Uitgerekend eind juli 2015!

22-11-2014 15:57 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd#UitgerekendGeslachtBevallenvivachantal25/291e kindje31-07-2015meisje24-07-2015mimimouse27/341e kindje26-07-2015jongen11-07-2015groentesoep8529/291e kindje31-07-2015jongen03-08-2015lara8727/332e kindje26-07-2015jongen21-07-2015girl8331/341e kindje28-07-2015jongen03-08-2015taartje8232/351e kindje03-08-2015meisje11-08-2015cresz27/261e kindje29-07-2015jongen18-07-2015gummybeer28/301e kindje20-07-2015meisje12-07-2015
@lippz, hoe was het ?!?! Kom het ons vertellen!!

@flivla en @girl, wat een lieve reacties van je ouders!! Zo leuk hé om te vertellen.

@mimimouse, balen van je telefoon? Heb je al een nieuwe? Ik lees wel veel mee via de telefoon elke dag, maar echt reageren doe ik 1-2 keer per week via de laptop. Vind dat echt niet te doen op de telefoon. Op de laptop heb ik 1 pagina open waarin ik mijn bericht schrijf, en op de andere pagina scroll ik langs alle berichten. Zo kan ik ook niets overslaan . Ik zit bij zorgverzekering Menzis PMA.

@tweetje, ik heb inderdaad 9-12 alleen nog maar de intake. Mijn verloskundigenpraktijk kan zelf geen echo's maken, daar krijg ik een verwijzing voor mee. Na de afspraak ga ik natuurlijk gelijk bellen voor een afspraak, ik hoop dat ik komende week nog terecht kan!!

@lara, vroege echo's zijn inderdaad vaak inwendig, soms proberen ze het wel eerst uitwendig maar als het niet lukt dan alsnog inwendig. Heb gehoord dat het erg meevalt, een dun 'staafje' brengen ze in waar je bijna niets van voelt. En je ogen zijn toch alleen maar op het scherm gericht!

@sizzie, aaaah ja .. die puistjes.. sinds een paar dagen heb ik ze ook :( . Op mn voorhoofd, kaaklijn en borst. Gelukkig zijn het wel meer rode bultjes dan echt puistjes, maar leuk is anders! M.b.t. die weken: als je er bijv. 6 weken en 2 dagen op hebt zitten, dan zit je in je 7e week. Net zoals dat ik bijvoorbeeld 24 jaar oud ben, maar al in mijn 25e levensjaar zit.. Een baby van 0 jaar, zit in zijn 1e levensjaar, etc. etc.

@groentesoep, wij hebben gisteravond sinterklaas gevierd. Beladen met babycadeautjes en mooie gedichten, was echt een super avond Ik heb 9-12 'helaas' alleen nog maar mijn intake en nog niet de echo.. dat doet mijn verloskundigenpraktijk niet. Hopelijk kan ik snel terecht in het ziekenhuis.

@facebook, ik schrijf/schreef mee in het 'zwanger worden vanaf juli 2014' topic, en met de meiden die uit dit groepje inmiddels zwanger zijn schrijven we ook in een besloten FB groepje. Ik schrijf daar wel gewoon onder mijn nickname en niet mijn echte naam, ivm herkenbaarheid. Misschien inderdaad een leuk idee om als alle termijnecho's zijn geweest een groepje voor deze topicschrijfsters te starten!

@hier, nog 2 dagen en dan intake bij de VK Kijk er heel erg naar uit! Vooral naar de verwijzing die ik meekrijg voor de eerste echo . Hoop echt dat ik dezelfde week nog daarvoor terecht kan! Inmiddels weten behoorlijk wat mensen dat ik zwanger ben en zal het vast niet lang duren voordat iemand zich verspreekt. Ik wacht nog even op een eerste goede echo en dan vertel ik het op mijn werk. Wat mij betreft mag het verder dan ook helemaal openbaar .

Verder voelde ik me de aflopen dagen iets minder fit. Het lijkt erop dat de misselijkheid toch wat op komt zetten. Echt in vlagen en vooral als ik een tijdje niet gegeten heb, dus ik let erg goed op dat ik elk uur iets eet. Dan gaat het wel aardig goed. Ik hoef ook niet over te geven ofzo, het is meer zo'n vaag gevoel wat op de achtergrond blijft. Ik doe maar gewoon rustig aan en hoop dat het snel overwaait . Daarnaast last van puistjes en de zere borsten spelen ook af en toe weer op. De vermoeidheid is al wel een stuk minder geworden.
@ lipzz: hoop dat alles goed was en dat je het heeeel snel komt vertellen :-)

@groentesoep: wat een lief cadeautje!

@vivachantal: ja superleuk om het te vertellen. Dit weekend ook aan het broertje van mijn vriend verteld en die werd helemaal emotioneel..

Ondertussen kunnen we ook al alles krijgen van vrienden haha, voordeel van vrienden en familie die allemaal al kinderen hebben Box, zwangerschapskleding, babykleding met kaartjes er nog aan, etc.

@kwaaltjes: wist niet of het een kwaaltje was maar ik ben opeens superklunzig geworden! Dit weekend met mn fiets gevallen waardoor mn pols, elleboog en rug pijn deden, toen mn tenen gestoten waardoor ik nu veel schoenen niet aan kan door de pijn en als laatste ook nog mijn hand gebrand aan het strijkijzer... Toen ik ging googlen bleek het inderdaad wel te kunnen gebeuren door progesteron hahaha. Hoop dat het niet erger wordt, anders overleef ik die zwangerschap niet Verder heb ik sinds vandaag jeuk aan mn borsten.
Girl: hoe is het met je blauwe plekken en opgezette voet? Laten we hopen dat dat geen zwangerschapskwaaltje is maar dat je gewoon je dag niet had. Pas je alle schoenen alweer? Super dat je zoveel spulletjes van vrienden en familie kan krijgen.

Lara en vivachantal: hoe was jullie intake bij de verloskundige?

Vivachantal: meteen een afspraak gemaakt voor de echo. ?

Hier: hier gaat het lekker. Vandaag de kerstboom opgezet. Gezellig sfeertje krijg je dan in huis.
@Echo: vandaag eerste echo gehad en intake, we hebben een kloppend hartje gezien, we zijn door dolle heen, het lijkt nog niet echt op een baby met 1 cm, lijkt meer nog op een soort boon. over 3 weken met 10 weken dus krijg ik mijn termijnecho al. dan zou het er wat meer uit moeten zien als een baby.

@kwaaltjes: ik voel me vandaag en afgelopen dagen echt extreem moe, ik slaap soms al om 7 a 8 uur en dan klokje rond, zo moe ben ik. ook erg misselijk gevoel steeds, maar zonder werkelijk overgeven, wel soms kokhalzen. nog steeds zere borsten en beetje lamlendig.... gelukkig heb ik nog vakantie deze week. maandag weer aan het werk, daar zie ik stiekem beetje tegen op omdat ik me zo voel.

@rest: hoe voelen de rest vd dames zich?
@lara: yes, gefeliciteerd, de eerste goede echo!!! dat is geweldig nieuws! Hoop dat je snel fitter bent, meestal wel na de eerste twaalf weken, nog paar weekjes lekker toegeven aan extra slaap!

log morgen weer in om te kijken of er bericht is van vivachantal, nu weer verder in het vakantiegevoel!!!
Super lara!! Gefeliciteerd. En een kloppend hartje gezien. Mooi hoor! En over 3 weken voor de termijnecho is ook alweer snel.
@Lara87 Wow!! Wat super dat je een kloppend hartje hebt gezien. Wat moet dat een gevoel van geluk zijn zeg.

Aanstaande maandag is het voor ons zover...ik vind het best spannend hoor!

@Kwaaltjes, ik begin sinds een paar dagen wat pukkeltjes te krijgen..Hopelijk wordt het niet erger De moeheid is er nog steeds. Ik probeer er als het kan er aan toe te geven, maar dat gaat niet altijd helaas

@girl83, haha dat is ook wel een vervelend kwaaltje klunzigheid

Verder hebben wij het nu al wat meer mensen in onze omgeving verteld en ze vinden het allemaal zo leuk. Bijzonder om te zien hoe blij iedereen is voor je.

@vivachantal, hoe was jou intake? En wanneer staat je echo?
@lara87: Gefeliciteerd! Geweldig mooi om zo'n hartje te zien he.

@kwaaltjes: hier nog steeds erg moe en met vlagen misselijk. Eergisteren moest ik een klein beetje overgeven want vriend had pannenkoeken gebakken en ik werd zo misselijk van die geur. Gister was ons zoontje ziek en vriend was er niet dus amper geslapen de hele nacht. Ik was al zo moe maar nu dus echt doodop

@vivachantal: hoe is het gegaan??
@hier, intake ging goed! Beide jong, gezond en verder geen bijzonderheden, dus we vlogen er best snel doorheen. Bloeddruk was prima, gewicht etc. ook allemaal. Ja dan ben je nog wel een keer klaar . Veel info meegekregen maar veel weet je gewoon al wel, het is niet zo dat ik me nu pas ga inlezen wat ik wel/niet mag eten etc.. verwijzing meegekregen voor de echo, heb net gebeld en kan net als girl83 op 18-12 terecht, woohoo! Heel fijn nog zo voor de kerst! Ik ben nu ergens tussen de 7 en de 10 weken. Denk zelf eerder rond de 7 weken, maar we zullen het zien dan.

@lara87, geweldig een kloppend !! Balen dat je je verder zo slecht voelt, ik ben de afgelopen dagen ook best wel beroerd. Niet overgeven maar voel me grootste deel van de tijd echt niet lekker. Hopelijk is dat gauw over! Hoort er allemaal bij he Heb het al wel verteld op mijn werk en ze hebben er alle begrip voor, dat scheelt!! Als ik nu een keer niet zo lekker ben 's ochtends kom ik gewoon wat later naar mn werk..

@sushi, hoop dat je snel wat opgeknapt bent! Even lekker bijslapen waar dat mogelijk is!
@vivachantal: fijn dat je nog voor de kerst terecht kunt. Misschien heb ik erover heen gelezen hoor, maar waarom had je nu eigenlijk geen echo?

Heb vannacht gelukkig goed kunnen slapen. Niet dat het veel uitmaakt want ben alweer moe. Worden jullie soms ook zo moe van het moe zijn? :p
@sushi87: Ik herken het wel het moe worden van het moe zijn, en ook moe worden van het misselijkheid, weet dat het erbij hoort en dat we niet mogen "klagen" ;) maar het kost veel energie, had ik bij de eerste helemaal niet zo...
@sushi, mijn verloskundigenpraktijk heeft helaas geen echo apparatuur. Dus de echo gaat apart via een echo bureau. Ik had ook naar een andere praktijk kunnen gaan, maar die zijn een stuk verder weg van mijn huis. En om dat nu alleen voor de echo te doen... als het goed is heb ik er toch maar 2. Termijnecho volgende week en later de 20 weken echo. Naar de VK moet je veel vaker dus fijn dat die dichtbij zit, voor mij nu nog geen 10 minuten fietsen

Heb 15 januari weer een afspraak bij de VK. Maar nu eerst op naar de echo!!!
Hoi dames,

Hebben jullie nog plek voor iemand erbij???

Ik ben als het goed is nu 7 weken en 3dagen zwanger!

Ik heb volgende week mijn intake en 19-12 de eerste echo! Super spannend:)

Was zo benieuwd naar andere meiden die net als ik eind juli zijn uitgerekend, naar hoe andere zich voelen!
Ik ben trouwens 26jaar en zwanger van m'n 1ste kindje!

En iedereen gefeliciteerd!! Fijn voor de dames die al de echo hebben gehad:)

Ik kan niet wachten!
Goeienavond allemaal!

Welkom Marr. Jij ook van harte! Inderdaad spannend allemaal he? Nog een weekje tot de echo voor jou! Hoe voel je je? Volgens mij wordt de tabel niet meer aangevuld, maar je bent helemaal welkom om mee te schrijven, gezellig!

Vivachantal: lijkt mij ook het meest relaxed, een VK dicht bij je in de buurt. Je gaat er toch vaak heen moeten inderdaad. Wat fijn dat je ook volgende week al terecht kan voor de echo. Kan me niet voorstellen dat ik tot 12 weken zou moeten wachten, veeeel te lang!

Girl: ai, dat klinkt pijnlijk allemaal. Wat een pech zeg, pff! Gelukkig kan je er om lachen haha..Hoop niet dat je meer van dat soort dagen gaat hebben! Hoe is het nu?

Lara: woohoo, gefeliciteerd met de mooie echo! hoop dat je je qua kwaaltjes ook weer wat beter voelt binnenkort.

Ik heb het idee dat ik wel geluk heb met de kwaaltjes, als ik een aantal van jullie hoor. Voel me het grootste deel van de tijd eigenlijk wel goed gelukkig. Het wisselt wel per dag. Afgelopen dinsdag had ik wel dat ik me de hele dag helemaal niet goed voelde, maar woensdag weer helemaal nergens last van.

Woensdag hebben we de intake bij de VK gehad. Het waren voornamelijk heel vele vragen over onze gezondheid en familiegeschiedenis etc. Bloeddruk, suiker etc zijn ook gemeten en die waren helemaal goed! Dinsdag 2e afspraak voor de echo

Groentesoep had het over de kerstboom .Wij hebben hem inmiddels ook staan! Wel alleen nog de lichtjes erin, hehe, we zijn er nog niet aan toegekomen om hem mooi op te tuigen. Maar het maakt het inderdaad wel weer heel gezellig zo in huis. En kerstliedjes natuurlijk weer voluit aan!
Mijn schoonmoeder belde net. Ze werd aangesproken door een achter achter achter buurvrouw, die feliciteerde haar met het feit dat ze oma werd! What the hell...! Schoonmoeder helemaal van haar apropos hehe. Gaat blijkbaar als een lopend vuurtje. Mijn moeder heeft het ook niet lang geheim kunnen houden op haar werk, ze heeft niets verteld maar blijkbaar stond het toch op haar hoofd gedrukt . Collega's vroegen er naar en toen kreeg ze een hoofd als een boei. Nou ja, ons is het ook niet helemaal gelukt, zo is het buurmeisje er ook al per ongeluk achtergekomen .

Nou wij zijn dus niet zo goed in geheimen bewaren! Als we dinsdag een goede echo hebben gaan we het maar gewoon lekker aan een hoop mensen vertellen. Alleen op m'n werk wil ik nog even wachten tot 11/12 weken denk ik.
Vandaag hebben wij de intake gehad en de eerste echo. Een mooi kloppend hartje gezien! Het blijft zoiets moois en een wondertje. Volgende week ga ik het bekend maken op werk
Gefeliciteerd met de mooie echo Sushi. Geweldig!
Gefeliciteerd sushi met de mooie en goede echo!!
Sushi. Gefeliciteerd!

Flivla: veel succes vandaag met de echo.

Sizzie en oempa loempa jullie ook veel succes morgen.
@groentesoep: met mijn voet en blauwe plekken gaat het wat beter maar voel het nog steeds haha. Gelukkig verder geen ongelukjes meer gehad

@lara: gefeliciteerd met de goede echo!

@kwaaltjes: nog steeds vrijwel nergens last van. Misschien wat moeier maar niet heel extreem. Hou er altijd van lekker druk te zijn met alles dus kan nog steeds lekker afspreken met vrienden, sporten en werken.

@vivachantal, leuk, allebei donderdag de echo!

@marrr-88: welkom en gefeliciteerd!!

@sizzie85: haha bizar dat het zo snel rond gaat! Wij hebben het ondertussen best wel wat vrienden verteld maar ik vertrouw er maar op dat die hun mond kunnen houden...

@sushi: gefeliciteerd met de goede echo!

@echo's: meiden, geniet allemaal van de hopelijk allemaal goede echo's deze week! Vind het best een beetje spannend...

Wanneer deze goed is, vertel ik het ook op werk. Heb dan namelijk ook vrijwel gelijk mijn eindejaarsgesprek welke eigenlijk wat eerder was gepland maar ik gelukkig heb kunnen verzetten tot na de echo :D Voel me er zelf namelijk niet goed bij om over volgend jaar te praten en plannen te maken terwijl ik zeker 4 maanden niet aanwezig ben.
@marr-88, tuurlijk mag je hier meeschrijven! We hebben wel maximaal 10 dames in de tabel, omdat het voor mij als TO anders teveel werk word om alles bij te houden. Dus ik neem je niet meer op in de tabel, maar meeschrijven mag natuurlijk gezellig! Spannend he de eerste echo, ik kijk er ook echt heel erg naar uit! Hoe voel je je verder?

@sizzie, fijn dat jij ook een goede intake had bij de VK, nu op naar een goede echo! En hahaaa van dat vertellen herken ik! Bij ons weet inmiddels echt iedereen het al (vrienden, familie en op werk). Ik voel alleen nog totaal geen behoefte het met mensen te bespreken die wat 'verder weg' staan van me, zoals vage kennissen of het te delen op mijn FB pagina ofzo. Misschien ga ik dat wel helemaal niet doen, ze komen er vanzelf wel achter

@sushi, fijn nieuws, een kloppend Hopelijk mogen er vele volgen deze week!

@girl, ik vind de echo ook erg spannend hoor donderdag... Ik lees al best wel een tijdje mee op Viva en zie bij veel topics dat er uiteindelijk toch best wel wat miskramen of missed abortions tussen zitten. Dan krijg ik gewoon helemaal de kriebels. Heb zelf in het 'zwanger worden vanaf juli 2014' topic meegeschreven, en op 1 iemand na is inmiddels daar ook iedereen zwanger, dat ging zo bizar goed!! Hopelijk hier ook!! Gewoon bijna te mooi om waar te zijn, en heel stom, dan denk ik .. zul je zien dat het dan net bij mij niet goed zit... Konden we onze gedachten af en toe maar uit zetten he .

@hier, hoe ik me voel wisselt echt met de dag. Inmiddels passen mijn BH's niet meer, zitten echt veel te strak. Nu is een wat grotere cup best leuk (ik heb een volle A / kleine B cup normaal), maar de pijn die erbij hoort mag dan wel weer achterwege blijven . Verder voel ik me nog wel moe, zo lang ik op tijd naar bed ga en overdag even een uurtje ga liggen gaat het wel. Wat ik vooral rot vind is die misselijkheid, zaterdag was ik echt heel ellendig, niet overgeven ofzo maar echt gewoon de hele dag beroerd... Zondag was dan weer een goede dag en had ik bijna nergens last van. Vandaag is het ook weer een beetje zo zo .. niet echt prettig! Ook heb ik de laatste dagen wat meer buikkrampen, werd er vannacht ook wakker van. Die baby is denk ik flink aan het groeien! Nou ja, we zijn iig al ruim over de helft van het 1e trimester, dus hopelijk duurt het niet al te lang meer met die kwaaltjes!

@aankomen, zijn jullie al wat aangekomen? Ik inmiddels 1,5 kilo ongeveer. Ik krijg de knoop van mijn broek ook niet meer dicht, 's ochtends wil het nog net, maar zodra ik wat gegeten heb lukt het me echt niet meer . Moet binnenkort maar even op zoek naar positiebroeken!

@MvM, doen jullie allemaal mee? Hoe bevalt het? Ik heb er nu 3 weken opzitten en de gedachte dat ik nog tot week 16 door moet werd ik net een beetje chagrijnig van . Het is natuurlijk geen hele grote moeite maar pff.. dat gesleep steeds met die flessen en dat kannetje, overgieten, per ongeluk spetteren, dat nare luchtje.. Ik doe mijn best maar weet niet of ik het wel nog zo lang kan/wil volhouden hoor. (Voel me schuldig dat ik dit zeg haha).

@echo's, er staan er een boel gepland deze week!! Heel veel plezier allemaal!! En kom gelijk hier vertellen hoe het was natuurlijk!!
@vivachantal: haha moet toch even snel reageren tussendoor hoor. Heb precies hetzelfde als jou met MvM... Op zich kleine moeite maar het idee om dit nog 8 weken te moeten doen... Vannacht moest ik ook naar het toilet, half slapend ben ik toch echt gewoon op het toilet gaan zitten Maar idd, voel me ook bijna schuldig als ik het zeg.

Maar trouwens, slepen met die flessen? Je neemt ze toch niet overal mee naar toe? Ik niet hoor en volgens de vrouw die langskwam was dat ook echt niet nodig.
@girl, pff ben iig niet de enige haaha . Ik neem de flessen inderdaad niet overal mee naar toe (moest er ook nog eens bijkomen ), maar thuis moet ik ze natuurlijk wel van beneden meenemen naar boven en andersom.
Hoi allemaal!

sorry van mijn afwezigheid van de laatste weken. Ik vind het zo spannend allemaal haha.

Vivachantal: ik zie ook altijd bij uitgerekend topics weer meiden die afvallen omdat ze een miskraam hebben. Ik hoop echt dat het hier bij iedereen goed blijft gaan. Succes alvast donderdag!

MvM: ik heb er nog maar 1,5 week opzitten maar ik vind het wel ok. Heb alleen een fles bij de wc boven staan en vang maar 2 soms 3 plassen op per dag. De rest plas ik op mijn werk en daar ga ik echt niet ouwehoeren met kannetjes en flessen.

Kwaaltjes: ik voel me precies zoals vivachantal! Beroerd de hele dag en moet echt zorgen dat ik elk uur wat eet. Maar als ik teveel eet of drink weer last van maagzuur dat omhoog komt. Ga na een goede echo gelijk kijken voor nieuwe bh's want die passen hier ook niet meer haha. Dromen jullie trouwens ook zo levendig? Ik ben soms helemaal kapot als ik wakker wordt 's ochtends.

Sushi & Lara: gefeliciteerd met de goede echo's! Heel bijzonder lijkt me!

Sizzie: ook morgen de echo! Ben je al zenuwachtig? Ik wel hoor!

Girl: nog 2 daagjes. Spannend hoor!

Marr: gefeliciteerd en welkom hier!

Nou ik ben nu al op van de zenuwen. Gelukkig zijn we morgenvroeg als eerste aan de beurt. Daarna ook eindelijk maar eens de verloskundige bellen voor intake en hopelijk nog een echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven