Tips misselijkheid

27-11-2014 20:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ca 6 weken zwanger 😃 en heb veel last v misselijkheid. Bij eerste zwangerschap had ik dit vooral in de ochtend en viel t wel mee, nu echter dag en nacht naar gevoel in maag en nergens trek in. Ik moet niet overgeven maar voel me er wel belabberd bij. Ik ben nog een leek op dit gebied wie heeft er tips? Rennies en gemberpillen al geprobeerd regelmatig iets eten en kussen hoger ook.
Pepermunt helpt inderdaad, net als andere frisse of zure zuurtjes. Cola helpt inderdaad ook.
De emesafene hielp bij mij perfect. Ook vanaf week 6 misselijk (en overgeven). Het helpt niet bij iedereen, maar bij mij deed het de truc en kon ik weer redelijk normaal eten. Na 15 weken kon ik zonder en was de misselijkheid weg.
Maar dat krijg je toch niet zomaar Ollekebolleke? Ik hoef bijvoorbeeld niet over te geven.
Klopt, dat krijg je enkel wanneer je langere tijd geen eten binnen kunt houden. Mocht dat bij to gebeuren of dat ze niet kan eten ivm misselijkheid, dan zou ik even overleggen met vk en huisarts.
Bij mij was het ook vaak alleen in de ochtend overgeven, maar ik gebruikte medicatie die daardoor niet in het bloed kon worden opgenomen. Daarnaast werd ik alsmaar slapper en toen heb ik aan de bel getrokken.
Ja precies, dan is het wel van belang dat je weer wat aansterkt. Ik heb dat niet, maar het blijft wel irritant omdat het de hele dag op de achtergrond aanwezig is.
Bij mij helpt pepermunt, beschuit, droge toastjes, sinas, vruchtenkwark.

maar ja daar kan je niet op leven...

S ochtends als ik wakker ben is er niets aan de hand, dan heb ik wat gegeten en dan begint de misselijkheid in de auto...en die gaat dan niet meer weg. Ja is tijdelijk weg als ik een van bovenstaande producten eet...Ik merk ook dat het avondeten me echt gaat tegenstaan. het is dan ook een paar happen en dan klaar. Overgeven doe ik niet. Kan ik ook niet..

Hoop dat deze fase snel voorbij gaat.
Ik beaam ook de pepermunt en cola tegen niet te heftige misselijkheid. Geweldig spul!
Even inbreken!

Ik werd met 6/7 weken ook misselijk, wel overgeven en bijna niet meer kunnen werken, ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg emesafene voorgeschreven. Mijn huisarts gaf aan dat ook al ben je gewoon beroerd, zonder het overgeven, emesafene ook voorgeschreven kan worden! Ik ben nu 34 wkn zwanger en slik het nog steeds, de misselijkheid is bij mij nooit weg gegaan!

Succes allemaal dames! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Be kind!
Avondeten gaat mij ook steeds meer tegenstaan inderdaad.

Bedankt voor de aanvulling Naffie. Ik kijk het voorlopig even aan met de cola, pepermunt en crackers, maar hou de optie in mijn achterhoofd.
Ooooooh ik weet het weer, 'Antagel' heette het spul.

Had trouwens ook een pepermuntsmaakje...
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Ik lees net overigens dat Emasefene en Suprimal (tegen reisziekte) hetzelfde bestanddeel bevatten en beiden tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden. Je mag alleen NIET autorijden als je dit slikt. Nou ga ik altijd met de trein naar mijn werk, maar dat is toch wel belangrijk om te weten. Suprimal kan gewoon bij de drogist worden gekocht.
Dit is nu mijn tweede zwangerschap en had hier bij mijn eerste zwangerschap helemaal geen last van. De eerste zwangerschap is dan ook geeindigd in een miskraam.

Ik ben nu heel anders zwanger....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven