Aanloopkat

04-12-2014 16:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden hier een aanloopkat. Hij had eerst uren staan jengelen bij het afgesloten kattenluik van de buurvrouw, die houdt haar katten 's nachts binnen. En toen wij thuiskwamen met de honden, kwam hij ons achterna en liet zich niet meer wegsturen. Het was ook erg koud. Onze katten, we hebben er vier, vonden hem wel leuk maar toch werd het grommen en brommen. Dus lieten we meneer aanloopkat in een slaapkamer die we niet gebruiken, natuurlijk met kattenbak, water en eten. Tja, ik kon hem niet de vrieskou in sturen. Dan zou hij ook blijven jengelen, met overspannen honden als gevolg.

Ik heb hem meteen nagekeken en hij was goed doorvoed en niet gewond. Omdat er een kans was dat hij gewoon uit de buurt kwam, heb ik een A4tje op onze voordeur gehangen met: kat gevonden, met omschrijving. En foto's gemaakt om hem op amivedi te zetten. Toen het asiel om advies gevraagd. Die zitten vol genoeg. Zij adviseerden me hem op amivedi tr zetten en eventueel flyers ophangen in de buurt. En hem natuurlijk naar een dierenarts brengen om zijn chip uit te lezen, als hij die heeft. Ik had alleen geen printerinkt meer.

Ondertussen maakte meneer aanloopkat het zich gemakkelijk. Hele lieve kat die graag geknuffeld wordt. Ik ging af en toe even bij hem zitten. At goed en maakte nauwelijks geluid als ie alleen zat. Vannacht heb ik onze jongste poes bij hem gelaten. Eerst vond ie het niks maar Willy is een kleine flirt en na wat brommen, ging dat goed.

Er zijn nieuwe mensen komen wonen een straat verderop, daar heb ik een briefje in de bus gedaan. En vandaag wilden we net naar de dierenarts gaan om zijn chip uit te lezen en toen stond zijn eigenaar voor de deur! Heel blij. Ze had hem op facebook gezien. Bleek dat hij toch wel wat uit de buurt woont, een halve kilometer verderop. We kregen een chocoladeletter als dank.

Dus hij was heel snel thuis, dankzij amivedi. Het is ook erg koud, ik had niet het hart om hem op straat te zetten zonder te weten of hij zijn weg naar huis wel veilig kon bereiken. Ik ben echtblij dat het zo snel ging, en dat hij nu weer lekker thuis is. Ze hebben dan wel een dikke vacht, mijn katten zitten nu ook meer binnen. Eind goed
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik dacht ook dat amivedi heel bekend was. Maar dat valt nog tegen. Sommige mensen denken dat als een kat blijft langskomen en zeuren om eten, dat ze geen eigen thuis hebben. Dat klopt natuurlijk niet maar niet iedereen denkt na over katten, denk ik.

De buurvrouw zei ook meteen dat ie geen zwerver was, want goed doorvoed. Maar dan kan hij evengoed hulp nodig hebben. Er zijn ook katten die vogels en muizen eten. Of vuilnis ed. Ik denk niet dat veel katten met vriesweer buiten slapen.

Maar vanwege de mensen die denken
Ik dacht ook dat amivedi heel bekend was. Maar dat valt nog tegen. Sommige mensen denken dat als een kat blijft langskomen en zeuren om eten, dat ze geen eigen thuis hebben. Dat klopt natuurlijk niet maar niet iedereen denkt na over katten, denk ik.

De buurvrouw zei ook meteen dat ie geen zwerver was, want goed doorvoed. Maar dan kan hij evengoed hulp nodig hebben. Er zijn ook katten die vogels en muizen eten. Of vuilnis ed. Ik denk niet dat veel katten met vriesweer buiten slapen.

Maar vanwege de mensen die denken, o een aanloopkat
Te vroeg geklikt, per ongeluk. Voor die mensen die een aanloopkat in huis nemen zonder iemand te bellenof amivedi te checken, is flyeren erg handig. Dat geeft ook sociale controle. Als de buren zo'n flyer zien, kunnen ze vragrn, hee, is die aanloopkat van jullie niet die op die flyer?

Het gebeurt best vaak dat een kat na een aantal weken pas terugkomt. Ik hoor er vaker van iig. Zo dom dat mensen zo slecht op de hoogte zijn. Dan heeft een chip natuurlijk ook weinig zin.

Gelukkig zijn er veel lieve mensen die willen helpen door het bericht te delen op facebook. Toen onze kat weg was, zette ik ook een berichtje op marktplaats. Kreeg ik een mail van iemand met heel veel bruikbare tips over hoe hem te vinden. Gewoon een vreemde. Dat vind ik wel mooi, we weten allemaal hoe erg je zo'n beestje kunt missen en die verbondenheid zorgt ervoor dat mensen heel lief zijn voor elkaar. Er was hier in de buurt een chihuahua weg, weggerend nadat zijn baasje een scooterongeluk kreeg. Ik heb echt naar dat hondje uitgekeken. Toen bleek dat ie was verdronken in een sloot, heb ik mijn medeleven betuigd. Vond het heel erg voor die mensen.

Ik ben wel gek op dieren, ja. We hebben 2 honden, 4 katten, 2 konijnen en 2 cavia's. En 1 egel en 1 vleermuis buiten in de tuin, haha. Die egel hebben we ook moeten helpen, vorig jaar zomer regende het heel weinig en daardoor kregen de egels dorst. Daardoor zagen we hem soms 's avonds stiefelen. Dan is er iets niet goed, als je ze ziet lopen. En toen stond in de krant datde egels last hadden van de droogte. We hebben toen een paar emmers water over de grond gegooid, vlakbij zijn plekje, en een waterbak met water. En daarna hebben we hem niet meer gezien.

Ik vind zelfs rupsen en slakken niet erg. We hebben een klimop die ze lekker vinden. Ik zit al te fantaseren dat er in de lente honderden vlinders geboren zullen worden want die klimop zat echt helemaal vol. En toch groeit en bloeit ie welig. Het is een eenjarige en toch is ie niet doodgegaan door de vorst. Het is eigrnlijk een soort vlinderkwekerij geworden! En dan heb ik nog overal bijenhotels hangen. Ik ben dus redelijk dierengek!
quote:gladoortje74 schreef op 04 december 2014 @ 17:42:

Dank allemaal, de chocoladeletter is heerlijk. Ik hoop dat als mijn kat verdwaald is, er ook iemand is die hem binnen laat. Zo te horen zijn er gelukkig meer mensen die net zijn zoals ik. Ik maak het ook nauwelijksmee, vorig jaar wel een hond zonder baas maar toen was er net een agent in de buurt waar we hem aan konden afgeven. Een dier zonder zijn eigenaar, dat vind ik zo sneu.Omdat jij zoveel van je kat houdt dat je snapt dat een ander dat óok doet. Net als jij hoop ik ook dat als ik een van mijn dieren verlies, dat deze veilig opgevangen wordt en het mogelijk wordt gemaakt deze terug te vinden.
Wat ontzettend lief TO dat je kat binnen hebt gelaten en hebt verzorgd! Dat zegt zoveel over iemand als je zo lief voor dieren bent! En heel fijn dat hij weer is herenigd met zijn baasje!

Bij mijn vriend kwam ook een keer een hysterisch miauwende kat aanhollen toen hij met de voordeur open even een sigaretje aan het roken was. Het was toen ook heul koud, kat floepte naar binnen en wilde niet meer weg. Na briefjes ophangen in de wijk bleek de kat een paar straten verder te wonen en blijkbaar de kou niet meer aan te kunnen tijdens een wandeling en is toen naar binnen gefloept. Vriend heeft hem een paar dagen verzorgd en toen werd hij opgehaald door zijn baasje.
Wat een gezellige OP, en wat fijn dat je de goede afloop meteen bekend maakt. Scheelt toch een hoop gedoe en discussie en adviezen en gezeur van 'waar blijft de TO nou met haar update' .

Wij hebben wel een tijdje een part time poes gehad. Die was van de buren, maar die namen er een kat bij en toen zat buurpoes voorlopig liever hier (met instemming van de buren trouwens). Intussen is de poesgewijze rust bij de buren wedergekeerd en poes woont weer gewoon thuis, maar ze komt af en toe nog wel langs om kopjes te geven . Dat moet dan wel buiten gebeuren, want intussen hebben wij een full time poes en laten die twee nou een bloedhekel aan elkaar hebben .
Nou ik wilde hier eigenlijk al raad gaan vragen maar toen was het al afgerond, haha. Ik dacht, misschien moet ik hem overdag toch maar naar buiten laten gaan. Maar het was overdag niet veel warmer. Ik wist gewoon dat ie dichtbij moest wonen en wie weet durft ie wel weer naar huis. Maar dat vond ik toch geen goed idee, onze wijk ligt tussen twee wegen in waar 50 gereden mag worden en ik was bang dat ie dan overreden zou worden. Achteraf had hij langs 1 van die wegen moeten lopen naar huis dus maar goed dat ik even gewacht heb.
Nou inderdaad! En nog een lekkere chocoladeletter op de koop toe .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven