Anders zijn dan je denkt

25-11-2014 18:10 3259 berichten
Hoe kan het als iemand telkens heel boos op je word door de dingen die je zegt maar dat je het gevoel hebt dat je eigenlijk geen hele rare dingen zegt. Kan het zijn dat sommige mensen niet door hebben hoe ze echt zijn? Is dat een stoornis, en kan je daar zelf aan werken?

En hoe kan je aan jezelf werken dat je aardiger wordt en je innerlijk veranderd?
B. alles staat in verband met elkaar, jouw ziekte, de ziekte van je vader, jullie gezinssituatie, je rotgevoelens, het onvermogen om elkaar te steunen en te helpen. als je helderheid in de chaos wilt scheppen moet je beginnen op datgene waar je zelf invloed op hebt, en dat ben jij zelf. Ga in therapie, laat je opnemen (dan ben je ook uit je thuissituatie weg) en wordt beter, dan ben je ook weerbaarder tegen die andere dingen
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 22:56:

Het is niet gek dat ik wil weten of ik nog een stoornis heb vind ik. Ik vraag het ook wel eens aan mijn psychologe maar zij is er onduidelijk over vind ik. Ik heb geen psychologische test gehad, dat hadden anderen wel maar ik niet en ik weet niet waarom.waarom zou je dat willen weten, je hebt een ernstige psychische ziekte, dat maakt dat je je anders gedraagt dan mensen die geen eetstoornis hebben. wat heb je eraan dat je jezelf kan labelen met een persoonlijkheidsstoornis? Je hebt dan nog steeds anorexia en daarvan genezen is je eerste prioriteit. Maar ja, dat vind jij niet
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 november 2014 @ 23:00:

[...]

waarom zou je dat willen weten, je hebt een ernstige psychische ziekte, dat maakt dat je je anders gedraagt dan mensen die geen eetstoornis hebben. wat heb je eraan dat je jezelf kan labelen met een persoonlijkheidsstoornis? Je hebt dan nog steeds anorexia en daarvan genezen is je eerste prioriteit. Maar ja, dat vind jij nietVolledig mee eens.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 22:56:

Het is niet gek dat ik wil weten of ik nog een stoornis heb vind ik. Ik vraag het ook wel eens aan mijn psychologe maar zij is er onduidelijk over vind ik. Ik heb geen psychologische test gehad, dat hadden anderen wel maar ik niet en ik weet niet waarom.

Jij hebt nooit testen afgenomen voor een behandeling van een ernstige ziekte ?

Dat vind ik erg vreemd.

Dat is vrijwel standaard.
Je denkt nog steeds in cirkeltjes en i.p.v. je problemen aan te pakken wil je ze alleen maar groter maken. Zou je graag een persoonlijkheidsstoornis willen hebben? Is dat omdat je dan kan zeggen dat je er niks aan kan doen en dat je dan je problemen niet hoeft aan te pakken?

Je hersenen hebben al zo lang een tekort aan de juiste hoeveelheid voedingsstoffen gehad dat je helemaal geen overzicht meer hebt op je omgeving. Je denkt dat jij de enige bent die het zich aantrekt maar ik vraag me oprecht af of jij enig idee hebt wat je omgeving voelt en denkt.
Kennelijk is je thuissituatie te wankel voor je.

Uit de situaties gaan en op jezelf gaan richten lijkt mij enorm helpend voor je problemen.

Je ziet in alles triggers om slecht over jezelf te denken.

Zonde meisje.
quote:consuelabananahammok schreef op 25 november 2014 @ 23:05:

[...]

Jij hebt nooit testen afgenomen voor een behandeling van een ernstige ziekte ?

Dat vind ik erg vreemd.

Dat is vrijwel standaard.Ik heb net nog op mijn behandelplan gekeken en daar staat wel anorexia, maar as II is uitgesteld, ik weet niet waarom.
quote:waterplant schreef op 25 november 2014 @ 23:12:

Je denkt nog steeds in cirkeltjes en i.p.v. je problemen aan te pakken wil je ze alleen maar groter maken. Zou je graag een persoonlijkheidsstoornis willen hebben? Is dat omdat je dan kan zeggen dat je er niks aan kan doen en dat je dan je problemen niet hoeft aan te pakken?

Je hersenen hebben al zo lang een tekort aan de juiste hoeveelheid voedingsstoffen gehad dat je helemaal geen overzicht meer hebt op je omgeving. Je denkt dat jij de enige bent die het zich aantrekt maar ik vraag me oprecht af of jij enig idee hebt wat je omgeving voelt en denkt.Nee ik wil helemaal niet nog een stoornis, ik ben alleen bang dat ik het heb. Vroeger werd ook al gezegd dat ik een kronkel in mijn hoofd had en dat ik naar een gesticht moest, dat zeggen ze ook niet omdat ik zo leuk en makkelijk ben. Ik weet dat ik hier om vraag omdat ik gewoon zekerheid wil of ik nog gekker ben.
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 23:18:

[...]

Ik heb net nog op mijn behandelplan gekeken en daar staat wel anorexia, maar as II is uitgesteld, ik weet niet waarom.

Hmm,.....

Nou ja, uiteindelijk zijn het " maar" stempeltjes. Als in, je wordt geen ander persoon door.

Het kan soms wel helpend zijn om te weten waar de hulpvraag op ingezet moet worden.

Maar dat is bij jou denk ik wel duidelijk
As 11 uitgesteld gebeurt heel vaak en hoeft helemaal niet te betekenen dat daar perse nog iets moet komen te staan. Lang niet iedereen heeft een as 2 diagnose. Nogmaals als er zoiets met je aan de hand zou zijn dan neem ik aan dat dit wel met je besproken wordt. Vraag je therapeut bij de volgende afspraak anders waarom er uitgesteld staat en of zij denkt dat er meer met je aan de hand is. Dat is de enige juiste weg. Hier op het forum kan niemand je daar antwoord op geven.
water en zand
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 november 2014 @ 22:57:

B. alles staat in verband met elkaar, jouw ziekte, de ziekte van je vader, jullie gezinssituatie, je rotgevoelens, het onvermogen om elkaar te steunen en te helpen. als je helderheid in de chaos wilt scheppen moet je beginnen op datgene waar je zelf invloed op hebt, en dat ben jij zelf. Ga in therapie, laat je opnemen (dan ben je ook uit je thuissituatie weg) en wordt beter, dan ben je ook weerbaarder tegen die andere dingen

De enige reden om in opname te gaan is zodat ik thuis weg ben en ik wel word gezien, maar dat is geen goede reden.

Ik heb ergens wel als doel om in 2015 intensiever in behandeling te gaan.
zolang iemand onder invloed is van een verslaving is het een stuk moeilijker diagnose stellen

waarschijnlijk wachten ze tot je weer helder bent

denk ik zomaar hoor.
quote:modder schreef op 25 november 2014 @ 23:22:

As 11 uitgesteld gebeurt heel vaak en hoeft helemaal niet te betekenen dat daar perse nog iets moet komen te staan. Lang niet iedereen heeft een as 2 diagnose. Nogmaals als er zoiets met je aan de hand zou zijn dan neem ik aan dat dit wel met je besproken wordt. Vraag je therapeut bij de volgende afspraak anders waarom er uitgesteld staat en of zij denkt dat er meer met je aan de hand is. Dat is de enige juiste weg. Hier op het forum kan niemand je daar antwoord op geven.

Ja je therapeut kan je er meer over vertellen.

Het kan je inzicht geven in jezelf
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 23:23:

[...]

De enige reden om in opname te gaan is zodat ik thuis weg ben en ik wel word gezien, maar dat is geen goede reden.

Ik heb ergens wel als doel om in 2015 intensiever in behandeling te gaan.Waarom zou dat geen goed reden zijn?
Life is short. Eat dessert first.
thuis/buiten wil je niet gezien worden

maar je zal blij zijn met opname omdat je dan wel gezien wordt?

overigens 2 goede redenen voor opname hoor
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 23:21:

[...]

Nee ik wil helemaal niet nog een stoornis, ik ben alleen bang dat ik het heb. Vroeger werd ook al gezegd dat ik een kronkel in mijn hoofd had en dat ik naar een gesticht moest, dat zeggen ze ook niet omdat ik zo leuk en makkelijk ben. Ik weet dat ik hier om vraag omdat ik gewoon zekerheid wil of ik nog gekker ben.waren dat psychiaters die dat zeiden?

[...]

Ik heb ergens wel als doel om in 2015 intensiever in behandeling te gaan.

De stap mag best door meerdere redenen gezet worden hoor. Niet alles hoeft zuiver te zijn, als hulp maar aangegaan wordt.

Betere redenen kunnen gaande weg zich aandienen.

[...]

Ik heb ergens wel als doel om in 2015 intensiever in behandeling te gaan.je hebt geen redenen nodig om in therapie te gaan. Je hebt anorexia dat is voldoende
Overigens op je vraag of je aan je eigenschappen kan werken.

Dat kan ieder mens. Als je zelf iets wil veranderen is er vrijwel altijd ruimte om dit te sturen.

Je hoeft geen stoornis daarvoor te hebben, iedereen is weleens niet tevreden over zijn gedrag.
je schreeuwt om aandacht, die kan je genoeg krijgen

bij ursula ofzo

je vreet energie ipv voedsel

(heb het niet over dit forum, maar je thuissituatie)
Zo te horen is er ook veel spanning in jullie huis, en als die spanning constant hoog is, haalt dat meestal niet het beste bij elkaar naar boven.
quote:fluim schreef op 25 november 2014 @ 23:28:

thuis/buiten wil je niet gezien worden

maar je zal blij zijn met opname omdat je dan wel gezien wordt?

overigens 2 goede redenen voor opname hoorNaar buiten durf ik wel weer, thuis niet. Ik bedoel ermee dat ik daar voor mijn gevoel wel mag zijn en bestaan. Dat was zo bij mijn eerdere opnames tenminste toen kon ik praten en werd er wel geluisterd.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 november 2014 @ 23:28:

[...]

waren dat psychiaters die dat zeiden?Nee familie dus die mij dagelijks zagen en echt wel zagen hoe ik was.
quote:consuelabananahammok schreef op 25 november 2014 @ 23:32:

Overigens op je vraag of je aan je eigenschappen kan werken.

Dat kan ieder mens. Als je zelf iets wil veranderen is er vrijwel altijd ruimte om dit te sturen.

Je hoeft geen stoornis daarvoor te hebben, iedereen is weleens niet tevreden over zijn gedrag.Hoe kan ik dat het beste zelf doen?
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 23:39:

[...]

Naar buiten durf ik wel weer, thuis niet. Ik bedoel ermee dat ik daar voor mijn gevoel wel mag zijn en bestaan. Dat was zo bij mijn eerdere opnames tenminste toen kon ik praten en werd er wel geluisterd.

Je laatste zin klinkt positief toch?

Geeft volgens mij aan dat je daar behoefte aan hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven