Gezondheid alle pijlers

Van de trap vallen

25-11-2014 15:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Heb een keer een pallet op m'n grote teen gekregen, pijn ging vanzelf over. Maar als je je zorgen maakt, moet je naar de huisarts gaan.
Heb je geen huisarts?
even een foto van laten maken, ik heb het ook een keer gehad, en toen was mijn teen gebroken
Wees jezelf....
Ja ik heb wel een huisarts, maar ben niet iemand die voor het minste of geringste erheen gaat. Iemand zei me gaat vanzelf over duurt paar dagen de pijn en de nagel zal eraf vallen.. bah bah die gedachte >.<
quote:nessemeisje schreef op 25 november 2014 @ 15:06:

Heb je geen huisarts?vast wel, maar TO heeft meer vertrouwen in de mening van vivaforumleden
O ja, die nagel. Dat hoeft niet per se, hoor. Was bij mij toen niet zo. (Wel toen ik mijn kleinste teentje heel hard stootte. Wat ben ik toch een kluns Wat maak ik toch veel avonturen mee.)
Ik hol ook niet gelijk naar de huisarts hoor, snap je aarzeling ;) Als het beter gaat zou ik het even aankijken. Dat het in del oop van de dag erger wordt is logisch, je belast hem toch. Mocht het niet beter gaan of erger worden kun je altijd nog langs.
Ja Naara zo is het maar net!

De huisarts waar ik bij zit heeft me al vaker weggestuurd met het zal wel niets zijn, terwijl ik me dan echt niet goed voelde en het gevoel kreeg dat er niet serieus genoeg naar me geluisterd werd... daarom ga ik wel niet scheelt me ook nog eens verlofuren op nemen...
Ik hoop dat het morgen beter voelt en de blauwe kleur er gewoon uitgroeit en er niks afvalt of wat dan ook. Heb alleen het idee dat binnenin me teen ook iets niet goed is gegaan tijdens die val, hij doet ten eerste zeer en af en toe van die hele gemene steken terwijl me voet gewoon de hele dag stil zit ( aangezien ik een lazy ass kantoorbaan heb...) af en toe naar toilet lopen/ printer of iets is niet een zo enorm belastend maar wel zeer pijnlijk.
quote:kardoula schreef op 25 november 2014 @ 15:22:

Ik hoop dat het morgen beter voelt en de blauwe kleur er gewoon uitgroeit en er niks afvalt of wat dan ook. Heb alleen het idee dat binnenin me teen ook iets niet goed is gegaan tijdens die val, hij doet ten eerste zeer en af en toe van die hele gemene steken terwijl me voet gewoon de hele dag stil zit ( aangezien ik een lazy ass kantoorbaan heb...) af en toe naar toilet lopen/ printer of iets is niet een zo enorm belastend maar wel zeer pijnlijk.en wat precies zou er zomaar van je voet af kunnen vallen? de nagel dus. dat weet je niet, dat zie je wel als het gebeurt, dan laat hij eerst langzaam los

als ik zoveel last had ging ik naar de HA en zat ik daar net zo lang tot ik er serieus werd genomen
Die blauwe teennagel zou er zomaar eens af kunnen vallen is mij gezegd ( of dit zijn gewoon geintjes om me bang te maken ) :P
Kun je op kantoor niet met je voet omhoog zitten? Op een stoel leggen bijvoorbeeld? Dat zal de druk er wat afnemen, hopelijk helpt dat.
Naar de huisarts om een foto te laten maken heeft bij een teen weinig nut, een gebroken teen wordt niet in gips gezet en moet vanzelf helen (uit eigen ervaring met gebroken teen). Goede stevige schoenen dragen was het enige advies
Stevige schoenen dragen?? are you kidding me?! Sloffen die wat strak zitten doen al gruwelijke pijn, draag nu uggs om zo min mogelijk druk op die nagel te hebben... ik zou kapot gaan van de pijn als ik 8 uur die stevige schoenen aan moet hebben en dan nog 2 uur in de auto ermee aan waarmee ik dan gas moet geven..
Ik snap helemaal wat je voelt! Mijn huisarts is ook precies hetzelfde. Mijn voet was helemaal blauw en beurs en deed naarmate de dag vorderde zoveel pijn dat ik er misselijk van werd. Volgens de dokter gewoon gekneusd, geen strakke sokken of schoenen aan en minstens 2 dagen omhoog houden. Dat heeft echt geholpen. Als ik daarna nog last had, kon ik foto's laten maken, maar is niet meer nodig geweest.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Het kan soms wel zo zijn dat door de onderhuidse bloeding de druk op de nagel te groot wordt. In dat geval is het verstandig om eventjes een gaatje in de nagel te laten maken in het geval hij er niet af valt. Op die manier wordt de pijn een stuk minder omdat de druk er dan vanaf is. Bij een gebroken teen doen ze niet veel.. inderdaad stevige schoenen. De pijn die je nu voelt is waarschijnlijk de pijn van de druk vanuit de onderhuidse bloeding. Onder je nagel kan dit namelijk geen kant op..
edit: gaatje in de nagel even bij de huisarts laten doen he..!
Heb je een bloeduitstorting onder je nagel? Dat kan inderdaad gruwelijk pijn doen, en wat dan een stuk kan verlichten is de druk eraf halen door met een hete naald een gaatje in de nagel te smelten. Maar dat heeft alleen zin zolang het bloed onder die nagel nog niet gestold is, meestal wordt een uur of 24 aangegeven daarvoor. Hier van de zomer iets ongelukkig op m'n grote teen laten vallen, en het was zo'n opluchting om die druk eraf te hebben...

(Begin juli gebeurd, en ondertussen heb ik weer 2/3 nagel terug, dus wel even zoet mee geweest)
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 25 november 2014 @ 16:54:

edit: gaatje in de nagel even bij de huisarts laten doen he..!

Is prima zelf te doen! Nagel goed ontsmetten. Naald in een vlam roodgloeiend maken, en dan op de nagel houden. Druk doet pijn, dus niet te hard drukken, en die hitte het werk laten doen. Naald herhaald verhitten en op hetzelfde punt op de nagel houden, net zolang totdat je er door bent.

Huisarts(assistente) doet dit op dezelfde manier. Enige wat anders is, is dat de assistente jouw pijn niet voelt, en dus makkelijk wel druk uitoefent op een nagel die al enorm veel pijn doet.

Maar nogmaals: dit is het effectiefst in de eerste uren na het trauma. Als je dit een dag of later gaat ondernemen, dan helpt het mogelijk niet (veel) meer omdat het bloed al gestold is.
dubbel
quote:kardoula schreef op 25 november 2014 @ 15:20:

Ja Naara zo is het maar net!

De huisarts waar ik bij zit heeft me al vaker weggestuurd met het zal wel niets zijn, terwijl ik me dan echt niet goed voelde en het gevoel kreeg dat er niet serieus genoeg naar me geluisterd werd... daarom ga ik wel niet scheelt me ook nog eens verlofuren op nemen...

En was het die keren ook echt iets? Of viel het dan toch mee?

Zal met een paar dagen echt wel minder worden. Aan een teen doen ze in principe niets. En je nagel valt er niet van het ene op het andere moment af hoor.... Meestal zie je het wel aankomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven