Pallet bed?

22-11-2014 21:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op internet aan het kijken voor woon inspiratie en kwam een pallet bed tegen. Zie hieronder.

http://media-cache-ak0.pi ... 2385449ac88118f462dc9.jpg

Nu hebben we de woonkamer helemaal naar smaak ingericht en het budget is bijna op.

Een goedkoop Ikea bed is een goede tijdelijke optie, maar een pallet bed vind ik eigenlijk veel leuker en stoerder.

Maar zou dat lekker slapen? Fijner dan een goedkoop ikea bed?

(We hebben wel een heel fijn matras van goede kwaliteit)

Ik zou er sowieso wieltjes onder plaatsen zodat de stofzuiger er goed bij kan.
Op de foto zijn er al 12 pallets gebruikt voor de bodem en dan nog minstens 3 voor het hoofdbord. Ze zijn niet duur, maar ook niet gratis. Dan nog schuren en lakken en wieltjes eronder. Ik denk dat je duurder uit bent.
Ik vind het niet lelijk, maar ook niet mooi. Het is typisch zo'n bed waar je over een paar jaar over zegt: 'O ja, dat was die steigerhout/pallethype van de jaren '10'.
waarom zou een ikea bed alleen maar een tijdelijke optie kunnen zijn?? kijk het bed van 3 tientjes zal niet zoveel zijn, maar ikea heeft ook echt wel goede bedden hoor, met een goede lattenbodem!

Verder vind ik de laatste optie wel leuk bij die ander zou ik me ergeren aan die rand idd
Weer een hip meubel. Na de pallet-salontafel en de steigerhouten kast.

De vorm is toch niet praktisch? Je stoot tenen en schenen en die kaarsjes steek je ook maar een keer aan. Is dat wel brandveilig?
quote:parbleumondieu schreef op 22 november 2014 @ 22:45:

Weer een hip meubel. Na de pallet-salontafel en de steigerhouten kast.

De vorm is toch niet praktisch? Je stoot tenen en schenen en die kaarsjes steek je ook maar een keer aan. Is dat wel brandveilig?Ik zat ook al te kijken, maar het is een snoer ledlampjes
quote:christinayang schreef op 22 november 2014 @ 22:44:

waarom zou een ikea bed alleen maar een tijdelijke optie kunnen zijn?? kijk het bed van 3 tientjes zal niet zoveel zijn, maar ikea heeft ook echt wel goede bedden hoor, met een goede lattenbodem!

Verder vind ik de laatste optie wel leuk bij die ander zou ik me ergeren aan die rand iddIk heb een duur bed van Ikea, maar je stoot de stukjes er zo uit. Daarnaast kraakt het bedframe verschrikkelijk. Mijn schoonfamilie heeft dit bed als logeerbed, precies hetzelfde probleem.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 november 2014 @ 22:48:

[...]

Ik heb een duur bed van Ikea, maar je stoot de stukjes er zo uit. Daarnaast kraakt het bedframe verschrikkelijk. Mijn schoonfamilie heeft dit bed als logeerbed, precies hetzelfde probleem.Hier ook een duurder ikea bed + lattenbodem, zelfde probleem.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Wat een reacties!

Ik heb in mijn studententijd een Ikea bed gehad. Vond het prima slapen in mijn eentje maar met z'n tweeen kraakte het vreselijk. Om nog maar niet te spreken over seks in het Ikea bed.

Ik vind het pallet bed erg grappig en na een jaar zal die wel weer vervangen worden.

We hebben ongeveer 30 pallets liggen in de schuur vandaar dat ik naar pallet knutsels ben gaan zoeken.

Die wieltjes is met de seks misschien toch niet zo'n goed idee.

Ik word liever niet op bed en al door de kamer heen gereden.

Maar goed, de conclusie.. jullie denken dat een normaal bed met lattenbodem lekkerder ligt ivm vering?

Want dan ga ik gewoon een Ikea bed uitzoeken. We hebben geen rugklachten, maar zijn ook niet van plan om die te krijgen voor een geinig doe-het-zelf projectje.
Enig, maar lastig als je je bed wil verschonen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 november 2014 @ 22:43:

Ik vind het niet lelijk, maar ook niet mooi. Het is typisch zo'n bed waar je over een paar jaar over zegt: 'O ja, dat was die steigerhout/pallethype van de jaren '10'.Volgens mij was het ook al eerder "in". Wij hadden vroeger onderstaand boek thuis (met links onderin als je goed kijkt het palletbed)

Haha, dat boek heb ik nog in de kast staan!

In de jaren '70 was het ook een periode hip, maar niet zo erg als met die steigerhout/palletmanie van nu volgens mij.
quote:Mevrouw75 schreef op 22 november 2014 @ 22:27:

[...]

Ik vraag me meer af hoe die vrijpartij op wielen er uit gaat zien.
Ik zou gewoon een paar boxspring matrasbodems van Ikea aanschaffen. Een paar poten eronder, klaar. Matrassen heb je al.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ziet er leuk uit. Maar doe je tenen en schenen een lol en neem niet zo'n rand eromheen.
Ik heb er een! Maar dan een die is gezaagd op de maten van het matras, steekt dus niet uit. Slaapt heerlijk! Hebben ook een dik matras, dat scheelt misschien.
Bij ons was het puur qua handigheid. Mijn vader kon ze gratis meenemen van zn werk. Trouwens! Ik heb ooit een plaatje gezien waarbij mensen een mooi (mexicaans oid) kleed hadden neergelegd onder het bed, op de maat van de uitstekende pallets. Dus je zag nog een stukje kleed. Vondik heel leuk
Als je de pallets al hebt zou ik het gewoon proberen.
Die wielen zijn ook verkrijgbaar met rem, dus dan heb je geen last van wegrijdende seks . Wielen zijn juist handig als je onder het bed moet stofzuigen. Moet je alleen nog iets verzinnen op het stof dat tussen die plankjes ligt.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven