Mode & Beauty alle pijlers

Advies haarkleuring

05-11-2014 13:58 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zou graag jullie advies willen over haarkleuring. Naar de kapper ga ik absoluut niet meer want daar ben ik afgelopen weekend geweest en ben er dus niet tevreden mee. Ik ben ook al bij een andere kapper naar binnen gelopen maar die kan mij niet voorzien van een goed advies helaas (ja zo laten maar dat is niet wat ik uiteindelijk wil).

Mijn haar is halflang/lang, ontkleurd en heel lichtblond. De uitgroei is afgelopen weekend bijgewerkt en die is lichtelijk gelig, niet schokkend, valt nauwelijks op. Ze hebben wat van het blonde geraakt wat lichter (witblond) is geworden. Mijn eigen haarkleur is overigens donkerbruin.

Ik vind het nu te licht en te onnatuurlijk. Ik wil het graag weer (wat) donkerder. Ik ben er alleen niet over uit welke kleur precies. Aan de ene kant wil ik het een donkere tint blond verven (middenblond, donkerblond) maar dan blijf ik alsnog met de uitgroei zitten om de zoveel tijd. Mijn haar is daar niet beter van geworden (understatement). Of ik wil het in een rode tint verven, gedurfd, maar weet niet of ik dit mooi ga vinden en voor hoe lang (maar dan kan er altijd nog bruin overheen). Of terug naar een kleur die dichtbij mijn eigen kleur ligt, (donker)bruin, zodat ik het niet meer hoef te verven.

Ik zit te kijken naar de kleuringen van L'oreal Casting Creme Gloss. Er zijn alleen zoveel kleuren dat ik er niet uit kom. Ik weet dat ik geen astint moet kiezen of alleen een bruine kleur want dan wordt het groen. Dit weet ik niet uit eigen ervaring maar wat ik overal hoor/lees dus daar ga ik maar even van uit. Er moet dus (waarschijnlijk) iets van goud of rood in zitten.

Heeft iemand tips, en of eigen ervaringen, voor een mooie kleur? Ik kies voor dit merk omdat er geen ammoniak in zit en in het verleden heb ik er goede ervaringen mee gehad. Maar het mag ook eventueel van een ander merk als het niet (te) agressief spul is.
Ik heb 1 tip voor je. Rood krijg je er niet meer uit , dus je schrijft dat je er dan bruin over kan doen. Klopt wel alleen blijf je het rood zien. Zelfde verhaal hier vandaar.
Geen rood nemen!!! Never nooit!! Je komt nooit meer vanaf.
Rood moet je idd zeker weten. Ik heb het nu rood, ik vind dat mooi en heb dat veel vaker gehad.

Je krijgt het er niet makkelijk uit, alleen door het uit te laten groeien. Toen ik het bruin verfde zag je de rode gloed er echt doorheen.

Echt een kleur waar je niet over moet twijfelen dus.

Maar welke kleur je ook kiest je zult je uitgroei sowieso steeds bij moeten houden. Wil je dat niet moet je gewoon helemaal niet verven.

Hier advies geven is nogal lastig, wij zien niet je gezicht met je huidskleur en je normale haarkleur. Daarom kan een kapper je het beste adviseren maar ja dat wil je niet.

Misschien toch nog een andere kapper proberen?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik dacht je moet toch iets van rood erdoor doen dan kan ik ook eerst een tijdje rood doen en dan later alsnog bruin erover.

Het ontkleuren iedere keer is een aanslag op mijn haar ook al laat ik alleen de uitgroei doen blijkbaar raakt de kapper de al blonde stukken waardoor het mis gaat. Daarom wil ik niet langer meer mijn uitgroei ontkleuren.

Het uiteindelijke doel is dan ook mijn eigen haarkleur terugkrijgen zodat ik niet meer hoef te verven. Ik weet nu dus alleen niet of ik dat in stappen zal doen of in één keer rigoureus weer donker.

Mijn normale/eigen haar kleur is dus donkerbruin. Een kapper kan me niet adviseren! Ik ben er gister nog geweest, ze weten het niet. Ook de kapper waar ik in het weekend was kon me niet helpen met advies om weer naar donker te gaan. Dus daar heb ik 10x niks aan al zou ik het wel willen!
Sorry hoor maar als ik in een kapperszaak sta en ze zien mijn gezicht en haar weten ze het dus nog niet. Dus die vlieger gaat niet op. Vandaar dat ik het ook hier vraag om wél advies te krijgen, van hopelijk mensen die er zelf ervaring mee hebben of die er enigzins verstand van hebben.
Oke, bedankt voor het advies tot dusver dat rood mss niet zo'n goede keus is. Kunnen jullie wel een kleur noemen die mooi zal uitvallen op lichtblond/ontkleurd haar? Iets van donker goudblond, goudbruin? Casting Creme Gloss heeft zoveel kleuren. Ik vind bv 801 ook een mooie kleur maar daar zit niks van goud in dus weet ik niet of dat kan.
Kan je niet richting je eigen haarkleur? Dan laat je dat er gwn uitgroeien en heb je je eigen kleur weer. Moet je nog wel goed onthouden hebben welke kleur je natuurlijk haar was
Ik wil ook richting mijn eigen haarkleur. Maar ik kan hier geen donkerbruin overheen zetten toch? Ik lees overal dat het dan groen kan uitslaan op lichtblond, dat er iets van goud in moet zitten. Vandaar dat ik hier vraag: welke kleur kan ik het beste nemen?

Als ik dat eenmaal heb wil ik het ook gewoon laten uitgroeien en dat mijn eigen haar tevoorschijn komt. Nu is laten uitgroeien geen optie want dan is het bijna zwart/wit wat niet mooi is.
hangt er weer vanaf wat je eigen haarkleur is! Kastanjebruin heeft goudtinten maar als dat niet richting je eigen kleur komt heb je daar niets aan!
Mijn eigen haarkleur is dus donkerbruin. Het is niet zo erg als er iets verschil in zit straks tussen de uitgroei en de geverfde kleur. Ik wil van het ontkleuren/blonderen af.
Kan ik er bv een midden- (700) of donkerblond (600) overheen doen? Of wordt dit groen?
Je hebt gelijk hoor, je kunt het beste een warme tint nemen. Dus inderdaad goud of een 03 ofzo. Anders loop je het risico op groen.
Natte tosti..
00 zou ik niet doen. Daar zit geen warmte in.
Natte tosti..
Tja kan je wel op me reageren met sorry hoor maar je gaat blijkbaar naar zwaar waardeloze kappers dan als ze je niet eens kunnen adviseren. Een goede kapper kan dat wel en hoort dat ook te doen.

Bruin over blond kan wel. Heb een blonde vriendin die het altijd bruin verft.

Zoek dan de kleur die het dichtstbij je natuurlijke kleur ligt. Het zal niet hetzelfde worden als je echte kleur maar je uitgroei zal sowieso minder opvallen dan nu je blond bent. Groen uitslaan bij bruin haar ken ik niet, nooit van behoort wel bij blonderen. Wel zou ik opletten dat er geen rood tint of henna in de bruine kleur zit, anders krijg je een rode gloed.
Dat is niet waar madameQ, bij blonderen wordt het vrijwel altijd te rood. En je moet wél warmte erin. Ik heb jaren in een kapperswinkel gewerkt.
Natte tosti..
Ze gaat het toch niet blonderen? Ze verft het bruin. Warmte = rood?

Geen idee hoor geef advies vanuit ervaring. Vriendin heeft 1x met henna erin gehad en toen had ze een rode gloed. Nu let ze dus op dat ze dit niet weer heeft.
Nou snap ik er niks meer van. Iedereen zegt er moet iets van goud of rood in zitten en jij MadameQetesh zegt juist weer van niet??

Waarschijnlijk zijn het ook zwaar waardeloze kappers. Dat is mijn mening over alle kappers wat kleuren betreft. Ik ben nog nooit ergens geweest waar ze het mooi hebben gekleurd. En dan praat ik niet over een paar kappers of een bepaalde provincie maar zoveel verschillende. Daarom doe ik het voortaan alleen nog zelf.

Maar daar gaat het hier ook niet om want het hele: ga naar de kapper kan ik niet meer horen. Ik ben dus naar meerdere kappers geweest en die weten het gewoonweg niet! Vraag me niet hoe dat kan want dat vraag ik me zelf dus ook af.

Ik wil gewoon een mooie kleur over mijn te lichte haar. Of het een donkere tint blond is, mss niet zo handig op langere termijn gezien het uitgroei verhaal. Dan zal het toch een donkere kleur bruin moet worden. Maar welke?? Tips graag!
Nee ik bedoel dus dat wat je zegt niet klopt, bij blonderen wordt het meestal rood en niet groen. En ik bedoel het niet vervelend maar jij hebt het over de ervaring van een vriendin, ik heb het heel vaak mis zien gaan als mensen het zelf deden en dan moesten wij advies geven om het op te lossen.

Henna moet je sowieso niet gebruiken op ontkleurd haar.
Natte tosti..
Ik heb je al tips gegeven.
Natte tosti..
Mss is het wat duidelijker als ik de verschillende opties hier onder zet: (het is een ander merk maar de duidelijkste kleurnamen die ik kon vinden wat ik zoek)

http://www.bol.com/nl/p/s ... ing/9200000005556218/?s2a

http://www.bol.com/nl/p/s ... ing/9200000005556224/?s2a

http://www.bol.com/nl/p/s ... ing/9200000005556226/?s2a

Wat zou hiervan het beste zijn over lichtblond haar om een mooie kleur te krijgen?
Mevrouw Tomatensoep ik zou graag kleurnummers/namen willen weten. Dat bedoel ik met tips. De algemene informatie is mij bekend met rood/groen etc. Maar ik ben juist op zoek naar een mooie kleuring. Dus graag tips in de zin van nummers/namen van de betreffende kleur.
http://www.johnfrieda.nl/homecolour/sha ... ector.aspx
Een .03 of .3 dus zoals ik al zei.
Natte tosti..
Wat ook kan is een gekleurde mousse met een goudtint erin doen, bijv van Guhl. En dan verven met een middenblond kleuring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven