Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Groenejas, bootcamp is best pittig ja, dus dat scheelt natuurlijk heel veel Jij doet ondertussen ook al pittige trainingen! Hoelang ben je nu bezig? Die 10 km in april gaat sowieso wel lukken!

Jof, is altijd fijn om in een mooie omgeving te rennen, vind ik in ieder geval altijd beter dan de wijk. Hoeveel/ver lopen jullie nu?

Ik heb vandaag weer meegedaan aan een loop, leuke route door het bos! Heb 28 minuten gedaan over 5 km. Toch weer iets van mijn tijd afgehaald
Sharebear, wat een goede tijd! En in het bos, dus misschien ook niet z'n snel parcours. Heb je verder nog doelen of dingen gepland staan?

Ik ben bezig sinds half augustus. Begin het leuker te vinden nu ik wat langer kan lopen. Binnenkort misschien nog een keer meedoen met het plaatselijke crossje
Groenejas jouw versnellingen klinken best zwaar! 6 minuten op verhoogd tempo... Ook echt op het 10km/h tempo aan het trainen dus! Dan lukt die 5km in 30 minuten je vast ook al wel

Sharebear leuk dat je loopje zo goed ging Ben je ook weer van plan regelmatiger te gaan hardlopen of voorlopig alleen nog bootcamp? (waar in mijn ervaring nog best wel wat rennen bij komt kijken trouwens :p)

Mijn doel is ongeveer hetzelfde als die van groenejas; 10km aan één stuk lopen. Mijn Evy programma is in januari klaar en ik denk dat ik in februari/maart aan een 10km loopje bij de lokale hardloopvereniging mee ga doen.

Ik was het hele weekend weggeweest, dus vanavond 'pas' weer gelopen: 7km.

Het is wel al echt een stuk kouder buiten. Vorige week liep ik nog in een driekwart broek, maar vanavond had ik een lange broek met daaronder nog een panty. (Misschien wordt het nu wel echt tijd om een in goede lange hardloopbroek te investeren :p) Hopelijk blijft de gladheid nog wel even uit.

Doen jullie met deze kou trouwens ook een extra (lange) warming-up ofzo? Ik wil de warming-up nog wel eens overslaan als ik alleen een duurloopje doe, maar volgens mij helpt dat ook niet mee voor prestaties tijdens de kou.
Hallo allemaal,

@groenejas... Die oudejaarsloop is 5 km.. Doe je ook mee dan??

@Sharebear... We lopen nu 3x per week 5 km en gaan trainen voor de 10 km.. De bedoeling is dan doordeweeks 5 km na het werk en in het weekend 1x 10 km lopen.
Hellow all,

@ sharebear, wat leuk om weer wat van je te lezen. Gelukkig heb je het sporten niet helemaal laten vallen. Bootcamp heb ik ook wel eens een wat lesjes van gedaan. Vond het toen pittig maar na afloop altijd voldaan gevoel. Helaas is het hier gestopt wegens te weinig animo. Mijn eerstvolgende run is de Vondelparkloop half januari. Mooie tijd heb je gisteren gelopen. Voelt altijd goed als je jezelf verbeteren kan.

@ groene jas, wat ga je toch weer lekker (ik blijf het maar zeggen). Je motivatie is ook wel heel goed aanwezig telkens of niet? Of ga je ook wel eens met tegenzin? Amsterdam is aankomend weekend dus ik kan nog niet vertellen hoe het was. Gaaf dat je 10 km in Rotterdam lopen wilt. Gaat zeker wel goed komen.

@ Jof, mooi filmpje. Goed getraind zien de dames en heren eruit zeg, wat een spieren. Dat voorjaarsloopje gaan we zeker onthouden.

@ Jojo, jij gaat ook lekker. 7 km alweer. Heb je al vaker meegedaan aan loopjes of word dat je 1ste in februari/maart? Ja het is zeker koud aan het worden. Zelf ben ik nog aan het oriënteren wat de beste warming up is met deze kou. Binnen ga ik ongeveer 30 seconden met mijn hakken tegen mijn billen aan. 2x de trap op en neer en dan ga ik wel naar buiten, waar ik nog iets van 3 minuten snel wandel en dan begin ik toch wel. Eerst liep ik 5 minuten warm maar dat is nu voor mij bijna geen doen met die kou. Of het goed is???? Vast niet ahaha maar ja moet toch wat.

Mijn 10 km schema is dus klaar. Vorige week zaterdag afgerond. Vandaag maar een kleine 5km gaan hardlopen omdat ik het echt even niet zag zitten om 10 km te lopen. Van de week toch maar even kijken wanneer ik een rondje van 10 km in ga plannen. Helaas toch al een nieuwe hardloopbroek moeten kopen, want het kon echt niet meer de 3kwart broek. Heb toch nog wel 1 nodig dus ik ga zeker nog wel voor hardloopkleding kijken.

Lukt het jullie allemaal nog om in de kou te lopen?

Fijne avond
Hallo allemaal,

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig, hier gaat t met ups en downs ook nog steeds redelijk, loop twee x in de week zo'n 4, 2 km.. Niet zo sneel nog maar hoop dat t gestaag beter gaat.

Zou iemand van jullie mij ook kunnen helpen? Ik heb een nieuwe telefoon en nu ben ik mijn renate wennemars 0-5 km kwijt, zou iemand mij dat kunnen mailen?

Thx mocht t lukken

Groetjes,

Elly
Opgeven is geen optie..
Bah, ik zou net 45 minuten lopen met 6 versnellingen, maar het ging niet zoals gepland. Na de eerste 3 versnellingen blokkeerden m'n kuiten compleet, waarschijnlijk omdat ze te koud waren. Toen ben ik maar ergens doorgestoken en ben ik half wandelend, half 'rennend' naar huis gegaan :(

Dus la-lady, om je vraag te beantwoorden: nee, het lukt niet echt om met de kou te lopen :p

Hopelijk gaat het bij de rest beter
Jof, ik ga dan genieten van de sneeuw. Voor jullie wel een leuke manier on het jaar af te sluiten!

La-lady, de ene keer heb ik meer motivatie dan de andere keer. Pinterest helpt wel heel goed, als ik weinig zin heb ga ik daar even op kijken. En ik heb nu goede kleding voor koud weer, dis dat is ook geen smoes meer. Denk wel dat er een soort van knop om is, en dat ik het vol ga houden dit keer. Veel plezier alvast in Amsterdam!

Ellis, leuk om weer wat van je te horen. Ik heb die van Renate niet meer op m'n laptop, maar heb het destijds ergens gratis gedownload.

Jojo, wat vervelend! Ik doe net als la-lady ook soms een warming up binnen. Even wat jumping jacks en op de plaats joggen.
Groenejas, ik wil in april meedoen aan de 12 km stormloop en in juni meedoen aan een 10 km loop. Je bent echt snel vooruit gegaan sinds augustus! Loopje is altijd even fijn om een korte termijn doel te hebben.

Jojo, ik probeer wat regelmatiger te gaan hardlopen, maar is lastig plannen. Wil eigenlijk niet savonds lopen en dat maakt het soms wat lastig. Ik doe trouwens geen extra lange warming up. Ik wandel altijd 5 minuten en dan het eerste stukje rennen, pak ik nog wat hakkenbillen mee e.d. Balen dat het niet ging met je kuit. Watvoor warming up had je gedaan?

La-lady, hoever is de Vondelparkloop? Is trouwens ook lastig lopen met de kou, ik vind het ook niets. Heb net winter hardloopkleren gekocht en van die dunnen handschoentjes, nu moet ik wel gewoon doorlopen met de kou ;)

Tot nu toe alleen nog niet gedaan sinds zondag. Heb van het weekend ook lange diensten dus ben bang dat het pas weer volgend weekend gaat worden..
Hellow all,

@ Ellis, is Renate niet op het web ergens te downloaden? Of is dat een betaalde versie? Hopelijk kan iemand je wel de bestanden mailen.

@ Jojo, wat vervelend dat je loopje niet ging zoals gepland. Goede warming up gedaan en heb je warme sportkleren?

Ondertussen weer een nieuwe poging ondernomen?

@ groene jas, dank je wel. Ben zo benieuwd naar de decathlon.

@ Sharebear, wauw de stormloop. Ben net even gaan kijken best wel stoer zo'n parcours. Heb je het wel eens eerder gedaan? Ik loop de 10km van de Vondelparkloop, dat zijn 3 rondjes. Heb nooit rondjes gelopen dus hoop dat ik dat trek.

Hier heb ik gisteren na afronding van mijn 10km schema voor het eerst een rondje van 10 gedaan. Ging niet slecht heb het in 56 min gedaan. Ga denk ik wel wat intervallen ernaast doen want 3x in de week zo een lange rondje is niet echt motiverend.

Ik twijfel nu of ik mijn hardloopkleren mee neem naar A'dam trouwens. Voor het eerst is het mij gelukt om alles gewoon in een normale tas te mee te nemen.

Mocht ik wel willen hardlopen dan kan ik de trolley of een grotere tas er weer bij pakken en ik vraag me af of ik dat wel wil. En als het shoppen wel een beetje goed lukt heb ik nog meer gewicht mee. Ja first world problems I know

Ik twijfel hier nog even verder.

Oh ja, het weer word weer iets zachter zag ik. Hopelijk maakt dat het hardlopen weer iets leuker.

Fijne avond
La-lady, wauw wat heb je snel gelopen!

Sharebear, die stormloop ziet er leuk uit! Met die bootcamp trainingen erbij moet dat helemaal goed komen.

Vanochtend voor het eerst deze week gelopen, intervaltraining. Morgen 45 minuten rustig lopen en nu alvast een planning maken voor de komende week.
Gisteren hebben we weer gelopen. Ging redelijk goed. Het was voor mij alweer een week geleden dat ik gelopen had. Na ons rondje door de duinen had ik last van mijn onderbenen. Waarschijnlijk door het heuveltje op en af lopen.

Vannacht werd ik wakker met spierpijn! Echt niet normaal! Alles beneden mijn navel deed zeer. Geen idee waarom ik nu zo'n last heb. Ben nu ook zo stijf als een plank.

Het is de bedoeling dat we woensdag weer gaan lopen, maar ik heb net op internet gelezen dat het gaat stormen. Hoe doen jullie dat, ga je dan toch lopen of stel je het dan een dagje uit?
Quinta, wat lekker dat jullie in de buurt van de duinen wonen. Balen van die spierpijn, hopelijk gaat het snel weer over. Ik kijk eigenlijk niet zo vaak naar het weerbericht, als regent probeer ik een half uurtje te vinden dat het droog is op buienradar. Voordeel is dat ik nog studeer en vrij flexibel ben.

Gisteren uiteindelijk niet gelopen, voelde me niet goed. Afgelopen week dus maar 1 keer gelopen. Vandaag al een groepsles gedaan met cardio en kracht, heb morgen vast spierpijn. Woensdag ga ik weer lopen, intervaltraining.
Hellow all,

@ Quinta, wat vervelend van je spierpijn. Wel goed gestrekt na het lopen? Ik las het idd van het weer. Weet eigenlijk niet wat verstandig is. Maar als het voor jou niet goed voelt dan zou ik gewoon een dag later lopen.

@ Groene jas, ook niet helemaal fit geweest lees ik. Gelukkig gaat het weer beter. Knap dat je naast het hardlopen ook de sportschool bezoekt.

Weekendje A´dam was geweldig. Op 1ste dag gelijk naar Decathlon gegaan en ben goed geslaagd. Heb een nieuwe tight, een hardloopsweater, een hoofdband en reflectorvestje. Helemaal blij met mijn aankopen.

Had toch besloten om niet meer te gaan hardlopen omdat Amsterdamse Bos toch wel redelijk ver van het hotel lag.

Wel een rondje door het Vondelpark gewandeld en het was gezellig met alle hardlopers en toeristen.

Gisteravond kon ik het toch niet laten om een rondje te doen. Met mezelf afgesproken dat ik om de 2 km 1 minuutje ging wandelen. Ging zo lekker dat het een groot rondje van 14 km werd. Niet heel verstandig, maar gelukkig vandaag nergens last van. Ben blij dat de kou weer even weg is.

Fijne avond
La-lady, mooi dat het gelukt is in de Decathlon en dat je het leuk hebt gehad in Amsterdam. En meteen weer z;n goede training!

Ik heb echt veel spierpijn van gisteren, hopelijk is dat morgenmiddag al wat minder. Door naar de sportschool te gaan en thuis oefeningen te doen hoop ik meer kracht te krijgen in vooral m'n bovenlichaam.
@ groene jas, ja daar zeg je wat. Bovenlichaam komt bij hardlopen amper aan bod. Heel soms als ik dan klaar ben met hardlopen ga ik wel eens tegen een muurtje staan en doe wel eens push ups. Maar dat komt echt bijna niet voor dus nut zal het niet hebben. Maar als mijn kipfiletjes zouden verdwijnen zou het natuurlijk geweldig zijn. Heb trouwens ook Pinterest aangemaakt voor als motivatie een keer wegblijft. Stonden leuke dingen op.

Toch weer een rondje van 10 km gedaan vandaag. De eerste 5 km gingen gewoon moeizaam maar later ging het wel lekker. Niet koud maar wel harde wind. Onderweg genoeg hardlopers tegengekomen dus ik voelde me niet helemaal alleen. Onderweg kom ik trouwens alleen mannen tegen. Heel soms een keer een vrouw. Of loop ik altijd op de tijdstip van de hardlopende man?

Hardloopse nog allemaal deze week.
Ik kom vooral veel wandelaars tegen, hardlopers die ik zie zijn juist meestal vrouwen. Ben net terug en dit keer heb ik niemand gezien. Niet zo gek, want het regent. Ik dacht dat het wat langer droog zou blijven, maar vrijwel meteen kreeg ik een bui over me heen. Dus na 3 km was ik weer thuis.

Sterke buik en rugspieren schijnen belangrijk te zijn voor hardlopers. Nu vraag ik me af of dat op mijn niveau verschil maakt, maar een strakke buik kan sowieso nooit kwaad.
Net een kort rondje gedaan. 2x 10 minuten en 2 minuten rust, totaal 3,5 km. Ik had na de vorige keer zo'n spierpijn, dat ik het nu maar eventjes rustig aan ga doen. Het kan ook eigenlijk wel kloppen dat mijn lichaam tegensputtert, ik heb ruim 12 jaar niet meer zo fanatiek gesport.
Vanochtend ongeveer 7km gelopen. In de sportschool afgelopen week iets te fanatiek een groepsles gedaan, veel springen enzo. Heb heel rustig gelopen, maar na een half uurtje voelde ik m'n kuit weer, dus even gewandeld. Uiteindelijk wel naar huis hardgelopen, met wandelen had ik er meer last van.

Dinsdag wil ik rustig 30 minuten gaan lopen. Als dat goed gaat, vrijdag en zondag een langere training.
Hellow all,

Had bijna een week niet gelopen, maar vandaag gelukkig wel gegaan. Een mooie rondje van 10 km. Vandaag ging het bij de eerste paar stappen al lekker en niet pas bij km 2 of 3. Dus zeer tevreden.

Het is stilletjes hier... Veel mensen een dipje of gewoon niet meer actief op het forum?

@ Quinta, Zeker rustig aan doen, anders is de lol er gauw vanaf als je alleen maar pijntjes hebt. Hoop dat je het hardlopen wel kan blijven doen. Over 2 weken al jullie eerste hardloopwedstrijd. Al zin in?

@ Groenejas, respect voor jou. Ook al is het hier zo rustig, je blijft je vorderingen doorgeven. Je blijft lopen en daarnaast ook nog de sportschool. Blijf vooral zo doorgaan, maar ook weer niet too much dat je zometeen met blessures zit.

Fijne avond
Dat korte rondje heeft me goed gedaan. Eindelijk eens geen pijntjes.

Zit nu Victoria's Secret show te kijken... Moet morgen maar beginnen met 3 uur lopen en niets meer eten. Wat een lichamen, zeg.

Ik ga het wel al aan mij lichaam zien, zit een stuk strakker in mijn vel. Ik voel me ook beter (op de pijntjes na). Jof is zijn buik kwijt. Hij had deze zomer een aardige buik.
@ Quinta, gelukkig ging het ook weer even beter. Heerlijk is dat he om strakker in je vel te zitten. Nog meer motivatie om lekker door te gaan.

Victoria Secret show heb ik net ook even gezien. Wat een lichamen idd. Ook de 2 modellen die dus ook al 2 kinderen hebben. Ik dacht alleen maar waauw. Maar goed, ze moeten er ook veel voor doen (en laten) offcourse. Maar zeker wel mooie show.
La-lady, dankjewel! Wel jammer dat het hier zo rustig is, ik vind het wel leuk om de verhalen van iedereen te lezen. En jij gaat ook lekker door! Fijn dat het ook vanaf het begin van je rondje goed gaat.

Quinta, mooi dat je nergens last van hebt na dat rondje en dat je je zo goed voelt. En voor Jof dat z'n buikje weg is!

Vanochtend rustig 30 minuten gelopen. Het ging goed en had nergens last van dus ik wil vrijdag ongeveer een uur gaan lopen.
Hoe lang zijn jullie al bezig, La-lady en Groenejas?

Want jullie lopen een beste afstand.

Ik vind het ook jammer dat het hier zo rustig is. Vind het leuk om ervaringen van anderen te lezen. Misschien na de feestdagen, dan beginnen de meeste mensen weer met hun goede voornemens.
Ik ben vanaf half augustus bezig. Ik ben eigenlijk verbaasd hoe snel het gaat, had niet gedacht dat ik nu een uur kon hardlopen.

Ben begonnen met de couch to 5k app, bouwt ook heel rustig op net als Evy. Daarna een 10 km schema. Dat volg ik niet helemaal, heb zelf een schema uitgeschreven op A4. Wel gedaan met de adviezen van die schema's, 1 keer per week intervaltraining, 1 keer een kort rondje, 1 keer lange duurloop en soms nog een training.

Zou leuk zijn als het na de feestdagen weer wat drukker wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven