Kinderen ongewenst?

09-09-2007 19:35 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
In onze krant van gisteren stond een heel artikel met deze titel. Het ging erover dat steeds meer mensen een hekel hebben aan kinderen, dat er steeds meer vraag is naar bijvoorbeeld kindvrije restaurants, kindvrije campings, hotels en meer van dat soort dingen.

Deze mensen zijn bewust kindvrij, maar daar blijft het niet bij, ze zeggen álle kinderen irritant te vinden en vinden 'de kinderen van tegenwoordig' onopgevoed, grof, irritant en luidruchtig. En willen dan in hun vrije tijd ook niet lastig gevallen worden door mensen met kinderen. Zo zijn er ook in Nederland al restaurants met een bordje 'kinderen onder de 12 niet welkom'.

Ik schrok zelf nogal toen ik het artikel las, zeker de uitspraken die van internet (van speciale fora voor mensen die bewust kindvrij zijn) geplukt waren over kinderen.

Ik snap dat mensen geen kinderen willen, daar kan ik best inkomen. Ik vind zelf ook niet alle kinderen leuk, ik kan me ook ergeren aan schreeuwende, gillende onopgevoede koters. Maar ik vind roepen dat je aan álle kinderen een hekel hebt wel érg ver gaan. Net zoiets als roepen dat alle bejaarden stom zijn, of dat Turken crimineel zijn.

Wat vinden jullie hiervan? Heb je begrip voor mensen die zeggen kinderen per definitie vervelend te vinden? Vind je dat er inderdaad kindvrije restaurants en dergelijke moeten zijn?

Ben benieuwd.
quote:fleurtje schreef op 23 juli 2008 @ 14:52:

Goh, nou noem je Zuid-Afrika.... Dat land had tot voor kort een systeem wat jou wel aan zal spreken, nietwaar?

Ik selecteer niet op kleur, enkel op gedrag.

Overigens wat homo-kroegen betreft, met mijn homovriendje kon ik ook niet overal zomaar naartoe. In Belgie zijn er gelegenheden die alleen mannelijke homo's toelaten (dus een smoes over lesbisch zijn werkt daar ook niet) Gelukkig zijn er ook genoeg homo-kroegen waar je als hetro wel welkom bent, maar waarom zou je geen exclusieve clubs mogen oprichten voor 'n select gezelschap? Ik vind dat niets met discriminatie te maken hebben.
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2008 @ 14:51:

[...]

El Niño betekent het kerstkind en laat ik nu met kerst geboren zijn.

Wat ben je stellig over iets wat gewoon pertinent niet waar is. Ik zou er fijn een woordenboek bij pakken. Het betekent domweg 'het kind'. Het kan best over het kerstkind Jezus gaan, maar dan moet je dat uit de context kunnen halen. Op de manier waarop jij het gebruikt betekent het gewoon 'het kind'. Ik dacht dat je je nick vanwege het klimatologisch verschijnsel had gekozen, want die betekenis is het beroemdste buiten de Spaanstalige wereld.

[...]

Verder laten in dit topic juist veel ouders zien dat ze denken dat de wereld om hen (en hun kinderen) draait en dat iedereen zich maar aan hen moet aanpassen en hun overlast op de koop toe moeten nemen. Dus wie is er hier nu egoistisch? Iedereen geeft hier blijk uit eigenbelang te handelen, niet alleen ik en andere mensen die graag wat meer kindvrije gelegenheden zouden zien.

Er is een groot verschil tussen denken dat de wereld om jou en je kinderen draait of vinden dat die kinderen, net als jijzelf, gewoon een deel uitmaken van de maatschappij en er dus ook gewoon bijhoren.

Fleurtje, ik dacht het ook al inderdaad. Verboden voor zwarten wordt verboden voor kinderen in het kind's eigen Zuid Afrika..
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2008 @ 15:03:

[...]

Ik selecteer niet op kleur, enkel op gedrag.

Niet waar: jij wilt een kindvrije omgeving. Of die kinderen nu daadwerkelijk vervelend zijn of niet........

[...]

Het staat je vrij om je uit deze discussie terug te trekken, maar ik bespeur hier in diverse replies toch een 'wij zijn met meer dus wij trekken aan 't langste eind' mening. Prima hoor, maar sta dan niet gek te kijken dat er steeds vaker mensen zich zullen laten horen die graag willen dat er ook rekening met hen gehouden wordt.

Je leest slecht. We zeggen daarnaast ook nog dat wij gelijk hebben en dat jij wereldvreemd bent. Prima hoor, maar sta dan niet gek te kijken als er steeds meer mensen zich zullen laten horen die graag willen dat het eens afgelopen is met dit soort gezuurpruim om zaken die totaal ireeëel zijn. En zo lang dat de meerderheid is, delf jij inderdaad het onderspit. Goh wat jammer nou.
Als je enkel op gedrag selecteer, een erg subjectief begrip, dan wil je dus wellicht ook geestelijk gehandicapten en luide vrouwen zoals Patty Brard enzo gaan weigeren neem ik aan? Of bootwerkers? mensen die teveel drinken? Kinderen maken echt niet altijd de meeste herrie.

Wat ik me ook afvraag: heb je vrienden of vriendinnen met kinderen? Zeg je daar heel eerlijk tegen hoe je over hun kroost denkt? Houden die vriendschappen dan stand?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Liv schreef op 23 juli 2008 @ 14:59:

[...]

Neem me niet kwalijk, maar je lult hier echt uit je nek! De meeste ouders laten juist zien dat ze hun best doen hun kinderen op te voeden tot fatsoenlijke volwassenen! Maar dat dat niet altijd van een leien dakje gaat en dat een beetje begrip daarvoor niet teveel gevraagd is (maar voor jou blijkbaar wel).

Kindvrije gelegenheden zijn er zat hoor, dan moet je maar wat beter zoeken. Moeten wij namelijk ook, met onze kinderen.Een paar maanden geleden stond ik in de rij om te boarden voor 'n vlucht, stond er een kleuter aan een riem van mijn rugzak te knagen. Toen ik het zag keek ik naar de moeder en die stond doodleuk toe te kijken en er kon nog geen verontschuldiging vanaf. Sorry hoor, maar als ik dat soort ouders bezig zie dan vraag ik me af wat er van die kinderen terecht moet komen.
quote:Inad schreef op 23 juli 2008 @ 15:07:

Als je enkel op gedrag selecteer, een erg subjectief begrip, dan wil je dus wellicht ook geestelijk gehandicapten en luide vrouwen zoals Patty Brard enzo gaan weigeren neem ik aan? Of bootwerkers? mensen die teveel drinken? Kinderen maken echt niet altijd de meeste herrie.

Wat ik me ook afvraag: heb je vrienden of vriendinnen met kinderen? Zeg je daar heel eerlijk tegen hoe je over hun kroost denkt? Houden die vriendschappen dan stand?Die vriendschappen zijn uiteraard minder geworden, we hebben tenslotte hele andere levens. Vriendschappen met mensen zonder kinderen zijn voor mij veel hechter omdat we tijd hebben voor elkaar en dezelfde interesses delen. Mensen met kinderen lopen de hele week te rennen en vliegen voor hun werk en hun kinderen en in 't weekend moeten de kids ook weer naar de sportclubjes gebracht en gehaald. En net zoals mijn vriendschappen met mensen zonder kids hechter werden, gaan mensen met kinderen veel meer om met mensen die ook kinderen hebben (de ouders van de vriendjes enzo) omdat zij weer veel meer gedeelde interesses hebben. Vrij logische gang van zaken lijkt me dat.
quote:Inad schreef op 23 juli 2008 @ 15:07:

Je vergeet de negers. Die gedragen zich ook anders. Lósser. Bah. Zéér verwerpelijk. Nog helemaal los van dat ze zo'n contrast geven met het gesteven witte tafellaken in een sjiek restaurant.

Patty Brard is ook een goeie ja.

Of weet je wie je ècht niet in je restaurant wilt hebben? Corpsballen. Als we dan toch groepen mensen uit de maatschappij willen buitensluiten, doe dan de corpsballen éérst. Stelletje stinkende, wildplassende, bierdrinkende herriemakers! Ik zeg: alle restaurants hun deuren dicht voor iedereen die ook maar zijdelings te maken heeft (gehad) met corpsballen!
quote:qwertu schreef op 23 juli 2008 @ 15:15:

[...]

Je vergeet de negers. Die gedragen zich ook anders. Lósser. Bah. Zéér verwerpelijk. Nog helemaal los van dat ze zo'n contrast geven met het gesteven witte tafellaken in een sjiek restaurant.

Die lopen alleen maar hun (grote!) lul achterna.
Allemaal!
Ik ben overigens wel weer uitgelolbroekt. Dank je voor de verstrooiing, Elninjoo. Het was fijn om weer eens even ongehinderd te kunnen fulmineren hè? Alle moedertjes (kindertjes, negertjes, omaatjes, joodjes, etc) weer lekker op de kast, nu maar hopen dat je zo even rustig boodschapjes kunt gaan doen zonder irritantje kindertjes in je blikveld die je de eetlust ontnemen. En laten we dan meteen hopen dat je geen kwijlende zwarte homofiele verstandelijk gehandicapte bejaarden tegen het lijf loopt. Want het is zo'n mooie zonnige dag, het zou zonde zijn als die verpest zou worden door dat soort zaken waar de maatschappij beter verschoond van zou blijven hè?

Weet je wat? Ik houd mijn kind wel binnen vanmiddag. Speciaal. Voor jou. Geef ik d'r de vitamine D wel in druppeltjes. En dan zeg ik erbij dat Elninjoo van het forum nu héél gelukkig is en dat ze daarom niet naar buiten mag. Zal ze vást niet erg vinden.

Nou, dáhag!
quote:qwertu schreef op 23 juli 2008 @ 15:15:

[...]

Patty Brard is ook een goeie ja.

Of weet je wie je ècht niet in je restaurant wilt hebben? Corpsballen. Als we dan toch groepen mensen uit de maatschappij willen buitensluiten, doe dan de corpsballen éérst. Stelletje stinkende, wildplassende, bierdrinkende herriemakers! Ik zeg: alle restaurants hun deuren dicht voor iedereen die ook maar zijdelings te maken heeft (gehad) met corpsballen!Volwassenen die zich niet gedragen in 'n gelegenheid waar een klein beetje fatsoen op z'n plaats is, worden gewoon buitengezet hoor. Mensen die in 'n sfeervol restaurant de boel op stelten zetten zal vriendelijk doch dringend worden verzocht om zich te gedragen of te vertrekken, als dat ook gewoon gebruikelijk werd bij mensen met 'n kind wat ze niet in de hand kunnen houden, zou het er een stuk aangenamer op worden voor de overige bezoekers.
quote:fleurtje schreef op 23 juli 2008 @ 15:17:

[...]

Die lopen alleen maar hun (grote!) lul achterna.Nou, misschien dat ik dan toch nog even naar buiten ga.
ook al vind ik (andermans) kinderen bij tijd en wijle verschrikkelijk irritant - ik ben me er wel van bewust dat je van kinderen niet altijd het gedrag mag verwachten dat je van volwassenen verwacht. Ik doe dus erg mijn best kinderen te tolereren . Alleen als het de spuigaten uitloopt (kind bij bushalte dat tot 3 x toe bovenop mijn tenen springt) zeg ik er wel wat van.

Ik heb trouwens ook een dilemma. Binnenkort gaan Klaasman en ik trouwen. Nu vind ik het prima dat familie en vrienden hun kids meenemen. Gezellig - en ze horen er ook gewoon bij! Alleen wil ik ze er liever tijdens de ceremonie niet bij hebben. ik zit er niet op te wachten dat er tijdens het ja-woord ineens iemand begint te brullen dat hij of zij een schone luier wil. ofzo. Nu zat ik te denken om aan een kennis te vragen of ze tijdens de ceremonie in een apart zaaltje even op de kleintjes wil letten. Direct daarna bij de receptie kan het kleine grut dan weer herenigd worden met hun ouders.

Wat vinden jullie van deze oplossing?
elninjoo, je gedrag past bij je nick. In jou als volwassen variant dan. Mocht je echt een kind zijn, dan is het je vergeven. Immers, dan weet je niet beter.

Elninjo, je leest slecht, beter gezegd, je leest selectief. Je leest alleen wat in je eigen straatje past. Je komt met oplossingen en verklaringen die passen in iemand die graag de werkelijkheid ziet zoals hij/zij die ziet. Dat 80% een andere werkelijkheid ervaart doet voor jou niet ter zake.

Dan doen woorden van ons ook niet ter zake, want je doet er toch maar mee wat je zefl wilt. Je pikt eruit wat jou uitkomt en de rest laat je links liggen. Als je zo graag wil heulen met jouw werkelijkheid, vraag ik me af waarom je uberhaupt hier komt. Maar goed, het staat je vrij. Tis nog altijd geen geprivilegeerde plek van alleen maar ouders.

Overigens ben ik helemaal niet fel anti plekken voor specifieke doelgroepen. Ik denk wel dat je in het algemeen een beetje moet oppassen voor teveel subgroepjes creëren. Tis een erg stadse houding en maakt je al snel wereldvreemd voor andere groepjes. Het mooie van mixen en mengelen is dat je meer begrip kweekt voor anderen. Integreren wordt dat ook wel genoemd. Als dat wordt verwacht van nieuwkomers, waarom dan niet van iedereen. Dan zul je al gauw merken dat het allemaal wel meevalt en dat er maar weinigen zijn die écht bijten.

Ik ben helemaal niet van mening dat de wereld om mijn kind of kinderen in het algemeen draait. Ik ben van mening dat de wereld draait om hen die zich erin begeven, dus daarom automatisch óók om mijn kind. En jou en mezelf en dat hondje van je. Beetje rekening houden met elkaar et voila, je hebt al zoveel meer dan je eigen groepje. Ik ga toch ook niet alleen maar met moeders om? Ik heb toch ook niet al mijn vrienden in de ban gedaan die (nog) geen kinderen hebben. Overigens de meeste van mijn vrienden zijn bewust kindvrij zoals jij dat noemt. En zij mogen bij mij komen en ik bij hen en als mijn kind zich gedraagt mag die ook komen. Ik heb nog nooit een verbod gekregen. Maar meestal ga ik zelf al zonder mijn dochter, want het kletst zoveel makkelijker als ik niet de hele tijd op haar moet letten. Maar als het niet anders kan, hoort ze er gewoon bij. Dat is de package deal van de vriendschap. Ben in de eerste plaats haar moeder. En zo hoort het ook, anders zou het een mooie boel worden.
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2008 @ 15:21:

[...]

Volwassenen die zich niet gedragen in 'n gelegenheid waar een klein beetje fatsoen op z'n plaats is, worden gewoon buitengezet hoor. Mensen die in 'n sfeervol restaurant de boel op stelten zetten zal vriendelijk doch dringend worden verzocht om zich te gedragen of te vertrekken, als dat ook gewoon gebruikelijk werd bij mensen met 'n kind wat ze niet in de hand kunnen houden, zou het er een stuk aangenamer op worden voor de overige bezoekers.

En waarom zou dat nou zijn he, dat volwassenen die onaangepast zijn buiten de deur gezet worden, en kinderen niet?

Denk, denk...

Omdat je dat van kinderen niet verwachten kunt!

Vrijwel iedereen ziet dat in, maar jouw verwachtingen zijn ireëel. En je weigert in te zien dat het probleem jouw verwachtingspatroon en eisenpakket is, en niet het gedrag van kinderen.

Natuurlijk wil ik ook dat ouders hun kinderen toespreken als die zich onbehoorlijk gedragen. Maar van kinderen zelf verwacht ik een stuk minder.
quote:intiem schreef op 23 juli 2008 @ 15:28:

elninjoo, je gedrag past bij je nick. In jou als volwassen variant dan. Mocht je echt een kind zijn, dan is het je vergeven. Immers, dan weet je niet beter.

Als iedereen hier zo persoonlijk wordt aangesproken op z'n nickname-keuze zou ik maar uitkijken, intiem! :P

quote:Elninjo, je leest slecht, beter gezegd, je leest selectief. Je leest alleen wat in je eigen straatje past. Je komt met oplossingen en verklaringen die passen in iemand die graag de werkelijkheid ziet zoals hij/zij die ziet. Dat 80% een andere werkelijkheid ervaart doet voor jou niet ter zake.

Dan doen woorden van ons ook niet ter zake, want je doet er toch maar mee wat je zefl wilt. Je pikt eruit wat jou uitkomt en de rest laat je links liggen. Als je zo graag wil heulen met jouw werkelijkheid, vraag ik me af waarom je uberhaupt hier komt. Maar goed, het staat je vrij. Tis nog altijd geen geprivilegeerde plek van alleen maar ouders.

Jij heult toch net zo goed met jouw werkelijkheid? Een forum is een discussieplek en het zou nogal saai zijn als iedereen in dezelfde werkelijkheid zou leven denk je niet? Een discussieonderwerp zou snel stil liggen als iedereen er exact dezelfde mening op na hield.

quote:Overigens ben ik helemaal niet fel anti plekken voor specifieke doelgroepen. Ik denk wel dat je in het algemeen een beetje moet oppassen voor teveel subgroepjes creëren. Tis een erg stadse houding en maakt je al snel wereldvreemd voor andere groepjes. Het mooie van mixen en mengelen is dat je meer begrip kweekt voor anderen. Integreren wordt dat ook wel genoemd. Als dat wordt verwacht van nieuwkomers, waarom dan niet van iedereen. Dan zul je al gauw merken dat het allemaal wel meevalt en dat er maar weinigen zijn die écht bijten.

Ik ben helemaal niet van mening dat de wereld om mijn kind of kinderen in het algemeen draait. Ik ben van mening dat de wereld draait om hen die zich erin begeven, dus daarom automatisch óók om mijn kind. En jou en mezelf en dat hondje van je. Beetje rekening houden met elkaar et voila, je hebt al zoveel meer dan je eigen groepje. Ik ga toch ook niet alleen maar met moeders om? Ik heb toch ook niet al mijn vrienden in de ban gedaan die (nog) geen kinderen hebben. Overigens de meeste van mijn vrienden zijn bewust kindvrij zoals jij dat noemt. En zij mogen bij mij komen en ik bij hen en als mijn kind zich gedraagt mag die ook komen. Ik heb nog nooit een verbod gekregen. Maar meestal ga ik zelf al zonder mijn dochter, want het kletst zoveel makkelijker als ik niet de hele tijd op haar moet letten. Maar als het niet anders kan, hoort ze er gewoon bij. Dat is de package deal van de vriendschap. Ben in de eerste plaats haar moeder. En zo hoort het ook, anders zou het een mooie boel worden.Ik heb nog nooit een verbod gegeven, maar iedereen weet wel dat ik niets met kinderen heb en dat mijn huis niet op kinderen is ingericht: een slapende baby kan geen kwaad maar 'n peuter met losse handjes kan niet alelen in no-time de boel slopen, maar hij kan ook van de trap zonder leuning vallen. Ook vind ik het zelf niet meer dan normaal om geen aanhangsels (partner, kind, ouders, dieren) mee te nemen als je bij iemand op bezoek gaat tenzij daar specifiek belangstelling voor is bij degene die je bezoekt.
*dubbel*
*dubbel*
Ik moet wel zeggen dat een vliegtuig zonder kinderen mij een hele verademing lijkt, daar zou ik best wel wat extra's voor willen betalen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
En toch vindd ik het "omdat het kinderen zijn" niet zomaar een argument

Dus een dronken vent die schreeuwt in een restaurant mag je wel buiten zetten maar ouders met een kind wat ze niet hebben opgevoed en in de hand kunnen houden niet?

Waarom niet??? Die veroorzaken net zoveel overlast

En oke, dan kan je het van het kind misschien niet verwachten dat het weet hoe het zich moet gedragen, maar van die ouders wel. Dus ik zou zeggen: zet het kind niet buiten de deur maar de ouders. Het kind nemen ze dan vanzelf wel mee en het probleem is opgelost.

Natuurlijk kan je kinderen sommige dingen niet aanrekenen maar om nou alles maar te moeten accepteren "omdat het nou eenmaal kinderen zijn" gaat me erg ver

toen ik klein was zat ik altijd netjes aan tafel in een restaurant hoor en moest ik het niet in mijn hoofd halen om te gaan gillen en rondrennen. Kwestie van een goede opvoeding.
quote:MissMara schreef op 23 juli 2008 @ 15:37:

[...]

En waarom zou dat nou zijn he, dat volwassenen die onaangepast zijn buiten de deur gezet worden, en kinderen niet?

Denk, denk...

Omdat je dat van kinderen niet verwachten kunt!

Vrijwel iedereen ziet dat in, maar jouw verwachtingen zijn ireëel. En je weigert in te zien dat het probleem jouw verwachtingspatroon en eisenpakket is, en niet het gedrag van kinderen.

Natuurlijk wil ik ook dat ouders hun kinderen toespreken als die zich onbehoorlijk gedragen. Maar van kinderen zelf verwacht ik een stuk minder.Inderdaad kun je dat niet van de kinderen zelf verwachten, maar wel van hun ouders die ze mee hebben genomen. Dan nemen ze dat kind maar even mee naar buiten om 't te kalmeren als het ze binnen niet lukt.
Maar missmara, vind je niet dat er plekken zijn waar kinderen minder op hun plaats zijn? Ik zou nl. mijn kind niet meenemen naar zeg es wat, euh, de film. Ze is drie en tenzij het over de troetelberen gaat, weet ik genadeloos zeker dat ik kan rekenen op diepe zuchten, boze blikken en sterker, opmerkingen.

There's always a time and a place...

Dus als de ouders niet mans genoeg zijn om hun kroost zich fatsoenlijk te laten gedragen in een normaal restaaurant, dan kun je dat inderdaad niet van de kinderen verwachten. Maar wel van de ouders. Wij zijn ook wel eens uit eten gegaan, toen we op vakantie waren en nog ver ver weg van ons huisje. Maar dochter en wij ook hadden rammelende honger. Zullen we? Vroegen we onszelf af? Maar binnen 5 minuten was onze dochter, wat die dag behoorlijk relaxed was, verandert in een a relaxte peuter. Ik ben toen met haar naar buiten gegaan en ben gaan wandelen. We hebben die avond bijna om beurten gegeten en zijn heeeeeel snel weer vertrokken.

Boodschappen moet ik nu eenmaal doen, uit eten gaan in een hip restaurant is een keuze.
quote:americagirl schreef op 23 juli 2008 @ 15:45:

En toch vindd ik het "omdat het kinderen zijn" niet zomaar een argument

Dus een dronken vent die schreeuwt in een restaurant mag je wel buiten zetten maar ouders met een kind wat ze niet hebben opgevoed en in de hand kunnen houden niet?

Waarom niet??? Die veroorzaken net zoveel overlast

En oke, dan kan je het van het kind misschien niet verwachten dat het weet hoe het zich moet gedragen, maar van die ouders wel. Dus ik zou zeggen: zet het kind niet buiten de deur maar de ouders. Het kind nemen ze dan vanzelf wel mee en het probleem is opgelost.

Natuurlijk kan je kinderen sommige dingen niet aanrekenen maar om nou alles maar te moeten accepteren "omdat het nou eenmaal kinderen zijn" gaat me erg ver

toen ik klein was zat ik altijd netjes aan tafel in een restaurant hoor en moest ik het niet in mijn hoofd halen om te gaan gillen en rondrennen. Kwestie van een goede opvoeding.Helemaal mee eens!
quote:intiem schreef op 23 juli 2008 @ 15:47:

Maar missmara, vind je niet dat er plekken zijn waar kinderen minder op hun plaats zijn? Ik zou nl. mijn kind niet meenemen naar zeg es wat, euh, de film. Ze is drie en tenzij het over de troetelberen gaat, weet ik genadeloos zeker dat ik kan rekenen op diepe zuchten, boze blikken en sterker, opmerkingen.

There's always a time and a place...

Dus als de ouders niet mans genoeg zijn om hun kroost zich fatsoenlijk te laten gedragen in een normaal restaaurant, dan kun je dat inderdaad niet van de kinderen verwachten. Maar wel van de ouders. Wij zijn ook wel eens uit eten gegaan, toen we op vakantie waren en nog ver ver weg van ons huisje. Maar dochter en wij ook hadden rammelende honger. Zullen we? Vroegen we onszelf af? Maar binnen 5 minuten was onze dochter, wat die dag behoorlijk relaxed was, verandert in een a relaxte peuter. Ik ben toen met haar naar buiten gegaan en ben gaan wandelen. We hebben die avond bijna om beurten gegeten en zijn heeeeeel snel weer vertrokken.

Boodschappen moet ik nu eenmaal doen, uit eten gaan in een hip restaurant is een keuze.Dat vind ik nu voorbeelden van 'n goed inzicht wat wel en wat niet kan en in welk gezelschap iets wel en iets niet kan! Top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven