Sint maarten

11-11-2014 17:26 85 berichten
Vanavond is het weer sint maarten hier in het dorp.

De appeltjes, mandarijntjes en chocolaatjes staan klaar.

Een mooi lantaarntje op de oprit laat zien dat wij thuis zijn. Helaas geen tijd gehad voor te veel versieringen.

Ik vind het altijd zo schattig die kindersnoetjes aan de deur, maar na 20.00 uur ben ik er meestal ook wel weer klaar mee.

Ik ben benieuwd hoeveel kinderen er komen vanavond, is het bij jullie druk?
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze op de basisschool zitten vind ik dat ze mogen lopen. En in het eerste van het voortgezet onderwijs kan ik ook nog wel hebben àls ze maar wel een knap liedje zingen. Dat geschreeuw en gelach, als ze met een groep zijn, vind ik irritant.
Er zijn hier 18 kinderen geweest.

We hadden bros,Snickers ,mars reepjes en mandarijnen.

Er was een meisje die wilde liever alleen mandarijntjes..

Het is hier elk jaar anders met kinderen aan de deur.

Ene jaar meer en andere jaar minder.

De kinderen uit de straat komen wel altijd.

Als ik zie dat er minder kinderen komen geef ik ze gewoon wat meer,zijn ze erg blij mee.
De stand was een goede 30 kindjes. Rond acht uur vinden man en ik het meestal wel genoeg geweest (voor de prepubers vervelend gaan doen) dus dan gaat de verlichting uit in de tuin en beneden en vermaken we ons zelf even in de echtelijke sponde

zoon had zeven huisjes gelopen maar kwam met zakken vol snoep thuis, de mensen vonden hem zo schattig dat hij maar wat extras mee moest nemen, en ook wat voor zijn zusje
Hier is het alleen in de straten direct rond de school, dus een straat of 5, 6. Wij wonen wat verder weg en zaten het eerste jaar braaf te wachten, maar nikd dus, haha.

Nu zelf twee kinderen in basisschoolleeftijd, ik ben met de jongste op pad geweest. Laten we zeggen dat we tot half maart geen snoep hoeven te kopen

In de betreffende straten is het filelopen. Meerdere groepjes kinderen bij de deuren die braaf wachten tot ze aan de beurt zijn.

Zo leuk, ik ken dit niet uit mijn eigen jeugd, bij mijn nichtje uit een ander deel van Nederland werd het wel gevierd en zij had altijd grote bergen snoep als ik bij haar ging logeren, en jaloers dat ik was!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Heb inmiddels de kaarsjes lang weer binnen staan. Maar heb drie groepjes mogen ontvangen : )
quote:Hier komt niemand, we wonen in een flat. Sowieso zie ik hier ook geen kinderen lopen. Hoe doen kinderen in grote steden dat?

Die gaan ook gewoon langs de deuren. Hier in de hoofdstad was er een optocht met toespraak van de burgemeester, maar wij zijn op wijkniveau langs de deuren geweest. Met volgens mij wel zo'n 500 andere kinderen in hetzelfde buurtje, dat is elk jaar weer een hele happening. Het was super gezellig!

Wij wonen buiten dat buurtje, dus zelf hoeven we er niet voor thuis te blijven.
Ik heb hier weer veel kinderen aan de deur gehad. Zijn weer zakken haribo doorheen gegaan. Heb wel es tekort gehad en dan voel je je echt lullig als je tegen een paar kinderen moet zeggen...sorry ik heb niet meer...moest toen een briefje aan de deur hangen...ik ben door de snoep heen.

Niet één kindje. Allemaal brugpiepers ineens in de straat.

De rest liep in het centrum.

Snoezekind vond het heel jammer, want hij was er helemaal klaar voor om nu "groot" de deur te mogen doen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij hebben onze eerste Sint Maarten gelopen gisteren. Het was zó leuk! Man komt uit het hoge noorden en is ermee opgegroeid. Ik in de Randstad totaal niet. Wij wonen nu in een dorp in de Randstad en hier op school werd het gevierd, compleet met voorstelling en al. Onze zoon is nu 4 en gisteravond verzamelden zich overal groepjes kindjes en hebben man en ik nog een snel ieder een lampion in elkaar geflanst. Wij liepen ook in een groepje van kinderen plus ouders. En gezellig dat het was! Zit nog helemaal na te genieten, haha. Volgend jaar weer!

Wat ik dan wel weer grappig vind, is dat het buiten ons dorp helemaal nergens hier gevierd is, begreep ik van mijn collega's op het werk zojuist. Wonen wij toch weer hartstikke gezellig! (onze wijk is echt een aparte gemeenschap binnen het dorp)
Wij gingen vroeger niet langs de deur. Er was een lampionoptocht vanuit het dorp naar een buitengebied en daar werd het verhaal van Sint Maarten nagespeeld daarna werd er een groot vuur ontstoken en kregen de kinderen een mandarijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven