Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Quinta en Jof, gefeliciteerd met het uitlopen van jullie eerste loop!

Groenejas, wat een leuk doel voor het jaar!

Ik heb dit jaar nog niet gelopen. Het plan is om zo weer een intervaltraining te doen: weer even de zwemband en longen opschonen en terug naar de normale gang van zaken.

'tis wel rustig hier, we hebben dus (nog) geen goede-voornemens mensen aangetrokken?

EDIT: Ik kwam op m'n normale route zo'n 20 mensen tegen waar ik er normaal 2 tegenkom; genoeg goede voornemens dus ;)
Wij hebben zojuist voor het eerst in 2015 gelopen. 30 minuten, ging heerlijk!
Hoi allen,

Een gezond en gelukkig 2015 gewenst! Ik heb 1 januari gelijk een ronde gelopen van 4 kilometer. Het goede voornemen gelijk uitvoeren.

Ik ben weer regelmatiger aan het hardlopen en heb gisteravond weer voor het eerst 5 kilometer zonder pauze gelopen. Ik kreeg wat steken in mijn zij, komt van het avondeten. Ik hou niet van lopen in de avond. Maar de laatste 2 kilometer liep ik wel lekker.

Jof en Quinta gefeliciteerd met jullie eerste loopje. En Quinta ik heb gisteren 40 minuten gedaan over 5,3 kilometer. Snelheid is voor mij minder belangrijk dan het volhouden.

Ooohh ik wil dat het weer licht is in de ochtend. En minder koud. Dat zou zo fijn zijn. Nu het lopen weer volhouden, minimaal 2 keer per week maar liefst zelfs 3 keer.

Veel loopplezier allemaal!
Minder is meer
la-lady in ieder geval goed dat je blijft lopen ook al schrijf je hier niet. Ik heb ook niet altijd zin om een reactie te typen dus soms lees ik alleen even mee.

Madame cannibale ben je weer beter? Anders een beetje rustig aan rennen in de winter. Zou zonde zijn als je straks al je opgebouwde conditie kwijt bent.

Groenejas heb je een lekkere vakantie gehad? Gaaf dat je 64 keer gelopen hebt. Toen ik met de Evy app liep zette ik runkeeper niet aan. Nu wel steeds. Leuk om bij te houden hoe vaak en ver je loopt. Ik heb een paar kennissen in runkeeper staan en zo motiveer je elkaar ook wel door op elkaars lopen te reageren en aan te moedigen.
Minder is meer
Traviata, voelt vast goed, zo het jaar beginnen! En nu volhouden inderdaad. Heb jij nog bepaalde doelen wat betreft afstand voor dit jaar?

Vakantie was heerlijk! Niet zulke goede sneeuw, maar toch een leuke week gehad. Ik heb ook niet runkeeper aangehad, maar hou ook de app coach me bij. Iedere dag dat ik heb hardgelopen kan ik daar inchecken en een korte notitie neerzetten. Kan ook voor andere doelen (bewegen, naar de sportschool gaan, een complimentje geven enz) Runkeeper vind ik ook erg leuk, toch een extra stimulans om door te gaan, en alle kleine beetjes helpen:)

Net 7,5 km gelopen. Was nog een beetje een rommeltje in het bos van omgewaaide bomen vanwege de sneeuwval, dus af en toe even moeten wandelen. Verder wel tevreden met het tempo, ik ga vooruit volgens mij. de laatste 500 meter wat versnellingen gedaan.
Ook ik zou hier graag meeschrijven.

Ik wil vanaf morgen ongeveer 2x hardlopen. Ik ren nu 6 km in 40 min met wandelen. Niet heel hard dus. Helaas heb ik astma waardoor het hardlopen onwijs zwaar is en ik met mini stapjes vooruit ga..
Welkom Bloem! 6 km in 40 minuten is al super goed, zeker als je oom nog wandelt. Dan loop je op een goed tempo denk ik. Ik weet niks van lopen in combinatie met astma, maar als je 3 keer per week zou hardlopen, ga je echt vooruit in je conditie. Zeker nu je al een basis hebt, wordt het moeilijk om te verbeteren als je 2 keer per week loopt.

Wat een regen vandaag, ben blij dat ik gisteren heb gelopen en niet vandaag. Hopelijk is het morgenochtend weer droog
Ik doe nog 2x per week aan bootcamp waarbij we ongeveer 5 km rennen. Ik denk dat ik het op ga bouwen naar 3x om blessures te voorkomen.

Vandaag heb ik een rondje gelopen van 5,9 km in 43 min. Ik had behoorlijk last van de wind.

Heb jij nog gelopen Groenejas?
Groenejas, wat leuk dat je merkt dat je vooruit gaat

Bloem, welkom! Ga je nu 2x per week hardlopen en daarnaast 2 á 3x bootcampen, of lees ik dat verkeerd? In ieder geval wel goed actief bezig dus! 6km in 40 minuten is al best snel!

Vrijdag had ik een kort rondje gelopen, maar het ging niet helemaal lekker: Veel gewandeld en uiteindelijk maar een kortere afstand gedaan dan ik wou. Voor vandaag heb ik een 9km rondje gepland (liefst onder de 65 minuten), maar ik zie er eigenlijk wat tegen op na de training van vrijdag. Het zou iig wel de langste afstand tot nu toe worden en weer een sprong dichterbij de 10km, dus wel een leuke uitdaging.
Woohooh! Net 9km uitgelopen! De eerste helft had ik veel tegenwind en regen, maar het lopen ging allemaal heel lekker. Uiteindelijk nét iets langer dan 65 minuten, maar zeer tevreden!
Jojo Wat goed dat je 9 km hebt uitgelopen!! Nog 1 km en dan heb je de 10 km bereikt.

Ja, klopt! Ik doe 2x per week mee aan een zware bootcamptraining en wil daarnaast nog 2 a 3 keer hardlopen.

Vandaag had ik bootcamptraining van ongeveer 5 km. Ik had het best zwaar tijdens het hardlopen tussen de obstakels door. Volgende keer beter.
@Jojo, Wat goed! Je bent er bijna!

@Bloem en Groenejas, Jullie zijn ook goed bezig, zeg.

Wij hebben in 2015 nog maar 1x gelopen, dat was vorige week dinsdag. Het komt er steeds niet van. Vandaag lukt het ook niet i.v.m. werk. Morgenavond gaan we in ieder geval. Daarna moeten we het echt gaan inplannen, want zo schiet het ook niet op. Ik ga het zelfs missen.

Wie had dat een halfjaar geleden gedacht? Ik was liever lui, dan moe. Als ik al aan sporten dacht, moest ik al aan het zuurstof. LOL!
Net 30 minuten gelopen, zonder Jof, want die is snipverkouden. Ging best lekker. De pijntjes worden steeds minder. Ik heb alleen nog last van mijn linkerkuit, maar pas na het lopen.
Ik schrijf ook met jullie mee! Loop 2-3 keer per week, meestal twee duurtrainigen en één interval. Afgelopen weekend voor het eerst de 12,5 km gelopen op mijn vorige week aangeschafte hardloopschoenen. Top voor de motivatie! Op wat voor schoenen lopen jullie?
Jojo, wat goed, 9km! Nog even en je zit gewoon al op de 10km!

Quinta, fijn dat je daar minder last van hebt, hopelijk blijft dat zo. Ik had ook een tijdje last van m'n kuit, heel rustig aangedaan en wat oefeningen en nu is het weer voorbij.

Grrrlstar, welkom! Hoelang loop je al? Ik loop op aesics, heb ze gekocht bij z'n winkel waar een filmpje wordt gemaakt enz. Zitten echt heerlijk!

Is al weer 6 dagen geleden dat ik heb gelopen, dat gaat niet goed. Komt ook omdat ik vaak in het weekend werk en dan ben ik vrijdag tot zondag weg van huis. Maarja, ik moet me er dus toe zetten om doordeweeks 3 keer te lopen.

Vandaag een uurtje lopen en morgen een kort rondje.
Net gelopen, wat was het koud in de weilanden! Een rondje van 11km. Eerste 5 gelopen, daarna vooral gewandeld. Ging niet echt lekker dus, vooral door verkoudheid denk ik. Ik was niet echt moe, maar het ging gewoon niet.

Wel m'n langste afstand tot nu toe, ik wil dit rondje volgende week weer doen en dan zonder te wandelen
Quinta: wat goed dat je een half uur hebt gelopen!

Grrrlstar: welkom, ik heb Brooks. Ik heb een loopanalyse gehad in de winkel waar ik het heb gekocht.

Groenejas: jammer dat het niet echt lekker ging, maar je hebt wel je langste afstand gelopen!

De afgelopen dagen is er niks van het hardlopen terecht gekomen door het klussen van mijn bedrijf. Vanavond maar weer trainen en zaterdag een nieuwe poging wagen.
Welkom grrrlstar! Je loopt al grote rondes ook! Zelf loop ik op nikes, gekocht bij een winkel waar een filmpje gemaakt wordt. Ze gaan mijn overpronatie tegen, dus dat loopt wel fijn Wat voor schoenen heb je zelf?

Groenejas, dapper dat je meteen met zo'n afstand begint na ong. een week niet lopen. Jammer dat het niet goed ging, maar hoe dan ook heb je er 11km opzitten!

Ik heb voor zometeen een 5km rondje uitgestippeld, en hoop zaterdag of zondag weer een langere afstand te lopen.

Succes iedereen met lopen, de verkoudheden en motivatie!
Ik heb zelf Saucony's aanbevolen gekregen, bij de runnersworld. Daar maken ze ook een filmpje en er kwam uit dat ik een lichte overpronatie heb.

Ik loop sinds mei vorig jaar, opbouwen ging bij mij erg snel. En waar ik altijd riep, als ik 5km kan lopen koop ik échte hardloopschoenen, was ik die allang voorbij voordat ik er bij stil kon staan.

Met slecht weer loop ik op de loopband in de sportschool. Dan probeer ik wel zo nu en dan een helling in te stellen. Zijn jullie wel echte die-hards die door de weer en wind van afgelopen week gaan? 😁
Ik loop ook op Saucony's ook vanwege overpronatie. Weer of geen weer we proberen eigenlijk altijd te lopen of het moet echt heel slecht zijn... Wij gaan morgen weer. 5km is tot nu toe echt mijn max. Jof zou wel verder kunnen, maar dat red ik echt nog niet. Maar 5km is 4,9 km verder dan dat ik de afgelopen jaren heb kunnen lopen....
Zo is dat! Ik ben stiekem ook wel trots hoor! Een jaar geleden hield ik amper een kilometer vol, en kijk nou 😊. De 5k is ook echt al een top prestatie. Dat was mijn initiele doel. Doelen nu heb ik niet meer, ik hoef niet meer sneller, langer of beter te worden. Het voelt voor mij nu gewoon goed om lekker fit te blijven!
Ik probeer een moment op de dag te zoeken dat het oké weer is, een beetje miezeren kan ik wel aan maar echt in de zeikende regen lopen doe ik niet. Op de loopband moet ik met m'n binnen schoenen lopen, en dat zijn schoenen met 0 demping. Een kwartiertje kan nog wel, maar bij langer lopen ben ik bang voor blessures. Ik zou wel m'n oude hardloopschoenen kunnen gebruiken misschien, m'n nieuwe zij echt te vies door het bos
Vanochtweer gelopen, intervaltraining en in totaal 5km. Nog wel erg verkouden, maar het ging beter dan woensdag. En het is lekker weer.

Zondag weer een rondje, ik ga kijken of iemand met me mee wilt. Vind ik toch wel een extra motivatie en meestal loop ik dan een stukje harder
Goed bezig groenejas! Ben je alleen niet bang voor blessures wanneer je verschillende dagen achter elkaar loopt? Ik laat er eigenlijk altijd bewust minimaal één herstel dag tussen.

Wat was het vandaag het toch prachtig weer! Ik heb een mooie ronde gelopen van 11km. Precies binnen het uur. Voor mij zal de volgende ronde pas dinsdagavond weer zijn, gok ik!
@Grrrrlstar, wat een goede tijd!

Ik heb deze week alleen woensdag en vrijdag gelopen, morgen is m'n derde training. dinsdag toch naar de sportschool gegaan en heb andere cardio gedaan en krachttraining.

Ik ben begonnen met 2 a 3 keer per week. Nu wil ik minimaal 3 keer per week lopen, als het lukt 4 keer. bij 2 dagen achter elkaar doe ik een duurloop en een korte training. Heb een tijdje geleden wat last gehad van m'n kuit, maar hem rust gehouden en nu nergens meer last van. Mocht het niet goed voelen, dan stop ik meteen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven