Uitgerekend eind juli 2015!

22-11-2014 15:57 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd#UitgerekendGeslachtBevallenvivachantal25/291e kindje31-07-2015meisje24-07-2015mimimouse27/341e kindje26-07-2015jongen11-07-2015groentesoep8529/291e kindje31-07-2015jongen03-08-2015lara8727/332e kindje26-07-2015jongen21-07-2015girl8331/341e kindje28-07-2015jongen03-08-2015taartje8232/351e kindje03-08-2015meisje11-08-2015cresz27/261e kindje29-07-2015jongen18-07-2015gummybeer28/301e kindje20-07-2015meisje12-07-2015
@vivachantal die heb ik idd ook langs zien komen. Zoals je het boek beschrijft is het eigenlijk wel redelijk vergelijkbaar met dat 9 maanden dagboek van mij. Ik zit nog te twijfelen of ik er gelijk in ga schrijven. Ben normaal gesproken niet bijgelovig maar nu juist wel het gevoel dat als ik er niet in ga schrijven het ongeluk brengt hahaha.

@sizzie Je schrijft er wekelijk in geloof ik. Ook wel genoeg voor mij, anders ben ik er snel klaar mee :-) Nee mijn moeder heeft het niet bijgehouden zo ver ik weet maar had het wel heel leuk gevonden :-D

@tweetje Ja het is het dagboek van Pauline Oud.

@echo over paar weken wordt het spannend hier, iedereen zn echo... Hoop zo dat alles goed blijft gaan voor iedereen!

Ik zit wel heel erg te twijfelen wanneer we het nieuws meer openbaar ga maken. Na de echo is de kans dat het misgaat wel weer een stuk kleiner maar blijft nog redelijk aanwezig. Maar ja, tot 16 weken blijft de kans redelijk groot en ga het echt niet zo lang voor me houden haha.

@werk ik werk nu fulltime en ben van plan na de bevalling 4 dagen te gaan werken en mijn vriend ook. Daarnaast 1 dag naar schoonmoeder en 2 dagen opvang. Nu nog kijken wat we doen qua opvang, gastoudergezin of gewone opvang en welke dan? En die kosten... Wil er wel redelijk snel over nadenken want als je je niet op tijd opgeeft kan het al niet meer of niet voor de voorkeursdagen.
@echo: ik kan niet wachten tot het zover is. voor iedereen hopelijk een mooie echo😃

@opvang: wij werken beide fulltime maar zullen ons niet druk hoeven te maken met de opvang. Ik werk thuis en vriend ook veel thuis. I.v.m. herkenbaarheid kan ik helaas niet precies vertellen wat voor werk ik thuis doe.

@girl83: ik kan mij voorstellen dat je al in het dagboek wil schrijven. Hetzelfde soort van ongeluksgevoel wat jij hebt. Lekker wel doen dan!

@ vertellen: gisteren samen met vriend gehad over het vertellen. Onze ouders vertellen we het rond kerst. Broers/ zussen/ vrienden rond 12 weken. En de rest plus werkgever later. Hebben jullie al een idee wanneer jullie het op het werk vertellen?
Bedankt voor jullie felicitaties!

@partners: van de vorige zwangerschap kan ik me herinneren dat het voor mijn vriend pas "echt" werd toen hij de schopjes kon voelen . We hebben ook een cursus Samen Bevallen gedaan. Dat is een cursus waarbij de partner er ook bij betrokken wordt. Gaan jullie een cursus doen of zwangerschapsgym?

@geslacht: wij willen het geslacht wel weten omdat we veel te nieuwsgierig zijn maar ook handig voor het kamertje en dingen kopen. Denk wel dat we het dit keer (voorlopig) voor ons tweeën houden

@nordic indi: gefeliciteerd en fijne zwangerschap toegewenst!

@werk: bij de eerste ben ik bewust bijna het eerste jaar thuis gebleven. Vond het heerlijk om te moederen Nu werk ik sinds kort 1 ochtend in de week. Ik hoop op meer uren in de toekomst maar dat is dus afwachten. Meer dan 2 (misschien 3) dagen wil ik niet werken. Mijn vriend werkt fulltime. Ons zoontje gaat nu naar kinderdagverblijf maar zit voor de kleine in de buik toch te denken aan een gastouder. Persoonlijk heb ik er niet zo'n goed gevoel bij om een baby op kdv te laten. Een gastouder is vaak minder druk en kan meer aandacht aan zo'n heel kleintje besteden

@vertellen: ik denk dat ik het na de 1ste echo op werk ga vertellen. Ik heb daar al eerder stage gelopen en heb dus al een goede band met ze. Aangezien ik er net pas werk voelt het voor mij beter om het niet te lang voor me te houden ivm vervanging
@ opvang ik werk nu 4 dagen en dat wil ik blijven doen. Man wil of 1 dag thuis of ook 4 dagen werken. Mijn schoonmoeder wil 1 dag oppassen en dus 2 dagen kinderen dagverblijf. Nu ik dit typ heb ik wel zoiets van jeetje daar moet ik dus ook over na gaan denken.

@ vertellen wij vertellen het op ons werk in het nieuwe jaar. Dan heb ik de echo gehad en als die goed is vertellen we het. Ik moet het ook echt vertellen omdat ik met sommige goederen niet in aanmerking mag komen.

@ boekje ik schrijf nu alles in een schriftelijke zodat ik het later kan verwerken.
Evening ladies!

Leuk die dagboeken! Elke week moet wel gaan lukken. Met elke dag zou ik ook snel klaar zijn ja :-) ik ga er dit weekend ook eentje kopen denk ik! Kan je die gewoon bij de boekhandel halen?

@opvang: ik ben net een dagje minder gaan werken. Werk nu 4 dagen, en zou ook 4 dagen willen blijven werken. Komt dus mooi uit! Vriend wil ook 4 dagen werken. Misschien 3, als zijn werkgever dat goed vind. Hij zou het zelf wel fijn vinden om vaker thuis te zijn heeft hij altijd gezegd.

Geen idee wat we gaan afspreken met de (schoon)ouders qua oppassen! Hebben jullie dat wel al besproken? Of hebben ze zich al vaker laten ontvallen dat ze later graag een dagje per week zouden willen oppassen?

Ik vind het wel gek om er nu al over na te denken, hebben jullie dat niet? Merk dat ik nog heel erg een slag om de arm houd, tot aan de echo's . Durf nog niet veel vooruit te denken en te dromen.

@vertellen op werk: dat wil ik pas na de termijnecho doen, dus zo rond 11 a 12 weken. Dat zou dan pas in het nieuwe jaar zijn. Maar ja wie weet bedenk ik me al heel snel
@werk, ik werk 24 per week gemiddeld, meestal is dat ene week 2 dagen andere week 4 (heel soms zelfs 5), ik werk onregelmatig, ook de weekenden en avonden, mijn man ook. qua opvang gaan we hetzelfde doen als nu bij mijn dochter, naar schoonouders en schoonzusjes. ze gaat niet naar kdv.

Merk wel dat ik minder mijn rust kan nemen dan ik soms nodig zou hebben, ivm met met werk (avonddiensten) als ik vrij ben, of na dagdienst, lig ik soms wel al om 9 uur op bed, maar met avonddienst werk ik tot 22.00 en soms tot 23.00, dan ben ik helemaal gaar.

en overdag thuis ook met mijn dochter van 2.5 die haar verdiende aandacht vraagt. ze slaapt niet (altijd meer 's middags, dus een middagdutje doen is soms erg lastig.

Ik heb ook een 9 maanden dagboek gekocht, ik ben er al begonnen met schrijven om positief te blijven!
anoniem_211422 wijzigde dit bericht op 27-11-2014 07:11
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
@partners: Bij mijn vriend begint het wel door te dringen. Opeens komt er dan een opmerking ergens tussendoor als "ik word gewoon papa.." en hij vraagt heel veel. Wij willen trouwens ook wel een zwangerschapscursus samen doen, geen idee alleen nog welke. Moet niet te zweverig zijn in ieder geval. Vrienden hadden het ook gedaan en gaven aan dat hij haar daardoor wel veel beter kon ondersteunen tijdens de bevalling en alles beter begreep.

@sushi: het wel weten en dan voor me houden lijkt me heel moeilijk, volgens mij verspreek ik me dan heel snel met een hij/zij. Of niemand moet weten dat wij het weten.

@mimimouse: jullie hebben precies dezelfde regeling voor opvang en werken als wij :-D Komt wel dichtbij als je er nu inderdaad al over na moet denken he..

@sizzie: ik heb het dagboek op bol.com gekocht maar ik neem aan dat ze het ook gewoon in boekhandels hebben.

@opvang: al lang voor we waren begonnen is het weleens ter sprake gekomen met mijn schoonmoeder en toen heeft ze al aangegeven 1 dag per week op onze baby te willen passen. Aangezien ze niet om de hoek woont, wordt het waarschijnlijk ook nog 1 nacht + dag.

Maar idd, durf nog niet heel erg weg te dromen merk ik. Hoop wel dat ik na de echo wat meer vertrouwen durf te hebben haha.

@lara: ik snap dat het dat het bij een 2de kindje wat zwaarder is. Bij je 1ste kind hoef je in principe alleen aan jezelf en de baby in je buik te denken maar bij de 2de kan dat niet. Vrienden die er al 2 hebben vonden de 2de ook echt stukje zwaarder.

Nou, ik ga weer een dagje werken... Fijne dag allemaal!
Wij hebben geen opvang nodig, ik ben thuis en blijf tot na de eerste verjaardag van tweede kindje in elk geval thuis.

In een dagboekje schrijven is niks voor mij, de eerste heb ik drie weken in geschreven en in een lade gestopt waar het ding nog ligt denk ik. Ook die van Pauline Oud, die wel heel leuk is hoor, maar ik ben er geen type voor.

Werkse Girl (en de anderen die gaan werken vandaag)

Hebben jullie nu ook zoveel zin in de Feestdagen??
@sizzie85 ja magische datum en ja het voelt heel snel alsof je te lang aan het wachten bent. Maar eigenlijk valt het reuze natuurlijk mee hoe lang het heeft geduurd.

@partner Mijn man heeft altijd eerder kinderen gewild dan ik. Hij is dan ook erg blij. Volgens mij gaan we het allebei pas echt snappen zodra we een plaatje hebben gezien en we het met iedereen gaan delen.

@opvang Met onze ouders hebben we het er nooit over gehad. Mijn ouders wonen in het buitenland dus die zullen niet veel kunnen bijdragen, maar ik verwacht dat mijn schoonouders wel willen helpen. De vraag is alleen of 1 dag er week misschien niet een beetje te veel is voor ze. Ze werken zelf ook nog een paar dagen per week en ze wonen helaas 100 km verderop. Qua werk denk ik dat we allebei naar 4 dagen per week gaan ipv 5. Het zal wel even wennen zijn want nu werken wij allebei elke dag nog langer door.

@meisje/jongen Wij willen het graag weten, want het voelt voor ons ook als een verassing als we het eerder te horen krijgen en inderdaad het praat wat makkelijker. We hebben nu wel een unisex werknaam. Het zal ook wel makkelijker zijn voor spulletjes kopen, hoewel ik nu al weet dat ik niet alles in roze of blauw ga kopen

@dagboek Ik hou mijn gevoel, gewicht en gedachtes bij in een Evernote document. Ook heb ik wat verschillende zwangerschapsapps op de mobiel geïnstalleerd, en dat is ook wel leuk. Zo'n boek zien er mooi uit, maar ik denk dat ik hem net als @tweetje2014 hem in een lade leg na drie weken.

@vertellen Wij willen de familie rond kerst vertellen. Vrienden komen in het nieuwe jaar wel. Ik merk wel dat ik het lastig vind om voor mezelf te houden. De reden dat ik het nog niet heb verteld aan mijn zus en zo is toch een angst dat het niet goed zal gaan. Maar misschien houdt ik het niet vol tot de kerst, haha we moeten het nog zien.

@moedersvoormoeders Volgende week komen ze langs voor een kennismaking. Ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren!

Alle ladies ontzettend veel succes de komende maanden!

Leuk om hier wel erover te kunnen praten!
jeetje het is best lastig om op iedereen te reageren dus ik houd het even algemeen

Opvang: vriend werkt onregelmatig en ook in het weekend. Ik ga 3 dagen werken. Ik denk 1 dag naar oma en 2 dagen opvang of als vriend doordeweeks een dag vrij heeft 1 dag opvang. Maar daar moeten we nog over nadenken hoe precies. Ik zit wel te denken aan een gastouder voor de eerste tijd.

Partners: is helemaal door het dolle heen. Wel voorzichtig nog maar krijg dagelijks berichtjes als ik aan het werk ben hoe het gaat en of ik al kwaaltjes krijg haha.

meisje/jongen: wij willen het wel graag weten. Zowel vriend als schoonmoeder denkt dat we een jongenstweeling krijgen haha. Ik ben benieuwd!

dagboek: ik doe er denk ik niks mee. Ik begin altijd met goede moed maar het gaat toch versloffen op een gegeven moment. Misschien later als het allemaal wat echter wordt.

Vertellen: ik ga dit weekend met vriendinnen een weekend weg en wil het ze dan vertellen. nog iemand een leuk idee hoe? Ik heb nu bedacht om eerst thee/koffie bij mij te drinken en dan maak ik muffins en gooi er wat muisjes op. Op het werk vertel ik na de eerste goede echo denk ik.

Moedersvoormoeders: vanavond heb ik een afspraak met een informatrice. Ik ben benieuwd of die flessen nou echt zo stinken!

Feestdagen: heel veel zin in! Eindelijk zwanger met kerst en hopelijk volgend jaar met baby

Kwaaltjes: hier trouwens onwijs verkouden! Verder ben ik duizelig als ik niet op tijd wat eet. Verder voel ik nog niks!

Verlof: wat een geluk hebben wij allemaal met deze periode he!
@mimimouse Haha ja nu moet je opeens over van alles gaan nadenken he. Ik was eerst ook heel bang dat ik iets belangrijks zou vergeten zoals kraamzorg aanvragen ofzo :D

@lara87 Lijkt me inderdaad erg vermoeiend om tot zo laat nog te werken. Ging dat met je dochter toen ze baby was wel goed ivm nachtvoedingen/niet doorslapen etc

@girl83 Ja het lijkt me ook moeilijk dus we zullen het vast niet tot einde van zwangerschap vol houden ;) Maar het lijkt me wel leuk om eventjes een geheimpje te hebben met z'n tweetjes

@feestdagen: ik heb er onwijs zin in! Vind sowieso kerst altijd al erg gezellig maar nu willen we het ook bekend maken aan de familie dus kan bijna niet meer wachten

@oempa-loempa: ik heb laatst bij de xenos cupcake mix gekocht. Ze hebben roze en blauwe vormpjes en bij de jamin roze en blauwe voetjes gekocht en daarmee versierd met wat muisjes. Misschien een idee voor je vriendinnen?
Wauwww er wordt echt veel geschreven zeg!! Ik lees alles wel mee maar bijna niet te doen overal op te reageren haha. Ik ga mijn best doen!!

@tabel, willen jullie de gegevens voor de tabel als het mogelijk is (mobiel is lastig geloof ik) vetgedrukt plaatsen? Ik hoop dat ik nu nergens overheen heb gekeken

@sushi87 en @Nordic, welkom en van harte gefeliciteerd!

@dagboek, ik weet niet meer wie er naar vroeg, maar het boek wat ik nu bij hou is per week (oei ik groei!). Dus je hoeft niet elke dag te schrijven. Je kan ook stickers plakken met bepaalde bijzondere momenten (zoals eerste schopje gevoeld), foto's erin plakken, gewicht/omvang bijhouden, etc. Ik vind het zelf echt heel erg leuk en hou het nu braaf bij, kijken hoe dat over een paar weken is

@werk/opvang, ik werk nu 3,5 dagen per week waarvan een deel vanuit huis. Ik ben van plan iets terug te gaan in uren, naar 20/24 per week, waarvan nog een gedeelte vanuit huis. Mijn vriend is van plan 1 dag thuis te blijven, en waar mogelijk ook verder thuis te werken (eigen baas dus lekker makkelijk). Verder wonen veel familie en vrienden hier in de buurt en verwacht ik daarmee onderling wat te kunnen regelen. Kinderopvang is waarschijnlijk niet nodig, maar wil ik wel doen als de baby wat ouder is. Is toch goed voor de ontwikkeling, in aanraking komen met bacteriën, weerstand opbouwen, etc.

@vertellen, vanavond vertellen we het aan onze ouders. Heb er onwijs veel zin in!!

@feestdagen, ik kijk er ook heel erg naar uit! Oud en nieuw vieren we altijd samen met onze vriendengroep, en dan gaan we het aan iedereen vertellen. Die week erop hebben we bij mij op werk een nieuwjaarsborrel, dus dan vertellen we het daar aan iedereen.

@hier, verder gaat het hier allemaal goed Vandaag is Moeders voor Moeders langs geweest. Had weer een mooie knaltest (blijft spannend he) en leuke dingetjes gekregen. Zwangerschapsmagazine, en een wikkeldoek voor de baby, superschattig! Vanaf nu dus in de maatbeker plassen, ik hoorde dat de flessen erg stonken (dat conserveringsmiddel) maar vind het heel erg meevallen. Heeft iets weg van zo'n desinfectie luchtje wat in het ziekenhuis hangt. Maar goed, ben ook verder nog helemaal niet echt misselijk, dus misschien komt die afkeer nog wel . Verder voornamelijk zere borsten.. af en toe wat kramp in mijn buik. Verder mag ik echt niet klagen! Ik tel wel heel erg ongeduldig de nachtjes af tot de intake met de VK.. en paar dagen daarna pas de echo. Ik hoop toch zo dat alles gewoon goed is!
@sushi87: Toen ik mijn dochter was geboren had ik nog andere baan waar ik wel gewoon 7.30-17.00-18.00 werkte , ik ben bij deze functie pas begonnen toen mijn dochter 1 jaar was, en ze sliep trouwens ook al met 9 weken door dus dat was erg fijn toen ik met 11 weken weer ging werken... borstvoeding heb ik ook afgebouwd voordat ik weer ging werken omdat ik het niet zag zitten om met werk te combineren. Dus gelukkig was het te doen, wordt met deze kleine wel spannend weer.

@Girl83: qua rust is het soms inderdaad wat intensiever, maar wel o zo leuk haar bij zwangerschap te betrekken, ze is nu al helemaal enthousiast.

@echo: ik ben echt ook al dagen aan het aftellen tot de echo, lijkt eindeloos te duren.. ben benieuwd hoe een echo er met 7 weken "uitziet" bij mijn dochter kreeg ik een eerste echo pas met 11 weken en was er al een echt baby'tje te zien.
@viva chantal: heel bijzonder vanavond, veel plezier met vertellen en vertel ons alles over de reactie!!!

Ik hoop dat ik de geur van de flessen ook mee vind vallen maandag, misschien is het anders als je niey zo beroerd bent Ik hoop het, heb nu echt nog nergens last van.

Die wikkeldeken is dat die witte? Misschien vind je het een goede tip, maar ik heb de klittenbandjes eraf gehaald met een tornmesje want die beschadigde andere lieve babykleertjes in de was en ik gebruikte ze niet. Wie weet vindt jij ze juist heel handig.
@vivachantal, hoe was het vertellen vanavond? Ik kan ook niet wachten om het aan onze ouders te gaan vertellen!

Ik heb vd week sokjes gekocht met 'I love opa/oma er op. Die willen wij dan geven. Ik ben benieuwd hoe ze reageren.

@Kwaaltjes. Ik ben zo benieuwd wat iedereen nu voelt? Hebben jullie al 'kwaaltjes?' Ik heb sinds de laatste dagen vooral in de avond last van wat krampen in mijn buik. En ben nu op dit moment ook misselijk en de neiging om over te moeten geven. Ik weet alleen niet of het door de zwangerschap komt of dat er een griepje aan zit te komen. Verder best pijnlijke borsten en sinds een paar dagen erg vermoeid. Maar het hoort er allemaal bij, dus mij hoor je niet klagen.

Fijne avond nog iedereen!
Er wordt idd lekker veel geschreven hier!

Even snel een reactie van mij hoor, later weer langer.

@vivachantal: hoe was het vertellen?? Ik kan ook niet wachten... Misschien dat wij het toch dit weekend al gaan vertellen alleen misschien niet alle ouders (gescheiden en allemaal niet in de buurt)...

@kwaaltjes: heb gelukkig nog nergens last van. Beetje last van mn borsten en voel wel lichtjes wat in mn buik/baarmoeder maar dat is t.

@MvM: dinsdag heb ik hier een afspraak, ben benieuwd... Denk alleen wel dat ik zelf de flessen weg zal moeten brengen ofzo, kan ze hier nergens achter laten.

Slaap lekker alvast allemaal!
Sushi: bedankt voor de tip! Ik ben gelijk gaan kijken maar ze hadden de voetjes niet. Nu heb ik chocolaatjes gekocht met muisjes erop! Ook leuk!

vivachantal: hoe reageerden je ouders gisteravond? Fijn dat je weer een knaltest had.

Moedersvoormoeders: hier gisteren ook geweest. Ook een goede positieve test en wikkeldoek gekregen. Zo wordt wel een stukje echter zeg! Ik mag volgende week pas beginnen als ik 6 weken ben.

Lara: ik ben ook heel benieuwd hoe het eruit gaat zien! Hoe oud is jullie 1e kindje? Wanneer gaan jullie het aan haar vertellen?

Flivla: wat lief van die sokjes!

Kwaaltjes: hier voornamelijk erg duizelig als ik 's ochtends wakker wordt. Herkent iemand dat ook? Bah moet me echt vasthouden met opstaan. En de hele dag een rammelende buik maar geen trek in eten.
Pff maak me nu toch even zorgen. Krijg net onwijze buikkrampen... Geen bloedverlies maar klap bijna dubbel van de pijn. Trekt nu volgens mij weer beetje weg. Maar ja, heb ook snel last van mn darmen dus geen idee of ik me nu zorgen moet maken..

Sorry hoor, moest het hier even kwijt. Wel fijn om dit groepje zo te hebben.
@girl83: oh jee... Zat de pijn echt onderin of meer bovenin? Het kunnen goed je darmen zijn want die kunnen nu ook meer gaan rommelen

@vivachantal: hoe is het gegaan met vertellen? Hadden jullie iets speciaals bedacht? Ik weet niet of ik nog bij de tabel kan want las dat het vol was?

@lara87: zou wel even puzzelen worden maar komt vast wel goed. Ik vind het sowieso wel spannend er tweede erbij. Zit soms ook wel te denken van oei, hoe kunnen er dit nu het beste aanpakken of dat

@oempa-loempa: jammer dat ze die niet hadden maar chocolade met muisjes net zo leuk!

@kwaaltjes: ik herken jouw kwaaltjes oempa-loempa! Vooral als ik wakker wordt voel ik me futloos en duizelig. Ook niet veel trek in eten en moet mezelf echt dwingen af en toe anders voel ik me nog duizeliger. Was tijdens vorige zwangerschap ook vaak duizelig maar was toen al wat verder. Vond het heel vervelend want durfde op gegeven moment niet meer alleen de deur uit
@sushi, t zat denk ik ergens halverwege tussen mn navel en vagina maar probeer me maar geen zorgen te maken.. Op zich heb ik best snel last van mn darmen met best heftige krampen en dan ook wel op volgens mij redelijk dezelfde plek. Heb ook wel t idee dat ik nu wat meer last krijg van obstipatie en eigenlijk nu wel naar t toilet moet.. Lekkere verhalen dit haha.

Ook nog geen druppel bloed gevonden gelukkig...
@oempa-loempa: ze is 2.5 jaar. we hebben het haar al gezegd, en ze is erg trots dat ze grote zus wordt, ook legt zal al handje op mijn buik en zegt ze "hallo baby". te cute.

@Girl83: Ik heb dat bij me eerste zwangerschap met week 5 ook gehad, extreme buikkrampen, zonder bloedverlies, toen ook nog naar ziekenhuis geweest maar bleek simpel weg bandenpijn te zijn (je baarmoeder die zich aan het oprekken is). nu bij deze zwangerschap rommelt het wel een beetje beneden met lichte krampjes, maar (nog) niet zo heftig als bij eerste zwangerschap. dus blijf positief!

@Sushi87: het is inderdaad even puzzelen, was met het rooster van ons beide met onze dochter ook, maar komt altijd weer goed.

@kwaaltjes: ik ben ook erg moe en futloos, ben blij dat ik vanaf vandaag lekker 2 weken vrij ben dus kan ik lekker keutelen met mijn dochter en als het even lukt een middagdutje doen.

verder gevoelige borsten, en misselijk heel soms met vlagen, in het begin 2/3 echt overgegeven, maar nu soms alleen nog maar misselijk gevoel.
Hoi @girl is de pijn weggebleven?

@Lara leuk dat je dochtertje.zo enthousiast iis

@kwaaltjes: af en toe vlaag van misselijkheid maar nog niet overgegeven dus nog steeds heel blij! Ik moet wel voorzichtig doen bij uit bad stappen omdat het zwart voor mijn ogen wordt en na een tandartsbezoek deze week werd ik na het overeind komen ook erg duizelig.

@ongeduldig: ik vind de echo nog erg lang duren, nu nog vier weken bijna. Gelukkig vanaf vrijdag op vakantie. Wel jammer dat ik de vijftiende niet gelijk al jullie echo verhalen kan lezen, mss zoek ik wel even verbinding! (Doe dat uit principe nooit in vakanties :-) )
@Lara, toevallig hoorde ik gisteren precies hetzelfde verhaal over een vriendin van goede vriendin van mij. Met 5/6 weken had die ook onwijs kramp en 's nachts naar het ziekenhuis gegaan maar bleek uiteindelijk ook iets van bandenpijn. Baby is nu half jaartje 😄

@tweetje de pijn is weggebleven hoor, en ook geen bloed gelukkig! Dus maak me geen extra zorgen meer.

We gaan het waarschijnlijk toch dit weekend de ouders vertellen... Spannend!

Echo duurt idd lang als je zo graag wil!!

Tweetje geniet van je vakantie!
Zo wat wordt hier veel geschreven.

En vivachantal hoe reageerde ze??

@Girl: heel veel plz met vertellen. Gelukkig zijn je ergste krampen weer voorbij.

@lara: wat een super lieve reactie van je dochtertje. Smelt.

@hier: voel me verder eigenlijk oke. Voel echt dat er wat gebeurt dat is wel heel leuk. Vanavond een kleine reünie met studiegenoten. 2 daarvan zijn nu ook zwanger en 1 is ook net bevallen. De vragen zullen wel weer komen, maar ik hou wijselijk mijn mond.
Hi! Wat leuk om alle, heel herkenbare verhalen te lezen.

@girl ik had van de week ook erg veel last van mijn buik, dacht ook meteen het ergste maar gelukkig geen bloed. Zo te lezen hoort het er bij. Hier ook last van wat hogere buikpijn, denk van de organen die een plekje zoeken ofzo...

@tweetje ook de duizeligheid klinkt erg bekend in de oren. Moet soms ook even stilstaan of me even vasthouden. Gelukkig hier ook geen echte misselijkheid dus ik vind het tot nu toe prima. Fijne vakantie!!

@werk ik werk fulltime en ga denk ik na de geboorte 3 dagen werken, vriend blijft 5 dagen werken. Bij mij op het werk is het redelijk makkelijk zelf te kiezen hoeveel dagen je werkt (ben lerares) en bij mijn vriend is vier dagen werken niet echt een optie. Het kan wel, maar qua werkdruk wordt dat niet minder dus levert minder geld maar niet veel minder werk op. Hij kan wel als de kleine wat groter is (en naar school gaat) een vaste dag thuiswerken ofzo.

@opvang wij zijn een paar jaar geleden naar de andere kant van het land verhuisd (zo'n 2 1/2 uur van beide families) dus ga er niet van uit dat de opa's en oma's gaan oppassen. Denk niet dat ze wekelijks op een rit van 5 uur (heen en terug) zitten te wachten, maar je weet maar nooit. Het kindje gaat in principe 3 dagen naar de opvang. Denk het kdv, hier in de buurt zitten er een aantal en die zien er erg leuk uit. Als de 12 weken voorbij zijn zullen we daar eens een bezoekje gaan brengen.

@hier ben ik ook met een soort dagboek begonnen. Heb een leeg schrift gekocht bij hema, met van die leuke stickertjes en strikjes enzo, ben daar nu een soort scrapboek vaan aan het maken. Tot nu toe ben ik erg enthousiast, ben benieuwd hoe lang ik dit vol houd. Ook heb ik besloten de 7 weken echo te doen, gewoon om te kijken of het voor nu goed zit. Elke keer als ik naar de wc ga verwacht ik bloed, dus denk dat ik wat zekerder wordt als ik heb gezien dat het goed zit. Je weet toch nooit zeker of hetgoed blijft gaan, net een kennis van mij na 20 weken moeten bevallen omdat het kindje niet levensvabaar zou zijn, zo verdrietig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven