Sint maarten

11-11-2014 17:26 85 berichten
Vanavond is het weer sint maarten hier in het dorp.

De appeltjes, mandarijntjes en chocolaatjes staan klaar.

Een mooi lantaarntje op de oprit laat zien dat wij thuis zijn. Helaas geen tijd gehad voor te veel versieringen.

Ik vind het altijd zo schattig die kindersnoetjes aan de deur, maar na 20.00 uur ben ik er meestal ook wel weer klaar mee.

Ik ben benieuwd hoeveel kinderen er komen vanavond, is het bij jullie druk?
Alle reacties Link kopieren
Hier staat de teller nu op 20 ongeveer. Best netjes aangezien in de straat zelf geen kinderen wonen en de meeste van mijn buren niet mee lijken te doen
Hier 11 kindjes geweest. Vast van dezelfde school, ze zingen bijna allemaal sint maarten mik mak mijn moeder is een lieve schat. Haha te schattig.
ik heb 2 kinderen aan de deur gehad, waarvan 1 mijn eigen kind is
Wat grappig, bij mijn ouders thuis wordt er niet aangebeld maar beginnen de kinderen meteen te zingen. Je loopt dus al vanaf half 6 op je tenen door het huis met 1 oor aan de deur gekluisterd! En dan de deur opendoen en vragen of ze het nog een keer willen zingen omdat je het liedje zo mooi vind maar niet helemaal gehoord hebt

Het blijft ieder jaar weer jammer dat ik zelf niet meer mag lopen, hopelijk gaan mijn toekomstige kinderen ook Sint Maarten!
4 tot nu toe. Ik heb ze lekker hard laten zingen dit is echt niets vergeleken met halloween. Ik vind het maar ongezellig.......
quote:whopper schreef op 11 november 2014 @ 19:20:

4 tot nu toe. Ik heb ze lekker hard laten zingen dit is echt niets vergeleken met halloween. Ik vind het maar ongezellig.......Ik ben zeker niet tegen nieuwe dingen, maar vind het soms wel jammer dat die de oude tradities verdrijven. Hier al jaren Sint Maarten. Ons dorp heeft een Sint Martineskerk en een Maartenskerk, Sint Maarten werd hier dus echt al van oudsher gevierd. Maar nu komt ook Halloween meer en meer in trek, jammer!
Hier een stuk of 25 en nu is het denk ik weer voorbij. Zaten allemaal op dezelfde school, want allemaal was hun moeder een dikzak

Wel lekker dat ik zelf niet al dat snoep hoef op te eten nu er genoeg kinderen aan de deur zijn geweest. Nu even kijken hoe die Australische Masterchefs het hebben gedaan.
Everything you see I owe to spaghetti!
Ik woon in een appartementencomplex, hier was het rustig, ik stond even buiten te roken, toen zag ik een meisje waarvan haar lampionnetje het niet deed (batterijen leeg) dus ben ik gauw naar binnen gelopen en heb ik 2 batterijtjes voor haar gepakt, en later kwam ze hier nog aan de deur met haar broertje, en heb ik ze een snoepje gegeven, 5 minuten later kwam ze haar "geleende"batterijtjes terug brengen, ik smolt weg zo lief!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Niemand geweest hier. Volgens mij bellen ze alleen aan bij mensen die ze kennen, en ik ben nu eenmaal een enge heks ik heb geen kinderen op het buurtschooltje hier. Wel snoep en mandarijntjes gehaald voor het geval dat. Die moet ik allemaal zelf opeten
Hier zijn er inmiddels een stuk of 20 geweest, valt niets tegen, het regent een beetje.
Ouwe postduif
23 is de stand zover. Toch ook nog mandarijnen kwijt geraakt, valt me niets tegen.
Jee zeg...komen er net nog weer 10 langs...in een grote kudde. Gelukkig nog genoeg snoep!
Everything you see I owe to spaghetti!
Hier 32 kinderen. En het regent niet eens. Gelukkg heb ik snoep gehaald wat we zelf ook lusten. Komt wel op hahaha.
Bij ons in de stad is er een "echte" Sint Maarten optocht. Misschien dat daar ook nog een flink aantal kinderen naar toe is. En bij ons in winkelcentrum mocht je ook langs de winkels met je lampion. Daar mocht mijn dochter snoep uitdelen. Ze zal zo wel thuis komen, dan hoor ik wel of het daar druk was.
quote:sandt2.0 schreef op 11 november 2014 @ 19:26:

[...]

Ik ben zeker niet tegen nieuwe dingen, maar vind het soms wel jammer dat die de oude tradities verdrijven. Hier al jaren Sint Maarten. Ons dorp heeft een Sint Martineskerk en een Maartenskerk, Sint Maarten werd hier dus echt al van oudsher gevierd. Maar nu komt ook Halloween meer en meer in trek, jammer!Is halloween nieuw dan? Het wordt hier in het dorp echt al heel lang uitgebreid gevierd. En Sint Maarten mag van mij ook wat meer hoor, ik heb nu zo'n 20 blozende, zingende kindjes aan de deur gehad erin vind het enig! Jammer dat dat hier nooit goed uit de verf is gekomen. Van mij mag het naast elkaar bestaan. Ik heb in ieder geval niet het idee dat halloween er de oorzaak van is dat Sint Maarten verdwijnt. Het was er al nooit hier.
Nou, 5 kinderen is de stand hier. Snap er niks van, het is hier prima St Maarten weer en vorig jaar hadden we er een stuk of 20.
quote:whopper schreef op 11 november 2014 @ 19:59:

[...]

Is halloween nieuw dan? Het wordt hier in het dorp echt al heel lang uitgebreid gevierd. En Sint Maarten mag van mij ook wat meer hoor, ik heb nu zo'n 20 blozende, zingende kindjes aan de deur gehad erin vind het enig! Jammer dat dat hier nooit goed uit de verf is gekomen. Van mij mag het naast elkaar bestaan. Ik heb in ieder geval niet het idee dat halloween er de oorzaak van is dat Sint Maarten verdwijnt. Het was er al nooit hier.In ons dorp wel, pas een paar jaar dat kinderen het hier proberen. Niemand had iets in huis, dus viel de opbrengst tegen. Ik hoor nu kinderen die langs van te voren afgesproken adressen gaan!
Ik had 10 pakjes drinken gekocht ik heb er nog 2 over,we wonen in een kinderrijke wijk maar ik denk dat ze liever naar het centrum gaan.

Wel leuk,2 jongetjes die een lied zongen van en de meisjes dragen rokken.

Ik zei ik draag geen rok en ben ik toch een meisje?

Waarop de ene ja zei en de ander nee.

Een ander zong een onbekend lied en zei tegen me dit heeft u vast nooit gehoord he,we hebben het in gestudeerd op school.het jochie was denk ik 7.

Heerlijk die opmerkingen.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik heb toch maar weer snoep gekocht. Gaat de bel, ik doe open, staan daar drie bijna pubers met baard in de keel te zingen! Ik had lieve, schattige kindjes van een jaar of 6 verwacht
Ik had met Halloween één groepje van twee kindjes aan de deur.

Vanavond had ik er rond half zeven één groepje van vier kindjes aan de deur.

(waren trouwens allebei de keren wel verschillende kindjes)

Vorig jaar zijn er helemaal geen kindjes geweest, dus wie weet begint het te komen.
Hier toch uiteindelijk nog 15 kindjes geweest.
Hier nog lang niet uitgestorven, vier grote zakken snoep zijn er doorheen gegaan!
Met Halloween geen kinderen trouwens.
We wonen in een kindvriendelijke buurt. Had 3 zakken KitKat en die zijn op. Tussen de 50 en 60 dus?!

Ik heb een beetje moeite met die jongens die 10/12 jaar zijn en de baard al in de keel beginnen te krijgen. Volgend jaar haal ik daar een net mandarijnen voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven