Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Miss.Innuendo schreef op 13 december 2014 @ 17:47:

Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van die topics waarbij mensen in financiële nood zitten en om hulp vragen.

Aan de ene kant vraag ik me af of er misschien steeds meer mensen zijn die blijkbaar in die situatie zitten, aan de andere kant vraag ik me af of het wel echt is. Tegelijkertijd vraag ik me af of het handig is om telkens maar de helpende hand te bieden. Daarmee creëer je een lage drempel en krijg je steeds vaker dit soort topics, lijkt het wel.

Vinden jullie dat ook lastig?

Overigens vind ik dan zo'n actie om met een zooi mensen allemaal een kerstkaart te sturen met 1 euro dan wel weer een mooie actie. Dat doet niemand pijn in de portemonnee en uiteindelijk is iemand er toch weer een beetje mee geholpen.Als je aardig doet omdat je graag aardig doet, is het niet lastig. Als je alleen aardig wil doen als je heel heel heel zeker weet dat iemand je aardigheid wel verdient, heb je altijd teleurstellingen.
quote:Star schreef op 13 december 2014 @ 18:05:

[...]

Als je binnen minuut ofzo doet komt er geen balk bij volgens mij. Is mij ook al eens opgevallen.Dat gaat ook niet altijd op, ik paste laatst meteen aan en toen wel een wijzigingsbalk.
quote:Star schreef op 13 december 2014 @ 18:05:

[...]

Als je binnen minuut ofzo doet komt er geen balk bij volgens mij. Is mij ook al eens opgevallen.

+1

Heb laatst ook meer woorden toegevoegd dan dat er al stonden, maar dat binnen de minuut. Ook geen balk.
Life is short. Eat dessert first.
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 18:05:

[...]

Als je aardig doet omdat je graag aardig doet, is het niet lastig. Als je alleen aardig wil doen als je heel heel heel zeker weet dat iemand je aardigheid wel verdient, heb je altijd teleurstellingen.Helemaal mee eens.
quote:Amaqanda schreef op 13 december 2014 @ 18:06:

[...]

Dat gaat ook niet altijd op, ik paste laatst meteen aan en toen wel een wijzigingsbalk.Hmz, dacht ik eens het goede antwoord te hebben.
quote:Bieb2.0 schreef op 13 december 2014 @ 18:05:

[...]

Ik ken of weet serieus niemand met geldproblemen.Ik heb 1 vriendin, van de middelbare school die het moeilijk heeft. Met dochter van dezelfde leeftijd als zoon. Ik ben een paar keer met haar en kind leuke dingen gaan doen en het patatje en ijsje betaalde ik dan voor de kinderen. Ik hoef er niks voor terug want het is een lieve vriendin met een schat van een dochter en ik doe het graag voor ze.
Neeheeeeee! Hoe meer letters in je originele post hoe meer letter je mag veranderen. Is niet tijdsgebonden.
Je kiest zelf of je wil helpen en hoe. Maar deze TO vraagt toch alleen eettips voor een beperkt budget?
quote:StoraHuntur schreef op 13 december 2014 @ 18:09:

Neeheeeeee! Hoe meer letters in je originele post hoe meer letter je mag veranderen. Is niet tijdsgebonden.Ah en dan komt er geen balk?
quote:Star schreef op 13 december 2014 @ 18:10:

[...]

Ah en dan komt er geen balk?Juustem.
quote:Annapalona schreef op 13 december 2014 @ 18:09:

Je kiest zelf of je wil helpen en hoe. Maar deze TO vraagt toch alleen eettips voor een beperkt budget?

Is ook zo. Ze vraagt nergens om.

Maar die stomme 5 euro merk ik niet (drink ik vanavond een wijntje minder in de kroeg) en als ik nou een klein beetje kan bijdragen aan een fijne kerst, fijn.
quote:doornroosje9 schreef op 13 december 2014 @ 18:05:

[...]

Ik denk ook dat een munt op gaat vallen.Valt mee. Maar de sorteermachines van PostNL drukken harde objecten uit een envelop, of van een kaart. Als je die machines wel eens aan het werk hebt gezien, maak je je geen enkele illusie meer over de mogelijkheid dat te voorkomen.
quote:StoraHuntur schreef op 13 december 2014 @ 18:09:

Neeheeeeee! Hoe meer letters in je originele post hoe meer letter je mag veranderen. Is niet tijdsgebonden.Daar gaat de theorie over de procentuele verandering.
quote:StoraHuntur schreef op 13 december 2014 @ 18:10:

[...]

Juustem.

Cool.

Even testen. Cool is vier letters en deze wijziging is meer dan vier letters dus dan komt er een balk. Tovenarij!
quote:doornroosje9 schreef op 13 december 2014 @ 18:11:

[...]

Daar gaat de theorie over de procentuele verandering.Ja, je moet de stelling van Pythagoras toepassen gedeeld door de cosinus.
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 18:05:

[...]

Als je aardig doet omdat je graag aardig doet, is het niet lastig. Als je alleen aardig wil doen als je heel heel heel zeker weet dat iemand je aardigheid wel verdient, heb je altijd teleurstellingen.

Ja dat.

Ik vind het trouwens een behoorlijk geniaal idee van Sandt. Lekker nivellerend, iedereen die dat wil stuurt een kaartje met een klein bedrag erin, dus geen wedstrijdje van wie de beste hulpverlenerT is en zo. En van één, twee of voor mijn part vijf euro zal niemand hartzeer hebben als het per ongeluk toch nep blijkt te zijn (wat ik dus niet geloof). Ik bedoel: anders had ik dat geld wel aan een los lopende zwerver gegeven, zo'n weekdier ben ik dan ook wel weer.
quote:Amaqanda schreef op 13 december 2014 @ 18:05:

Mijn eerste gedachte bij de euro in de envelop: is deze TO daar echt mee geholpen? Met die (waarschijnlijk) paar tientjes? En: is het wel wenselijk dat tientallen mensen haar adres hebben?Nou ja, als je maar 10 euro te besteden hebt met Kerst, dan is nog 10 euro erbij al een heleboel meer.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 18:13:

[...]

Ja dat.

Ik vind het trouwens een behoorlijk geniaal idee van Sandt. Lekker nivellerend, iedereen die dat wil stuurt een kaartje met een klein bedrag erin, dus geen wedstrijdje van wie de beste hulpverlenerT is en zo. En van één, twee of voor mijn part vijf euro zal niemand hartzeer hebben als het per ongeluk toch nep blijkt te zijn (wat ik dus niet geloof). Ik bedoel: anders had ik dat geld wel aan een los lopende zwerver gegeven, zo'n weekdier ben ik dan ook wel weer.Ben het weer helemaal met je eens Lady. Maar dat is bijna altijd zo.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 18:13:

[...]

Ja dat.

Ik vind het trouwens een behoorlijk geniaal idee van Sandt. Lekker nivellerend, iedereen die dat wil stuurt een kaartje met een klein bedrag erin, dus geen wedstrijdje van wie de beste hulpverlenerT is en zo. En van één, twee of voor mijn part vijf euro zal niemand hartzeer hebben als het per ongeluk toch nep blijkt te zijn (wat ik dus niet geloof). Ik bedoel: anders had ik dat geld wel aan een los lopende zwerver gegeven, zo'n weekdier ben ik dan ook wel weer.ik geef graag aan zwervers. Geb er een vast budget voor.
wel potverdorie! ik denk er hard over om alleen nog maar in dit topic te schrijven
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 18:11:

[...]

Valt mee. Maar de sorteermachines van PostNL drukken harde objecten uit een envelop, of van een kaart. Als je die machines wel eens aan het werk hebt gezien, maak je je geen enkele illusie meer over de mogelijkheid dat te voorkomen.Die van Sandd ook . Ik stop mijn kerstkaart dan ook in een kartonnen envelop, die heb ik per ongeluk nog liggen. Maar wel goed dat je er even op wijst, ik zal het even roepen in het desbetreffende topic.
Maar als je zo'n topic opent, zouden jullie dan echt wildvreemden je adres pb'en? En niet eentje maar mss wel 20 ofzo. Zou ik geloof ik niet zo snel doen.
quote:Bieb2.0 schreef op 13 december 2014 @ 18:11:

[...]

Is ook zo. Ze vraagt nergens om.

Maar die stomme 5 euro merk ik niet (drink ik vanavond een wijntje minder in de kroeg) en als ik nou een klein beetje kan bijdragen aan een fijne kerst, fijn.Ik heb alleen de OP gelezen en een paar reakties al voor het eten, ik zal eens bijlezen.
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 18:11:

[...]

Valt mee. Maar de sorteermachines van PostNL drukken harde objecten uit een envelop, of van een kaart. Als je die machines wel eens aan het werk hebt gezien, maak je je geen enkele illusie meer over de mogelijkheid dat te voorkomen.Dat wist ik niet, goed om te weten.
quote:fluim schreef op 13 december 2014 @ 18:15:

wel potverdorie! ik denk er hard over om alleen nog maar in dit topic te schrijven Ik post bijna alleen nog maar in dit topic, heb nog nooit zo'n vaste uitvalsbasis gehad hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven