelf zou de zwangerschap afbreken, je geeft aan dat je geen echte kinderwens hebt, geen zin in contact met je ex en je bent bezig met een ander.

En als je het doet zou ik het ook tegen niemand zeggen. Nieuwe liefde heeft er niks aan en ex maak je alleen maar verdrietig en in de war.
Volgens mij kwets ik hem hier inderdaad meer mee naar heeft hij niet een soort van "recht " om het je meten ? Bedoel het is niet netjes.
Kijk eens op Siriz Zij kunnen je helpen met het maken van een keuze die bij jou past. Of je het nu weg laat halen of niet.
Voor mijzelf heb ik altijd iets gehad van, zou ik het kunnen om een kind te krijgen, emotioneel en financieel. Dit is iets wat jij alleen maar zelf kunt bedenken. In jouw situatie zou ik het zeker gehouden hebben.

De vader van het kind heeft sowieso het recht om ervan af te weten, wat je ook beslist. En wie weet heeft hij wel een nuchtere kijk op de situatie...

En wat jouw huidige vriend betreft? Als het koekje voor jou gebakken is eet een ander hem echt niet op. Leg het hem rustig uit wat er gebeurt is en kijk zijn reactie af. Is hij begripvol... Dan kun je er over nadenken. Loopt hij gelijk weg, dan moet je je indenken of hij uberhaubt wel de juiste is voor je...

Maar succes met je keuze! Ik had het voor mezelf wel geweten.
You can better regret the things you did than regret the things you didnt do...
OrLeander, vind je niet dat je als ik het mijn nieuwe vriend niet vertel ik meteen een valse start maak ?

Daarbij gaat hij zich toch dol afvragen waarom ik eventuele pijn en verdriet heb enz
Ik zou eerst ns uitvogelen wie de vader is. 7 weken zwanger= 5 weken na bevruchting en je nieuwe vriend ken je zes weken.
Hij heeft toch sowieso geen rechten? Jij bepaalt of je de zwangerschap voortzet of niet. Hij heeft zo te lezen geen stemrecht in de beslissing. Je kwetst hem onnodig. Ik zou het niet vertellen.
Gezien je vele vragen (en zelfs twijfel over de abortus), raad ik je aan dit eerst met een goede, discrete vriend of vriendin te bespreken.
Wat heeft hij eraan om te weten dat je zwanger was als je toch een abortus laat doen?
quote:M@rtje24 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:19:

Kijk eens op Siriz Zij kunnen je helpen met het maken van een keuze die bij jou past. Of je het nu weg laat halen of niet.Vooral niet doen TO. Komt over als een anti-abortus-club.

Visie van Siriz

Ga dan naar het FIOM.
De vraag is of je een kind wil.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je bereikt er verder niks mee door het te vertellen. Het siert je dat je het oneerlijk vindt, maar misschien plant je iets in je ex zijn hoofd waar hij de rest van zijn leven mee moet leven.

als je zeker weet dat je een abortus wilt, zou ik niks zeggen. Je wilt helemaal los zijn van je ex zeg je? Door aan te geven aan hem dat je zwanger van hem was, zal dit alleen al in gedachten altijd tussen jullie in staan. Jij was de eerste die zijn kind droeg...begrijp je?

Sterkte met het vertellen aan je huidige vriend. Schaam je niet. Het is gebeurt nog voor je hem kende.
afgelopen zomer heb je met je ex gesekst en je weet zeker dat het van hem is, je zou nu 7 weken zwanger zijn?

als je 7 weken zwanger bent, heb je 5 weken geleden seks gehad

maar je kent je nieuwe vlam 6 weken

dus heb je óf een week nadat je je nieuwe vlam kende seks gehad met je ex

óf dit kind is van je nieuwe vlam waarmee je seks hebt gehad toen je hem een week kende

óf je bent al (veel) langer zwanger, zo lang zelfs dat het maar de vraag is of je niet al (veel) te laat bent voor abortus
Ik weet wie de vader is nog geen ECHTE sex gehad met mijn nieuwe vriend.

Eigenlijk is er niet echt een twijfel ik wil die abortus voor mijn gevoel alleen ben denk ik bang dat ik het onderschat of zo
quote:Fame schreef op 22 oktober 2014 @ 11:24:

De vraag is of je een kind wil.Dat dus! En ik proef in je posts, TO, dat je er eigenlijk niet zo klaar voor bent. Maar mss zie ik dat verkeerd.
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:27:

Eigenlijk is er niet echt een twijfel ik wil die abortus voor mijn gevoel alleen ben denk ik bang dat ik het onderschat of zoOke. Een abortus die je echt wilt gaat je niet heel veel problemen opleveren is mijn eigen ervaring. Leuk is het zeker niet en je zult er nog vaak over denken, maar als jij nu overtuigd bent dat je geen kindje wilt, volg dan je hart en verstand.
quote:ana_isabel schreef op 22 oktober 2014 @ 11:25:

Je bereikt er verder niks mee door het te vertellen. Het siert je dat je het oneerlijk vindt, maar misschien plant je iets in je ex zijn hoofd waar hij de rest van zijn leven mee moet leven.

als je zeker weet dat je een abortus wilt, zou ik niks zeggen. Je wilt helemaal los zijn van je ex zeg je? Door aan te geven aan hem dat je zwanger van hem was, zal dit alleen al in gedachten altijd tussen jullie in staan. Jij was de eerste die zijn kind droeg...begrijp je?

Sterkte met het vertellen aan je huidige vriend. Schaam je niet. Het is gebeurt nog voor je hem kende.

Dankje wel!!!!

Je hebt gelijk van die mogelijke verbintenis , uiteraard heb ik daar over na gedacht maar nu ik het zo lees komt het helder binnen thanks
quote:Fame schreef op 22 oktober 2014 @ 11:24:

De vraag is of je een kind wil.Daar twijfelt ze over idd. Lijkt me ook de hoofdvraag hier. Lekker handig om dan nu iedereen in te gaan lichten en allerlei (verwarrende) gesprekken te voeren.
quote:cochise schreef op 22 oktober 2014 @ 11:31:

[...]

Oke. Een abortus die je echt wilt gaat je niet heel veel problemen opleveren is mijn eigen ervaring. Leuk is het zeker niet en je zult er nog vaak over denken, maar als jij nu overtuigd bent dat je geen kindje wilt, volg dan je hart en verstand.Thanks laten we hopen
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:27:

als je zeker weet wie de vader is en zeker weet dat je 7 weken zwanger bent (dus 5 weken geleden seks), zou ik dat zeer zeker niet aan je nieuwe vlam vertellen

dan heb je nl toen je een week met hem omging, nog seks met je ex gehad

ik geloof nooit dat hij het geen enkel probleem vindt te weten dat je een abortus ondergaat van je ex terwijl je hem al een week kende
Hoeveel vrouwen ken jij die zwanger waren van meneer 1 en tijdens de zwangerschap een relatie opbouwden met meneer 2? Ik kende er één, maar die relatie is alweer voorbij. De vrouw staat er nu alleen voor met haar kind.
quote:vivamila schreef op 22 oktober 2014 @ 11:32:

[...]

Daar twijfelt ze over idd. Lijkt me ook de hoofdvraag hier. Lekker handig om dan nu iedereen in te gaan lichten en allerlei (verwarrende) gesprekken te voeren.

Wat ik al aangaf..Zie het niet zitten om het kind te laken komen maar ergens zegt een stemmetje dus van onderschat je het niet, waarom maak je een einde aan een levend wezen terwijl sommige juist heel graag kinderen willen hebben.

Maar ik vermoeid dat deze gedachten voortkomen uit onzekerheid immers geen ervaring mee HiHi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven