Tettertopic nummer 31!

21-04-2014 23:28 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe lente en een fris nieuw topic!

Veel plezier weer!

Nummer 30
Ik ben mijn eigen bananenschil

Foon doet het nog steeds! Rijst hadden we niet en zout ook niet (genoeg), maar ik heb hem uit elkaar gehaald en op de hete verwarming gelegd. Misschien gaat ie laten nog ergens roesten, maar dat zien we dan wel weer. Tot nu toe heeft hij het overleefd.

Plous, jij vermaakt je wel, volgens mij?

Wij hadden net nog een spannend avontuur: we reden over een idyllisch bosweggetje naar huis, bleken we dwars door het jachtgebied te rijden! Overal gecamoufleerde jagers aan de rand van het weggetje, semi-verdekt opgesteld met van die enge geweren. Bleh, wat een naar gezicht en ook griezelig. Ze keken ook niet heel vriendelijk naar ons.

Maar het is een geruststellende gedachte (toen we er eenmaal weer uit waren) dat we wellicht het wild hebben weggejaagd met ons ritje daar.

Morgen weer naar huis, jammer. En Sammi ophalen! Hij zit vlak bij het pluimveebedrijf waar nu vogelgriep is vastgesteld…
Je vakantie klinkt weer leuk Splinter. Veel gedaan en toch goed uitgerust. Je avontuur op de wc gaat hopelijk goed aflopen. Ik ken eigenlijk niemand die ooit een telefoon in de wc heeft laten vallen. Een vriendinnetje van dochter heeft hier wel eens haar mobieltje in bad laten vallen. Die deed het niet meer.

Hoe blij was Sammi om jullie weer te zien?

Ik heb niet zo veel gedaan de laatste paar dagen. Werken eten en slapen. Vanmiddag even naar het tuincentrum geweest. We hebben de hond meegenomen, die mogen daar naar binnen. Wederom keurig gedragen alleen de konijntjes waren heel erg interessant en de vissen ook.

Tijdens het werk kan ik niet meer reageren, ik kan niet meer inloggen op het werk. Heel raar. Of moet ik dan eerst hier uitloggen of zo? Vind het maar vreemd. Zit ook stukken minder op het forum nu. Vind er niks meer aan.
Oh crap, dit zal toch niet waar zijn hè: http://m.nos.nl/artikel/722045

Helemaal onderaan: in een straal van 10 km rond het bedrijf een vervoersverbod voor alle dieren, voor 30 dagen.

Sammi zit hemelsbreed 3 km van dat dorp af……

Duim alsjeblieft voor me dat ik hem morgen gewoon mee naar huis kan nemen!
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 17-11-2014 12:52
Reden: totaal verkeerde smiley
% gewijzigd
Ik heb over je gedroomd Splint! Ik kwam je huishoudtrap lenen maar je deed maar niet open (jouw bel bleek mijn wekker te zijn ). Ineens stond ik in je slaapkamer naast je bed en bleek jouw trap een lullig opstapje te zijn. Toen werd ik maar wakker.
En ik duim dat Sammi gewoon lekker mee mag. Dat zal toch wel???
Jaaa, hij is luid en duidelijk aanwezig in de auto. Hè gelukkig!

Hahaha, wat een idote droom Olijf. Wat voor jou een keukentrap is, is voor mij maar een optapje. Dat klopt dan weer wel.
:-O Oh fuck Splinter, dat zal niet niet waar zijn?? Heb je al contact opgenomen met het pension? Het is zo sneu als je daar komt en hij mag niet mee . Ik duim ook mee

Ik heb de kipjes nu alleen in de tuin. Normaal lopen ze er ook buiten, maar stel je voor dat er politie ofzo langskomt. Ik weet het niet hoor. Ik hoop wel dat ze niet weer als idioten alles zgn preventief gaan uitmoorden. Er zijn alweer 150.000!! legkippen vergast. Walgelijk al die massaproductie.
Gelukkig
Hèhè, hij is weer helemaal thuis. In de auto was het dramaqueen herhimself, maar eenmaal thuis in de lift (reismand gaat dan open) ging zijn staart al omhoog. Zo vol overgave als hij zit te blèren in de auto, zo vol overgave is hij blij om thuis te zijn. Echt zoooo schattig: hij rent op sukkeldraf, helemaal opgewonden, met staart strak de lucht in, door het huis. Alle kamers moeten bekeken worden, tussendoor tegen mij aan bonken en knuffelen. Aaaah

Ik ging er een beetje vanuit dat het pension zou bellen als hij niet mee mocht. Maar ik kneep 'm wel hoor, stel je voor dat hij daar een maand zou moeten blijven!

Slof, moet jij je aan de ophokplicht houden? Slim om ze dan in elk geval in de tuin te houden! Al zullen ze dat ook wel niet leuk vinden.
Ik las dat er een ophok- en afschermplicht is voor het hele land gedurende 72 uur. Nou is mijn tuin best wel beschut en ik ben echt nog niet van plan om ze te gaan opsluiten. En ik heb nog maar 2 kippies

Sammi

Oh, zeiden ze nog iets in het pension over vervoeren?
quote:Splinter_ schreef op 17 november 2014 @ 15:28:

Jaaa, hij is luid en duidelijk aanwezig in de auto. Hè gelukkig!

Hahaha, wat een idote droom Olijf. Wat voor jou een keukentrap is, is voor mij maar een optapje. Dat klopt dan weer wel.

Je was ook best wel narrig dat ik naast je bed stond (je stem klonk echt als in het echt trouwens en zag er zowaar uit als Splinter) en je kwam compleet aangekleed en gekapt uit bed...en toen kwam je met dat lullige houten opstapje aan hahaha

Fijn dat Sammi er weer is en zo lief doet/is!
wat een goed nieuws zeg. Ik zie het helemaal voor me hoe hij door huis heen gaat. Nu kan je weer lekker kroelen met je ventje.

Slof, ophokplicht lijkt me niks voor die 2 kippies die je nog hebt. Maar zit je daar zo in de buurt dan? Of moeten alle kippen in Nederland naar binnen? Ik hoop echt dat het zich niet verder verspreid.

Olijf, je droom! Ik weet alles van rare dromen hoor. Ik heb er een paar gehad die ik me nog wel kan herinneren. Zo raar. En dan wakker worden en denken 'waarom droom ik dáár nou over'. Over dat mijn broer purser is op een Turks cruiseschip waar ik ben en mijn ouders ook en de rest van de familie. We gingen eten en mijn broer ons bedienen. Later was er nog een kennis van me op dat schip met haar dochters. Heel raar allemaal.

Nu ga ik eten opwarmen, ik heb honger!
quote:Olijfje_ schreef op 17 november 2014 @ 17:31:

[...]

Je was ook best wel narrig dat ik naast je bed stond (je stem klonk echt als in het echt trouwens en zag er zowaar uit als Splinter) en je kwam compleet aangekleed en gekapt uit bed...en toen kwam je met dat lullige houten opstapje aan hahaha

Fijn dat Sammi er weer is en zo lief doet/is!

Dat klopt uiteraard als een bus

En dat narrige niet natuurlijk.

Lollig hè, zulke dromen, je kunt er zo lekker verbaasd van wakker worden.

Sammi ligt strak tegen me aan gedrukt op de bank, pootje en koppie op mijn arm. Dus ik type heel handig met 1 hand nu.

Dee, even je topografie oppoetsen hoor, er ligt een half land tussen Slof-farm en de vogelgriep-farm.

Maar zouden ze echt controleren, landelijk? Ik heb zelfs daar in het besmettingsgebied geen controles gezien, alleen maar borden met 'vervoersverbod'.
Splint, fijn dat die kroelkont gewoon met jullie mee kon! Ik heb hier ook zo'n knuffelaar om me heen, heel gezellig. Vakantie klinkt trouwens ook heel fijn.

Olijf, wat een gedoe voor een lullig opstapje

Slof, beter het zekere voor het onzekere met je kipjes, al lijkt het erop dat het bij deze kippenboerderij fabriek blijft. Als je die aantallen leest stemt het wel weer tot nadenken.

Dee, wat jammer dat het forummen niet meer zo makkelijk lukt, snap best dat er zo ff niks aan is. Ik heb nu op de iPad een vinkje uitgezet om eens te testen of ik dan juist wel ingelogd blijf.
Ophok- en afschermplicht was/is 72 uur voor het hele land. Hoe het vandaag is heb ik nog niet naar gekeken. Maar hier in de buurt heeft iedereen zijn kipjes nog gewoon buiten lopen.

Wordt weer zo treurig van al die miljoenen kuikentjes die "geruimd" moeten worden en de volwassen dieren, natuurlijk. Ik las net ook dat er nu een uitbraak is op een Britse (eenden)boerderij, waar morgen alles gedood gaat worden

TH-tje ,, is het niet een beetje te fris, in zo'n voorjaarsjurkje?
Het is een beetje een wazig voorjaarsjurrekie inderdaad!

Slof, binnenhouden is toch ook om te zorgen dat je eigen kipjes niet besmet worden door overvliegende trekvogels?

Sammi is druk bezig om al zijn misgelopen knuffels weer in te halen. Lekker beestje.

Morgen moet ik weer aan het werk. Zojuist heb ik even in de agenda gekeken: in mijn vakantie is er geen een onderzoek gedaan. En voor de komende weken staan er 3 bij mij ingepland. Ze hebben dus gewoon gewacht tot ik er weer ben, terwijl het normaal altijd zo snel mogelijk ingepland moet worden. Maarja, dan moet Haan aan het werk...... ik ben nog niet begonnen en ik zit me alweer boos te maken. Tijd voor iets anders!
quote:Slofje schreef op 18 november 2014 @ 16:44:

Wordt weer zo treurig van al die miljoenen kuikentjes die "geruimd" moeten worden en de volwassen dieren, natuurlijk. Ik las net ook dat er nu een uitbraak is op een Britse (eenden)boerderij, waar morgen alles gedood gaat worden

Wat denk je wat er normaal met diezelfde kippen gedaan wordt?

Dat zijn kippen die óf leggen tot ze er dood bij neer vallen óf kippen die in een paar weken volgemest worden en in kratten gepropt naar de slachterij gaan.

Dit is juist waarom ik geen vlees eet. Dit soort ziektes breekt massaal uit omdat wij zoveel dieren op een kluitje zetten om voor zo weinig mogelijk geld onze koelkasten vol te krijgen.
En Haan vind ik ook stom.
quote:Bieb2.0 schreef op 18 november 2014 @ 19:32:

[...]

Wat denk je wat er normaal met diezelfde kippen gedaan wordt?

Dat zijn kippen die óf leggen tot ze er dood bij neer vallen óf kippen die in een paar weken volgemest worden en in kratten gepropt naar de slachterij gaan.

Dit is juist waarom ik geen vlees eet. Dit soort ziektes breekt massaal uit omdat wij zoveel dieren op een kluitje zetten om voor zo weinig mogelijk geld onze koelkasten vol te krijgen.Dat idd... Ik zou willen dat mijn gezondheid het toe liet, volledig vegetarisch eten, maar helaas. Dus 3x per week biologisch vlees ivm boven staande.
quote:Bieb2.0 schreef op 18 november 2014 @ 19:33:

En Haan vind ik ook stom.Dat ook
En Sammi
En TH
Weekend was leuk
quote:Pil0u schreef op 18 november 2014 @ 20:06:

En Sammi Moet je even kijken op http://forum.viva.nl/foru ... n/list_messages/232820/73 zo'n skeetige foto van Sammi
quote:Pil0u schreef op 18 november 2014 @ 20:07:

Weekend was leuk Fijn!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven