Angst tussen moslims

27-11-2014 18:30 438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst moest ik naar de andere kant van de stad en reed ik op de brommer door een zogenaamde Vogelaarwijk. Je kent het misschien wel, tenminste, als je in een van de grote steden in de Randstad woont. Provinciaaltjes hebben er waarschijnlijk totaal geen benul van.

Enfin, ik reed door zo'n straat, mannen in jurk op straat, vrouwen in het zwart en met hoofddoek, islamitische slagers, islamitische supermarktjes, schotels aan de gevel, groepjes jongeren.

En opeens dacht ik: wat nou als er opeens iemand met een mes op mij af komt en mij begint te onthoofden? De dader wordt waarschijnlijk ooit wel gepakt maar heeft dan zijn doel bereikt. Ik heb het loodje gelegd. Zeg eens eerlijk, wie denkt er ook aan zo'n soort van onthoofdingsaanslag midden op straat, op klaarlichte dag.

Dit is echter een reële dreiging. In Australië werden twee maanden terug mensen opgepakt die plannen hadden.

http://www.volkskrant.nl/ ... ofden-verijdeld~a3749818/

Zorgt alles wat we over IS horen voor angst in ons dagelijks leven?
quote:maylina schreef op 11 december 2014 @ 14:34:

[...]

Hmm, van het feit dat de penoze daadwerkelijk over dit wapentuig beschikt lijk je minder van onder de indruk te zijn dan van de mogelijkheid dat nederlandse jihadi's die eventueel ook zouden kúnnen hebben. De penoze schiet elkaar voortdurend overhoop, de jihadi's hier in Nederland nog niemand.

Precies wat je zegt. De penose schiet elkaar overhoop. Dat is vervelend maar voor gewone landgenoten is het niet zo gevaarlijk (tenzij je toevallig in de vuurlinie loopt maar tot nu toe is dat bij mijn weten niet gebeurd).

Als NL jihadi's amok willen gaan maken met zulk wapentuig, gaan ze Tristan van der Vlist nadoen. Of overtreffen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:maylina schreef op 11 december 2014 @ 14:34:

[...]

Hmm, van het feit dat de penoze daadwerkelijk over dit wapentuig beschikt lijk je minder van onder de indruk te zijn dan van de mogelijkheid dat nederlandse jihadi's die eventueel ook zouden kúnnen hebben. De penoze schiet elkaar voortdurend overhoop, de jihadi's hier in Nederland nog niemand.De moord op Van Gogh vergeten? En Nederland doet veel aan preventie. Er waren bv. vast meer moorden gepleegd als Wilders niet al 10 jaar beveiligd werd, en Hirsi Ali destijds (in de US wordt ze nog steeds beveiligd), en als Joodse scholen, synagogen en instellingen niet permanent door bewapende marechaussees en politieposten beveiligd werden. Om maar eens wat te noemen.
quote:Noesa schreef op 14 december 2014 @ 23:19:

[...]

De moord op Van Gogh vergeten? En Nederland doet veel aan preventie. Er waren bv. vast meer moorden gepleegd als Wilders niet al 10 jaar beveiligd werd, en Hirsi Ali destijds (in de US wordt ze nog steeds beveiligd), en als Joodse scholen, synagogen en instellingen niet permanent door bewapende marechaussees en politieposten beveiligd werden. Om maar eens wat te noemen.Ken je dat mopje van die man die met twee bananen in zijn oren loopt? Dat is tegen de krokodillen zegt hij tegen zijn vriend. "Maar er zijn hier toch helemaal geen krokodillen?" zegt zijn vriend? "Zie je wel, het werkt!".
quote:maylina schreef op 14 december 2014 @ 23:59:

[...]

Ken je dat mopje van die man die met twee bananen in zijn oren loopt? Dat is tegen de krokodillen zegt hij tegen zijn vriend. "Maar er zijn hier toch helemaal geen krokodillen?" zegt zijn vriend? "Zie je wel, het werkt!".

Hilarisch. Je kunt zo bij het VARA-cabaret.

En nu inhoudelijk?
Noesa, moet jij niet 'zie je wel' roepen?
Om te beginnen doet zo'n 98 % van de moslims geen vlieg kwaad. En zijn zelf kwaad op 't feit dat die andere 2 % het telkens voor hen moeten verpesten (want ja, quasi alle moslims worden gestigmatiseerd omdat een kleine minderheid het verpest).

En die andere 2 % hebben het echt niet persé op jou gemunt.

Zeker als je op een brommer door een straat vliegt.

Ik ben Belg, woon in een zogeheten "bruine" stad en heb lang in één van de "bruinste en gevaarlijkste" buurten van de stad gewoond.

Maar ik heb mij er echt geen seconde onveilig gevoeld en liep als vrouw om 1 uur 's nachts in mijn ééntje over straat.

Overigens timmerden en timmeren ze hier vooral op elkaar.

Het is voor een stuk dus maar hoe groot je het maakt.

*zal nu wel de helft van dit forum over mij krijgen*
quote:Mietrot schreef op 15 december 2014 @ 02:06:

Om te beginnen doet zo'n 98 % van de moslims geen vlieg kwaad. En zijn zelf kwaad op 't feit dat die andere 2 % het telkens voor hen moeten verpesten

Heb je een bron van deze cijfers?

De bekende cijfers laten namelijk hele andere percentages zien.

Zo stelt bv de rijksoverheid dat 65% van de Marokkaanse jongens tussen de 12 en 23 met justitie in aanraking geweest is. Een derde van deze groep is minstens 5 keer opgepakt en Marokkanen worden vier keer vaker veroordeeld dan autochtone verdachten.

Dat 65% van de Marokkaanse jongens met de politie in aanraking komt, zegt nog niets over hun algehele aandeel in de criminaliteit. Er zijn dan ook meer specifieke cijfers de moeite waard. In 2013 publiceerde de politie het rapport “Gewelddadige vermogenscriminaliteit; overvallen en straatroof 2012”. De politie stelt dat “het aandeel Marokkaanse verdachten zeven keer zo hoog is als op basis van hun bevolkingsaandeel verwacht zou worden.”

In 2012 werden gemiddeld 572 per 10.000 Marokkanen van een misdrijf verdacht. Bij autochtonen betrof dit 106 per 10.000.

Ben dus heel benieuwd waar jij die 2% vandaan hebt.
quote:maylina schreef op 15 december 2014 @ 01:48:

Noesa, moet jij niet 'zie je wel' roepen?

Bedoel je Sydney? Ik vind het heel eng wat daar nu gebeurt en hoop dat die mensen er ongeschonden uit komen.

Het zorgt ervoor dat de angstgevoelens alleen maar groter worden. Het maakt dit topic opeens wel heel actueel.
quote:Crimson schreef op 15 december 2014 @ 05:25:

[...]

Bedoel je Sydney? Ik vind het heel eng wat daar nu gebeurt en hoop dat die mensen er ongeschonden uit komen.

Het zorgt ervoor dat de angstgevoelens alleen maar groter worden. Het maakt dit topic opeens wel heel actueel.Vreemd verhaal, maar het lijkt op een actie van een gestoorde eenling die toch maar wel het wereldnieuws haalt.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Die gestoorde eenling is bekend bij de politie; een Iraanse vluchteling, sinds 1996 in Australië, een strafblad voor seksueel misbruik en bekend van het schrijven van haatbrieven naar families van omgekomen Australische soldaten. Echt een pareltje...

Hopelijk komen de gijzelaars met de schrik vrij.
Kijk maar uit dat ze je benen er ook niet gelijk afhalen die enge moslims ook!!! En winkels ? Wat raar.. Spaanse costa zit ook vol met terroristische Nederlandse frietzaken.
work hard, play hardER
quote:Janneke012345 schreef op 15 december 2014 @ 15:18:

[...]

Vreemd verhaal, maar het lijkt op een actie van een gestoorde eenling die toch maar wel het wereldnieuws haalt.Recentelijk wilden IS-moslims op straat Australische mensen onthoofden en nu is het weer een IS-moslim die een gijzeling uitvoert.

IS is één grote verzameling van 'gestoorde eenlingen'.
quote:Noesa schreef op 15 december 2014 @ 16:12:

[...]

Recentelijk wilden IS-moslims op straat Australische mensen onthoofden en nu is het weer een IS-moslim is die een gijzeling uitvoert.

IS is één grote verzameling van 'gestoorde eenlingen'.

Boffen we nóg dat het gestoorde eenlingen zijn, en geen tweelingen.

Want dan waren het er nog veel meer
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 15 december 2014 @ 17:32:

[...]

wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Gijzelnemer is dood maar twee andere mensen ook.
verba volant, scripta manent.
Wacht maar. Er komt heus nog wel een moment dat iemand op straat onthoofd wordt. Dit is slechts het begin. En dan zulen jullie nog wel eens teugdenken aan willem.
Australie heeft tenminste wel doorgepakt en heeft niet gebogen voor dat stuk tuig.

Wel heel erg voor de nabestaanden van zijn slachtoffers...

Het immigratiebeleid in Australie is dus duidelijk nog niet streng genoeg dat ze dit soort moordlustige types zelf binnen hebben gelaten.
https://www.youtube.com/watch?v=LyOFowVJBZQ
quote:Noesa schreef op 15 december 2014 @ 03:35:

[...]

Heb je een bron van deze cijfers?

De bekende cijfers laten namelijk hele andere percentages zien.

Zo stelt bv de rijksoverheid dat 65% van de Marokkaanse jongens tussen de 12 en 23 met justitie in aanraking geweest is. Een derde van deze groep is minstens 5 keer opgepakt en Marokkanen worden vier keer vaker veroordeeld dan autochtone verdachten.

Dat 65% van de Marokkaanse jongens met de politie in aanraking komt, zegt nog niets over hun algehele aandeel in de criminaliteit. Er zijn dan ook meer specifieke cijfers de moeite waard. In 2013 publiceerde de politie het rapport “Gewelddadige vermogenscriminaliteit; overvallen en straatroof 2012”. De politie stelt dat “het aandeel Marokkaanse verdachten zeven keer zo hoog is als op basis van hun bevolkingsaandeel verwacht zou worden.”

In 2012 werden gemiddeld 572 per 10.000 Marokkanen van een misdrijf verdacht. Bij autochtonen betrof dit 106 per 10.000.

Ben dus heel benieuwd waar jij die 2% vandaan hebt.

Marokkanen zijn vaak geen (echte) moslims.

Dus ik snap niet waarom je deze groep erbij haalt.
quote:salinarosseno schreef op 15 december 2014 @ 18:48:

[...]

Marokkanen zijn vaak geen (echte) moslims.

Dus ik snap niet waarom je deze groep erbij haalt.Echt of niet, in Marokko word je als moslim geboren en eenmaal moslim, altijd moslim, dat geldt ook voor het nageslacht.
verba volant, scripta manent.
Niet iedere crimineel is een terrorist. Ik denk doe eens een open deur.

Maar die cijfers over het aandeel Marokkanen die in aanraking komen met politie, dat gaat over net wat anders dan IS. Niet dat we daar dan wel blij mee zijn.
quote:Donkeyshot schreef op 15 december 2014 @ 17:32:

[...]

Als er in Nederland iets echt heel ergs gebeurt (schietpartij in een winkelcentrum, met je auto een menige inrijden als in Apeldoorn de Koningin langskomt, dat soort dingen) is de dader vaak gewoon een autochtone man. Beetje flauw om te doen alsof er nu een enorm probleem is met IS-aanhangers.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:MarianneDavids schreef op 15 december 2014 @ 18:59:

[...]

Echt of niet, in Marokko word je als moslim geboren en eenmaal moslim, altijd moslim, dat geldt ook voor het nageslacht.

Welnee, de meeste jongeren hebben het geloof allang de rug toegekeerd.

Daar is geen spatje islam meer van over...
quote:Janneke012345 schreef op 15 december 2014 @ 19:47:

Als er in Nederland iets echt heel ergs gebeurt (schietpartij in een winkelcentrum, met je auto een menige inrijden als in Apeldoorn de Koningin langskomt, dat soort dingen) is de dader vaak gewoon een autochtone man. Beetje flauw om te doen alsof er nu een enorm probleem is met IS-aanhangers.Ja altijd hetzelfde met die idiote protestanten.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven