Mooi VS aantrekkelijk

24-10-2014 19:01 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu eigenlijk écht het verschil? Naar mijn idee kun je iemand mooi vinden maar niet aantrekkelijk, aantrekkelijk is ook meteen iemand mooi vinden maar dan dat het hele plaatje compleet is.. Klopt dat een beetje ?
quote:Summerdance schreef op 24 oktober 2014 @ 19:05:

Volgens mij is aantrekkelijk een beetje het beeld wat de norm is

(generaliserend: slang, lange blonde haren, goed figuur) en mooi is in mijn ogen meer het totaalplaatje wat je zelf van iemand hebt

En die iemand kan dan best een grote neus hebben, of platvoeten of peenhaar, of een paar kilo te veelIk weet niet hoor maar een slanG vind ik niet bepaald aantrekkelijk hoewel sommigen idd wel mooi kunnen zijn.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik voel me wel eens aangetrokken tot mensen die ik helemaal niet mooi vind en andersom ook wel..
Lastige, voor mij zit aantrekkelijkheid oa in oogopslag (pretogen), kaaklijn (bij een man vooral), manier van praten, bewegen. En waar ik ook altijd heel erg op let zijn handen, dat kan voor mij echt een blikvanger zijn. Ik kijk niet op een paar scheefstaande tanden bijv.

Zelfspot hou ik bijv. ook van, zeker met humor gebracht en niet bedoeld om jezelf naar beneden te halen.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Lelijke mensne, die merken dat het erg lastig is een partner te vinden, of vrienden, of een baan, zullen vast blij zijn met de politiek correcte leugen van mensen die beweren dat ze niet naar uiterlijk kijken.
Aantrekkelijk is iets met chemie, aantrekkingskracht (al dan niet seksueel) en mooi is wat afstandelijker, zonder gevoel.
Mooi: prettig om naar te kijken, regelmatige gelaatstrekken, verzorgd. Puur wat het oog ziet.

Aantrekkelijk: eigenschappen, uiterlijke kenmerken, manier van presenteren die door anderen als zeer begeerlijk worden gezien. Vaak mensen die ook van 'minpunten' een handelsmerk weten te maken.

Mooi mens: iemand met een 'goed' karakter, vaak mensen met een groot hart (al dan niet direct zichtbaar).

Lelijk: qua uiterlijk kom ik echt niet vaak mensen tegen waarbij ik denk dat ze wel heel erg benadeeld zijn door moeder Natuur. Verreweg de meeste mensen hebben wel iets meegekregen. Mooie ogen, symphatiek gezicht, kuiltjes in de wangen, goed postuur, etc.
quote:nina1966 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:59:

Aantrekkelijk is iets met chemie, aantrekkingskracht (al dan niet seksueel) en mooi is wat afstandelijker, zonder gevoel.ja dat denk ik dus ook! eens
quote:Mousson schreef op vrijdag 24 oktober 2014 21:08 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nina1966 in "Mooi VS aantrekkelijk"" class="messagelink">nina1966 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:59</a>:</b>

Aantrekkelijk is iets met chemie, aantrekkingskracht (al dan niet seksueel) en mooi is wat afstandelijker, zonder gevoel.</div></blockquote>ja dat denk ik dus ook! eens Ook eens!
Mooi is voor mij een soort perfect of heel erg knap. Dat zijn vaak mensen waarvan heel veel mensen dat met mij eens zijn. Omdat dit mensen zijn die een goed gebouwd lichaam hebben en een mooi symmetrisch gezicht. Ik noem een Doutzen Kroes, Adriana Lima, George Clooney of Chris Hemsworth.

En nee, niet iedereen vindt dit mooi, maar veel mensen wel.

Aantrekkelijk heeft meer met uitstraling en sex-appeal te maken. Iemand kan in mijn ogen heel erg mooi zijn, maar ik krijg t er niet warm of koud van. Terwijl die man met net 5 kilo teveel, een scheve mond, maar wèl die twinkeling in zijn ogen mij kriebels kan laten krijgen. En daarvoor hoef ik iemand niet persé te kennen qua karakter, dat kan ook gewoon oogcontact in de kroeg zijn. Meer chemie denk ik. Ik vind Ronaldo bijvoorbeeld objectief gezien een mooie man, maar verder vind ik hem helemaal niet aantrekkelijk. En een Tygo Gernandt (ik noem maar wat) is veel minder 'mooi', maar die vind ik wel aantrekkelijk.

Aantrekkingskracht is meer een kwestie van of je het 'erop kunt of niet' en mooi is voor mijn gevoel een objectiever iets, hoewel daar ook altijd over te discussiëren valt.

Edit: aantrekkingskracht hoeft ook niet altijd seksueel te zijn, maar kan ik ook hebben met een vrouw (als heterovrouw zijnde). Chemie is t goede woord denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven