Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Oww spannend thefiepie!

Gefeliciteerd!
Dank jullie meiden!

Vanmorgen maar nog een keer getest en het streepje is nog donkerder geworden. Ik vind het echt superspannend en ik gun het jullie ook zo!

@ wannabe79, welkom! Wat een enorme dappere stap heb jij gezet. Ik herken die zenuwen van jou enorm. Laat het allemaal maar over je heen komen, dat hoort bij het proces.

Je bent hier bij een groepje dames die hetzelfde doormaken en hebben doorgemaakt dus maak daar gebruik van!

Als je vragen hebt of even je ei kwijt wil, kan je het hier kwijt bij al die andere dappere vrouwen.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
@thefiepie, allereerst natuurlijk van harte!!

en verder; wat een lieve woorden.

zodra ik wat te schrijven/ vragen/ melden heb zal ik dat zeker doen.
Ik zit op het wachtbankje van ronde 10. Qua timing volgens mij helemaal goed.
Welkom wannabe! Spannend allemaal he. Ik heb precies 1 week voor jou mijn intake Ga je naar Isala in Zwolle?
Fiepie gefeliciteerd!!!

Rosings, de duimen worden weer gedraaid.

Welkom Wannabe
@chica ik ga inderdaad naar isala.

ik ga je in januari in de gaten houden hier, ben erg benieuwd hoe het je vergaat met de intake (en daarna) altijd leuk om de verhalen van hen die in dezelfde fase zitten te lezen.

bij mij zat de twijfel tussen arnhem en Isala, maar Isala is het geworden, op de een of andere manier was dat mijn eerste keus.

de anderen natuurlijk ook bedankt voor het warme welkom in dit topic ;)
wannabe79 wijzigde dit bericht op 29-11-2014 20:31
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Welkom wannabe79!

Thefiepie gefeliciteerd, spannend zeg!

Volgens mij wordt KID door vrijwel elke verzekering vergoed wanneer je een verwijsbrief hebt van de huisarts.

Heb naar een aantal verzekeringen gekeken en het lijkt vanuit de basisverzekering te gaan.

Had inderdaad begrepen dat rietjes wel zelf betaald moeten worden.
Gefeliciteerd thefiepie!!!! :D

En welkom wannabe79

Ik maak plaats op het bankje voor je rosings! Spannend maar weer!!

Ik ben benieuwd of ze voor de zekerheid een onderzoek willen doen Vlinder, maar lijkt me wel toch?

Het wachten gaat nog goed hier maar ik heb geen idee wanneer ik precies moet menstrueren want alles is wat trager gegaan deze maand :|
Ik vind het niet zo spannend meer, ga er maar alvast vanuit dat het niet raak is en de volgende stap amc gaat worden :(
Ik heb twee vragen:

1. Kunnen jullie je eisprong aflezen aan een temperatuurcurve? Of gebruiken jullie testers, en vanaf welke dag testen jullie dan?

2. Iemand een advies als je kan kiezen tussen IUI (zonder stimulatie) en 'gewoon' KID?
Aan je temperatuur curve kan je het wel aflezen, maar altijd de dag erna. Dus dat is als back up misschien wel handig, maar niet voor de inseminatie.
Nou volgens het AMC kun je precies je eisprong aflezen en ondersteun je die met testen. Maar mijn curves lijken nergens op. Dat bedoel ik.
Het luistert wel heel nauw, elke dag, zelfde tijd, gelijk na het wakker worden. Ik vind het vooral gedoe.
Ja doe ik. Maar het is echt een potje met pieken en dalen. Wat doe jij dan? LH-testers en welke dagen van je cyclus dan?
Ik moest van het AMC een curve bijhouden en meenemen. Ik geloof dat ik dat toen 2 maanden had gedaan.

De verpleegkundige heeft aan de hand van mijn curve het advies gegeven te beginnen met testen met ovulatietesten op dag 10.

Ik heb de curve nog wel een tijd bijgehouden maar vond het met testen erbij toch prettiger, veel duidelijker.

Ik gebruikte de dipsticks van sensitest. Dat was de eerste maand even uitzoeken maar toen ik eenmaal doorhad hoe een positieve test eruit zag was het duidelijk
Ja ik ga mijn curves nu ook inleveren, maar het is zo'n zooitje dat ik twijfel aan mijn thermometer. Ik heb wel een nieuwe gekocht maar ze wil nu die curves al hebben.
Mijn telefoon app zit meestal redelijk in de buurt met de geschatte ovulatiedatum. Afgelopen ronde gaf die aan dat ik op vrijdag zou oculeren, dat is uiteindelijk zaterdag geworden. Ik heb vanaf woensdag ovu testjes gedaan. Ik zie het streepje graag donkerder worden. (en ik heb een voorbeeld van een eerdere ronde dat het streepje op z'n duidelijkst is om mee te vergelijken.
Haha, ik heb ook 3 thermometers versleten en kwam met een lijstje aanzetten die op de Alpen leek.

De verpleegkundige keek er even naar, zetten een paar streepjes en wees meteen aan waar mijn ovulatie zat.
Ah, fijn om te lezen. Dan stuur ik het gewoon op en hoor ik vast vanzelf wanneer ik moet gaan testen.

Niemand iets zinnigs te zeggen over de keuze KID of IUI?
Nee, sorry. Geen ervaring met IUI. Ik kan alleen voor je googlen, maar ik gok zo maar dat je dat zelf ook al hebt gedaan ;)
Nee, sorry.

Ik heb ook alleen maar ervaring met kid
Haha ja Googlen kan ik zelf ook.

Helaas is er niets te vinden over wat de hoogste kans geeft op zwangerschap. Daarom onderzoekt het AMC dat dus ook. Ik wil prima meedoen met een onderzoek, maar stel dat ik wordt ingeloot voor IUI kosten de inseminaties het dubbele.
Temperaturen moet niet alleen altijd op dezelfde tijd, het is ook heel belangrijk dat je het doet voor je opstaat. Zelfs niet eerst naar de wc gaan.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
I know, dat kan het dus niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven