Wachten, wachten, wachten (deel 4)

24-11-2014 08:13 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel vier alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Nieuwe wachters zijn van harte welkom, er is nog genoeg plek!

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf zomer 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132Herfst 2014Baan vriend & trouwenFlora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727Najaar 2015SparenUkkie213333Dec 2014Uitslag bloedonderzoekDrika793527Januari 2015Groen licht huisartsEerst gewacht op vriend & reisGuusje20162325Zomer 2015TrouwenMiss_musica2628Eind zomer 2015TrouwenKaartje12323Tussen jan-juni 2016Sparen, baan zoeken, eventueel verhuizenEngeltje862827Voorjaar/zomer 2015Financien, nieuwe baanGaat voor een 2e kindje
@ Ambersoof, heeft je vriend al beetje laten door schemeren dat hij 2e helft an 2015 wel voor wilt gaan? Dat is gelukkig niet zo lang wachten meer. Je geeft aan dat je over een half jaar er nog eens met je vriend over praat, betekend dat dat je er nu niet meer over begint? Dat vind ik knap, ik heb mezelf dat vaak voorgenomen maar kon het niet voor elkaar krijgen haha.

@ Ukkie, je hebt helemaal gelijk wat zekerheid betreft! Dat heb je nooit, endan kan je blijven uitstellen. Wat natuurlijk wel helpt is dat jullie een goed gevulde spaarrekening hebben waar je op terug kan vallen. Dat zou voor mij wel een must zijn als ik geen zekerheid heb. Vriend en ik zitten ook een beetje in een onzekere periode, maar hopelijk hebben we snel duidelijkheid. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat in ieder geval 1 van ons een baan heeft.

@ Blancheflor, Ik ben van plan in februari te stoppen met de pil. Ik ben erg ziek in de stop week, en wil dus geen stopweek houden tijdens een werkweek. In februari komt dit beter uit vanwege een operatie. Hopelijk blijft het bij jou alleen bij een slechte huid, dat is natuurlijk ook niet leuk maar het kan erger.

@ Niet zwanger kunnen raken, daar heb ik wel een lichte angst voor. Maar probeer dat wel zoveel mogelijk los te laten. Het herken wel wat Blancheflor zegt, je bent al maanden of jaren aan het wachten en leeft er naar het moment toe en dat het dan niet lukt. Ik moet er ook niet aan denken. Soms denk ik wel dat het misschien wel niet lukt omdat ik er al zolang mee bezig ben, slaat natuurlijk nergens op vandaar dat ik het probeer zoveel mogelijk los te laten.
@inspiratielooos: Ik snap het. Hoofdpijn heb ik idd ook van de pil. drama is dat. Nog met vriend over ontpillen gehad, hij vind het onzin. iig om nu te stoppen. Heb niet benoemd van me hoofdpijn/kwaaltjes. Maar puur zodat je een schone lei hebt als je start eigenlijk.. Dat vond hij tot nu toe onzin. Hij zegt.. als het dan 2 maandenofzo langer duurt is toch niet erg.. etc.etc. Hij kijkt daar iets anders tegen aan. Ja ik kan me juist een hele goeie voorstelling maken van me leven dan! maar of het werkelijk word zoals ik me voorstel weet ik natuurlijk niet! Ja rond de zomermaanden inderdaad. Het staat niet vast vast.. maar dan gaan we kijken of we de pil weg doen. De kans is groot van wel :D Oeh ja de jurk... Heel gaaf. Uitlopende rok, kant, strepless. Hij is gaaf geworden!

Van we week vertelde een vriendin ook weer dat ze is gestopt met de pil. Ze wilt nog niet zwanger worden maar uit voorzorg. Ze wilt nog 2 jaar wachten zei ze.. vind het dan wel erg vroeg om te stoppen. Maar zet mij wel weer aan het denken van ja, moet ik ook niet binnenkort gaan stoppen etc.etc..

Uiteindelijk moet ik het ook gewoon zelf beslissen.

Hoe gaat het verder met jullie? Hier gaat het zn gangetje.. Kwam zo'n leuke website tegen met allemaal boxkleden en kleine babykleertjes in een bepaalde stijl. Ik kan dan echt niet wachten !!! Dus heb het weer ff wat lastiger.

Trouwens, weet je wanneer ik het allermoeilijkste vind om te wachten. Als we bij mijn schoonouders zijn, of bij mijn ouders. of zus. famillie dus. Maakt niet uit op welk moment. Ik wil dan echt dat kleintje bij me hebben en dan begin ik nog liever gister dan morgen.. Dan heb ik het echt ontzettend sterk dat gevoel!
@Guusje dat herken ik wel als je bij familie bent dat je dan nog extra het gevoel hebt om een voor een kindje te gaan. In de familie van mijn vriend is er 3 maanden geleden een nichtje geboren als ik die zie, zo schattig:).
@blancheflor

Dat van die onrustige huid herken ik na het stoppen met de pil. Ik had ook de eerste tijd vetter haar.

Ik denk dat mijn vriend tegen die tijd wel wil beginnen. En als dat niet zo is, dan zal ik (helaas) nog even wat langer moeten wachten. Ik wil hem niet pushen.

@inspiratielooos

Mijn vriend heeft niet echt door laten schemeren dat hij dan wel wil. Het is meer mijn inschatting. We gaan er over een half jaartje weer serieus over hebben, maar een kindje komt bijna elke dag wel ter sprake. Als we het over later hebben of gewoon als we grapjes lopen te maken.

Begrijp ik uit je verhaal dat je nog aan het zoeken bent naar een baan? Wat voor werk zoek/doe je?

@guusje

Wij hadden vrijdagavond met de vriendengroep een sinterkerstfeest met een hoop kindjes erbij. Dus een aantal zwangere vriendinnen, kindjes en ook 3 baby's. Heerlijk babyluchtjes zitten snuffelen toen ik ze bij me had. Dan gaat het bij mij ook wel erger kriebelen hoor!

Als je je echt niet meer prettig voelt bij je pil, dan zou ik toch met je vriend overleggen om alvast te stoppen. Stoppen met de pil hoeft niet meteen te betekenen dat je gelijk gaat proberen zwanger te worden, er zijn ook andere voorbehoedsmiddelen dan die ellendige hormonen

Bij ons is dat echt in goed overleg gegaan en toen hij door had dat ik zo veel last en zo verdrietig was door die hormonen vond hij het niet meer dan logisch dat ik er graag mee wilde stoppen.

Geniet nog allemaal van jullie zondag! Hier schijnt het zonnetje en ik ga zo lekker even naar buiten.
-
Ik ben er ook nog, heb wel meegelezen maar typen even weinig tijd voor gehad. Zoon heeft t gepresteerd om een week lang niet in z'n bed te willen slapen 's middags en ook 's avonds maakte die drama maar voor nu is het weer even rustig gelukkig..

Als eerst: Knuffel en zwaai alle meiden (wat zijn we met veel!)

@lux wat leuk je NOD met kerst. Ik testte 2 jr geleden positief op 1e kerstdag, was toen een heel licht positieve test us was behoorlijk zenuwachtig die dagen de dag na kerst gelijk een andere test gehaald die een duidelijke plus gaf. Ik ga voor je duimen!!

Wij hebben een huis gekocht toen we gingen samenwonen, dat was voor ons opdat moment voordeliger dat huren. Trouwen gaan we ooit misschien nog doen maar heeft voor ons niet veel meerwaarde. We hebben alles geregeld in een samenlevingscontract.

@ inspritatieloos. Fijn dat jullie een streefdatum hebben, 10 maanden zijn zoo voorbij!.

Over de bevalling (voor wie het interesseert en anders scrol maar naar beneden ;) ) Even in het kort want het is best lang verhaal. Het begon bij mij met gebroken vliezen net na middernacht. Een uurtje later begonnen de weeën die al best snel heel heftig waren want ik had ze in mijn buik, rug en benen (wat volgens de mevrouw van de pufclub weinig tot zelden voorkomt ) Om 9 uur was ik in het ziekenhuis, ik had pas 4cm ontsluiting toen maar mocht toch komen omdat ik heel graag iets voor de pijn wilde en ik de weeën niet weg gepuft kreeg. Ik kreeg uiteindelijk paar uur later een morfine pompje aangezien er een spoedoperatie was waardoor de anesthesist niet snel kon komen voor een ruggeprik. Door dat pompje werd ik echt suffig en heb ik tussendoor nog wat geslapen. Ik herinner me niet veel meer van de middag alleen dat ze af en toe kwamen kijken hoever is al was en dat ik maar naar het knopje vd pomp bleef staren wanneer ik er weer op mocht drukken. Op een gegeven moment had ik 10 cm en voelde ik ontzettende drang om te persen ( echt een heel raar gevoel) Persen duurde ongeveer 40 min. Achteraf niet zo lang, maar het leek oneindig te duren, ik bleef ook maar roepen 'is hij er a bijnal!!' haha mja ik was doodop. Ze hebben nog een knip gezet op het laatst, maar niks van gevoeld want ik was verdoofd. Alles bij elkaar heeft de bevalling ruim 16 uur geduurd. Ik had nog wel een vervelende nasleep. Naweeën en een paar uur na de bevalling flink wat bloed verloren waardoor ik nog ijzer via het infuus toegediend moest krijgen (want mijn hb was 4.4) en 2 nachten uiteindelijk gebleven. Herstellen van de bevalling heeft ook wel een tijd geduurd, echt even een aanslag op je lichaam.

@blacheflore Vervelend van je collega. Toen ik zwanger was had ik ook een aantal collega’s waarbij het (nog) niet lukte en 1 die nooit kinderen heeft kunnen krijgen. Best moeilijk. Maar ze waren gelukkig heel blij en enthousiast voor mij maar probeerde mij wel in te houden met verhalen over de zwangerschap

@Slechte huid. Die heb ik sowieso al maar toen ik met de pil stopte werd het ook erger. En toen ik zwanger raakte zat ik helemaal onder de pukkels

@ chantilly. Wauw mooie jurken. Succes met de zoektocht!

Lijkt me ook beter om niet zwanger te trouwen. Vriendin van mij was wel voor haar trouwen begonnen met proberen en raakte direct zwanger. Met 12 weken paste ze gelukkig nog net in haar trouwjurk en ze was gelukkig ook niet ziek

Vriend en ik hadden vd week nog weer over een 2e kindje. Dat hij ook heel graag wil maar het nu echt niet verstandig is. IK weet dat ook wel, maar mijn gevoel zegt waarom er nu niet voor gaan. Vriend blijft met beide benen op de grond en zegt echt nee voor nu (pfff vreselijk dat hij gelijk heeft

Voordat we aan de 1e begonnen heb ik ook erg lang moeten wachten. Eerst nog studie moeten afmaken (want nog vertraagde door van alles), op zoek naar werk, woonruimte. En toen we uiteindelijk samenwoonde heb ik nog een jaar moeten wachten voordat mijn vriend ook wilde. Op een gegeven moment tijdje los gelaten en niet meer over gepraat en toen ineens was ie om.

En nu ga ik ff bij zoon kijken want die ligt alweer 2,5 uur in bed. (en vriend is werken dus echt ff genoten van de rust )
@ Guusje, kan je niet met je vriend praten en uitleggen dat je vaak hoofdpijn heb door de pil? Misschien begrijpt hij je dan beter dat je wilt stoppen met de pil Ik moet mijn stopweek altijd plannen tijdens vakantie of een week dat ik een paar dagen vrij heb want ik lig groot en deels van de dag ziek op bed, vandaar dat ik ga stoppen tijdens mijn operatie, dan ben ik toch thuis van het werk

Ik zoek ook veel 'babyspullentjes' op en zwijmel dan helemaal weg, ik heb trouwens van de week een goede berekening gemaakt van alles wat we nodig hebben voor een baby en wat ik graag wil en ik kwam toch op een flink bedrag uit. Ik wil echt niet alles duur en nieuw maar een paar dingen wel, ik kwam uit op 3000 euro dit was ook wat ik al in gedachten had dus schrok er gelukkig niet van. En waarschijnlijk krijg je ook veel!

@ Ambersoof, Ik heb een baan en vriend ook(een vaste baan) alleen heb ik nu een half jaar contract en gaan ze reorganiseren op het werk van vriend waardoor we niet zeker weten of we straks nog wel beide een baan hebben. Maar we zien het positief is en gaan er dus vanuit dat we ook gewoon in september kunnen beginnen.

@ Engeltje, leuk dat je je bevallingsverhaal wilt delen. Klinkt als een lange bevalling en heftig, kijk je er wel met een goed gevoel op terug? Had je er zelf voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen? En kreeg je een verdoving voor ze de knip zetten?

Jij hebt ook een tijd moeten wachten, had je al die tijd al een drang naar een baby? Voelt het achteraf nog steeds alsof je lang hebt gewacht?

Sorry voor alle vragen ik ben gewoon erg nieuwsgierig haha!
Hoi dames!

Chantilly, dat zijn exact de jurken waar ik in mijn zwijmel momenten verliefd op ben! Prachtig! Zo romantisch, een kanten boothalsje. En die mouwtjes idd! Ik denk dat ik in het voorjaar wil trouwen. Zou graag een jurk willen waar de mouwtjes s avonds eventueel er af kunnen.

@flora: dat bedoelde ik inderdaad. Ruimte Is fijn, maar het eerste jaar niet ècht nodig. Tis idd een goed teken dat ik af en toe weer kom buurten . Vanaf komende vrijdag 4 weken vrij en dan wel een terror coschap, maar dat zie ik dan wel.

@Angsten: niet (makkelijk) zwanger raken Is ook mijn grootste angst. Altijd al geweest. Maar sinds die groeiremmer problemen bekend zijn des te meer. Toen ik vorig jaar zo veel af viel scheen mijn pil al een tijdje niet te werken (kreeg doorbraak bloedingen). Nou, niet zwanger geraakt hoor. Gelukkig, maar ook een enge gedachte .

@ontpillen: volgens gynaecologen bestaat dat dus niet. Ik vind het zo bijzonder dat daar zo'n discrepantie tussen zit. Tussen wat patiënten en artsen ondervinden. Zelf heb ik gelukkig direct een vrij regelmatige cyclus als ik stop.

@1x vergeten en direct zwanger: men 'zegt' dat vaak. Antibiotica kuurtje gehad Etc. Maar AB heeft alleen invloed als er diarree/overgeven ontstaan. Alle antibioticakuur-kindjes die rondlopen zijn meestal obv onvoorzichtigheid of wens van de moeder. Het is ook wel erg makkelijk om een zwangerschap door te drukken als vrouw. Ik denk dat dat veelvuldig gebeurd, eigenlijk .
Hallo allemaal,

Drukke maand he december? Wel leuk om veel bij familie te zijn straks, kan ik mijn neefje lekker vaak zien

Hebben jullie al namen? Voor als het zover is?

Weetje waar ik soms bang voor ben: dat iemand in mijn naaste omgeving die eerder zwanger is, mijn naam geeft! Als het een collega zou zijn, vind ik het niet zo erg. Maar familie of een van mijn beste vriendinnen (beste vriendin nu zwanger) zou ik echt onhandig vinden!

@ Lux: Ik ben benieuwd hoe het met Lux gaat, zou me voor kunnen stellen dat je telkens denkt: zou het, zou het? Dat je 'dingen' begint te voelen?

@ Engeltje, mooi dat je je verhaal deelt! Pf dat bevallen vind ik toch wel echt het minst om naar uit te kijken. Zou het graaag overslaan haha.

Hier bij vlagen echt zo'n zin! Dan kan ik niet wachten tot de zomer. Op andere momenten: ik heb het nu zo druk! Met werken, en familie, vrienden (vooral werken). Dan denk ik wel eens: hoe ga ik het straks allemaal combineren?

Hoe ervaren jullie dat?

Ik wil er niets van missen!
Hey meiden,

@ Ephina, kan me je angst goed voorstellen(heb dat ook wel)maar ook omdat je aangeeft dat je niet zwanger was geraakt toen je pil een paar weken niet werkte. Maar dat wil natuurlijk niks zeggen.

@ Ontpillen, ik geloof er ook niet in hoor. Ik doe het vooral vanwege alle vervelende bijwerkingen waar ik last van heb tijdens de pil maar anders was ik gewoon pas gestopt als we wilde beginnen

@ Blancheflor, wij hebben al namen deze hebben we zeker al 2 jaar en gelukkig nog niemand in de omgeving die deze namen hebben gekozen. Maar er zijn nog steeds veel zwangere in de omgeving dus het is nog maar afwachen of hun niet die naam kiezen. Die angst heb ik ook wel. Dus hopen dat dit niet gebeurd :-)

Ik zit er een beetje doorheen, hoorde deze week van 2 vriendinnen dat ze zwanger zijn ik heb echt moeten huilen toen ik dat hoorde(hoorde het via een berichtje dus niemand had door dat ik er verdrietig van werd). Ik vind het echt wel leuk voor ze, en ik weet dat hun ook al een tijdje graag willen maar het maakt mij erg verdrietig dat ik nog moet wachten. Mijn vriend had het gelijk door en kwam me meteen een dikke knuffel geven zo lief dat hij me hier toch in steunt ondanks dat hij dat verdriet niet heeft.

Ik weet niet zeker of ik hier nog blijf schrijven de komende maanden ligt er een beetje aan hoe het loopt met werk, als de situatie zo loopt dat zowel vriend als ik weer op zoek moeten naar een nieuwe baan dan moeten we toch nog langer wachten en dan stop ik met schrijven voor een tijdje gewoon omdat ik het dan erg moeilijk vind. Maaaaar zo ver is het nog niet, hopelijk hebben we daar snel duidelijkheid over
sorry meiden voor mijn ego post
inspiratieloos herkenbaar dat je verdrietig wordt.

Ik word verdrietig van mijn banenzoektocht...
Ach knuffel voor allebei! Zo balen van die stomme banen.
Ook een knuffel van mij dames.

Ik begrijp je gevoel goed hoor @inspiratieloos. Dat mag je best van jezelf afschrijven.

Ik heb het de laatste dagen erg druk dus een beetje weinig tijd om te posten. Toevallig had ik vandaag net het gevoel wachten duurt lang. Waarom kunnen wij niet in het najaar van 2015 starten. hihi. Maar ik moet toch nog echt even wat langer geduld hebben vrees ik.
Hè bah meiden! Dikke digitale knuffel
-
mmm meiden, wat naar ! Kan het me goed voorstellen! zou ook een reactie van mij kunnen wezen inspiratielooos.. Benieuwd naar je voorderingen inspiratielooos.

@Blancheflor Ik snap helemaal wat je bedoeld met namen! Dat heb ik ook steeds. Als mensen vragen wat ik mooie namen vind geef ik nooit antwoord haha! Bang dat ze me naam ''pikken'' .. haha

Soms denk ik dat ik de enige ( in mn omgeving ) ben die zo is. Maar steeds vaker lees ik hier dat ik echt niet de enige ben !!

Ik denk er standaard ELKE dag aan.. Elke dag als ik naar me werk rij en in de auto zit en terug denk en droom ik erover.. Altijd in de auto... zo gek.... En dan zet ik de liedjes die er bij passen altijd aan.. maak mezelf misschien ook wel gek:( .. Word de laatste dagen sowieso weer beetje gek. ... vind wachten soms gewoon moeilijk. al moet ik niks te klagen hebben... alles zit al zo in me hoofd. de babykamer, de naam, de kleertjes en ga zo maar door...... ach.. wie herkent het niet.
Ik denk ook elke dag aan mijn kinderwens. De ene dag wat meer dan de ander. Maar vandaag heb ik echt weer zoiets van kon ik vandaag maar stoppen met de pil. Zo lastig soms!! Wat doen jullie met zulke gevoelens?

en over de namen. Voor een meisje hebben we echt al een naam in gedachten. Ik hoop ook maar dat niemand in mijn omgeving deze 'namen' inpikt. haha. Jongens naam kan ik echt niet verzinnen. Een naam vind ik heel leuk maar die komt voor mijn gevoel echt teveel voor.
pff dames toch nog even een berichtje hoor.

Ik zit vanavond op de bank relaxt was de bedoeling. Maar ik zit van alles over baby's uit te zoeken.

Opeens zou het gevoel dat het wachten nog enorm lang duurt. Zelfs een maand is te lang naar mijn idee op dit moment. Lastig.
Sorry voor bovenstaande reactie maar ik zat er even door heen.
poeh kaartje1 ! Erg herkenbaar hoor.. vind soms ook moeilijk te verwoorden. Wat ik allemaal voel, denk, op zoek. Eigenlijk weet mn vriend het voor 80% niet eens. Hij weet wel iets, maar niet precies. Probeer het nog beetje rustig te houden ofzo.. waarom? geen idee. misschien om mezelf niet helemaal gek te maken..Jongensnamen vind ik ook enorm moeilijk!! ik merk dat ik steeds in de ik-vorm typ. t is ook nog een beetje ik allemaal... ''mn'' meisjesnaam heb ik al helemaal in gedachte !! ben bang dat ik hem tegen die tijd zat ben.. maar voorlopig nog niet !

Tja, met die gevoelens die je bedoeld doe ik weinig.. Beetje op t forum.. eigenlijk weinig.. er is niet zoveel tegen te doen. Je op andere dingen richten? Maar ja, wat he...
Nee bij mij weet mijn vriend ook niet precies wat ik allemaal opzoek en over nadenk. Ik vind dit forum een handige uitlaat klep. Vaak probeer ik 1x per week het onderwerp kinderen bij mijn vriend te bespreken. Ik weet dat mijn vriend dit niet zo leuk vind. Elke keer neem ik me dan voor om het onderwerp een tijdje te laten rusten. Maar dat lukt gewoon niet. Soms baal ik daar echt van. Ik bedoel snap ook wel dat het niet elke week leuk is om over kinderen te praten en vooral het vaak over hetzelfde gaat bij ons. Wanneer stoppen met de pil. Ik weet dat het ergens in 2016 is maar of dat nou januari of december gaat worden ja dat ligt er maar net even aan. en wanneer alles tegen zit wordt het gewoon nog iets later. haha lekker frustrerend.
Bedankt voor de knuffels!

@ Guusje, ik denk er ook heel vaak aan in de auto, waarschijnlijk omdat je dan je gedachten even de vrije loop kan laten. En er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Ik heb ook alles al uitgezocht, ik weet precies hoe ik de kamer wil hebben, ik weet wat voor een kleertjes ik leuk vind, de namen heb ik al en alle andere spullen die je nodig hebt voor een baby. Ik deel dit wel vaak met mijn virend hij heeft hier wat minder mee dan ik maar hij verklaart me gelukkig niet voor gek haha.

@ Kaartje, knuffel voor jou, ik herken dat gevoel! En wat ik met dat gevoel doe? Even hard huilen en mezelf zielig vinden en daarna de draad weer oppakken, er valt helaas zo weinig aan te doen. Waarom bespreek je niet eens met je vried hoe moeilijk je het vind? Je kan dan aangeven dat je hem hiermee niet wilt pushen maar dat je het verteld om even je hart te luchten, het is tenslote je vriend waarom niet gewoon je gevoel uitspreken? Ik heb dat op een gegeven moment ook gedaan, hoe moeilijk ik dat ook vond maar mijn vriend begreep mij steeds beter en kan mij nu ook troosten als ik er mee zit.

Dat is ook voor jou bedoeld Guusje, of zijn er andere redenen waarom jullie het liever nog niet met vriend delen?

@ Hier, ik voel me weer iets beter, dit gaat bij mij echt met vlagen! Ik vind het heel erg fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan want dan kan ik niet bij vriendinnen, die weten hier namelijk niet echt iets vanaf. Ze weten dat ik graag kinderen wil maar weten niet hoe erg ik er mee bezig ben.
Volgens mij hadden we bijna allemaal een rare dag/nacht.

Ik heb gisteren een heel goed gesprek gehad met een vriendin over kinderen en kinderwens. (Dit is trouwens niet een vriendin die mijn vriendinnen kent waar ik het meest mee omga. Ik wil niet dat zij het weten.)

Gisteravond in bed hebben mijn vriend en ik nog even over kindjes liggen kletsen, maar ik heb vannacht allemaal kind en zwanger gerelateerde nachtmerries gehad. Ik ben geloof ik meer bezig met mijn kinderwens dan ik dacht. Ze zeggen altijd dat je over dingen droomt waar je op dat moment mee bezig bent of aan het verwerken bent.

Ik zit nu ook in de dagen richting mijn eiersprong en dan kan ik aan bijna niets anders dan kinderen denken haha.
-
@inspiratielooos Ja ik kan het overal met mijn vriend over hebben maar toch laat ik dit onderwerp nog een beetje rustig. Bang om hem te laten schrikken oid. Wil hem niet bang maken voor iets, en rustig afwachten tot ook hij er helemaal klaar voor is op zijn eigen tempo ofzo Ik weet het eigenlijk niet zo goed maar vaak durf ik er ook niet over te beginnen.. Best frustrerend.. want ieder dingetje wanneer het kan maak ik wel een grapje erover, en dan hoop ik dat ie erop doorgaat en dan gaat ie dat niet en dat frustreert me weer.. terwijl hij het nieteens door heeft..

Vrouwen....

Kwam toevallig net een leuke voor mij nieuwe jongens naam tegen. Is heel uitzonderlijk voor me dat ik een leuke jongensnaam zie!

Heb steeds meer hoofdpijn van de pil en heb al weken verpest door me humeur !! Baal er zo erg van.. heb een beetje een erge winterdip.. nooit zo erg gehad.. doordeweeks gaat het prima maar in het weekend vind ik het moeilijk. zie ik alles zo somber in. En ik geef de pil de schuld.. heb sinds 3 maanden ofzo nu een andere pil en ben 2 kilo aangekomen. Ik geef alles de pil de schuld. of het klopt weet ik niet maar ik stop met die troep!

Hoe lang weet ik niet maar iig voorlopig.. ik zie wel hoe ik het ervaar. Als ik het niet fijn vind dan begin ik gewoon weer.. maar ik ga eerst uitzoeken wat het met me doet als ik met de pil stop. Ben erg benieuwd! Maandag mn laatste pil genomen. Dus ben echt benieuwd ... zal vannacht wel een helse nacht met veel pijn worden. maarja, hoort erbij ?

@ambersoof Gek he? dat zelfs in je slaap je er zo mee bezig bent.. dat is niet makkelijk! word je wakker,, is het allemaal een droom:( best jammer dan !
Knuffel voor iedereen die verdrietig is !

Uiteindelijk komt het goed dames! Het wachten duurt niet eeuwig!

Wat betreft namen:

Meisjes naam is in NL afgelopen jaar geloof ik 6x gegeven. Dat komt wel goed :P . Ik heb ook geen moeite met nu die naam zeggen. Mijn ervaring is dat mensen het vergeten en dat ik toch ooit gezegd heb dat ik em claim .

De jongensnaam, tsjah, een studievriend van mijn vriend heeft zijn zoon vorig jaar zo genoemd. We don't care :P . Gelukkig zijn ze niet mega close en zal onze eventueel toekomstige zoon niet in dezelfde klas kunnen komen door leeftijdsverschil. En we hebben een "gegronde reden" om die naam te pikken. We vernoemen vriends Opa namelijk.
Knuffel aan alle verdrietige dames!

Ik herken dat van de auto zitten mijmeren. Ik heb mijn auto (stilzwijgend zonder het met vriend te bespreken) zelfs erop uitgekozen. Bedenk me dus regelmatig hoe het stoeltje erin zou staan. En dan kijk ik inmn achteruitkijkspiegel en bedenk me dat er gemakkelijk een hummeltje op de achterbank past.

Ikmerk ook dat ik laatste tijd ook steeds verdrietiger word als ik alles van mn zwangere vriendinnen hoor. Drie vriendinnen hebben inmiddels een aardig buikje... Ben blijmaar vind de confeontatie daarmee ook wel echt lastig.

@inspiratielooos, hoop dat hier wel blijft schrijven!! Stomme werk wat ook nooit meewerkt. Ik wist nietdat jij op zoek was mat, ben je allang op zoek en valt t tegen?

Ik hoorde vandaag dat op mijn vorige werk een collega een vast contract heeft gekregen. Terwijl ik eruit moest na mn derde contract. Ik heb nu een ontzettend fijne baan hoor, maar wel weer tijdelijk. Werd dus wel een beetje jaloers toen ik dat las..

Verder gaat het wel goed met me hoor. Ik ben erg druk met van alles en nog watrond kerst en met mn nieuwe werk natuurlijk. Kersttijd is wel erg dubbel voor mij. Het verlangen naar een gezin neemt ontzettend toe.

Ik ben wel ontzettend blij dat er wat meer schrijfsters bij zijn. Ook al kom ik momenteel soms niet vaak aan schrijven toe. Het doet me goed dat ik niet alleen ben met deze dubbele gevoelens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven