Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ik doe alles met booking en agoda. Ideaal.

Nog ongeveer 2,5 maand....dan is het weer zo ver.
Mayou, ik ga 3,5 week. Ook naar Lanta, en verder weet iknog niet. Zolang ik maar veel kan duiken! Heb jij toevallig nog een leuk eiland dat je kan aanraden?
http://dereizigersgids.nl/thailand/duiken
Dank je Yasmijn!
Ik ga aankomende keer ook vet veel duiken!
Leuk! Weet je al waar je gaat duiken?
quote:Kris33 schreef op 04 december 2014 @ 00:48:

Leuk! Weet je al waar je gaat duiken?

Nee

Ik heb nog niet eens een route. Heb alleen ticket naar BKK.

Denk wel dat we dit keer niet naar het zuiden gaan maar richting Koh Chang, Koh Mak, Koh Kood en Cambodia.

Maar kan ter plaatse zo veranderen.

Heb op Lanta prachtige onderwaterwereld gezien moet ik zeggen.
Ja, dat is inderdaad prachtig daar! Ben daar Dive Master geworden, dus ken het gebied goed en ken er veel mensen. Maar soms wil je ook weer iets nieuws zien...
Jouw plannen klinken ook goed Yasmijn!
Goeiemorgen Thailand kenners!

Ik vertrek met vriend in februari naar Thailand voor 3 wekend. Budget is 2500 pp incl vlucht vanuit NL, moeten nog boeken.

We willen wel eea zien, maar ook gewoon relaxen en het met de dag bekijken of we willen blijven of doorreizen. Dit is tot nu toe de planning:

1 Aankomst BKK

2 BKK

3 BKK

4/5/6 Kanchanaburi, misschien excursie met boomhut e.d of gewoon zelf

7 Terug naar BKK en vlucht naar Krabi.

8 tm 18 Krabi e.o voor tochtjes naar de eilanden, relaxen, snorkelen

19 terug naar BKK

20 BKK

21 Terug naar NL

Iemand tips en/of aanvullingen?

Thanks!
Waar zit je in krabi?
Railey is fijn en er is daar ook een goedkopere optie: Ton Sai.

Daar is mijn zoon zwaar fan van.

Kris, als je echt veel wilt duiken: Koh Tao.
Spectral, nog geen idee. We willen ons niet teveel vastleggen dus gaan waarschijnlijk geen verdere accomodaties boeken, op bkk na dan. Is of dat een slecht idee in Thailand?
quote:Kibbelingen schreef op 04 december 2014 @ 13:28:

Spectral, nog geen idee. We willen ons niet teveel vastleggen dus gaan waarschijnlijk geen verdere accomodaties boeken, op bkk na dan. Is of dat een slecht idee in Thailand?Dat ligt aan de periode en aan de wensen.... maar let wel op dat de meeste eilanden niet heel erg dichtbij zijn.
quote:Kibbelingen schreef op 04 december 2014 @ 13:28:

Spectral, nog geen idee. We willen ons niet teveel vastleggen dus gaan waarschijnlijk geen verdere accomodaties boeken, op bkk na dan. Is of dat een slecht idee in Thailand?Dat is juist een heel goed idee.
De meeste eilanden zijn dagtochtjes en anders met 1/2 overnachtingen. Mijn ervaring met andere landen is dat er altijd wel íets vrij is. Dat is het avontuur van reizen, vinden wij

Verschrikkelijk als je je tijd uit moet zitten in een resort dat op internet heel mooi leuk, maar helemaal biet bevalt.

Dankje Yasmijn, lijkt ons dus ook!
quote:Kibbelingen schreef op 04 december 2014 @ 13:53:

De meeste eilanden zijn dagtochtjes en anders met 1/2 overnachtingen. Mijn ervaring met andere landen is dat er altijd wel íets vrij is. Dat is het avontuur van reizen, vinden wij

Verschrikkelijk als je je tijd uit moet zitten in een resort dat op internet heel mooi leuk, maar helemaal biet bevalt.

Dankje Yasmijn, lijkt ons dus ook!Dat is ook een avontuur, mee eens... wij kiezen daar meestal niet voor omdat de ervaring leert dat we dan veel tijd kwijt zijn (zeker op maar 3 weken vakantie) met het zoeken naar iets (incl frustraties) terwijl we eigenlijk leuke dingen wilden doen.
Maar het kost zo weinig tijd. Je kijkt op je telefoon op sites als agoda of booking en klaar.

En de vrijheid. We zijn wel eens ergens geweest waar we 4 nachten zou blijven, horror, dus gillend weer weggevlucht.

En ook wel eens ergens langer gebleven waar het erg fijn was.
Het kan zijn dat een mooi hotel vol zit, jammer dan, keuze genoeg. Idd via Booking op zoek naar wat anders leuks. Ik zie er de lol wel van in maar dat is voor iedereen anders.
Yasmijn, ik ben op Koh Tao geweest, maar was niet echt onder de indruk van het duiken daar. Wellicht op de verkeerde plek geweest? Vond het verder wel een gezellig eiland overigens.

Duiken op Koh Lipe vond ik prachtig! Ook Surin & Similan Islands met Live Aboard was erg leuk. Dus wellicht dat nogmaals doen.
Duiken is ook mooi op Sulawesi en Flores.

Maar dat is weer een ander land

Cast Away staat hier aan, mijn man kijkt die film dus ik ga zitten googlen en besluit dat ik NU naar de Fiji eilanden wil
Kris ik ben fan van Koh Phayam. Vanaf daar gaat ook een liveaboard naar Similan/Surin, en Phayam zelf is erg relaxed (en het ernaast gelegen koh Chang is nog relaxter). Het zijn autovrije eilanden en op Phayam lopen allemaal paadjes door het bos naar oost, west, noord, zuid. Het is er erg rustig. Zelfs met de kerst konden we er zo terecht. De boot naar Phayam vertekt vanaf Ranong en is ook best een leuk plaatsje om een nacht of zo te zitten.

Ohh en Tonsai is ook zo leuk! Wij gingen er destijd heen voor een dag of 5 en zijn 3 weken blijven hangen. Dat is het voordeel van ter plekke een guesthouse uitzoeken. Wat ik trouwens tegenwoordig ook regelmatig doe is kijken op booking of het wat is en dan er gewoon heen gaan. Heb in Cambodja meegemaakt dat vrienden via booking hadden geboekt en hun kamer was 2x zo duur als de onze die we daar genomen hadden.

Op koh Chang bij Trat is het duiken trouwens echt niet de moeite waard. Heb er gedoken en ben letterlijk geen enkele vis tegengekomen, alleen maar rotsblokken en erg slecht zicht.
Mijn zoon is ook lyrisch over Tonsai.
Dank je Mayou, ik ga het op mijn lijstje zetten! Klinkt erg goed! Tonsai staat er ook op, al paar jaar van plan, nu maar eens echt naar toe gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven