Rest na miskraam
vrijdag 28 november 2014 om 18:19
2 weken geleden heb ik een miskraam moeten opwekken met misoprostol ivm missed abortion Nu 2 weken later bij controle echo zit er nog een rest. De gynaecoog wil afwachten tot begin januari in de hoop dat het vanzelf loskomt. Dit vind ik echter wel lang en ik ben bang dat het niet vanzelf komt en dat ik dan in januari alsnog gecuretteerd moet worden (en dat het dan juist moeilijker gaat??)
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
vrijdag 28 november 2014 om 18:30
Waarom vertrouw je niet op de ervaring van de gynaecoloog?
Er zijn richtlijnen hoeveel restweefsel er mag zijn om aan te nemen dat het lichaam het zelf op kan ruimen.
Dan kan natuurlijk altijd na x tijd blijken dat dat niet voldoende is gebeurd maar dat wil niet zeggen dat de arts ongelijk had.
Als een curettage niet nodig is lijkt mij dat juist fijn.
Er zijn richtlijnen hoeveel restweefsel er mag zijn om aan te nemen dat het lichaam het zelf op kan ruimen.
Dan kan natuurlijk altijd na x tijd blijken dat dat niet voldoende is gebeurd maar dat wil niet zeggen dat de arts ongelijk had.
Als een curettage niet nodig is lijkt mij dat juist fijn.
Je bent zelf een theepot
vrijdag 28 november 2014 om 18:32
Wat naar Libelle88.. Ik heb deze medicatie ook moeten gebruiken en 'gelukkig' was alles weg. Is het niet mogelijk om het nog eens met medicatie te proberen in de tussentijd? Een curettage kan dan altijd nog.
Ik had zelf niet zo lang willen wachten tot januari. Vraag me ook af waarom dit is. Ik wilde het zo snel als mogelijk achter de rug hebben.
Sterkte!
Ik had zelf niet zo lang willen wachten tot januari. Vraag me ook af waarom dit is. Ik wilde het zo snel als mogelijk achter de rug hebben.
Sterkte!
vrijdag 28 november 2014 om 19:05
Ik vertrouw op de ervaring van de gynaecoloog Suzannesuus, maar ik ken mijn lichaam ook heel goed. Mijn gevoel zegt gewoon dat het niet spontaan gaat komen en dan ben ik gewoon bang dat in januari nog vanalles moet gebeuren. Wil gewoon het liefst het dit jaar afsluiten.
Misschien kan ik inderdaad vragen of het zin heeft om nogmaals misopprostol te gebruiken.
Andere ervaringen?
Misschien kan ik inderdaad vragen of het zin heeft om nogmaals misopprostol te gebruiken.
Andere ervaringen?
vrijdag 28 november 2014 om 19:06
vrijdag 28 november 2014 om 19:12
vrijdag 28 november 2014 om 19:19
De eerste keer was het best lang wachten, toen wilde ik het liefst 'puur natuur'. De tweede keer had ik geen trek meer in een wekenlang gedoe. Toen kreeg ik vrijwel direct een curettage toen ik mijn hoofdreden vertelde (afsluiting). Ik vond de wetenschap dat het achter de rug was en er geen dingen meer konden gebeuren erg rustgevend. Sterkte.
vrijdag 28 november 2014 om 19:24
hier jammer genoeg ook ervaring met misoprostol en bij mij was ook niet alles weg. Ik mocht nog een keer met misoprostol proberen, maar toen bleek dat mijn hb veel te laag was. Daarna mocht ik kiezen wachten of curettage. Ik wilde zo graag dat al het medische gedoe klaar was en dat ik even niks hoefde.
Je kan altijd nog een keer overleggen met de gynaecoloog. Als jij dit graag wil, dan moet dat kunnen.
Heel veel sterkte!
Je kan altijd nog een keer overleggen met de gynaecoloog. Als jij dit graag wil, dan moet dat kunnen.
Heel veel sterkte!
vrijdag 28 november 2014 om 23:17
Curretage kan schade aan je baarmoeder aanrichten, het is niet zomaar even een ingreep. Daarom wachten ze liever af (je mag geen koorts krijgen).
Geen ervaring met restjes na een mk (heb 3,5 mk gehad) wel na de bevalling, zolang er geen koorts was hebben ze eerst afgewacht. Uiteindelijk kwam het vanzelf na 6wk. Overigens ook een keer, andere zw, pas na 4 mnd,
Geen ervaring met restjes na een mk (heb 3,5 mk gehad) wel na de bevalling, zolang er geen koorts was hebben ze eerst afgewacht. Uiteindelijk kwam het vanzelf na 6wk. Overigens ook een keer, andere zw, pas na 4 mnd,
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.