Tips misselijkheid
donderdag 27 november 2014 om 20:40
Ik ben nu ca 6 weken zwanger
en heb veel last v misselijkheid. Bij eerste zwangerschap had ik dit vooral in de ochtend en viel t wel mee, nu echter dag en nacht naar gevoel in maag en nergens trek in. Ik moet niet overgeven maar voel me er wel belabberd bij. Ik ben nog een leek op dit gebied wie heeft er tips? Rennies en gemberpillen al geprobeerd regelmatig iets eten en kussen hoger ook.
woensdag 10 december 2014 om 10:59
Bij mij helpt pepermunt, beschuit, droge toastjes, sinas, vruchtenkwark.
maar ja daar kan je niet op leven...
S ochtends als ik wakker ben is er niets aan de hand, dan heb ik wat gegeten en dan begint de misselijkheid in de auto...en die gaat dan niet meer weg. Ja is tijdelijk weg als ik een van bovenstaande producten eet...Ik merk ook dat het avondeten me echt gaat tegenstaan. het is dan ook een paar happen en dan klaar. Overgeven doe ik niet. Kan ik ook niet..
Hoop dat deze fase snel voorbij gaat.
maar ja daar kan je niet op leven...
S ochtends als ik wakker ben is er niets aan de hand, dan heb ik wat gegeten en dan begint de misselijkheid in de auto...en die gaat dan niet meer weg. Ja is tijdelijk weg als ik een van bovenstaande producten eet...Ik merk ook dat het avondeten me echt gaat tegenstaan. het is dan ook een paar happen en dan klaar. Overgeven doe ik niet. Kan ik ook niet..
Hoop dat deze fase snel voorbij gaat.
woensdag 10 december 2014 om 12:41
Even inbreken!
Ik werd met 6/7 weken ook misselijk, wel overgeven en bijna niet meer kunnen werken, ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg emesafene voorgeschreven. Mijn huisarts gaf aan dat ook al ben je gewoon beroerd, zonder het overgeven, emesafene ook voorgeschreven kan worden! Ik ben nu 34 wkn zwanger en slik het nog steeds, de misselijkheid is bij mij nooit weg gegaan!
Succes allemaal dames! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik werd met 6/7 weken ook misselijk, wel overgeven en bijna niet meer kunnen werken, ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg emesafene voorgeschreven. Mijn huisarts gaf aan dat ook al ben je gewoon beroerd, zonder het overgeven, emesafene ook voorgeschreven kan worden! Ik ben nu 34 wkn zwanger en slik het nog steeds, de misselijkheid is bij mij nooit weg gegaan!
Succes allemaal dames! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Be kind!
woensdag 10 december 2014 om 18:13
Ik lees net overigens dat Emasefene en Suprimal (tegen reisziekte) hetzelfde bestanddeel bevatten en beiden tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden. Je mag alleen NIET autorijden als je dit slikt. Nou ga ik altijd met de trein naar mijn werk, maar dat is toch wel belangrijk om te weten. Suprimal kan gewoon bij de drogist worden gekocht.