Wij beginnen eind 2008
zondag 30 maart 2008 om 14:54
Hallo,
hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...
Hopelijk wordt dit een levendig topic!
NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!
Groetjes Roadster
hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...
Hopelijk wordt dit een levendig topic!
NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!
Groetjes Roadster
maandag 28 juli 2008 om 16:36
maandag 28 juli 2008 om 17:17
Die kriebels, dat heb ik ook heel erg. Als ik het forum al open, vliegen er allemaal vlinders door mijn buik. Ik vind het zo fijn dat ik nu ook mag. Ben trouwens nog steeds niet ongesteld. Ben donderdag met de pil gestopt en normaal ben ik dat op zaterdag ongesteld. echt balen, want nu wil ik wel echt ongesteld worden, dan kunnen we daarna echt beginnen. joehoe.
@ pocahontas, spannend hoor. wij zijn een paar maanden geleden getrouwd en als ik zo lees wat je nog moet doen, dan heb je het goed voor elkaar. wij moesten de laatste twee weken echt nog wel meer doen. Geniet van je dag he. Het is een cliche, maar hij is echt zo voorbij.
@ pocahontas, spannend hoor. wij zijn een paar maanden geleden getrouwd en als ik zo lees wat je nog moet doen, dan heb je het goed voor elkaar. wij moesten de laatste twee weken echt nog wel meer doen. Geniet van je dag he. Het is een cliche, maar hij is echt zo voorbij.
maandag 28 juli 2008 om 17:23
Baby Merel, dyslexie is hartstikke vervelend. Ik geef Nederlands en in mijn klassen zitten veel leerlingen met dyslexie. Een groter lettertype en een type dat wat uit elkaar staat, (bv. tahoma) wil weleens helpen. En verder niks van aantrekken hoor. Ik, en wij volgens mij allemaal kunnen je berichtjes prima lezen. Zoveel fouten staan er niet in. En zoals Aruba, T&G en Justline al zeggen, het maakt echt niet uit.
maandag 28 juli 2008 om 17:30
@Babymerel, ik kan je berichtjes ook prima lezen. Lekker interessant als het soms niet perfect geschreven is.. Zeur je tenminste ook niet als wij wat verkeerd spellen
@T&G, jij ook al een dikke kont??
Hier net wat bloed. Geen helder bloed ofzo (gelukkig), maar heel licht bruin of oudroze. Al meteen in mijn babyboomboek gedoken wat een innestelingsbloeding is (wil toch hoop houden), maar daar wordt geen woord over gerept. Ga dus even googlen, maar ben bang dat ongesteldheid eraan komt..
@T&G, jij ook al een dikke kont??
Hier net wat bloed. Geen helder bloed ofzo (gelukkig), maar heel licht bruin of oudroze. Al meteen in mijn babyboomboek gedoken wat een innestelingsbloeding is (wil toch hoop houden), maar daar wordt geen woord over gerept. Ga dus even googlen, maar ben bang dat ongesteldheid eraan komt..
maandag 28 juli 2008 om 17:42
@aruba, dat is idd niet mijn echte menstruatie. Ben immers nu hetzelfde bezig als dat ik in een stopweek zou zijn. Maar het is toch wel zo dat als ik deze "menstruatie'' gehad heb, en dus niet verder ga met de pil, dat ik dan voor het echie ga en kan gaan kijken hoe mijn cyclus verloopt???? (ervan uitgaande dat ik niet het wonder ben dat in 1 maand zwanger wordt) Als dit niet zo is voel ik me namelijk echt een domme koe. hahaha, daar zit ik namelijk al weken naar uit te kijken.
maandag 28 juli 2008 om 17:42
maandag 28 juli 2008 om 17:45
Natuurlijk kan je dan starten Kruimeltje. Dat mag en en zijn geen medische bezwaren om dan te starten. Toch zullen sommige (oudere) gynaecoloogen adviseren om de eerste échte menstruatie af te wachten. Dit eigenlijk alleen maar om de zwangerschapsduur te kunnen bepalen. Ik weet niet hoe lang je aan de pil bent geweest? Maar bij sommige vrouwen duurt het echt maanden voordat ze voor het eerst een normale menstruatie hebben en kan het heel erg onzeker zijn als je niet weet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden.
maandag 28 juli 2008 om 17:47
quote:Aruba schreef op 28 juli 2008 @ 17:42:
Het kan wel. Innestelingsbloeding is wel een dubieus onderwerp hoor. De meningen zijn daar over verdeeld. Máár er dan even van uitgaande dat het wel bestaat is het zo dat het innestelingsbloed pas toont 5-8 dagen ongeveer na de eisprong. Het zou in principe kunnen dus.
Dit is idd precies waar ik tegenaan loop met Googlen...
Echt rustig afwachten dus, ben ik gelukkig heeeel goed in... NOT
Het kan wel. Innestelingsbloeding is wel een dubieus onderwerp hoor. De meningen zijn daar over verdeeld. Máár er dan even van uitgaande dat het wel bestaat is het zo dat het innestelingsbloed pas toont 5-8 dagen ongeveer na de eisprong. Het zou in principe kunnen dus.
Dit is idd precies waar ik tegenaan loop met Googlen...
Echt rustig afwachten dus, ben ik gelukkig heeeel goed in... NOT
maandag 28 juli 2008 om 17:48
maandag 28 juli 2008 om 17:49
bedankt meiden.
Ik lees zelfs dat het wel mee valt de fouten.
Een schouder klopje voor mij.
Meiden het kan inderdaad innesteling bloeding zijn.
Ik had het 3 dagen, van dat niet mooi bloed. Bah!!
Maar maak je a.u.b niet te dol. Teveel informatie is ook niet goed.
Kan blokkades oproepen zeggen ze.
Ik kreeg net informatie van jomanda.
Nee, echt je zelf niet opfokken.
Spanning en zenstatie mogen maar niet teveel
Ik lees zelfs dat het wel mee valt de fouten.
Een schouder klopje voor mij.
Meiden het kan inderdaad innesteling bloeding zijn.
Ik had het 3 dagen, van dat niet mooi bloed. Bah!!
Maar maak je a.u.b niet te dol. Teveel informatie is ook niet goed.
Kan blokkades oproepen zeggen ze.
Ik kreeg net informatie van jomanda.
Nee, echt je zelf niet opfokken.
Spanning en zenstatie mogen maar niet teveel
maandag 28 juli 2008 om 17:50
O, gelukkig, dan heb ik het wel goed begrepen. Ik voelde me echt even een ontzettende leek. haha
Ik ben vorig jaar al gestopt geweest met de pil. Laten we zeggen op 1 november 'nep'ongesteld geworden. Op 1 december echt ongesteld. En zo maanden achtereen op precies dezelfde datum. Nu ben ik i.v.m. huwelijk en reis even weer aan de pil geweest, ongeveer twee maanden. Ik verwacht dus eigenlijk dat mijn cyclus nog steeds zo regelmatig is, weliswaar geen 28, maar 30 dagen.
Ik ben vorig jaar al gestopt geweest met de pil. Laten we zeggen op 1 november 'nep'ongesteld geworden. Op 1 december echt ongesteld. En zo maanden achtereen op precies dezelfde datum. Nu ben ik i.v.m. huwelijk en reis even weer aan de pil geweest, ongeveer twee maanden. Ik verwacht dus eigenlijk dat mijn cyclus nog steeds zo regelmatig is, weliswaar geen 28, maar 30 dagen.
maandag 28 juli 2008 om 17:53
quote:Aruba schreef op 28 juli 2008 @ 17:48:
Ja dat bedoel ik Romi, volgens mij is er nooit medisch bewezen dat een korte bloeding bij vrouwen ook echt een innestelingsbloeding is. Misschien is het een beetje een mythe. Máár los van of een "innestelingsbloeding" wel of niet bestaat. Kan bloed en een goede zwangerschap wél samen gaan.als het maar niet helder bloed is en teveel.
Ja dat bedoel ik Romi, volgens mij is er nooit medisch bewezen dat een korte bloeding bij vrouwen ook echt een innestelingsbloeding is. Misschien is het een beetje een mythe. Máár los van of een "innestelingsbloeding" wel of niet bestaat. Kan bloed en een goede zwangerschap wél samen gaan.als het maar niet helder bloed is en teveel.
maandag 28 juli 2008 om 17:54
maandag 28 juli 2008 om 17:59
Aruba, hartstikke fijn juist dat je het zegt. Er zijn namelijk nog genoeg dingen waarvan ik denk dat ze op een bepaalde manier gaan, maar wat vast anders zal zijn. Of waarvan ik nog nooit gehoord heb. Ik wist tot een dag geleden dus niet wat NOD was. Daarvoor is het forum natuurlijk ook.
Nou, ik ga de barbecue aanzetten. mijn man heeft zijn eerste werkdag weer gehad en ik dacht het vakantiegevoel toch nog even door te zetten door een barbecue te organiseren. Over een uur staat iedereen op de stoep, dus ik ga maar eens wat komkommers en tomaten snijden.
Voor iedereen: smakelijk eten!!!
Nou, ik ga de barbecue aanzetten. mijn man heeft zijn eerste werkdag weer gehad en ik dacht het vakantiegevoel toch nog even door te zetten door een barbecue te organiseren. Over een uur staat iedereen op de stoep, dus ik ga maar eens wat komkommers en tomaten snijden.
Voor iedereen: smakelijk eten!!!
maandag 28 juli 2008 om 17:59
quote:Aruba schreef op 28 juli 2008 @ 17:55:
Ook helder rood bloed kan bij een goede zwangerschap horen hoor Babymerel. Het is niet vaak, maar ook dat kan! Eigenlijk komt het er op neer dat het maar een groot mysterie is he...
Balen he die onzekerheid over alles...
Laat onze lichamen wat duidelijker zijn
@Babymerel, ik weet gelukkig heel goed informatie te scheiden. Dus de informatie die ik moet onthouden en de informatie die minder betrouwbaar is.
Ook helder rood bloed kan bij een goede zwangerschap horen hoor Babymerel. Het is niet vaak, maar ook dat kan! Eigenlijk komt het er op neer dat het maar een groot mysterie is he...
Balen he die onzekerheid over alles...
Laat onze lichamen wat duidelijker zijn
@Babymerel, ik weet gelukkig heel goed informatie te scheiden. Dus de informatie die ik moet onthouden en de informatie die minder betrouwbaar is.