Gezondheid alle pijlers

Hoe slecht is blowen?

03-12-2014 18:26 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel vrienden die elk weekend blowen, zelf doe ik het een keer per maand en dan een heel licht jointje. Gaan mijn hersencellen nu afsterven? Ben ermee begonnen toen ik 16 was en ben nu 18.
Het is altijd beter om het niet te doen, maar zo heel af en toe zal er niet voor zorgen dat je ipv te promoveren putjesschepper wordt.

Wat ik vooral zie is dat mensen op een gegeven moment steeds meer gaan blowen. Totdat het dagelijks wordt. En als ze dan tegen de 30 lopen stoppen ze vaak en lopen dan pas tegen allemaal dingen aan. Tenminste bij de mensen die ondanks blowen goed functioneren. Anderen blowen elke dag en zijn zo apathisch als een goudvis.
Indien het echt zo weinig is en het blijft daarbij dan krijg je er vooral lelijke tanden van. Wat is de toegevoegde waarde van dat 1e hele lichte jointje per week? Mag je er dan bij horen ofzo?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Roken is toch heel slecht voor je longen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 03 december 2014 @ 18:39:

Roken is toch heel slecht voor je longen?Drinken is ook slecht voor je. Liefst niet doe. Maar een drankje per week heeft nogal een ander effect dan een fles per dag. Zo is het met andere ongezonde dingen natuurlijk ook.
TO, ben jij van jezelf angstig, depressief of 'labiel' aangelegd?
quote:matroesjka_ schreef op 03 december 2014 @ 18:40:

[...]

Drinken is ook slecht voor je. Liefst niet doe. Maar een drankje per week heeft nogal een ander effect dan een fles per dag. Zo is het met andere ongezonde dingen natuurlijk ook.Blowen lijkt me toch drempelverlagend werken om te gaan roken. Maar zelf heb ik nog nooit geblowd, vooral omdat ik niet opnieuw wilde gaan roken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een joint heeft hetzelfde schadelijke effect als 20 sigaretten, aldus de cursusleider van de jellinek. Nooit de behoefte gehad om zoiets slechts in mijn mond te stoppen.
*gaat op handen zitten wat betreft de hersencellen*
De vader van m'n zoon blowt (vrijwel) iedere dag. Hij wordt er niet bepaald beter van. Vergeet zoon op te halen, vergeet alles wat ik/zoon zeg(t) etc. Eens per maand blowen zal niet zo veel kwaad kunnen denk ik, zolang het daarbij blijft.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 december 2014 @ 19:07:

Een joint heeft hetzelfde schadelijke effect als 20 sigaretten, aldus de cursusleider van de jellinek. Nooit de behoefte gehad om zoiets slechts in mijn mond te stoppen.Wat ? Dat kan dus echt niet. Die man zal je wel bang proberen te maken en dat is gelukt
Als je ervan geniet, maat weet te houden en het niet ten koste gaat van de dagelijkse verplichtingen ( waar wij allen onder zuchten) geniet er dan van
Persoonlijk vind ik wiet de meest onschadelijke drug die er is.

Als je alle drugs op een rijtje zet dan staat wiet bij mij op 10 en heroine op 1
Zolang jij nog naar je werk/school gaat en de dingen doet die je moet doen, is er niet veel aan de hand.

Goed is het iig niet natuurlijk.

Maar die ene lichte joint kun je toch best missen? Of hoor je er dan niet meer bij?
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 19:28:

[...]

Wat ? Dat kan dus echt niet. Die man zal je wel bang proberen te maken en dat is gelukt

Ehm, ik zat daar niet als cliënt, maar als hulpverlener voor bijscholing

Even opgezocht: http://www.druglijn.be/dr ... n-een-gewone-sigaret.aspx
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 19:34:

Persoonlijk vind ik wiet de meest onschadelijke drug die er is.

Als je alle drugs op een rijtje zet dan staat wiet bij mij op 10 en heroine op 1Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Wel eens dat heroïne schadelijker is. Wiet is een drug die heel snel op regelmatige basis gebruikt wordt. Het is veel verslavender dan mensen denken. Ik zie liever iemand die eens in de zoveel tijd een pilletje gebruikt dan van die levenloze blowers. Ik vind het echt een drug voor levenloze mensen, geen bal aan.
Crystal meth en crack cocaine zijn volgens mij nóg erger dan heroïne hoor. Heb ik bij national geographic geleerd.
Wiet is makkelijk verkrijgbaar, sociaal redelijk geaccepteerd en er zijn heel wat mensen die nog redelijk functioneren ondanks dagelijks gebruik (lees: gewoon werken, sociale contacten onderhouden, een fatsoenlijk huis hebben etc). Maar het heeft psychisch en emotioneel echt wel effecten. Dat merk je vaak pas als je stopt.
quote:retrostar schreef op 03 december 2014 @ 18:39:

Roken is toch heel slecht voor je longen?Vast wel, ik woon in een grote stad en de luchtkwaliteit is daar sowieso niet heel geweldig. En van leven ga je dood.
quote:StoraHuntur schreef op 03 december 2014 @ 19:48:

Crystal meth en crack cocaine zijn volgens mij nóg erger dan heroïne hoor. Heb ik bij national geographic geleerd.Klopt! Je hebt ook nog een drug die crocodile genoemd wordt, als je dat gebruikt ben je binnen een paar jaar dood, dat eet je vlees op. Wordt gemaakt met benzine ofzo geloof ik, heerlijk spul.
Ik heb het slechts een x of 4 in mijn leven gebruikt en ik word er niet levenloos van, ik word een bloed irritante giechelkip die alles melig vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb echt jarenlang gedacht dat blowen eigenlijk helemaal geen kwaad kon. Ook al deed ik het zelf eigenlijk heel weinig omdat ik er misselijk van word, in mijn omgeving werd vroeger wel heel veel geblowd. Dat vond iedereen doodnormaal omdat het toch niet schadelijk was.

Nu 25 jaar later kan ik terugkijken. Mijn conclusie is dat (veel) blowen echt niet goed is voor je ontwikkeling. Alle mensen die vaker als af en toe een blowtje rookten in mijn omgeving, zijn eigenlijk allemaal blijven "hangen" in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Ze lopen iedere keer weer tegen dezelfde problemen aan, zijn emotioneel nooit veel verder gekomen, hebben (te) weinig geleerd. Hebben over het algemeen verstoorde relaties met de mensen om hen heen.

Ook hun professionele leven loopt bij de meesten niet goed. Hebben vaak hun opleiding niet afgemaakt, zijn vaak ontslagen en dingen kwamen vaak niet van de grond.

Zelfs de talentvolle muzikanten die er tussen zaten, zijn enorm blijven steken op het net-niet-amateurniveau.

Ik weet niet precies hoe het komt, maar mijn theorie is dat het sterk met dat blowen te maken heeft. Volgens mij doet blowen iets met je leervermogen op sociaal-emotioneel gebied.
quote:jo12345 schreef op 03 december 2014 @ 19:54:

Ik heb echt jarenlang gedacht dat blowen eigenlijk helemaal geen kwaad kon. Ook al deed ik het zelf eigenlijk heel weinig omdat ik er misselijk van word, in mijn omgeving werd vroeger wel heel veel geblowd. Dat vond iedereen doodnormaal omdat het toch niet schadelijk was.

Nu 25 jaar later kan ik terugkijken. Mijn conclusie is dat (veel) blowen echt niet goed is voor je ontwikkeling. Alle mensen die vaker als af en toe een blowtje rookten in mijn omgeving, zijn eigenlijk allemaal blijven "hangen" in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Ze lopen iedere keer weer tegen dezelfde problemen aan, zijn emotioneel nooit veel verder gekomen, hebben (te) weinig geleerd. Hebben over het algemeen verstoorde relaties met de mensen om hen heen.

Ook hun professionele leven loopt bij de meesten niet goed. Hebben vaak hun opleiding niet afgemaakt, zijn vaak ontslagen en dingen kwamen vaak niet van de grond.

Zelfs de talentvolle muzikanten die er tussen zaten, zijn enorm blijven steken op het net-niet-amateurniveau.

Ik weet niet precies hoe het komt, maar mijn theorie is dat het sterk met dat blowen te maken heeft. Volgens mij doet blowen iets met je leervermogen op sociaal-emotioneel gebied.Wat ik van heel dichtbij heb gezien is dat veel jongeren beginnen met blowen in de levensfase waarin je lijf is uitgegroeid, en je alleen nog psychisch moet groeien tot volwassenheid. Blowen blokkeert die ontwikkeling omdat het dingen met je hersenen doet. En als mensen dan later stoppen met blowen moeten ze opeens zichzelf gaan leren om hun gedachten te temperen bijvoorbeeld. Dat hebben alle niet-gebruikers al gedaan in de periode 18-25.
quote:matroesjka_ schreef op 03 december 2014 @ 19:50:

Wiet is makkelijk verkrijgbaar, sociaal redelijk geaccepteerd en er zijn heel wat mensen die nog redelijk functioneren ondanks dagelijks gebruik (lees: gewoon werken, sociale contacten onderhouden, een fatsoenlijk huis hebben etc). Maar het heeft psychisch en emotioneel echt wel effecten. Dat merk je vaak pas als je stopt.Het is ook nog eens zo dat het overgrote deel van de mensen die een psychose heeft gehad, blowde. Blowen is echt gevaarlijker dan mensen denken.
quote:Amaqanda schreef op 03 december 2014 @ 19:46:

[...]

Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Wel eens dat heroïne schadelijker is. Wiet is een drug die heel snel op regelmatige basis gebruikt wordt. Het is veel verslavender dan mensen denken. Ik zie liever iemand die eens in de zoveel tijd een pilletje gebruikt dan van die levenloze blowers. Ik vind het echt een drug voor levenloze mensen, geen bal aan.

Mee eens, ik kreeg van wiet alleen maar slaap van en gaf het op na 3 pogingen, ik snap niet wat er leuk aan is.

Heroine en LDS zijn mind benders die veranderen de manier hoe je bent en naar de wereld kijkt, en nog een paar rottige dingen, echt daar moet! je niet aan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven