Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
@Catwoman en Kitty

Bij mij is het nu sinds 5 weken over. Ik moet toch eerlijk zeggen dat het alweer wat beter met me gaat. Ik heb zelf de relatie beeindigd, misschien dat dat meespeelt. Het ging al een jaar niet meer zoals het hoorde en als ik heel eerlijk ben waren de scheurtjes er al na het eerste jaar (totaal 6 jaar samen geweest) maar ja liefde maakt blind laten we het daar maar ophouden. Het laatste jaar was het respect ver te zoeken. De communicatie was nooit echt goed en dat brak mij gewoon op. Ik dreigde mezelf kwijt te raken in de relatie. En toch ook al weet je dat het beter is toch blijft de pijn, want naast al de ruzies hielden we ook heel veel van elkaar en hadden we toch ook echt iets bijzonders met elkaar. Dat houden van stopt helaas niet zomaar, ging het maar zo makkelijk.

Wat jou betreft lijkt me echt vreselijk, je word echt keihard aan de kant gezet gewoon. Wat moet hij nu met een meisje van 19 als die een kinderwens heeft? Wilde jij geen kinderen? dat is toch wel een groot probleem voor een relatie. Ik snap de behoefte aan contact dat heb ik ook. Gelukkig lukt het me steeds beter om maar niet steeds te willen horen wat hij doet en hoe hij zich voelt. Ik ben niet de persoon waar hij die gevoelens mee moet delen nu en dat is wel moeilijk na 6 jaar.

Ik luister veel muziek daar kan ik mn verdriet in kwijt vooral nummers van van dik hout (laat het los) en marco al gaan daar de tranen wel heel erg van stromen Wat ik doe aan het niet piekeren is zodra het begint snel iets anders gaan doen, al ga je een rondje fietsen ofzo en heel vaak tegen jezelf zeggen niet aan denken, laat het gaan.
@ Catwoman08: Wat een rotsituatie he. Ik heb vier jaar een relatie gehad, waarvan we er twee hebben samengewoond. In januari kwam ie ermee dat ie niet meer wilde. Toen hebben we vier maanden aan lopen klooien, mede omdat ik er alles aan deed om hem terug te krijgen. We gingen weer leuke dingen doen en hadden ook nog iedere keer seks. (hij heeft wel vier mnd bij zn ouders gewoond, maar kwam zo 1x per week langs). Na vier mnd wilde hij het toch weer proberen, maar na drie dagen wilde ie niet meer... TJa, mannen..... Maar mede door die vier maanden kan ik er nu op zich wel vrede mee hebben. Heb wel twee tot drie keer per week een mindere dag, zeker ook het weekend. Geen vrijgezelle viendinnen, iedereen woont samen.

Maar wat helpt is toch echt: GEEN CONTACT!!! Niet smsen, bellen, mailen, msnen (heb hem gelijk geblokkeerd) of weet ik veel wat, alleen voor de belangrijke dingen en dan kan je het beste mailen, want om zn stem te horen is ook niet alles.

Als ik hem nu spreek over de telefoon, (gebeurt 1x in de twee weken of zo), en ik heb een paar goeie dagen gehad, dan voel ik me erna rot. Dus geen contact helpt wel degelijk hoe moeilijk het ook is. Omdat ik dat de eerste vier maanden niet heb gekund (heb vooral gesmst, gemsnd, kaartjes en brieven gestuurd, lekker wanhopig ik weet het), maar na een tijdje krijg je nog een trap na.

Wij moeten de hypotheek nog regelen en de notaris en dan is het zo goed als klaar.

Nou, ik heb ook weer een domper. Heb gisteren wat spullen van hem teruggebracht naar ons huis. Het voelt gelukkig niet meer als mijn huis, maar heb nog wel de sleutel. Ga volgende week alles ophalen en laat dan de sleutel achter. Maar tot mijn verbazing stond er een sporttas in de slaapkamer van hem met hierin tig condooms een een kaartje van een meisje dat ze hem leuk vind. Nou, voor de zoveelste keer zakte de grond onder mn voeten vandaan!! Ten eerste wist hij dan ik kwam en dat ik nieuwsgierig ben en dus zou kijken. (of hij heeft er echt niet bij nagedacht, want zo zijn mannen). Of hij heeft het expres gedaan.

Maar ja, dit hebben we ook weer gehad, want het blijft hoe dan ook kut om te horen dat je ex al een ander heeft. Misschien is het niks en is het zo weer over, maar toch. Mannen gaan veel makkelijker door met hun leven lijkt wel. Al hoe wel, als ik een leuke jongen zou tegenkomen zou ik er toch ook voor gaan.

En ik vond eigenlijk dat ie het wel tegen me kon zeggen, maar zelf zou ik het ook niet doen.

Maar toch, krijg maar niet uit mn hoofd dat hij nu weer waarschijnlijk super verliefd is, en zn handen niet van haar af kan houden en zegt hoe leuk ie haar wel niet vind en dat ze seks hebben....

Pff, bah, bleh!!!! Ik wil er niet aan denken, maar toch gaat het iedere keer door mn hoofd.

Sory voor mijn lange verhaal, maar moest het ff kwijt
@allen (ik heb de verhalen achter elkaar gelezen en weet niet meer zo goed welk verhaal nou bij wie hoorde) Ik heb dat ook wel dat ik het thuis komen en het alleen gaan slapen het rotste vind.

Ik vind het ook moeilijk om mijn ex los te laten en we hebben wel nog contact. Of het echt heel verstandig is weet ik niet maar ik voel me er wel ok bij.

Ik heb gelukkig wel veel vriendinnen die (weer) vrijgezel zijn en daar kan ik leuke dingen mee doen. Wel vind ik het echt alleen zijn moeilijk. Ik ben echt een mensen mens en woon nu voor het eerst in mijn leven echt alleen (voorheen in een studentenhuis gewoont) Ook moet ik nog erg wennen aan het feit dat er geen twee eenheid meer is en dat mijn gehele toekomst open ligt.

Ik wilde graag kinderen en oud worden met hem maar dat zit er nu (duidelijk) niet in en dat geeft onzekerheid, het niet weten of ik ooit nog een goede relatie krijg en of het krijgen van kinderen er voor mij inzit (nu weet je dat nooit maar goed). Ik ben iemand die heel graag zekerheid heeft en weet waar ze aan toe is.

Ik hoop dat ik me snel weer (veel) beter ga voelen.

groeten Lobelia

P.S voor al die er zijn tot zaterdag
x
x
Ik heb vandaag mijn diploma gehaald en ik moet zeggen dat ik me prima voel. Toch ben ik er blij mee dat het gelukt is.

Het gaat steeds weer een stukje beter, al moet ik daar soms echt verdomde hard voor werken.
Hi Lobelia,

Daar gaan we morgen avond op drinken... je diploma

Goed gedaan!!!!

Ik heb gemerkt dat er licht is in aan de horizon... leuke fries ontmoet... morgenavond meer details.
Hoi allemaal,

Ja dat is het erge van alles, dat ondanks alles wat je geflikt word, je nog steeds van zo iemand houdt en hem mist. Mijn mannelijke collega's snappen daar echt niets van zeggen ze. (vrouwending?)

Mijn ex heeft altijd al getwijfeld of ie wel kinderen wilde. Dat ie in december zei dat ie steeds meer merkte dat ie eraan toe was kan ik nu dan ook niet bevatten.

Hij zegt niks met dat meisje van 19 te hebben en te willen, maar toch. Hij heeft wel tegen haar gezegd dat ie verliefd was op haar, toen was hij nog met mij. Heel fout dus!

Zij werkt zo'n 2 dagen in de week bij hem. Zit nog op school.

Heel fout, maar ik had haar op zijn hyves opgezocht en als ik dan haar foto zie dan denk ik echt ''wat zie je daarin?"

Hij vond ook dat als je verliefd word op iemand anders, iets niet goed zit in je relatie. Ik ben het daar niet helemaal mee eens, het kan iedereen gebeuren en het is ook wat je ermee doet/niet doet.

Oh Jemmie wat vreselijk dat je dat hebt gezien. Idd het idee dat je ex al dingen met een ander doet die hij ook met jou deed. Vreselijk!!

@Lobelia, ik herken wat je schrijft over je toekomstbeeld!

Ik ben ook iemand die graag zekerheid heeft. En de onzekerheid die dit meet zich meebrengt vind ik echt vreselijk

@Kitty, ja ik heb dat ook!

Als ik bepaalde nummers op de radio hoor. Of soms schieten bepaalde momenten me te binnen. Dan heb ik ook zoiets van zou hij dat ook hebben. Of 's nachts in bed.

Na enige rondvraag bij manneljke vrienden die ooit een relatie hebben verbroken, kan ik de conclusie trekken dat de meeste mannen hun ex wel misten, maar dit absoluut niet wilden laten merken.

@Lobelia, wat goed, gefeliciteerd!

Had vanmiddag mijn ex net aan de lijn. Gaat allemaal wat langer duren met mijn hypotheek, de hypotheekverstrekker heeft het druk/doet moeilijk.

Hij gaf aan dat ie wat spullen uit ons huis wil gaan halen omdat hij dus gaat samenwonen met die vriend van hem. Het doet me dan zo'n pijn om te horen hoe makkelijk hij erover praat. Dan schiet ik helemaal vol....

Fijn weekend allemaal

@Kitty, er schijnt regen te komen...
@Lisette, daar word ik wel heel nieuwsgierig van!! Ben benieuwd!

@Lobelia, gefeliciteerd meis! Daar moeten we morgenavond idd een borrel op drinken! Ik vind het knap dat je nog steeds contact hebt met je ex, maar volgens mij ben jij ook heel realistisch en kan je er daardoor goed mee omgaan. En over die zekerheid, dat herken ik helemaal!

@nieuwe meiden, welkom hier! Verschrikkelijk wat jullie moeten doormaken, het is absoluut geen pretje want je hele leven wordt op de kop gezet. Maar hier van je af schrijven en je laten oppeppen (en weten dat er meer zijn met hetzelfde verdriet) doet jullie vast wel goed.

Met mij gaat 't nog steeds op en af. Net zoals Kitty vind ik het moeilijk dat het zulk lekker weer is, echt weer om samen wat leuks te gaan doen. Het is nu bijna 4 weken uit. Ik mis hem nog elke dag en ik lijk het nog steeds niet te kunnen bevatten. Ook vandaag weer, hadden we het op 't werk over kinderen...ik had hem zo graag als vader van mijn kinderen willen zien!! Hij gaat zo leuk met kinderen om, is zo relaxt en makkelijk..... Maar dat is niet voor ons weggelegd. Ik zou heel graag vrienden met hem willen zijn, maar weet nu dat ik afstand moet houden om hem los te kunnen laten. Best moeilijk hoor! De tijd gaat ook zooooo tergend langzaam!!
@pien Ik heb inderdaad ook zoiets van de tijd gaat zo langzaam maar als ik dan een dag weinig doe (echt geen puf en zin in huishouden etc) dan voel ik me schuldig. Verder ben ik hard op zoek naar een vaste baan (heb nu ergens een flexcontract) zodat ik straks mijn huur kan betalen, dat moet

toch ook gebeuren. fijne nacht, als je dit nu nog leest en anders fijne dag.

groeten lobelia
@ kitty: nee, ik heb hem niet gesproken daarover. Dat hoeft hij niet te weten dat ik in zijn spullen zit, want daar komt het uiteindelijk op neer. En nu kan ik het alvast verwerken en op het moment dat hij er zelf mee komt kan ik er heel relaxed over doen....

het is niet niks en moet er ook constant aan denken. Wat doet hij met haar?? Hoe? Waarom? GADVER!!

Maar ja, van de andere kant was ik het zelf geweest Maar toch, het blijft kut.

Wat betreft de rest: ik voel exact hetzelfde. Zeker nog steeds in de weekenden. VInd het jammer dat ik niet mee kan vanavond, maar heb een verjaardag van een vriendin dus hoop dat er nog wel (snel) een volgende keer komt om af te spreken.
Hi mensen

hier even een up-date.

Zondag ben ik met een vriend van mij (mijn eerste ex trouwens, vriendschap kan soms erg goed lopen) een kleed gaan halen (voor de utrecht dames, het is dus toch gelukt) alleen waren mijn katten geen kleed gewent en is één van hun zeer blij met het hele grote krapplateau wat ik voor hem heb gekocht, je snapt dat ik dit minder ben.

Verder ga ik nu een paar dagen camperen (inderdaad de regenbuien beginnen en ik ga camperen, doe ik weer goed) dus zou ik een paar dagen afwezig zijn hier.

Vrijdag lees ik graag weer wat iedereen heeft gedaan (of heeft gevoeld) en begint voor mij ook het "gewone" leven weer.

kus Lobelia
x
Hier weer iemand met heel veel liefdeverdriet.

Mijn vriend (ex) heeft het een paar dagen geleden uit het niets (voor mij dan) uitgemaakt. We waren drie jaar samen. Ik ben er echt helemaal kapot van. Niet eten, niet slapen, de kilo's vliegen eraf. Ik snap het ook gewoon niet. Hij loopt al maanden met het gevoel dat hij niet meer verliefd is, maar ik heb nooit iets gemerkt. hij bleef me gewoon glashard vertellen dat hij nog zoveel van me hield. Ik blijf zitten met het 'waarom'.Het is heel fijn om jullie verhalen te lezen, want ik heb nu echt het gevoel dat ik de enige ben met dit gevoel
@Kitty: Ik begrijp precies wat je bedoelt. Het is zo ontzettend moeilijk om geen contact te hebben, maar ondertussen weet je dat het wel het beste is. Ik ga morgen met een vriendin mijn laatste spulletjes ophalen en laat dan de sleutels achter. Lijkt me heel raar om dat te doen. Maar ik sluit weer een stukje af.

Ik probeer mezelf telkens weer terug te roepen op het moment dat ik er teveel aan denk, zeker als ik eraan denk dat ie waarschijnlijk weer een vriendinnetje heeft en dat ie daar weer leuke dingen mee doet, alleen aan haar kan denken en naar mijn idee zo weer verder gaat met zijn leven. Ach ja, onze tijd komt weer wel...

@ Vis_je: welkom bij de club!! Of liever niet. Het 'waarom' moet je denk ik uit je hoofd zetten, want ik denk dat je daar nooit achter komt. Je moet wel proberen wat te eten hoor, want het is echt niet goed. Al is het maar een cracker met kaas of zo.

En schrijf maar lekker van je af op het forum!!

Woonden jullie ook samen of dat niet?? Hoe gaat het nu met je? Kan je wel werken of dat ook niet??

Sterkte meis!!
@Vis_je, welkom hier! Goed dat je het forum opzoekt om van je af te schrijven en misschien dingen helder te krijgen. Sterkte!

@Jemmie, wat rot meis! Het lijkt mij vreselijk om erachter te komen dat je ex wellicht een ander heeft. Ik vind het echt knap hoe je ermee om gaat. Het maakt het misschien ook weer makkelijker (maar pijnlijk) omdat hij gewoon verder gaat met z'n leven. Nu jij nog!

@Lobelia, wat goed dat je toch een kleed hebt gescoord! Wel jammer dat je katten er ook zo dol op zijn haha. Veel plezier met kamperen!

Tja, en hoe is het met mij? Nog steeds flinke ups en downs. Ik merk echt dat ik m'n ex mis en niet zomaar een vriendje. Ik leef echt van dag tot dag en ben elke keer weer blij dat ik het volgehouden heb om hem niet te bellen. Daar zou ik mezelf alleen maar meer pijn mee doen denk ik. Maar wat vind ik het leven nu verschrikkelijk zeg! Ik kan niet eens met volle teugen genieten van 't mooie weer, omdat ik dan weer denk aan de leuke dingen die wij samen deden met mooi weer. Ik wou dat ik eens uit deze cirkel zou komen!
x
Dag lieve meiden,

@ vis_je: Welkom hier.... Ja.. liefdesverdriet s*cks! Herken me heel erg in je... het onverwachte, niet kunnen eten... hier zijn er in 5 weken al 8 kilo af.

@ de anderen,

Hier lijkt het alleen maar erger te worden. De hele dag angst en paniek en eten gaat nog moeilijker dan in de eerste weken.

De drang om contact met hem op te nemen wordt iedere dag groter. Ik wéét dat het me niks op zal leveren maar het verlangen is zo ontzettend groot! Heb nog zoveel vragen...

Zou zo graag willen weten of hij mij ook mist....

Verstandelijk weet ik dat er geen weg terug is na wat er gebeurd is. Maar mijn hart wil daar niet aan. Voelt alsof ik de hele dag met mezelf aan het vechten ben....

Liefs!

Lieke
@Lyc: Goh, ik vind het zo erg voor je!! Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Maar loop je al bij een psycholoog of nog niet? En zijn er genoeg mensen in de omgeving met wie je erover kan praten? Ik hoop dat je je gauw weer wat beter gaat voelen, want hoe je het ook wendt of keert, het leven gaat door en je mag er zijn!!! Wel knap van je dat je nog steeds geen contact met hem hebt opgenomen. Daar mag je echt wel trots op zijn!!

@Pien: Ja, het is allemaal zo moeilijk he. Heb je ook niet dat je denkt van: het is nu al zoveel maanden/weken over dus nu moet ik er toch wel een keer overheen zijn?! We moeten gauw eens een keertje wat leuks gaan doen!
Hey lieve Lieke,

Goed om hier weer wat van je te horen meissie! Maar niet goed dat je zo in de put zit!! Het is inderdaad erg moeilijk om geen contact met hem op te nemen (pff, vertel mij wat...), maar ik stel mezelf steeds de vraag: wat levert het op? Heeft het zin om antwoord te krijgen op mijn waarom vragen? Ehm, nee...want hij zal hoe dan ook bij zijn beslissing blijven. En om dat weer te horen zal zoveel pijn doen dat je weer terug bij af bent. Dus behoed jezelf ervoor en praat erover met je psych...en hier ook! Dan kunnen wij je tegenhouden als je de ontzettende neiging hebt.

Hier komen de herinneringen af en aan van de mooie zomerdagen die we samen hebben meegemaakt. Lekker naar 't vondelpark, picknicken aan de Loosdrechtse plassen, 's avonds buiten eten, midden in de nacht saampjes op m'n dakterras zitten met de kaarsjes aan, etc etc. Ik mis hem!!

x
Hey...

@ Jemmie,

Ja, ik zie nu 2x per week een psych. Maar voel me er niet echt goed bij moet ik zeggen. Ben nu een paar weken bezig en het gaat eigenlijk alleen maar slechter!

Er zijn wel mensen om me heen maar niet zo gek veel. En de meesten zeggen constant dat ze dit wel verwacht hadden na 2 eerdere breaks met ex. En ook krijg ik zoveel verhalen te horen over dat het nog veel erger had kunnen zijn. Stel.. je had kinderen gehad.... stel je had al samengewoond.... stel je was getrouwd...

Tuurlijk weet ik dat het erger kan en dat er genoeg mensen zijn die ergere dingen meemaken. Maar het helpt me niet daaraan te denken. En dan voel ik me weer egoistisch want dat zou wél moeten helpen....

@Pien,

Ook zoveel herinneringen hier.... vreselijk...

Ik ben juist zo bang dat hij voelt dat hij een verkeerde beslissing heeft genomen maar me dat niet durft te laten weten. Bang me weer pijn te doen...

De vorige keren was het ook steeds zo dat ík weer contact opnam (waar hij dan heel blij om was) en dat hij dan besefte wat hij miste.

Zolang ik er niet ben kan hij het wegstoppen en blocken...

Jezus... voel me zo ontzettend klote, leeg en waardeloos!

Liefs!
@Jemmie, wat leuks doen? Da's een goed idee! Ik ben samen met Lisette, Mippie en Lobelia afgelopen zaterdag een hapje wezen eten in Utrecht. Was erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar!! Dusse...kom maar op met een voorstel!

@Lyc, mensen proberen jouw leed te verzachten door te zeggen dat het allemaal zoveel slechter kan, maar dat vind ik zo'n dooddoener! Jij voelt nu wat je voelt en dat is behoorlijk klote. Niemand kan daar nu wat aan doen, behalve jij. En ja, het is heel erg herkenbaar dat het eerst slechter gaat wanneer je net naar de psych gaat, want je wordt helemaal binnenstebuiten gekeerd. Overal over nadenken, steeds geconfronteerd worden...bah! Maar uiteindelijk, uiteindelijk...komt het goed. Hou dat in je achterhoofd, want dat is je doel. Het helpt jou niet om naar hem terug te gaan, jij moet verder met je leven, met jezelf. Zorg eerst dat je gelukkig bent met jezelf en kijk dan pas om je heen. Ik weet 't, makkelijker gezegd dan gedaan...ik zit er net zo in als jij...maar toch is het zo. Ik vind het knap dat je jezelf al bij de lurven hebt gepakt en naar de psych bent gegaan. Dat is enorm sterk van je! Nu doorzetten meis, en blijf bij jezelf!!!
@Lyc: Maar waarom helpt het niet? Zegt die psych de verkeerde dingen of heb je gewoon niet het idee dat het helpt? Bij mij helpt het dat ik alleen al kan gaan werken. Even mn gedachten verzetten. Tuurlijk is het voor andere mensen nog erger met bepaalde dingen, maar dat maakt jou/ons verdriet nog niet minder. De een gaat er anders mee om dan de ander. Maar als je wilt mag je me altijd mailen of zo hoor!! Helpen we elkaar een beetje. Waar woon je als ik vragen mag?
Lieve Lyc, ik had me voorgenomen om niet meer te posten hier, maar ik wil toch graag nog even reageren op je.

Wat ik een beetje zie is dat je je aan het blindstaren bent.

Als JIJ nou belt, dan komt het allemaal wel goed

Maar lieverd, dat komt het niet

Elke x als je weer contact had opgenomen en het was weer goed ging het ook gewoon mis.

Probeer jezelf wat sterker te maken meiske, je hebt altijd zonder deze meneer gekunt, dat kan je weer!

ECHT!

Dit was geen verkeerde beslissing lieverd, jullie hebben het meerdere malen geprobeerd en het is niet gelukt, das ontzettend klote maar je moet verder meis

Succes verder en een dikke knuffel van Sum
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@ Pien, heb dit weekend nog niks te doen dussuh, ja, zou dan kunnen en misschien dat er nog meer meewillen. Maar dan niet in Utrecht hoor, daar heb ik gewoond met mn ex

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven