Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Het klikken op het grijze / zwarte wolkje om naar de volgende reactie naar mijn laatste reactie in een topic te gaan werkt niet foutloos. Ik kom vaak niet op de desbetreffende reactie maar op een andere random plek. Kan dit ook opgenomen worden in de lijst?

Ik zit mobiel in Android via Chrome.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ik krijg het idee dat de mods dit topic niet meer zo belangrijk vinden... terwijl er nog genoeg bugs op te lossen zijn!
quote:Promethium schreef op 11 november 2014 @ 15:22:

Ik krijg het idee dat de mods dit topic niet meer zo belangrijk vinden... terwijl er nog genoeg bugs op te lossen zijn!Nou inderdaad. Ik heb al verschillende keren verschillende bugs gemeld. In 1 bericht, in losse berichten.. geen reactie, niet in de lijst in de OP. Ik krijg het idee dat ik door de mods in dit topic onder het verbodsbord zit
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zag nu opeens een knop Alle berichten van Pearle

Nu kan ik inderdaad mijn reacties zien

Maar ik zal wel een zeur zijn, want ik zie alleen de reactie, niet in welk topic die is geplaatst, en het zou handig zijn als ik erop kon klikken en dan direct in het betreffende topic bij mijn laatste reactie zou komen, en dan ook de posts daarna kunnen lezen

Eerlijk gezegd wordt ik er wel een beetje moedeloos van, van alle gedoe met het nieuwe forum.

Ik mis het oude, maar het is nu veel te veel zoeken, en daar heb ik geen zin in, dus laat maar....
Gevonden...ik moet aanklikken het icoontje Link naar bericht

wel heel omslachtig
Ik wilde even vertellen hoe ik forum. Ik heb een Nokia Asha 201 en dat is nogal een simpel telefoontje. Als ik wil reageren, moet ik eerst inloggen. Vervolgens moet ik op 'plaats reactie' klikken. Anders moet ik helemaal naar beneden scrollen en dat duurt heel lang. Het knopje 'meteen naar beneden' doet het niet altijd namelijk. Dan schrijf ik mijn reactie. Dat duurt alleen een minuutje of twee. Waarin ik weer uitgelogd word. Dus kopieer ik mijn reactie eerst en laad de pagina dan opnieuw, waarna ik op 'log in' kan klikken. Als ik weer ingelogd ben, moet ik weer op 'plaats reactie' klikken (weer opnieuw laden dus), mijn reactie erin plakken en dan pas kan ik mijn reactie plaatsen. Duurt zeker 5 minuten om een reactie te plaatsen. Dus zou het wel fijn vinden als ik eens ingelogd kon blijven voor langer dan 2 minuten!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Als je naar je PB's gaat is de aktieve tab ( bijv inbox) juist niet dik omlijnd itt de andere tabs ( prullebak, posts van de mods)

Dit is IMHO onlogisch
Je bent zelf een theepot
.
Je bent zelf een theepot
.
Je bent zelf een theepot
Ik forum een stuk minder sinds De Grote Vernieuwing.

Het forum vreet data dus onderweg lees ik een nieuwssite ipv te forummen. En aangezien het forum ook stroom vreet ga ik 's-avonds bijtijds slapen: zodra de accu leeg is. Ik vertik het om met een stekker aan m'n mobiel te gaan zitten.

Gaat er nog iets gebeuren met dat data- en stroomslurpen?
quote:Promethium schreef op 11 november 2014 @ 15:22:

Ik krijg het idee dat de mods dit topic niet meer zo belangrijk vinden... terwijl er nog genoeg bugs op te lossen zijn!Ik denk dat je gelijk hebt. De OP is al vijf dagen niet meer bijgewerkt. Wekt iig bij mij de indruk dat de verbeteringen ook stil zijn komen te liggen. 😒
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:Miss.Innuendo schreef op 10 november 2014 @ 20:12:

Waarom kan ik de ene keer wel plaatjes plakken en de andere keer niet?

Beste Miss.Inuendo

Die vraag is alleen te beantwoorden als we weten om welke plaatjes het gaat en wat de foutmelding is.

met vriendelijke groet,

Junior
quote:stokst@@rtje schreef op 10 november 2014 @ 20:39:

[...]

Dank je. Ik heb niet het idee dat anderen ditzelfde probleem hebben, ik heb er hier nog niets over gelezen. Dat vind ik toch wel een beetje vreemd.Eerlijk gezegd plak ik nooit plaatjes met mijn iPhone, zou niet weten hoe dus ik kan het ook niet uitproberen
quote:Promethium schreef op 10 november 2014 @ 20:50:

Ik zit nog steeds met het probleem dat ik mijn voorkeuren niet kan instellen. Terwijl in de OP staat dat dit voor pc opgelost zou moeten zijn.

Beste Promethium,

Kun je je geen vinkjes zetten of lukt dat wel en zie je nog steeds de pijlers die je geblokkeerd hebt?

En met welke browser werk je en wat voor een apparaat?

met vriendelijke groet,

Junior
quote:pointdexter schreef op 10 november 2014 @ 21:52:

Ik zit op Android mobiel te forummen in Chrome. Wat ik irritant vind is dat als ik Chrome open en het forum staat nog open, dan laadt hij de pagina zoals ik hem het laatst bekeek. En niet opnieuw. Dus dan moet ik nog gaan refreshen. Ik wil gewoon meteen een gerefreshte pagina!

Ligt dit aan Chrome of ligt dit aan de site?

Beste Pointdexter,

Het zou beiden kunnen, je zou het even uit kunnen proberen met een andere browser.

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Snorhaar schreef op 11 november 2014 @ 10:54:

Hallo mods, ik vind het nieuwe lettertype prettig om te lezen, maar mij valt op dat cursieve tekst nauwelijks verschilt van de normale. Is daar nog iets aan te doen? Dat de cursieve tekst wat schever wordt zeg maar?

Beste Snorhaar,

Ik zal het in de lijst er bij zetten

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Bij_Zonder schreef op 11 november 2014 @ 22:36:

Ik forum een stuk minder sinds De Grote Vernieuwing.

Het forum vreet data dus onderweg lees ik een nieuwssite ipv te forummen. En aangezien het forum ook stroom vreet ga ik 's-avonds bijtijds slapen: zodra de accu leeg is. Ik vertik het om met een stekker aan m'n mobiel te gaan zitten.

Gaat er nog iets gebeuren met dat data- en stroomslurpen?

Beste Bij_Zonder,

Zoals je in de OP kunt zien, wordt er nagedacht over een oplossing wbt het wel of niet terugkomen van de app en het data- en stroomverbruik. Er is daar geen beslissing over genomen.

met vriendelijke groet,

Junior
quote:himalaya schreef op 11 november 2014 @ 17:17:

[...]

Nou inderdaad. Ik heb al verschillende keren verschillende bugs gemeld. In 1 bericht, in losse berichten.. geen reactie, niet in de lijst in de OP. Ik krijg het idee dat ik door de mods in dit topic onder het verbodsbord zit Nee hoor, niemand zit onder het verbodsbord bij ons, ik kan alleen even niet je meldingen over bugs terugvinden, excuus daarvoor
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 november 2014 @ 13:18:

Hoi ik kom wat raars tegen in de breadcrumb links op de site. Als ik in een topic zit en ik heb in dit topic nog NIET gereageerd dan zie je home> forum > pijler > topicnaam. Heel handig als je onderaan de pagina bent want daar staat dit ook. Dan klikte ik gewoon op de pijler en was weer terug. Maar zodra ik in hetzelfde topic gereageerd hebt staat er alleen nog maar home>forum en is de link naar pijler en topicnaam weg. Aangezien ik na een reactie onderaan de pagina zit (ik lees van oud naar nieuw dat vind ik het prettigst) moet je dus eerst terug naar boven. Is een extra handeling. Ik vind het raar dat dit niet hoeft in topics waar je nog niet in gereageerd heb. Zie screenshot hieronder waarin ik onder elkaar heb geplakt het verschil tussen voor en na reageren.

[afbeelding]

Ik heb even gekeken en je hebt helemaal gelijk. Ik ga je vraag doorsturen naar de TD

met vriendelijke groet,

Junior
Goeiemorgen, het leek er even op dat ik vanaf iPhone/iPad mijn voorkeuren weer kon instellen voor het verbergen van pijlers. Maar dit werkt niet naar behoren. Ik kan vinkjes zetten, en ook "opslaan" drukken - maar daarna vergeet de site de meeste van mijn vinkjes weer en zie ik op de startpagina de meeste topics die ik aangevinkt heb nog wel. Er is dus wel iets verbeterd maar nog niet opgelost!
In de lijsten met actieve topics staat de naam van de laatste reactie, onder de topictitel. Ik klik steeds per ongeluk op de naam en kom dan op het profiel van diegene uit, terwijl ik gewoon naar het topic wil. Kunnen jullie de naam van de laatste reageerder "ontlinken"?

Ik forum mobiel.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 11 november 2014 @ 23:03:

[...]

Nee hoor, niemand zit onder het verbodsbord bij ons, ik kan alleen even niet je meldingen over bugs terugvinden, excuus daarvoorKom op Mods, jullie openen een topic over bugs op het nieuwe forum, er worden bugs gemeld maar jullie lezen het blijkbaar niet regelmatig en nu moet IK voor jullie 2 pagina's terug bladeren om nogmaals de bugs te melden die ik al eerder heb gemeld, in de hoop dat jullie het dan wel direct lezen en ik later niet wéér mijn reacties moet herhalen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 12 november 2014 @ 08:45:

[...]

Kom op Mods, jullie openen een topic over bugs op het nieuwe forum, er worden bugs gemeld maar jullie lezen het blijkbaar niet regelmatig en nu moet IK voor jullie 2 pagina's terug bladeren om nogmaals de bugs te melden die ik al eerder heb gemeld, in de hoop dat jullie het dan wel direct lezen en ik later niet wéér mijn reacties moet herhalen?Dit dus! En tel dat op bij de bugs die wel als opgelost staan maar dat niet zijn, plus ik kan nog steeds niet met de ipad inloggen (neeheee ik ga geen 6e keer mailen..)
De zoekfunctie is echt om te huilen.

Er is gisteren een nieuw topic geopend, genaamd 'serious request'.

Ik kon het topic zo snel niet vinden, dus via de zoekoptie ingetypt 'serious request'.

Dit is het resultaat: http://forum.viva.nl/foru ... quest#q=serious%20request

Daar heb je toch geen bal aan?!

O, en JAAAAAAAAAAAAAA, IK HEB MIJN POSTING GEWIJZIGD!!!!!!!!!!!!!!!!!

(ik dacht, ik benadruk het even, voor als die zwarte balk over het hoofd wordt gezien)
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:himalaya schreef op 12 november 2014 @ 08:45:

[...]

Kom op Mods, jullie openen een topic over bugs op het nieuwe forum, er worden bugs gemeld maar jullie lezen het blijkbaar niet regelmatig en nu moet IK voor jullie 2 pagina's terug bladeren om nogmaals de bugs te melden die ik al eerder heb gemeld, in de hoop dat jullie het dan wel direct lezen en ik later niet wéér mijn reacties moet herhalen?Wat ik niet snap: waarom moeten de Mods dit lezen en waarom kan de Technische afdeling die dit oplost dit niet zelf lezen en in kaart brengen? Dit is een openbaar forum
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven