Je kind vergeten??

24-07-2008 11:29 285 berichten
Alle reacties Link kopieren
artikel nu.nl

Dit soort berichten staan heel vaak in kranten. Het is niet iets nieuws. Ik snap het alleen nooit. Hoe kun je je kind nu vergeten? Misschien maakt mijn dochter wel heel veel herrie hoor, maar als we bij het kinderdagverblijf aankomen gilt ze blij en haal ik haar echt wel van de fietsstoel of uit autostoel en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je gewoon doorrijdt naar werk en je auto daar parkeert met kind nog achterin..

Ik hoor wel eens van mensen dat ze deur al uit waren, straat al bijna uit en toen bedachten dat kind nog (alleen) thuis was. Ik begrijp het niet. Ik kan me er geen voorstelling van maken. Sleutels, telefoon, portemonnee, dat soort dingen vergeet ik, maar een kind?

Iemand die het wel snapt?

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Morrie schreef op 24 juli 2008 @ 11:49:

't Is echt heel erg, ik kan me niet voorstellen hoe je verder moet met je leven als je dit overkomen is.

nee, ik ook niet..

Het moet trouwens voor dat meisje echt een vreselijke, langzame en eenzame dood zijn geweest. Daar kan ik echt niet teveel over nadenken zonder heel heel heel erg hard te gaan huilen.
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 11:51:

[...]

Mijn kind zit ook in mijn systeem, maar mij valt dus op andere momenten op dat ik me totaal niet kan herinneren of ik zus of zo vanochtend heb gedaan, en er dan vanuit ga dat ik het vast gedaan zal hebben. Heb ik eigenlijk de deur wel dichtgedaan? en dan je hoofd breken en echt niet meer kunnen bedenken hoe de ochtend verliep. En dan probeer je het te visualiseren, en zie je jezelf naar buiten lopen en de deur achter je dichttrekken, maar eigenlijk weet je dan helemaal niet zeker of dat nu vanochtend of gister of vorige week of vorig jaar was.Ik snap wel wat je hier zegt, maar bij mijn kind heb ik dat niet.
Eerlijk gezegd kan ik het me ook wel voorstellen.......

Ik ben mijn kind gelukkig nog nooit vergeten en ik hoop dat het ook nooit gebeuren zal, maar toch, voorstellen kan ik het me wel.

Mijn dochter zit in de MC, die staat aan de andere kant, dus met mijn auto op slot doen, zie ik haar niet. Ze maakt ook vrijwel geen geluid, ze is een heel rustig kindje wat lekker ligt te wachten tot mama weer in haar gezichtsveld verschijnt.

Bij ons ben ik degene die haar altijd naar het kdv brengt, hierdoor is mijn ochtend pas compleet als ik daar ben geweest. Ik me echter voorstellen dat als je het afwisselt met je partner dat het dus niet zo strak in je systeem zit en je dus wel op de automatische piloot dingen kunt vergeten.

Stel je eens voor dat zoiets je gebeurt en de heeeeeeele wereld komt over je heen omdat je te stom voor woorden bent om zoiets te doen...... Er zijn er maar weinig die voor zoiets begrip kunnen hebben terwijl jij moet verder leven met het idee dat je je eigen kind hebt laten bakken in de auto..... Vreselijk.
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 11:48:

Mijn kind slaapt altijd in de auto, hij valt altijd in slaap (dat is trouwens een vorm van wagenziekte). Dus horen doe ik hem ook niet.

Zou je me over deze vorm van wagenziekte meer info kunnen geven (link oid). Ik donder altijd in slaap in de auto/bus/trein. alleen niemand gelooft dat ik er echt niets aan kan doen. Dit is nieuw voor me.

Dankje

(sorry voor het inbreken in deze topic)
quote:Morrie schreef op 24 juli 2008 @ 11:49:

Dan nog FV, ik denk echt niet de hele dag aan mijn zoon, maar er zijn momenten op de dag dat ik denk: goh, zouden ze buiten aan het spelen zijn, of zouden ze nu brood aan het eten zijn. Op dat moment bedenk je dan toch: Shit, hij zit nog in de auto?

Nee, ik denk dus juist dat dat het moment is waarop je ervanuit gaat dát hij lekker aan het buitenspelen is, omdat het zo onvoorstelbaar is dat hij daar niet is. Omdat het gewoon niet bij je opkomt dat je hem zou kunnen vergeten.
Am Yisrael Chai!
quote:Star schreef op 24 juli 2008 @ 11:51:

[...]

Ik ben overigens zo panisch dat ik niet eens een parkeerkaartje haal en mijn kind in de auto laat zitten. Kind gaat eerst in de buggy, dan haal ik een parkeerkaartje.

Hoe herkenbaar.....

Heb vriend ook verboden de tank te betalen als kind nog in auto zit. Hij vindt dat overdreven. Is het misschien ook wel, maar ik zou me er niet ok bij voelen.
Wat ik me ook afvraag: je hebt toch contact met je kind tijdens zo'n rit? Of misschien is dat dus het probleem? Ik klets altijd honderuit met dochter op weg naar kdv, maar misschien is het anders als je handsfree aan het bellen bent ofzo en al denkt aan je drukke vergaderdag en je dus geen contact hebt met je kind achter in de auto. Maar goed dat kan ik me dus óók niet voorstellen..
Inderdaad, onbegrijpelijk. Maar hoe onbegrijpelijk het ook is en of de personen in kwestie nu overspannen zijn of niet, hoe denk je dat zij zich voelen? Hoe ga je in godsnaam uitleggen waaraan je kind is overleden?? Zie je het voor je?

Hoe je het ook wendt of keert: het blijft gewoonweg afschuwelijk, in alle opzichten!
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 11:51:

[...]

Mijn kind zit ook in mijn systeem, maar mij valt dus op andere momenten op dat ik me totaal niet kan herinneren of ik zus of zo vanochtend heb gedaan, en er dan vanuit ga dat ik het vast gedaan zal hebben. Heb ik eigenlijk de deur wel dichtgedaan? en dan je hoofd breken en echt niet meer kunnen bedenken hoe de ochtend verliep. En dan probeer je het te visualiseren, en zie je jezelf naar buiten lopen en de deur achter je dichttrekken, maar eigenlijk weet je dan helemaal niet zeker of dat nu vanochtend of gister of vorige week of vorig jaar was.

Hier heb je gelijk in, maar wat het verschil is is dat je kind naar het kdv brengen geen routineklus is. Want elke keer verloopt het wegbrengen anders. De ene dag is vriendje x er wel, de andere keer niet. De ene keer blijf je wel thee drinken, de andere keer niet. De ene keer is juf x er, de andere dag juf y. Daarom weet je je altijd toch nog wel te herinneren hoe de ochtend is verlopen?

Maar nogmaals, het gebeurt, dus het zal vast kunnen. Maar ik vind het me echt heel lastig voor te stellen!
quote:mostlyhappy schreef op 24 juli 2008 @ 11:52:

Er zijn er maar weinig die voor zoiets begrip kunnen hebben terwijl jij moet verder leven met het idee dat je je eigen kind hebt laten bakken in de auto..... Vreselijk.

Nee hoor, wat ik al zei: bij de vorige discussie konden de meeste mensen er wel begrip voor opbrengen.

Tja, ik kan geen begrip faken. Wil ik ook niet.

Mijn dochter zit in de MC, die staat aan de andere kant, dus met mijn auto op slot doen, zie ik haar niet. Ze maakt ook vrijwel geen geluid, ze is een heel rustig kindje wat lekker ligt te wachten tot mama weer in haar gezichtsveld verschijnt.

Ik denk dat dit ook heel belangrijk is bij het gebeuren van dat soort dingen.

Mijn dochter zou zich niet eens laten vergeten en laat zich altijd behoorlijk horen tijdens een autorit.

Bij ons ben ik degene die haar altijd naar het kdv brengt, hierdoor is mijn ochtend pas compleet als ik daar ben geweest. Ik me echter voorstellen dat als je het afwisselt met je partner dat het dus niet zo strak in je systeem zit en je dus wel op de automatische piloot dingen kunt vergeten.

Ik denk inderdaad dat dit vaker zal voorkomen bij mensen bij wie de routine wisselt of die nog niet zo lang een kindje hebben of waarbij er net een tweede kindje is ofzo. Volgens mij was dat bij die vrouw van vorig jaar zo, dat kindje wat ze was vergeten was haar tweede kindje geloof ik.

Dus dan is het een kwestie van een routine die nog niet helemaal ingesleten is.

Dat is trouwens ook wetenschappelijk onderzocht, het kost ongeveer 100 dagen om te wennen aan een nieuwe routine.
Am Yisrael Chai!
Ik heb een keer een interview bij Oprah Winfrey gezien met een man die dit ook was overkomen. Het is lang geleden, dus kan me niet meer helemaal herinneren hoe het verhaal was, maar het punt was inderdaad automatische piloot.

Normaal bracht zijn vrouw hun kindje naar de creche, maar juist die dag was er iets aan de hand waardoor hij het moest doen. Door stress en drukte en automatische piloot is hij dat toen vergeten en heeft hij zijn kindje in de auto laten zitten. Pas 's middags kwam hij erachter toen iemand het noemde geloof ik.

Hij snapte zelf ook niet hoe het kon, maar het is hem toch gebeurd. Heel normaal gezin verder, goede banen, intilligent......

Tja, ik begrijp het ook niet en kan het me ook niet voorstellen, maar kennelijk is dit het gevaar van teveel op de automatische piloot leven.
Kind en automatische piloot.... Dat snap ik dus niet. Gaat voor mij niet samen.
Nou wordt ik waarschijnlijk compleet afgebrand maar ach.

Ik ben mijn kind weleens vergeten bij de supermarkt, kind zat lekker tv te kijken, ik boodschapen doen.

Eenmaal bij de auto was ik me er ineens bewust van dat ik kindlief al had opgehaald bij de oppas (ik ga altijd eerst boodschappen doen en dan kindlief ophalen) en dus nog in de super was.

Snel terug gerent naar de super en kind zat heerlijk voor de TV.....

Hartkloppingen van waar je me u tegen zegt en is dus nimmer meer voor gevallen.
quote:Morrie schreef op 24 juli 2008 @ 11:56:

[...]

Hier heb je gelijk in, maar wat het verschil is is dat je kind naar het kdv brengen geen routineklus is. Want elke keer verloopt het wegbrengen anders. De ene dag is vriendje x er wel, de andere keer niet. De ene keer blijf je wel thee drinken, de andere keer niet. De ene keer is juf x er, de andere dag juf y. Daarom weet je je altijd toch nog wel te herinneren hoe de ochtend is verlopen?

Maar nogmaals, het gebeurt, dus het zal vast kunnen. Maar ik vind het me echt heel lastig voor te stellen!

Nou nee, bij mij verliep en verloopt het wegbrengen eerlijk gezegd elke dag ongeveer hetzelfde. Hang jas op met kind, leg zijn spullen in de mand, breng hem naar de klas, praat met de juf en knuffel met hem en wat vriendjes. Schrijf zijn naam op voor overblijven en doei!

Dat is echt heel routine matig en dat waren zijn creche dagen ook. Zelfde leidster, zelfde kinderen, zelfde praatje, ik kon me toen bijvoorbeeld heel vaak niet herinneren of we nu gister over zus en zo hadden staan praten of vandaag.
Am Yisrael Chai!
Gaat een kdv eigenlijk niet bellen als een kindje een bepaalde dag moet komen maar niet gebracht wordt?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dat denk ik ook Paris en Fashion... een routine die doorbroken wordt, dagen die wisselen waardoor je uit je normale routine gehaald wordt terwijl je er op de automatische piloot in blijft hangen. Maar.... ik mis dan het contactverhaal. Ik heb contact met mijn kind in de auto. Kijk naar haar en lach naar haar in de achteruitkijkspiegel, praat met haar terwijl ik haar in de wagen zet enzovoort. Het is ook een soort van doorracen en met gedachten elders (bijv. bij werk) zijn..
quote:Spijker schreef op 24 juli 2008 @ 12:01:

Gaat een kdv eigenlijk niet bellen als een kindje een bepaalde dag moet komen maar niet gebracht wordt?Mijn kdv in ieder geval niet. Misschien wel als een kindje meerdere dagen niet verschijnt.
quote:Inad schreef op 24 juli 2008 @ 12:01:

Dat denk ik ook Paris en Fashion... een routine die doorbroken wordt, dagen die wisselen waardoor je uit je normale routine gehaald wordt terwijl je er op de automatische piloot in blijft hangen. Maar.... ik mis dan het contactverhaal. Ik heb contact met mijn kind in de auto. Kijk naar haar en lach naar haar in de achteruitkijkspiegel, praat met haar terwijl ik haar in de wagen zet enzovoort. Het is ook een soort van doorracen en met gedachten elders (bijv. bij werk) zijn..

Je zet toch ook je kind in de auto met de gedachte 'nu ga ik hem/haar naar kinderdagverblijf brengen'?

Ik begrijp niet dat je dan een paar minuten later rechtstreeks naar je werk rijdt.
quote:Inad schreef op 24 juli 2008 @ 12:01:

Tja, zoals ik al zei: mijn kind slaapt altijd al binnen een paar minuten in de auto, dus als je dan samen in de auto zit heb je geen enkel contact.

Ik ben weleens naar Tila in Belgie gereden dat mijn kind bij ons in de wijk al sliep en 1 straat voor Tila's huis pas weer wakker werd. Met de radio dan aan, en zo'n lang stuk rijden dan dwalen mijn gedachten ook wel af naar van alles en nog wat en denk ik soms de hele weg niet aan kindgerelateerde dingen.
Am Yisrael Chai!
Ik ben bij ons ook degene die de jongens altijd brengt én afhaalt bij kdv, dus bij mij zit het ook in het systeem. Kan me dan ook echt helemaal niet voorstellen dat je je kotertje vergeet. Al was het maar omdat ik ook tijdens het autorijden regelmatig een blik in achteruitkijkspiegel werp om te zien hoe ze erbij zitten.

Het zijn altijd wel erge berichtjes hoor. Getver, je zult je kind maar na zo'n dag in een warme auto aantreffen, vreselijk!

Pasgeleden had ik trouwens bij een ballenbakachtig gebeuren wel een stomme: iemand had het hekje naar de trap open laten staan en ik dacht dat mijn oudste al naar beneden was gelopen. Omdat het tijd was om te gaan, keek ik 3x goed rond boven, zag hem niet en wilde de trap aflopen. Totdat ik achter me: "Neeeeeee mamaaaaaaaaaaa, niet weggaan zonder mijjjjj" hoorde brullen en mijn oudste in paniek uit een verstopte hoek sprong.

Je zág bijna de gedachtenwolkjes bij sommige ouders om ons heen. Die hadden weer wat om over te kleppen \\:-)// .
quote:Spijker schreef op 24 juli 2008 @ 12:01:

Gaat een kdv eigenlijk niet bellen als een kindje een bepaalde dag moet komen maar niet gebracht wordt?Nee, dat is blijkbaar niet zo, en ik zei vorig jaar ook al dat het wellicht iets is wat kdv's en bso's in zouden moeten voeren. Ik vind het eigenlijk best gek en ook wel wat nalatig dat kdv's het normaal vinden om gewoon geld te ontvangen voor dagen waarop een kind niet verschijnt zonder daar ook maar een seconde bij na te denken waarom dat kind niet verschijnt. Het lijkt mij een kleine moeite om even een belletje van een paar seconden te doen: klopt het dat Pietje vandaag niet komt?
Am Yisrael Chai!
quote:Miss Moneypenny schreef op 24 juli 2008 @ 11:48:

[...]

Nou, het duurde al 20 minuten voordat de politie er was, God weet hoe lang het kind er gisteren al in zat. Tijd zat dus om een parkeerkaartje te kopen...Ik ben misschien te assertief, maar is er in die tijd dan niemand geweest, die een raampje heeft ingeslagen? Ik kan me niet voorstellen, dat er allemaal omstanders staan die wel 112 of politie bellen en dan gaan staan afwachten.
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 12:07:

[...]

Tja, zoals ik al zei: mijn kind slaapt altijd al binnen een paar minuten in de auto, dus als je dan samen in de auto zit heb je geen enkel contact.

Das duidelijk inderdaad. Das ook wat ik quote bij Mostly Happy.. het kan niet gebeuren als een kind druk is en praat of zingt enzo denk ik, dan moet je wel heel ver weg zijn met je gedachten. Denk echt dat het alleen gebeurt als je kindje heel erg stil is en jij ver weg in je hoofd en op de automatische piloot bezig met andere dingen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven