hoe win je met stratego! Help!
vrijdag 5 december 2014 om 20:39
Hier hebben we vorige week het spel stratego aan 10jarige cadeau gedaan. Nu verlies ik steeds, van zowel de z10 jarige als van mijn man. Online strategieën heb ik al bekeken en heb het zelf geprobeerd met de opstelling van wereldkampioen stratego!!!
Wellicht ben ik niet geschikt voor dit spel maar was toch benieuwd of jullie nog tips hadden!!! Hoe spelen jullie het?
Of beter nog, hoe winnen jullie het?
Wellicht ben ik niet geschikt voor dit spel maar was toch benieuwd of jullie nog tips hadden!!! Hoe spelen jullie het?
Of beter nog, hoe winnen jullie het?
vrijdag 5 december 2014 om 20:51
Ik verlies nooit met stratego. Twee defensieve linies, en altijd winnen op punten. De vlag van de tegenstander us irrelevant. Creëer een overwicht op majoors, stempel de hogere officieren af, sluit de tegenstander op en drijf hem langzaam maar stelselmatig terug. Je wint vrijwel altijd, en je verliest nooit.
Het spel wordt er wel saai door na een tijdje.
Het spel wordt er wel saai door na een tijdje.
vrijdag 5 december 2014 om 20:59
quote:Istar_ schreef op 05 december 2014 @ 20:41:
En de opdrachten uit je hoofd leren, zodat je snel door hebt wat de anderen als opdracht hebben.Is dat een nieuwe versie van Stratego ? Met die opdrachten er bij ? Ik heb het volgens mij al 30 jaar maar ben er nog nooit opdrachten bij tegen gekomen.
En de opdrachten uit je hoofd leren, zodat je snel door hebt wat de anderen als opdracht hebben.Is dat een nieuwe versie van Stratego ? Met die opdrachten er bij ? Ik heb het volgens mij al 30 jaar maar ben er nog nooit opdrachten bij tegen gekomen.
Niet geschoten is altijd mis
vrijdag 5 december 2014 om 21:01
vrijdag 5 december 2014 om 21:03
quote:nlies schreef op 05 december 2014 @ 21:01:
[...]
Ik vind van wel, want ik vergeet altijd de rangen en standen van die figuren. Ik wil alles spelen behalve stratego en monopolyIk ook en ik kan het overzicht ook niet houden van de pionnetjes die al in de doos liggen. Dus ik ben een groot drama in dit spel
[...]
Ik vind van wel, want ik vergeet altijd de rangen en standen van die figuren. Ik wil alles spelen behalve stratego en monopolyIk ook en ik kan het overzicht ook niet houden van de pionnetjes die al in de doos liggen. Dus ik ben een groot drama in dit spel
vrijdag 5 december 2014 om 21:18
vrijdag 5 december 2014 om 21:24
quote:pluisje26 schreef op 05 december 2014 @ 21:03:
[...]
Ik ook en ik kan het overzicht ook niet houden van de pionnetjes die al in de doos liggen. Dus ik ben een groot drama in dit spel gewoon een kansloos spel at om een of andere vreemde reden al jaren bestaat
[...]
Ik ook en ik kan het overzicht ook niet houden van de pionnetjes die al in de doos liggen. Dus ik ben een groot drama in dit spel gewoon een kansloos spel at om een of andere vreemde reden al jaren bestaat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 5 december 2014 om 21:37
vrijdag 5 december 2014 om 22:23
Ik zette als kind mijn vlag altijd in een hoekje met drie bommen er om heen. Dan een paar hoge piefen en bommen op de volgende rij. Voor de rest deed ik maar wat.
Werkte prima.
Ik durf het dus niet met mijn dochter te spelen. De kans is groot dat haar ´ik doe maar wat strategie´ een stuk beter zal werken dan mijn ´nu volwassen dus ik moet erover nadenken´ versie.
Werkte prima.
Ik durf het dus niet met mijn dochter te spelen. De kans is groot dat haar ´ik doe maar wat strategie´ een stuk beter zal werken dan mijn ´nu volwassen dus ik moet erover nadenken´ versie.
zaterdag 6 december 2014 om 11:32
De maarschalk is onhandig, door de dreiging van de spion. Dus van dat stuk wil je zo snel mogelijk af. Generaal is ook een onding, want alleen, dus ook zsm lozen. Kolonels kunnen nuttig zijn, maar je wint echt eenvoudig als je tijdens het uitwisselen van hogere officieren een voorsprong van drie majoors opbouwt.