Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:22:

Yep, ik werd gegoogled, via linkedin kwam men erachter waar ik werkte en vonden het nodig daar na te vragen of mijn partner nou wel of niet was overleden.wow
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:15:

Ach, ook hier meegemaakt. Mijn werk is zelfs gebeld. Na wat google speurwerk was ik gauw te vinden. Stom van me.

Ik weet sindsdien wel waar mensen toe in staat zijn.

Degenen waar ik het nu overigens over heb zitten hier deels nog wel, maar die vormen zo hun eigen clubje. Verder brave paarden waar ik me niet druk over maak. Beetje sneue paarden.quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:22:

Yep, ik werd gegoogled, via linkedin kwam men erachter waar ik werkte en vonden het nodig daar na te vragen of mijn partner nou wel of niet was overleden.

Vreselijk!

En dan heb je het over volwassen vrouwen die dit doen he....
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 13:23:

[...]

Dat gebeurt dus echt. Dat stond dus ook in de post van B.

Ik neem ook aan dat er meer gebeurd dan we weten hier.

Begrijpen kan ik het niet.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:23:

Ook hier Prik, ik zit niet op Geenstijl en heb het hier gelezen.

Wat bezield iemand trouwens om te gaan speuren?Geen eigen leven? Pure slechtheid?
quote:prik schreef op 25 november 2014 @ 13:22:

[...]

Nee. Haar dochter had een ingezonden brief naar een krant gestuurd. Die forummer opende toen een topic over hoe trots ze was op haar dochter. Toen zijn mensen op GeenStijl gaan speuren. Met alle informatie die ze in de loop der jaren zelf al online had gegooid hadden ze al snel al haar gegevens gevonden; NAW, blog, Hyves etc. En die zijn vervolgens op GeenStijl geplaatst. Niet hier.

Precies. En vlak daarna kwam dat schoolfeest wat supermakkelijk te google-en was, en werd een grote groep hier onwijs bezorgd. Natuurlijk is dat haar eigen verantwoordelijkheid maar jemig, ze zijn toen echt bedreigd en met name de dochter die op dat schoolfeest zou zijn.

Dat ze dat nu afdoet als geveinsde bezorgdheid en dat dat alleen maar gebash was, een reden om van haar af te komen. Tja. Dat is gewoon niet waar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Het is wel weer een waarschuwing om goed met je privacy om te gaan, niet alleen hier, maar overal online.
Djeez Catacarax, wie deed dat dan?!

(oh kijk, daar ga ik al ... eigenlijk heb ik het veel te druk om hier mee te praten)
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:21:

Ik vind de discussie over cyberpesten best wel van belang.

Nuttig dat dit nu zo wordt besproken.

Nou, vandaar mijn boosheid de afgelopen dagen.

Ik ken jouw verhaal niet, maar wel het verhaal dat nu verwijderd is.

En zo zijn er meer mensen die hier om die reden niet meer komen.

Dus mijn steun heb je.

Omdat ik ertegen in opstand kwam, werd er bij mij ook op aangestuurd dat ik provoceerde, banwaardig postte, om me weg te krijgen. Maar dat heeft me alleen maar bevestigd hoe subtiel en manipulatief het allemaal gaat en heeft me alleen maar meer gedreven gemaakt.
Maar goed, het was een goede les voor mij om veel voorzichtiger te zijn met privacy gevoelige informatie. Er lopen hier inderdaad mensen rond met weinig om handen.

Gek zijn ze niet, volgens mij over het algemeen wel aardige mensen, maar soms met de kolder in de kop en nog niet geleerd dat meeheulen niet hoeft om gezien en gerespecteerd te worden.

Laat het een les voor iedereen zijn. Het kan iedereen overkomen.

Pesten en samenzweren is sowieso nogal kleuterklas gedrag.
Ik weet idd dat geen stijl er bij betrokken was en dat hetnidd ook heel zorgelijk en heftig was.

In mijn herinnering werd het volgens mij ook op viva neergezet,of werd er gelinkt naar geen stijl.

Maar goed, met mijn alzheimer light heb ik de feiten ook niet zo voor handen.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:28:

Maar goed, het was een goede les voor mij om veel voorzichtiger te zijn met privacy gevoelige informatie. Er lopen hier inderdaad mensen rond met weinig om handen.

Gek zijn ze niet, volgens mij over het algemeen wel aardige mensen, maar soms met de kolder in de kop en nog niet geleerd dat meeheulen niet hoeft om gezien en gerespecteerd te worden.

Inderdaad.

Maar op dit forum hebben we het over volwassen vrouwen die dit doen.

Als het nou kinderen op een schooltje waren....

Pesten en samenzweren is sowieso nogal kleuterklas gedrag.Dat laatste is zeer waar.
quote:prik schreef op 25 november 2014 @ 13:22:

[...]

Nee. Haar dochter had een ingezonden brief naar een krant gestuurd. Die forummer opende toen een topic over hoe trots ze was op haar dochter. Toen zijn mensen op GeenStijl gaan speuren. Met alle informatie die ze in de loop der jaren zelf al online had gegooid hadden ze al snel al haar gegevens gevonden; NAW, blog, Hyves etc. En die zijn vervolgens op GeenStijl geplaatst. Niet hier.

Dat dus. En daar is ze meerdere malen voor gewaarschuwd, maar hey, dat was háár zaak.

Daarbij was XX ook niet vies van een beetje stalken hier en daar.

Ook mij heeft ze laatst indirect nog even laten weten dat ze prive gegevens van mji weet. En zij niet alleen, het is door anderen ook benoemd. Subtiel hoor, maar o zo duidelijk als je mij kent.

Het is niet eens pot - ketel in dit geval, het is pure laster.

Zoals XX in haar post aangaf, ik heb met mijn domme kop ooit een nick aangemaakt met mijn voornaam. Die is aangepast, vanwege stalken. Tweede nick is ook veranderd ivm stalken.

Niks geen andere regels dus. Het grote verschil: ik heb geleerd van die fouten. Ander groot verschil: ik steek wat dat betreft hand in eigen (toen nog zeer naieve) boezem. Derde: ik uit geen valse beschuldigingen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Maleficent schreef op 25 november 2014 @ 13:26:

[...]

Precies. En vlak daarna kwam dat schoolfeest wat supermakkelijk te google-en was, en werd een grote groep hier onwijs bezorgd. Natuurlijk is dat haar eigen verantwoordelijkheid maar jemig, ze zijn toen echt bedreigd en met name de dochter die op dat schoolfeest zou zijn.

Dat ze dat nu afdoet als geveinsde bezorgdheid en dat dat alleen maar gebash was, een reden om van haar af te komen. Tja. Dat is gewoon niet waar.

Ik heb die topics pas nog gelezen, omdat ik me afvroeg waarom er zo fel op haar gereageerd werd bij de buren. Maar wat ik me afvraag, en waar zij in haar post van vanochtend ook aan refereerde: dat is inmiddels al best lang geleden. Is het wel redelijk om daar na al die jaren nog op terug te komen? Waarom krijgt zij geen nieuwe kans om gewoon weer mee te forummen, terwijl andere permabannelingen die kans wel gekregen hebben? Is het niet tijd om het verleden gewoon te begraven?

(Tenzij er van alles extra is gebeurd waar ik niets van weet... toen was ik hier nog niet en ik heb niet alles teruggelezen.)
Het maakt ook niet uit wie wat wanneer heeft gezegd en gedaan.

Het is imo wel heel erg goed om hierover te spreken en dit te voorkomen in de toekomst.

Hetzij om mensen te waarschuwen die te herkenbaar worden/zijn, of niet meer mee te heulen met bepaalde mensen die duidelijk niet het beste met een TO of ander voor hebben.

En ja, daar zijn er een aantal van. Helaas.

Eens.

Maar let ook op voor de individuele stalkers zoals Matth0 en nesbojofan. Matth0 heeft ook naw-gegevens van een forumster op het www gegooid.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Doe je dat Expres Hats? Haar nick noemen? Niemand anders doet dat.
quote:Maleficent schreef op 25 november 2014 @ 13:26:

[...]

Dat ze dat nu afdoet als geveinsde bezorgdheid en dat dat alleen maar gebash was, een reden om van haar af te komen. Tja. Dat is gewoon niet waar.Male, het ging echt niet over jou, wil je het niet loslaten?
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 13:34:

[...]

Male, het ging echt niet over jou, wil je het niet loslaten?

wat is dat nou voor een rare reactie op een heel ander verhaal?

Ik heb het daar niet eens meer over.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben denk ik heel naïef hoor dat is schrik van al dat stalken.

Je denkt hier toch met gewoon vrouwen en wat mannen te kletsen die gewoon net als jezelf hier anoniem komen om mee te kletsen of hun verhaal komen doen.

Ik heb overigens ook gekeerd hoor Hats om wat voorzichtiger te zijn met wat ik deel.

Lastig vind ik het vaak wel, want hoewel ik irl een gesloten type ben vond ik het altijd juist fijn om hier gewoon mijn ziel uit te storten.

Het was vaak mijn enige platform om van mij af te schrijven. Maarja, je laat dan ook alleen dat deel zien en dat vormt een beperkt beeld en maakt je ook kwetsbaar.

Ik heb overigens nooit problemen gehad, gelukkig.

Maar ik besef wel als het tegen je keert er idd een vat van info is te vinden die misbruikt kan worden .
quote:hatsetats schreef op 25 november 2014 @ 13:30:

[...]

Dat dus. En daar is ze meerdere malen voor gewaarschuwd, maar hey, dat was háár zaak.

Daarbij was ** ook niet vies van een beetje stalken hier en daar.

Ook mij heeft ze laatst indirect nog even laten weten dat ze prive gegevens van mji weet. En zij niet alleen, het is door anderen ook benoemd. Subtiel hoor, maar o zo duidelijk als je mij kent.

Zoals ** in haar post aangaf, ik heb met mijn domme kop ooit een nick aangemaakt met mijn voornaam. Die is aangepast, vanwege stalken. Tweede nick is ook veranderd ivm stalken.

Niks geen andere regels dus. Het grote verschil: ik heb geleerd van die fouten. Ander groot verschil: ik steek wat dat betreft hand in eigen (toen nog zeer naieve) boezem. Derde: ik uit geen valse beschuldigingen.Zelfs zonder pb had ik al zo'n flauw vermoeden over wie het ging. Maar is het handig om dat zo neer te zetten?
Mrs.... Zot dat mensen dat doen. Echt... Sneue types.

En dat onze schone PB schrijfster zelf ook zulke dingen doet, maakt niet goed om dat dan zelf ook maar te doen.

Dit soort onzin moet gewoon stoppen en ik denk dat het goed is dat mensen zich gaan beseffen dat een ieder die zich hieraan schuldig maakt zichzelf alleen maar als sneu mens wegzet.

Ik vind het in elk geval sneue mensen.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:34:

Doe je dat Expres Hats? Haar nick noemen? Niemand anders doet dat.O nee. Niet expres. Wacht ff
quote:hatsetats schreef op 25 november 2014 @ 13:30:

[...]

Daarbij was XX ook niet vies van een beetje stalken hier en daar.

Zoals XX in haar post aangaf, ik heb met mijn domme kop ooit een nick aangemaakt met mijn voornaam. Die is aangepast, vanwege stalken. Tweede nick is ook veranderd ivm stalken.

Niks geen andere regels dus. Het grote verschil: ik heb geleerd van die fouten. Ander groot verschil: ik steek wat dat betreft hand in eigen (toen nog zeer naieve) boezem. Derde: ik uit geen valse beschuldigingen.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:22:

Yep, ik werd gegoogled, via linkedin kwam men erachter waar ik werkte en vonden het nodig daar na te vragen of mijn partner nou wel of niet was overleden.Zieke geesten.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven