Gezondheid alle pijlers

Zelfde spons gebruiken is geen probleem?

18-12-2014 17:05 176 berichten
Hallo lezers,

Vlug een vraagje, als je bijvoorbeeld een snijplankje apart afwast waar je kip hebt op gesneden. En erna dezelfde spons gebruikt voor de andere afwas, is geen probleem, toch?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Je service zal zeker niet besmet zijn en je servies ook niet. Maar goed, nogmaals de vraag: wat wil je therapeut dat je doet op een moment dat de angsten opsteken? Moet je eraan toegeven? Moet je bevestiging zoeken bij anderen of het wel of geen kwaad kan? Moet je door de angst heen, dus nu juist iets eten van dit servies? Hier op het forum zul je allerlei tegenstrijdige adviezen krijgen. Je therapeut heeft als het goed is 1 behandelmethode voor je. Voer zijn of haar advies uit.
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 17:53:

[...]

Maar denk je dat ik het nu in de kast kan laten staan wat ik net heb afgewassen. Van te voren ben ik er ook niet ziek van geworden...maar dan ben ik bang dat kinderen mind er weerstand hebben...zuchtLaat lekker staan, en gooi dat sponsje weg
quote:chinchilla schreef op 18 december 2014 @ 17:57:

ik gebruik een schuursponsje voor de afwas, geen brillo, maar met zo`n kleurtje en schuurkant. kan niet overweg met een afwasborstel en heb geen afwasmachine. ik leef nog steeds, kan ook rustig. als ik kip snij dan ga ik met de spons en kokend water over de plank en spons in de prullenbak en pak weer nieuwe. met een sponsje kan ik overigens meer kracht zetten dan met een afwasborstel.Ik gebruik ook zo een sponzen maar deed het dus verkeerd. :/
quote:MonteCara schreef op 18 december 2014 @ 18:00:

[...]

Laat lekker staan, en gooi dat sponsje weg Zal ik later doen. Maar vind je redinatie kloppen dat ik niet ziek ben geworden, ook al heb ik die spons meerdere malen gebruikt nadat ik een plank heb afgewassen waarop rauwe kip is gesneden, ik geen besmetting in huis heb. Echter denk ik dan wel dat er misschien wel een besmetting in mijn huis is maar volwassenen genoeg weerstand hebben en ik dus de Kids van me broer kan besmetten met de kerst.
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 18:22:

[...]

Zal ik later doen. Maar vind je die redenatie kloppen dat ik niet ziek ben geworden, ook al heb ik die spons meerdere malen gebruikt na het afwassen van een plankje waar kip iis opgesneden, ik geen besmetting in huis heb. Echter denk ik dan wel dat er misschien wel een besmetting in mijn huis is maar volwassenen genoeg weerstand hebben en ik dus de Kids van me broer kan besmetten met de kerst
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 18:22:

[...]

Zal ik later doen. Maar vind je die reinste kloppen dat ik niet ziek ben geworden, ook al heb ik die spons meerdere malen gebruikt ik geen besmetting in huis heb. Echter denk ik dan wel dat er misschien wel een besmetting in mijn huis is maar volwassenen genoeg weerstand hebben en ik dus de Kids van me broer kan besmetten met de krest.

Die hebben op dat servies helemaal geen voedingsbodem.

Echt hoor, bel je psychiater/loog! En vertel dan ook dat je dagelijks topics opent op een forum over deze zaken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat een moeilijk gedoe. Jullie doen alsof die sponsjes 100 euro per stuk kosten. Je hebt er 10 voor 60 cent. Hup, weg met het sponsje en gewoon een nieuwe. Sommige risico's moet je niet willen nemen.

Ik gebruik voor elke afwas een nieuw sponsje.
http://www.flandersfood.c ... et-een-lage-wateractivite

Overlevingskansen salmonella bacterie.
verba volant, scripta manent.
quote:Tickel schreef op 18 december 2014 @ 18:26:

[...]

Die hebben op dat servies helemaal geen voedingsbodem.

Echt hoor, bel je psychiater/loog! En vertel dan ook dat je dagelijks topics opent op een forum over deze zaken.Hoe bedoel je geen voedingsbodem?
Jij moet eens stoppen met deze topics! Leg dit soort vragen alsjeblieftvoor aan je behandelaar. Je slaat compleet door.

En nee natuurlijk is er door dat sponsje geen besmetting in je huis en nee je kan niet door op 18 dec met een sponsje af te wassen dat met kip in aan raking is geweest op 25 dec een kind besmetten.

Hoe kom je bij zo'n raar idee.

Oh ik was ook wel eens af met een sponsje, als het met de borstel niet wil.

Leef nog steeds en ben gezond.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 18:29:

[...]

Hoe bedoel je geen voedingsbodem?Lees de link van Mevrouw Marianne maar, of doe eens gek en google.
quote:Madelynn schreef op 18 december 2014 @ 18:27:

Wat een moeilijk gedoe. Jullie doen alsof die sponsjes 100 euro per stuk kosten. Je hebt er 10 voor 60 cent. Hup, weg met het sponsje en gewoon een nieuwe. Sommige risico's moet je niet willen nemen.

Ik gebruik voor elke afwas een nieuw sponsje.Ik ga vanaf nu ook meer opletten met kip en gooi de spons dan weg als er iets mee is afgewassen waarmee kip in aanraking is gekomen.
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 18:31:

[...]

Ik ga vanaf nu ook meer opletten met kip en gooi de spons dan weg als er iets mee is afgewassen waarmee kip in aanraking is gekomen.Je zou eigenlijk een ban moeten krijgen. Je bent ziek en maakt jezelf alleen maar zieker met dit soort topics.
quote:MadameQetesh schreef op 18 december 2014 @ 18:30:

Jij moet eens stoppen met deze topics! Leg dit soort vragen alsjeblieftvoor aan je behandelaar. Je slaat compleet door.

En nee natuurlijk is er door dat sponsje geen besmetting in je huis en nee je kan niet door op 18 dec met een sponsje af te wassen dat met kip in aan raking is geweest op 25 dec een kind besmetten.

Hoe kom je bij zo'n raar idee.

Oh ik was ook wel eens af met een sponsje, als het met de borstel niet wil.

Leef nog steeds en ben gezond.Het gaat erom dat ik eerst iets apart afwas met de spons dat met kip in aanraking is geweest. En erna weer heb gebruikt voor andere afwas. Wel dus apart afgewassen. Maar met dezelfde spons. Daardoor is mijn servies besmet. En dat gebruik ik wel met de kerst.
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 18:34:

[...]

Het gaat erom dat ik eerst iets apart afwas met de spons dat met kip in aanraking is geweest. En erna weer heb gebruikt voor andere afwas. Wel dus apart afgewassen. Maar met dezelfde spons. Daardoor is mijn servies besmet. En dat gebruik ik wel met de kerst.Joh, dan ga je toch lekker dat servies weer afwassen. Zal mij aan mijn reet roesten of je dat 1,2 of 3 keer doet.
Dat vind ik wel een beetje hard gesteld Tickel, al begrijp ik wat je bedoeld. TO is gewoon heel erg onzeker en ziet verbanden die niet iedereen ziet. Of beter gezegd, waar niet iedereen zich druk om maakt. Ze zoekt hier raad en bevestiging. Gek genoeg kan dat ook een paniekaanval voorkomen. Wel ben ik het met je eens dat TO dit moet gaan aangeven bij behandelaar. Maar bot zijn tegen haar helpt haar ook niet.
quote:Madelynn schreef op 18 december 2014 @ 18:37:

Dat vind ik wel een beetje hard gesteld Tickel, al begrijp ik wat je bedoeld. TO is gewoon heel erg onzeker en ziet verbanden die niet iedereen ziet. Of beter gezegd, waar niet iedereen zich druk om maakt. Ze zoekt hier raad en bevestiging. Gek genoeg kan dat ook een paniekaanval voorkomen. Wel ben ik het met je eens dat TO dit moet gaan aangeven bij behandelaar. Maar bot zijn tegen haar helpt haar ook niet.Iedere dag een topic openen over haar angsten ook niet.
Tromgeroffel... Het is een man.
Je hoeft het toch niet te lezen Tickel? Er zijn genoeg mensen die wel het geduld hebben om haar uit te leggen hoe en wat en of haar angst gegrond is of niet. Wat ik al zei, ze zoekt bevestiging. Dat kun je iemand moeilijk kwalijk nemen. Of het viva forum daar het meest geschikt voor is vraag ik me af maar iemand zo afsnauwen vind ik niet kunnen. reageer dan niet als je hier niet mee kunt omgaan.
quote:StoraHuntur schreef op 18 december 2014 @ 18:40:

Tromgeroffel... Het is een man.Volgens het profiel is zij/hij daar ook onzeker over.
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 18:34:

[...]

Het gaat erom dat ik eerst iets apart afwas met de spons dat met kip in aanraking is geweest. En erna weer heb gebruikt voor andere afwas. Wel dus apart afgewassen. Maar met dezelfde spons. Daardoor is mijn servies besmet. En dat gebruik ik wel met de kerst.

OMG!!!

Dat maakt geen moer uit, als ( ja als) er al bacterien op komen die niet dood zijn gegaan door het hete water dan zijn ze dat met kerst echt wel hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:aikidoka schreef op 18 december 2014 @ 18:00:

Je service zal zeker niet besmet zijn en je servies ook niet. Maar goed, nogmaals de vraag: wat wil je therapeut dat je doet op een moment dat de angsten opsteken? Moet je eraan toegeven? Moet je bevestiging zoeken bij anderen of het wel of geen kwaad kan? Moet je door de angst heen, dus nu juist iets eten van dit servies? Hier op het forum zul je allerlei tegenstrijdige adviezen krijgen. Je therapeut heeft als het goed is 1 behandelmethode voor je. Voer zijn of haar advies uit.Angst oproepen inderdaad.
quote:Madelynn schreef op 18 december 2014 @ 18:27:

Ik gebruik voor elke afwas een nieuw sponsje.En voor de wel-knieperds: Ze kunnen prima in de 90 graden was.
quote:Madelynn schreef op 18 december 2014 @ 18:42:

Je hoeft het toch niet te lezen Tickel? Er zijn genoeg mensen die wel het geduld hebben om haar uit te leggen hoe en wat en of haar angst gegrond is of niet. Wat ik al zei, ze zoekt bevestiging. Dat kun je iemand moeilijk kwalijk nemen. Of het viva forum daar het meest geschikt voor is vraag ik me af maar iemand zo afsnauwen vind ik niet kunnen. reageer dan niet als je hier niet mee kunt omgaan.anoniem2014

Ga jij dan maar eens kijken hoeveel geduld men hier heeft.

En Jammer dat jij afsnauwen niet vindt kunnen. Daarover verschillen we dan van mening. Shoot me.

En bevestiging zal ze hier niet vinden. Ze neemt namelijk niets aan! Of hij.
quote:Tickel schreef op 18 december 2014 @ 18:44:

[...]

anoniem2014

Ga jij dan maar eens kijken hoeveel geduld men hier heeft.

En Jammer dat jij afsnauwen niet vindt kunnen. Daarover verschillen we dan van mening. Shoot me.Nou... bij deze dan... *poef*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven