Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Chica bij het UMC heb je meer inspraak in wat voor donor je wil en ik vond ze gewoon aardiger. Ik ben al weken aan het dubben en ik word er zelf een beetje moe van. Dan kies ik denk ik toch uit gemak maar voor het AMC.
Een klik is natuurlijk wel fijn, maar nu starten of in juli pas is natuurlijk wel een groot verschil.... Kan me voorstellen dat je, als je graag wil starten, dan daarvoor gaat kiezen (had ik zelf ook gedaan denk ik ).
Ja én het AMC is dichterbij. Al die afwegingen joh, ik word er gek van. Knoop doorhakken klaar.
Ook nog dichterbij?! Dan is de keuze snel gemaakt toch
@Frizz.....Dan zou ik voor het AMC gaan! Spannend ben benieuwd welke keuze je uiteindelijk gaat maken.

@Rosings...je vent naar het bed sleuren is inderdaad veel leuker, maar als het uiteindelijk lukt op deze manier dan ben je het zo weer vergeten. Ik merk dat ik er op het moment zelf ook moeite mee had, maar nu denk ik daar gelukkig niet meer aan en zie ik mezelf al met een dikke buik.

Ik zit nog op het bankje (na mijn eerste keer ZI)...mijn geest is al helemaal zwanger, maar dat had ik ook bij mijn eerste. Zodra ik denk dat ik zwanger ben dan ga ik alle kwaaltjes ook voelen. Maar ik geloof mezelf pas als ik een test heb gedaan en dat kan pas rond 5 december.
Ik sta nog niet in de lijst zie ik net..

Char-ade (28 jr, geertgen iui start in september 2014)

Droomvanger wat verschrikkelijk :(

Vlinder, op naar de volgende keer! Heb jij per toeval al een eileider onderzoek gehad? Ze zeiden tegen mij dat ze dat na 6 pogingen standaard doen..

Tralalara, ik ga inderdaad naar de kliniek voor echo's van mijn eicellen. Gelukkig ook maar want deze maand groeide mijn eicel beduidend trager.. Ik heb het voordeel dat ik niet werk en dus nergens rekening mee hoef te houden. Lijkt me best lastig om 'telkens' vrij te krijgen. Wellicht zelf testen met teststrips dan...

Wat een fijn nieuws, dinobaby! Succes alvast! Mocht je vragen hebben over Geertgen dan moet je ze vooral stellen he!

Wies, hoe is het daar? Bij mij zit het erin en wacht nu vrolijk af...
Ik heb het nieuwe topic gevonden! Zet mij ook maar op de lijst

Ocean1980: Fase 1, 34 jaar, wachtlijst Rijnstate sinds Augustus 2014
Frizz, dan zou ik ook voor AMC kiezen.. Daarom heb ik nu ook voor geertgen "gekozen". Dat is maar 15 minuten rijden, terwijl Rijnstate ruim 45 minuten rijden is.

Nou is bij mij natuurlijk nog niks zeker. Moet eerst maar door die intakes heen komen. Waar ik erg benieuwd naar ben!

Ik vond ze aan de telefoon wel erg aardig en ze legde ook meteen alles uit over de kosten enz..

Ik ben gewoon heel benieuwd naar heel het traject. En natuurlijk ook wat het gaat kosten allemaal.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Nieuw topic, met veel (voor mij) nieuwe mensen. Veel succes iedereen!

Ik ben al een poosje BAM en kan het iedereen aanbevelen

Mijn zoon is nu 15 maanden en het is een geweldig lief mannetje dat mij vaak aan het lachen maakt. Dat gun ik jullie allemaal.

Wat mij nu net opviel, Frizz: je schrijft dat voor IUI niet naar je eicel wordt gekeken. Dat is wel zo in mijn ervaring. Toen ik IUI met lichte hormoonstimulatie kreeg in het AMC (nadat zes pogingen KI met een cupje niet gelukt waren), moest ik wel degelijk vaak naar het ziekenhuis voor inwendige echo's. Op dag 3 van de cyclus, op dag 10/11 en vervolgens om de 2 dagen tot het moment dat de eicel(len) groot genoeg waren en ik Pregnyl voorgeschreven kreeg om de eisprong te forceren, en dan natuurlijk weer voor de inseminatie. Kwam voor mij neer soms 3, meestal 4 keer per cyclus. Dus dat is wel lastig als je niet makkelijk weg kunt van het werk.

Bij KI was het indertijd twee keer per cyclus, twee dagen achter elkaar voor de inseminatie. Verder geen afspraken tijden de cyclus.

Wel spannend dat je nu kunt beginnen. Durf je al?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ah, CF, misverstandje dan. Je kan namelijk bij zowel het AMC (als je wordt gekozen mee te mogen doen aan een onderzoek) als het UMC direct met IUI starten. En dan is er geen sprake van hormoonstimulatie. Blijkbaar kan het dan zowel met als zonder 'extra's'?

Ja ik denk wel dat ik al durf. Ik geloof niet dat langer wachten me nog iets gaat opleveren. Ben er klaar voor!
Spannend he Dinobaby! Wel leuk want wij zitten in dezelfde fase van het traject en moeten allebei eerst nog door de intake. En onze intakes zijn volgens mij ook nog een beetje in dezelfde periode...

Ben zelf ook zo nieuwsgierig naar hoe dat allemaal gaat, net als jij
Dinobaby, volgens mij wonen wij bij elkaar om de hoek of zo... die afstanden klinken zo bekend!!!
We houden elkaar op de hoogte toch Wie weet komen we elkaar nog eens tegen!

Honeybaby, als je 't zeker wil weten.. PB me maar even ;)
quote:[message=17206363,noline]char-ade schreef op 25 november 2014 @

Vlinder, op naar de volgende keer! Heb jij per toeval al een eileider onderzoek gehad? Ze zeiden tegen mij dat ze dat na 6 pogingen standaard doen..

Dat klopt maar omdat ik een miskraam heb gehad staat de teller daarna weer op 0. Wel balen want was pas 4 weken en 3 dagen ofzo zwanger, wil dat dus even gaan bespreken de volgende keer. Inmiddels alweer 2 dagen gespoten, op naar ronde 8. Moet zeggen dat de teleurstelling deze keer wel groter was, paar baaldagen gehad.
quote:Chica-1983 schreef op 24 november 2014 @ 20:00:

Oh wat naar Droomvanger en Noa, vervelend nieuws!

Volgens mij nog een aantal dames op het wachtbankje, hoe is het daarmee?

Spannend Dinobaby, en wat snel al! Ben erg benieuwd naar je ervaringen van de intake! En ook voor jou spannend Frizz! Het komt nu erg dichtbij. Wat maakt dat je een voorkeur hebt voor het UMC ipv het AMC?

Ja Tralalara, ben ook wel benieuwd hoe open iedereen hierover is op het werk. Nu heb ik zelf het geluk dat ik op meerdere locaties werk en zelf mijn dagen en tijden kan indelen (incl. thuiswerken) dus dat geeft veel mogelijkheden. Maar wil wellicht toch 1 directe collega wel inlichten. Daar ben ik nog niet helemaal over uit....

Hier verder weinig nieuws, druk bezig met de zorgverzekering uitzoeken. Vooral belangrijk omdat NB geen contracten heeft, maar lijkt erop dat ik nu een goede restitutieverzekering heb gevonden... Dan overstappen en ben ik er helemaal klaar voor haha.Mag ik vragen bij welke verzekeraar en welke polis je uitgekomen bent? Ik zit met hetzelfe probleem dat de kliniek geen contract heeft.
quote:dinobaby schreef op 26 november 2014 @ 20:04:

We houden elkaar op de hoogte toch Wie weet komen we elkaar nog eens tegen!

Honeybaby, als je 't zeker wil weten.. PB me maar even ;)Je hebt mail!
Dank jullie wel! Lief.

Ik ga nu maar gewoon wachten wat er gaat gebeuren. En hopen dat ik volgend jaar dubbelgevouwen lig van de menstruatiepijn. Dan ga ik echt een feestje vieren en mij direct inschrijven.

Ik houd jullie op de hoogte.

Misschien dat ik niet veel meer zal posten komende periode.

Maar ik wens jullie wel allemaal onwijs veel succes en geluk met het realiseren van jullie droom.

Dat het snel raak mag zijn!
Sterkte Droomvanger! Ik hoop echt voor je dat je binnenkort leegloopt en dubbel ligt van de kramp ;) en dat je droom alsnog in vervulling kan gaan!!
Goedemorgen dames. Ik had gisterochtend plotseling een positieve test in mijn handen. Heb de hele dag een beetje geprobeerd om aan het idee te wennen en vanmorgen weer getest.

Weer positief!

Ik mag dus rustig aan gaan zeggen dat ik zwanger ben!

Heel onwerkelijk nog allemaal

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar die polis chica. Ik moet dat ook allemaal goed uit gaan zoeken
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Gefeliciteerd thefiepie! In hoeveel rondes is het gelukt?

Ik ga vanavond weer naar de donor toe. Als iedereen wil duimen...
Dit was de vierde keer,

Ik houdt mijn hart nog vast hoor, er kan nog van alles gebeuren. Maar op dit moment ben ik zwanger
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
quote:honeybaby schreef op 26 november 2014 @ 23:18:

[...]

Je hebt mail!

Jij ook!! ;)

Gefeliciteerd Fiep!! Spannend zeg!!
Vlinder: ik ben bij 2 verzekeraars nu uitgekomen. ONVZ heeft een pure restitutiepolis, dus met niemand contracten. Het maakt dan niet uit naar welke kliniek je gaat, je krijgt altijd 100% van het wettelijk vastgestelde tarief van de behandeling vergoed aangezien de behandelingen onder de basisverzekering vallen. Uit navraag bij NB blijkt dat zij de wettelijk vastgestelde tarieven hanteren. De behandelingen worden dan dus 100% vergoed door ONVZ. DSW heeft ook een restitutiepolis maar wel contracten met klinieken. Heb daar navraag gedaan en voor klinieken zonder contracten vergoeden zij voor deze behandelingen ook 100% van de wettelijk vastgestelde tarieven. Rietjes moet je overigens altijd zelf betalen.

Beide lijken dus erg goede keuze te zijn...

Wauw fiepie!!!! Gefeliciteerd, wat leuk!!

Rosings: ik ga voor je duimen!
ik heb tijden meegelezen in alle eerdere topics, maar nu wil ik dan ook "voorzichtig" wat schrijven.

de droom is er al jaren en heb nu voor mijzelf besloten de volgende stappen te nemen.

hoe het er nu voorstaat is dat ik op 15 januari een intake heb staan in zwolle, de zenuwen gieren alle kanten op momenteel, maar ik ga er nu toch echt voor.

ps.de nick zal wel over een tijdje wel veranderen in mijn eigen naam, maar voor nu ga ik de eerste stappen nog in mijn eentje doen en zodra de uitslag van de intake binnen is zal ik wat meer mensen gaan inlichten en dan hier ook wat makkelijker onder mijn eigen naam verder kunnen.
Thefiepie gefeliciteerd! Wat geweldig, ben super blij voor je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven