Napraattopic 7

26-10-2014 20:22 3119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Enn schreef op 26 oktober 2014 @ 21:25:

[...]

Weet ik niet meer precies.

Google even : Trollen op het Vivaforum.

https://www.google.nl/sea ... ei=a1hNVMnnI4Hm-gb80YDwDA

Op Fok!

Klacht: Kippen van het Viva forum die niet tegen een grapje kunnen.

http://forum.fok.nl/topic/2162156/1/25
quote:Star schreef op 26 oktober 2014 @ 21:17:

Maar die van het alleen vliegen was geen nieuwe forummer toch?

Darriva was ook niet nieuw, als in: die praatte ook over andere dingen mee.

Die alleen vliegen forummer verraadde zich door haar dikke auto dwars door New York. Zo omschrijft iemand die daar woont dat niet.
quote:jippie55 schreef op 26 oktober 2014 @ 21:21:

[...]

Volgens mij ook en is dit dezelfde die twee jaar geleden al die verhalen over Zuid Afrika uit haar duim zoog

Precies. Er duiken de afgelopen jaren steeds dezelfde soort verhalen op, iedere keer gesitueerd in andere landen.

Mods, doe je voordeel met deze kennis
Ze heeft/hebben genoeg dr best gedaan, ze is ook nu nog het onderwerp van gesprek. Dan vind ik dat je een eremedaille verdiend.
quote:HelgaV schreef op 26 oktober 2014 @ 21:17:

Er was toch ook eens iemand anders met een kind dat zomaar in haar leven kwam, zwanger werd en... en de ontknoping weet ik niet meer. Geen idee trouwens of zij ook uit de VS kwam.

Yep die zus woonde hoe toevallig in de VS en had een baby,zus werd door haar vriend vermoord en to kon zomaar die baby meenemen naar Nederland en het kind hier als haar eigen in laten schrijven.

Om het drama af te maken kreeg to een brief van de moordenaar van haar zus dat hij contact met het kind wilde
quote:bootje_op_de_golven schreef op 26 oktober 2014 @ 21:28:

[...]

iedere keer gesitueerd in andere landen.

Ahum.
quote:diamond-gloss schreef op 26 oktober 2014 @ 21:29:

[...]

Yep die zus woonde hoe toevallig in de VS en had een baby,zus werd door haar vriend vermoord en to kon zomaar die baby meenemen naar Nederland en het kind hier als haar eigen in laten schrijven.

Om het drama af te maken kreeg to een brief van de moordenaar van haar zus dat hij contact met het kind wilde Er gaat echt helemaal geen belletje rinkelen Ik zal de ontknoping gemist hebben!
quote:HelgaV schreef op 26 oktober 2014 @ 21:31:

[...]

Er gaat echt helemaal geen belletje rinkelen Ik zal de ontknoping gemist hebben! Ik heb hem gelezen, destijds, en volgens mij was er helemaal geen ontknoping. NIW, ik moest ook al aan dat topic denken. Sommige mensen gaan wel ver voor een beetje aandacht.
quote:jippie55 schreef op 26 oktober 2014 @ 21:21:

[...]

Volgens mij ook en is dit dezelfde die twee jaar geleden al die verhalen over Zuid Afrika uit haar duim zoogYep darriva was ook zogenaamd in Zuid Afrika geboren en haar vijfjarige zoon ook,vader van het kind woonde daar en had er geen enkel probleem mee als zij en haar militair naar hoe kan het ook anders de VS gingen emigreren..
quote:StoraHuntur schreef op 26 oktober 2014 @ 21:29:

[...]

Ahum.Jazeker, VS, Zuid-Afrika en volgens mij ook een keer de UK.
quote:diamond-gloss schreef op 26 oktober 2014 @ 21:29:

[...]

Om het drama af te maken kreeg to een brief van de moordenaar van haar zus dat hij contact met het kind wilde Jij verdient wel een stickertje van de mods! Denk niet dat ze deze trollenvangst op eigen houtje voor elkaar hadden gekregen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 26 oktober 2014 @ 21:35:

[...]

Jazeker, VS, Zuid-Afrika en volgens mij ook een keer de UK.Ik woon ook in het buitenland
In da bronx vandaar dat ik veel beef heb met alle thugs hier.
quote:StoraHuntur schreef op 26 oktober 2014 @ 21:36:

[...]

Ik woon ook in het buitenland Dan wordt het tijd om jouw Viva-carrière eens uit te gaan pluizen
quote:StoraHuntur schreef op 26 oktober 2014 @ 21:37:

In da bronx vandaar dat ik veel beef heb met alle thugs hier.Komen ze allemaal op bezoek om bij je te poepen dan?
quote:StoraHuntur schreef op 26 oktober 2014 @ 21:37:

In da bronx vandaar dat ik veel beef heb met alle thugs hier.Waren die foto's van da bronx? Dat is daar goed opgeknapt dan.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Thordis2.0 schreef op 26 oktober 2014 @ 21:21:

[...]

Dat is soms puzzelen.

En hier wordt de link altijd gelegd tussen staffen en bans, maar mijn ervaring is dat mensen ook gewoon een ban kunnen krijgen zonder dat iemand ooit gestaft heeft. Op het forum waar ik modderde had elke mod een eigen pijler of twee, en ja, daar las je vrijwel alles. Of iig de opvallende dingen (topics met gekke titels, opeens veel pagina's, enz) en dan deelde je ook gewoon bans uit. Op dat forum werd eigenlijk niet gestaft, mensen konden een topic of bericht melden, maar dat gebeurde zelden. Wel via mail soms een klacht over iemand. Maar de meeste maatregelen namen de mods gewoon uit zichzelf adhv de regels.

Hier wordt lacherig gedaan over staffen, alsof dat klikken is en mensen automatisch een ban krijgen als je staft. Maar je moet iets tegen de regels gedaan hebben wil je een ban krijgen, en het aantal keren gestaft zijn heeft daar weinig mee te maken.

Oh ik ben ook mod op een rustig forum. Een melding betekent zeker niet automatisch een waarschuwing of een ban, er is altijd onderling mod-overleg

Maar het vivaforum is één vd drukste fora in NL en volgens mij zijn de mods ook nog eens onderbevrouwd, dat is wel een verschil.

Aangezien hier op dit topic soms een mod zomaar binnenviel met een mededeling ga ik er vanuit dat de mods, zeker in de testfase, hier meelazen. Toen kwamen de vragen over de VS-topics al geregeld voor. In die tijd waren de inconsequenties en fantasieën in die topics groter dan nu vind ik.

Het doet er ook niet toe maar ik verbaas me gewoon over het feit dat vandaag ineens alles werd voor de mods terwijl dat eigenlijk al eerder her en der openlijk aan de orde werd gesteld.

In sommige topics van de gebande leefden posters erg mee, het waren soms ook heftige dingen ( denk aan de vroeggeboorte). Dat vind ik naar en daarmee ga ik met wat Meds ooit schreef: toch mensen subtiel waarschuwen.
Je bent zelf een theepot
Over poepen gesproken, de reacties van die TO worden steeds absurder.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 26 oktober 2014 @ 21:47:

Over poepen gesproken, de reacties van die TO worden steeds absurder.Loepen, dan is het duidelijker. Knettergek.
Life is short. Eat dessert first.
Knettergek die TO hoor. Ik dacht dat ik een bijzondere was met dat t toilet minimaal 1 uur schoon moet blijven, maar lui verbieden om te kakken
Goh!

The American Sisters (aka Sybil) eindelijk op de strafbank.

Zou tijd worden

Jongens, waar is dat poeptopic, nu wil ik het weten ook!
Bezoek, bedankt (of andersom)
quote:yasmijn schreef op zondag 26 oktober 2014 21:50 Goh!

The American Sisters (aka Sybil) eindelijk op de strafbank.

Zou tijd worden

Nou, idd! Nu een pleemadam nog...
Ik word al misselijk van de OP dus lees dat topic niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven