Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Kleine flesjes die in zo'n mandje in de badkamer liggen vind ik wel leuk om mee te nemen, handdoeken uiteraard niet, dat vind ik niet normaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gierig of asociaal? Man en ik hadden een aantal jaren een nog goed functionerend dvd/dolby-surrounddingetje over. Was nog maar twee jaar oud, maar we gebruikten hem niet meer, omdat we een nieuwe tv-ontvanger kregen. Nabije familie was wel geïnteresseerd. Super! Meegegeven, iedereen blij. Maar ik heb hem daar nooit zien staan, want ze hebben hem gelijk daarna verkocht op Marktplaats. En dat vond ik toch niet zo chique. Nu flikker in mijn zooi liever bij het grofvuil dan dat ik het deze familieleden geef.
quote:barbaracartland schreef op 30 november 2014 @ 21:25:

Gierig of asociaal? Man en ik hadden een aantal jaren een nog goed functionerend dvd/dolby-surrounddingetje over. Was nog maar twee jaar oud, maar we gebruikten hem niet meer, omdat we een nieuwe tv-ontvanger kregen. Nabije familie was wel geïnteresseerd. Super! Meegegeven, iedereen blij. Maar ik heb hem daar nooit zien staan, want ze hebben hem gelijk daarna verkocht op Marktplaats. En dat vond ik toch niet zo chique. Nu flikker in mijn zooi liever bij het grofvuil dan dat ik het deze familieleden geef.Dat vind ik aso.
quote:vikki schreef op 29 november 2014 @ 19:12:

[...]

Wat een rare vergelijking?Helemaal niet. Prima als jij je spullen gratis en voor niks weg wilt geven maar het verkopen van je spullen valt nou niet bepaald onder de noemer "gierigheid".
quote:latulipe schreef op 30 november 2014 @ 15:31:

Ik weet nou niet of ik het gierig moet scharen of ronduit asociaal vindt:

Van de week een Sinterklaasviering gehad, georganiseerd door vrijwilligers en speciaal bedoeld voor kinderen wiens ouders geen Sinterklaasfeest kunnen betalen.Symbolisch werd wel van elk gezin een bedrag van 1 euro gevraagd om een bloemetje te kopen voor de Sint, de pieten, fotograaf, de band, etc die dit belangeloos deden.

Ik ben daar het hele jaar door actief vrijwilliger geweest en heb een bedrag ook geschonken ten gunste van dit feest, zodat het e.e.a. gekocht kon worden voor de kinderen. Ik had al gezegd dat ik ook die dag zou kunnen helpen, en door de organisatie werd mij gevraagd of ik alsjeblieft mijn kinderen ook wilde meenemen. Heb een van de kinderen meegenomen. Het was echt heel leuk georganiseerd, superleuk gewoon. Aan alles was gedacht: eten, drinken, muziek, schmink, dansers, fotograaf, de hele mikmak.

Voor elk kind was er drinken, chips, koek, pepernoten, etc. Echt heel erg leuk en goed georganiseerd. Per kind waren er cadeau's van ca. 75 euro. Sint deelde elk kind een klein pakket uit, en per gezin was er nog een grote jute zak vol met cadeau's. Per kin echt heel groot pakket: niet alleen speelgoed, maar ook douchegel, nieuwe muts, wanten,sjaals, sloffen. En ook voor mijn kind was er een klein cadeautje geregeld welke sint kon geven, zodat er geen "lege handen" zouden zijn, echt superattent.

Een persoon, die 6 kinderen meehad, had elk kind de instructie gaven om voor hun broertjes en zusjes de limonade te gaan halen. Dus 6x6 fristi,chocomel, appelsap, etc. werd dus meegenomen, en hup bij moeders onder de kinderwagen gestopt. Deze persoon presteerde het ook nog om vervolgens bij de organisator langs te gaan en te zeggen "ik wil wel mijn euro terug want mijn kinderen hebben veel minder gekregen dan de rest en anders vind ik het niet eerlijk"... (ik hoorde dit ná het feest)

Vond het zo belachelijk toen ik dit hoorde...Wat erg!
Pff verslavend leuk onderwerp. Ben pas op pagina 114 van deel 2, maar heb ook nog wel een apart verhaal...

Ik was een middagje bij mijn moeder toen we merkten dat er een haantje door de achtertuin struinde. Nu hadden de bejaarde buren ook kippen, dus mijn moeder ging daar vragen of het haantje niet van hun was. Buurvrouw, leeftijd 80+, wierp een blik op hun eigen kippenren maar miste geen haan. Voor zover we wisten waren er geen andere buren met kippen overigens.

Zitten we tien minuten later in de tuin van het zonnetje te genieten, zien we opzij van het huis het haantje in paniek tegen het hek opvliegen. Vervolgens zagen we de wandelstok van buurvrouw verschijnen. Met een paar welgemikte klappen met de wandelstok werd het haantje geveld.

"Als ie van niemand is, is ie nu van ons." Aldus buurvrouw, die het haantje aan de poten optilde en weer naar huis ging. Ik moest mijn mond gewoon weer met geweld dichtdrukken, zover was mijn kaak naar beneden gezakt. Kregen daarna ontzettend de slappe lach samen. Overigens heb ik nooit gehoord of iemand nog een haantje miste...
Broeva!!! Haro!!!
.
quote:lonabonaventura schreef op 30 november 2014 @ 23:07:

Pff verslavend leuk onderwerp. Ben pas op pagina 114 van deel 2, maar heb ook nog wel een apart verhaal...

Ik was een middagje bij mijn moeder toen we merkten dat er een haantje door de achtertuin struinde. Nu hadden de bejaarde buren ook kippen, dus mijn moeder ging daar vragen of het haantje niet van hun was. Buurvrouw, leeftijd 80+, wierp een blik op hun eigen kippenren maar miste geen haan. Voor zover we wisten waren er geen andere buren met kippen overigens.

Zitten we tien minuten later in de tuin van het zonnetje te genieten, zien we opzij van het huis het haantje in paniek tegen het hek opvliegen. Vervolgens zagen we de wandelstok van buurvrouw verschijnen. Met een paar welgemikte klappen met de wandelstok werd het haantje geveld.

"Als ie van niemand is, is ie nu van ons." Aldus buurvrouw, die het haantje aan de poten optilde en weer naar huis ging. Ik moest mijn mond gewoon weer met geweld dichtdrukken, zover was mijn kaak naar beneden gezakt. Kregen daarna ontzettend de slappe lach samen. Overigens heb ik nooit gehoord of iemand nog een haantje miste...Wat is hier gierig aan?
Uh.
quote:chocoladerijstwafel schreef op 30 november 2014 @ 23:13:

.Dit is wel een gierig verhaal.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:minnimouse schreef op 30 november 2014 @ 23:14:

[...]

Wat is hier gierig aan?Inderdaad. Is gewoon walgelijke dierenmishandeling en sommige mensen krijgen daar de slappe lach van
quote:jippie55 schreef op 30 november 2014 @ 23:19:

[...]

Inderdaad. Is gewoon walgelijke dierenmishandeling en sommige mensen krijgen daar de slappe lach van

Slappe lach inderdaad. Het ging ook zo snel, die slappe lach was van de schrik. En hoewel het binnen enkele seconden gebeurde, zal het haantje stress geleden hebben en was het ook mishandeling. Maar de dader (waar mijn moeder verder minimaal contact mee had) was een broos ogend vrouwtje dat krom liep, met ingezwachtelde voeten in pantoffels. Die een gratis pannetje kippenvlees scoorde. Dat doe je toch niet?

Overigens ga ik me niet verantwoorden over het feit dat ik op dat moment de slappe lach kreeg.
Broeva!!! Haro!!!
quote:lonabonaventura schreef op 30 november 2014 @ 23:29:

[...]

Slappe lach inderdaad. Het ging ook zo snel, die slappe lach was van de schrik. En hoewel het binnen enkele seconden gebeurde, zal het haantje stress geleden hebben en was het ook mishandeling. Maar de dader (waar mijn moeder verder minimaal contact mee had) was een broos ogend vrouwtje dat krom liep, met ingezwachtelde voeten in pantoffels. Die een gratis pannetje kippenvlees scoorde. Dat doe je toch niet?

Overigens ga ik me niet verantwoorden over het feit dat ik op dat moment de slappe lach kreeg.Dus jij vindt dit serieus gierig? Omdat je dénkt dat die oude buurvrouw dat deed om een gratis pannetje kippenvlees te scoren? Ik ken best wat mensen die van vroeger uit gewend zijn om zelf beesten te slachten, of dat het oké of niet is, is een andere discussie maar dat doen ze echt niet allemaal uit gierigheid hoor.
quote:chocoladerijstwafel schreef op 30 november 2014 @ 23:13:

.Goed verhaal!
quote:minnimouse schreef op 01 december 2014 @ 00:46:

[...]

Dus jij vindt dit serieus gierig? Omdat je dénkt dat die oude buurvrouw dat deed om een gratis pannetje kippenvlees te scoren? Ik ken best wat mensen die van vroeger uit gewend zijn om zelf beesten te slachten, of dat het oké of niet is, is een andere discussie maar dat doen ze echt niet allemaal uit gierigheid hoor.

Het hangt er een beetje vanaf waar je vandaan komt denk ik. Ik zou ook raar hebben gekeken naar deze actie, temeer vanwege de korte tijdspanne tussen de ontdekking van het haantje en het doodmaken. Het zou wel apart zijn geweest als de eigenaar de volgende dag had gevraagd of iemand zijn haan had gezien.

Maar in Amerika is het heel normaal om van bijvoorbeeld roadkill de beste stukken af te snijden en mee te nemen. Dat zie ik ook niet als gierig.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Ook niet als buurvrouw brutaalweg de tuin van mijn moeder inloopt om het haantje te verschalken, terwijl wij verderop in de tuin zitten (met de mond open)?
Broeva!!! Haro!!!
Dat verhaal van die haan vind ik vooral apart, niet gierig.
quote:lonabonaventura schreef op 01 december 2014 @ 01:18:

Ook niet als buurvrouw brutaalweg de tuin van mijn moeder inloopt om het haantje te verschalken, terwijl wij verderop in de tuin zitten (met de mond open)?Oh, kreeg door deze woorden toch een heel ander beeld: zien we opzij van het huis het haantje in paniek tegen het hek opvliegen. Vervolgens zagen we de wandelstok van buurvrouw verschijnen. Met een paar welgemikte klappen met de wandelstok werd het haantje geveld.

Dit wekte bij mij de suggestie dat het doodslaan over het hek heen gebeurde.
quote:harry13 schreef op 01 december 2014 @ 01:10:

[...]

Het hangt er een beetje vanaf waar je vandaan komt denk ik. Ik zou ook raar hebben gekeken naar deze actie, temeer vanwege de korte tijdspanne tussen de ontdekking van het haantje en het doodmaken. Het zou wel apart zijn geweest als de eigenaar de volgende dag had gevraagd of iemand zijn haan had gezien.

Maar in Amerika is het heel normaal om van bijvoorbeeld roadkill de beste stukken af te snijden en mee te nemen. Dat zie ik ook niet als gierig.Ik zeg ook niet dat het voor mij dagelijkse kost is, ik zeg dat sommige ouderen dit wel doen. Meestal afkomstig uit boerenfamilies.

Ook niet als buurvrouw brutaalweg de tuin van mijn moeder inloopt om het haantje te verschalken, terwijl wij verderop in de tuin zitten (met de mond open)?Natuurlijk zou ik ook even raar opkijken maar ik vind het verhaal vooral apart, maar gierig? Nee.
quote:minnimouse schreef op 01 december 2014 @ 01:22:

[...]

Ik zeg ook niet dat het voor mij dagelijkse kost is, ik zeg dat sommige ouderen dit wel doen. Meestal afkomstig uit boerenfamilies.Wij hadden vroeger (vanaf 1978) een buurman die kippen hield en geregeld zagen wij dat hij ze ving en dood maakte. Dus ik vind dat op zich ook niet zo vreemd.

Ook niet als buurvrouw brutaalweg de tuin van mijn moeder inloopt om het haantje te verschalken, terwijl wij verderop in de tuin zitten (met de mond open)?

Na dit een paar maal gelezen te hebben snap ik nu wat je bedoelt. En ja er zit een gierige component aan .

Als dat haantje in jullie tuin was had de buurvrouw geen recht om jullie tuin in te lopen en zich dat haantje toe te eigenen. En zeker niet zo snel. Zo lijkt het er inderdaad op alsof ze bang was dat een ander van dit voordeeltje zou profiteren.
quote:harry13 schreef op 01 december 2014 @ 01:31:

[...]

Na dit een paar maal gelezen te hebben snap ik nu wat je bedoelt. En ja er zit een gierige component aan .

Als dat haantje in jullie tuin was had de buurvrouw geen recht om jullie tuin in te lopen en zich dat haantje toe te eigenen. En zeker niet zo snel. Zo lijkt het er inderdaad op alsof ze bang was dat een ander van dit voordeeltje zou profiteren.

Jij snapt 'm dus

Ach ik hou het er maar op dat ik niet zo'n goede verteller ben.

Ander gierig verhaal (deze is dat wel)

Ik had een collega, van het type dat vaker werd omschreven al hier (vooraan staan bij gebak, overgebleven saucijzenbroodjes inpikken enz)

Hij vertelde dat hij zijn eigen fles fritessaus altijd meenam als ie met vrouw en kind naar de Mac ging. Wij vragen of hij dan de saus van McDonalds dan niet lustte? Nee, maar hij vond het belachelijk om zoveel voor saus te betalen.

Dus zijn vrouw kreeg standaard de knijpfles fritessaus mee om in haar tas te doen als ze gingen..
Broeva!!! Haro!!!
quote:lucky82 schreef op 29 november 2014 @ 15:12:

[...]

Hu, had je dat zeil van 25 jaar oud dan willen hebben? En verder gloeilampen en een wc rol? Ik begrijp je punt geloof ik niet.Nou, ik begrijp haar punt heel goed!
dan had ie beter thuis friet in de pan kunnen gooien aangezien Macdonalds überhaupt niet goedkoop is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven