Hallux valgus
maandag 8 september 2014 om 21:31
Nu ik er steeds meer last van krijg (wakker liggen van de pijn, opstaan met het gevoel alsof ik heel de nacht heb lopen dansen, en steeds moeilijker goede schoenen kan vinden) wil ik toch de stap nemen om er aan geholpen te worden. Rechts iig, links kan ik nog wel even uitstellen. Maar wat mij tegenhoud is het herstel, als alleenstaande moeder, zie ik er tegen op, en ook op mijn werk zullen ze niet staan juichen. Ik ben erg benieuwd hoe het herstel verliep en hoelang het duurde, viel het mee, of viel het tegen?
maandag 8 september 2014 om 21:54
Hoi, ik heb er zelf ook last van (gehad) en een operatie overwogen maar zie er toch van af nadat ik 2 dames heb gesproken die het gedaan hebben.
Het herstel is moeizaam en de pijn blijft. Mogelijk in iets mindere mate maar je ben zeker 8- 12 maanden per voet kwijt aan revalideren.
Wat ik nu doe is speciale kussentjes in me schoenen en geen hakken meer aan.. Laatst vond ik een paar gympen bij van Haren waarbij de hiel lager ligt dan de tenenkant, die zitten heerlijk. Warmte veroorzaakt ook pijn, dus ik draag in huis geen sokken en tijdens slapen leg ik een kussen onder de voeten zodat deze iets hoger liggen. Al met al heb ik nu geen pijn meer.
Het herstel is moeizaam en de pijn blijft. Mogelijk in iets mindere mate maar je ben zeker 8- 12 maanden per voet kwijt aan revalideren.
Wat ik nu doe is speciale kussentjes in me schoenen en geen hakken meer aan.. Laatst vond ik een paar gympen bij van Haren waarbij de hiel lager ligt dan de tenenkant, die zitten heerlijk. Warmte veroorzaakt ook pijn, dus ik draag in huis geen sokken en tijdens slapen leg ik een kussen onder de voeten zodat deze iets hoger liggen. Al met al heb ik nu geen pijn meer.
maandag 8 september 2014 om 21:57
Vervelend lijkt het mij! Ik werk zelf in een schoenenwinkel dus klm het vaak tegen. Ik hoor zelfs dat het terug kan komen.
Wij hebben een tang waarbij je het leer wat oprekt op dat plekje waardoor het niet meer kneld. Misschien kan je dat eens vragen in een schoenenwinkel. (Kan alleen bij leren schoenen)
Wij hebben een tang waarbij je het leer wat oprekt op dat plekje waardoor het niet meer kneld. Misschien kan je dat eens vragen in een schoenenwinkel. (Kan alleen bij leren schoenen)
Live your life
maandag 8 september 2014 om 22:01
Ik heb het 10 jaar geleden laten doen. Voet voor voet. Bij mij ging het herstel prima. Na een week mag je alweer lopen met het loopgips wat er 6 weken omblijft. Daarna is het een dag wennen om zonder te lopen en je bent zo weer de oude hoor. Oké t kan ook gaan zoals hierboven beschreven maar dan nog. Ik vond het het risico dubbel en dwars waard. Ik loop nu zonder pijn en m'n voeten zijn er ook nog mooier op geworden. Als je er veel last van hebt zou ik het laten doen.
maandag 8 september 2014 om 22:10
Hoi, ik ben vorig jaar augustus geopereerd aan mijn rechtervoet. Dmv een beenblok werd mijn onderbeen verdoofd, na de operatie flink pijn gehad. Ook was ik erg afhankelijk van anderen ivm vervoer van kinderen naar school en naar mijn werk. Ik moest een paar dagen op krukken en daarna 6 weken op een speciaal schoentje lopen. Ik ben een week thuis geweest, daarna weer naar mijn werk. Eerst mijn been omhoog daar, heb een kantoorbaan.
Nu een jaar later kan ik weer redelijk op pumps lopen, maar niet te lang.
Soms heb ik bij bepaalde schoenen aan het eind van de dag wel wat last. En ik heb heel lang niet op mijn linkerkant kunnen liggen, omdat het litteken heel gevoelig was als het op het bed lag.
Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het toch gedaan heb, de orthopeed zei dat ik anders binnen een paar jaar een hamerteen zou krijgen. Dat is veel lastiger te verhelpen.
Succes met je keuze!
Groetjes wensput
Nu een jaar later kan ik weer redelijk op pumps lopen, maar niet te lang.
Soms heb ik bij bepaalde schoenen aan het eind van de dag wel wat last. En ik heb heel lang niet op mijn linkerkant kunnen liggen, omdat het litteken heel gevoelig was als het op het bed lag.
Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het toch gedaan heb, de orthopeed zei dat ik anders binnen een paar jaar een hamerteen zou krijgen. Dat is veel lastiger te verhelpen.
Succes met je keuze!
Groetjes wensput
maandag 8 september 2014 om 22:13
Ben 8 jaar geleden aan allbei mn voeten geopereerd, voet voor voet en heb er tot op de dag van vandaag geen greintje spijt van! Had het jaren eerder moeten doen! De techniek gaat vooruit en het terugkomen van de hallux gebeurde vroeger vaak wel, tegenwoordig niet meer! Was per voet 5 weken zoet mee, maar weegt werkelijk niet op tegen de voordelen, nu al 8 jaar! Mooie schoenen kopen, zomerse sandaaltjes zonder dat die pijnlijke knobbel tussen de bandjes door piept, mooie laarzen met en zonder hakken! Een verademing, echt waar!
maandag 8 september 2014 om 22:19
quote:Exces schreef op 08 september 2014 @ 22:06:
Als je naar de operatie trouwens weer met te smalle schoenen op stap gaat, komt het gewoon weer terug. De meeste vrouwen willen mooie pumps dragen, maar dat is dus niet verstandig (maar dat wil vast niemand horen ).Ik loop nu al 10 jaar dagelijks op pumps! Er is totaal geen verandering. De pin blijft er gewoon inzitten dus het kan niet meer terug groeien.
Als je naar de operatie trouwens weer met te smalle schoenen op stap gaat, komt het gewoon weer terug. De meeste vrouwen willen mooie pumps dragen, maar dat is dus niet verstandig (maar dat wil vast niemand horen ).Ik loop nu al 10 jaar dagelijks op pumps! Er is totaal geen verandering. De pin blijft er gewoon inzitten dus het kan niet meer terug groeien.
maandag 8 september 2014 om 23:34
Ja pumps draag ik graag, maar tegenwoordig bijna niet meer. Het is bij mij erfelijk, mijn moeder heeft het, mijn tante ook, maar ze hebben er nog niks aan laten doen, vandaar dat ik hier naar ervaringen vraag, de meeste erg positief gelukkig. Ik heb een staand/lopend beroep, daar zit ik ook wel een beetje mee, met het herstel enzo. De jongste van mijn kinderen is 5.
dinsdag 9 september 2014 om 00:23
Is het bij jullie ook echt recht geworden? Ik ben er als kind (was jaar of 14) aan geopereerd, maar het staat nog steeds scheef. Door de operatie werd het alleen vastgezet (met plaatje/schroefje), zodat het niet verder scheef kon groeien.
Ik heb geen loopgips gehad toen, alleen maar verband en ik heb echt wel een aantal weken met krukken gelopen. Ook heb ik best wel wat pijn gehad eraan, vooral de eerste paar maanden was elke aanraking van het litteken extreem pijnlijk.
Maar nu kan ik er prima op lopen en heb nooit meer pijn.
Ik heb geen loopgips gehad toen, alleen maar verband en ik heb echt wel een aantal weken met krukken gelopen. Ook heb ik best wel wat pijn gehad eraan, vooral de eerste paar maanden was elke aanraking van het litteken extreem pijnlijk.
Maar nu kan ik er prima op lopen en heb nooit meer pijn.
zaterdag 1 november 2014 om 20:13
Oh wat heerlijk om te lezen dat mensen gewoon weer functioneren als tevoren.. Want zodra ik iemand op hakken zien, moet ik bijna huilen... Ik heb 5 weken geleden de operatie laten doen aan mijn linker voet.. Na wat gezeur kan ik nu mijn teen lekker naar beneden wiebelen! Hihi... Maar naar boven kan ik nog niet.. Over 11 dagen worden er foto's genomen en mag ik weer "normale" schoenen aan.. Overigens heb ik stiekem eens geprobeerd een enkel laars (zonder hak) in te komen, maar ik kan de draai niet maken.. Dus de teen naar boven als je in je schoen glijd... En begin me nu dus behoorlijk zorgen te maken, omdat ik het gevoel heb dat ie op slot zit.. Ben ik nu gewoon te ongeduldig? (Heb ik wel vaker last van.. Hahaa..) Hebben meer mensen hier last van gehad?