Gezondheid alle pijlers

Wat moet ik nou..? help?!

19-12-2014 18:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nieuw hier en zit met een heel naar en vervelend probleem..

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden.

Op mijn 16de kreeg ik mijn eerste kindje door het niet consequent gebruiken van de pil, ik ben nu 24. Na mijn zwangerschap ben ik direct aan de prikpil gegaan, ongeveer een periode van 3 jaar.

Doordat ik hevige menstruatie's kreeg door de prikpil heen, besloot ik onder advies van de dokter te stoppen met de prikpil. Ik was toen ongeveer 19 jaar. ook heb ik toen een curretage gekregen, ivm het bloedverlies.

Met mijn vriend begon de drang naar een kindje erbij te groeien, op mijn 20 ste was ik opnieuw zwanger en op mijn 21ste beviel ik van ons zoontje.

Eigenlijk is er nog niet veel geks aan de hand zul je denken..

Maar ná mijn laatste zwangerschap ben ik niet meer terug aan de pil gegaan of iets dergelijks.. Ik vrij meerdere keren per week met mijn vriend, en wij doen dit geheel onveilig (kindje is welkom), wel doet penetratie soms erg veel pijn en is mijn libido niet erg hoog, ik moet echt zin maken. Ik ben sinds mijn bevalling extreem veel afgevallen, maar nu toch al meer dan anderhalf jaar op hetzelfde gewicht. Ik heb een zeer korte cyclus, 23 dagen ongeveer, dus om de 2,5/3 weken ben ik ongesteld.. Een week voor mijn menstruatie heb ik al vreselijke pijn in mijn borsten, obstipatie, veel hoofdpijn, onwijze pijn rechts achter op mn rug, zo erg dat ik met een vuist in mn rug moet slapen ( klinkt raar maar is echt zo). Ook heb ik buiten om mijn menstruatie altijd heel snel last van mn bekken/heupen en ben ik snel stijfjes.. Ook is mijn stoelgang per dag wisselend..

Ik maak me erge zorgen omdat ik nu al bijna 3 jaar onveilig vrij met mijn partner en dus niet in verwachting raak.

Ik heb al onwijs veel bloedonderzoeken en inwendige onderzoeken en alles ziet er "normaal" uit.. Ook ben ik al meerdere keren getest op verschillende Soa's en op HIV..

Ik voel me best ten einde raad, en het maakt me onzeker om niet te weten wat er aan de hand is.

De dokter zegt dat ik me geen zorgen moet maken omdat ik toch "nog wel jong genoeg ben, en ik me maar niet moet stressen, dan komt het goed".

Wat vinden/denken jullie hier van?!

bedankt alvast
een obsessie is het verre van.. maar ja na 3 jaar begin je je wel steeds meer af te vragen.. zeker al na onderzoeken enzo..
en wat heeft je moeder aan haar baarmoeder?Je moet zelf ook nadenken he, dokters zijn ook maar mensen die fouten maken
Al eens gevraagd of je naar een reumatoloog doorverwezen kunt worden?
quote:MissMe24 schreef op 19 december 2014 @ 19:40:

ik heb bloedonderzoeken via de huisarts gehad en via de gynacoloog. ik heb een inwendige kijkoperatie gehad bij een gynacoloog en een inwendig onderzoek bij de huisarts. Bij mijn huisarts kun je namelijk alle bloedonderzoeken wel gewoon doen want hun hebben daar de ruimtes voor. grote praktijk is dat met 10 dokters, tandartsen, laboratorium, apotheek en noem maar op..Maar is endometriose ook uitgesloten?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Daarom zeg ik lolly-pop: geen vruchtbaarheidsproblemen

@ star:

Als een laproscopie, HSG, uitstrijkje, labonderzoek bloed en urine, echoscopie en postcoïtum test de mogelijkheden zijn waarom zou dit meisje deze onderzoeken dan niet mogen krijgen? Zie niet in waarom zij niet en ik of jij bijvoorbeeld wel.

En ehm haar onderzoeken kunnen ook gewoon bij de huisarts gedaan worden. De onderzoeken die ze wel bij de gynaecoloog heeft gedaan vind ik vreemd want ik denk dat een goede gynaecoloog verder had gekeken dan gezegd je bent nog jong...
Life your dreams!
quote:sinnombre schreef op 19 december 2014 @ 19:45:

Al eens gevraagd of je naar een reumatoloog doorverwezen kunt worden?Dat heb ik niet gedaan nee, zou dat ermee in verbinding kunnen liggen..?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 december 2014 @ 19:45:

[...]

Maar is endometriose ook uitgesloten?Ik heb ze daar nog nooit over gehoord..
Wil je niet vertellen wat je moeder aan haar baarmoeder heeft?Het is nu al drie keer gevraagd.Zou zomaar kunnen dat jouw onbegrepen vruchtbaarheid hier een link mee heeft?
Hoe bedoel je niet over gehoord? Dat je het niet hebt naar aanleiding van de kijkoperatie of dat er nog nooit naar gekeken is?
Maargoed dit word een hopeloze discussie waar missme24 zich buiten houd, zie haar niet reageren op de discussie die gaande is en wat zij ervan vind wat er gezegd word en wat ze daar verder mee doet?

Weet je al wat je nu gaat doen?
Life your dreams!
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 19:49:

@ star:

Als een laproscopie, HSG, uitstrijkje, labonderzoek bloed en urine, echoscopie en postcoïtum test de mogelijkheden zijn waarom zou dit meisje deze onderzoeken dan niet mogen krijgen? Zie niet in waarom zij niet en ik of jij bijvoorbeeld wel.

En ehm haar onderzoeken kunnen ook gewoon bij de huisarts gedaan worden. De onderzoeken die ze wel bij de gynaecoloog heeft gedaan vind ik vreemd want ik denk dat een goede gynaecoloog verder had gekeken dan gezegd je bent nog jong...Ik zeg nergens dat ze deze onderzoeken niet mag krijgen. Leg me geen woorden in de mond.
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 19:49:

@ star:

En ehm haar onderzoeken kunnen ook gewoon bij de huisarts gedaan worden. De onderzoeken die ze wel bij de gynaecoloog heeft gedaan vind ik vreemd want ik denk dat een goede gynaecoloog verder had gekeken dan gezegd je bent nog jong...

Lief dat je zo begaan bent Sharon! Ik zit er gewoon echt mee, en ja ik stoor me er zeker ook aan dat ik mezelf steeds bloot moet geven aan dokters, en ja dat is voor hun misschien wel de normaalste en gewoonlijkste zaak van de wereld, maar voor mij niet..

En zeker omdat ik tot nu toe nog geen stap dichterbij ben..
quote:MissMe24 schreef op 19 december 2014 @ 19:56:

[...]

Lief dat je zo begaan bent Sharon! Ik zit er gewoon echt mee, en ja ik stoor me er zeker ook aan dat ik mezelf steeds bloot moet geven aan dokters, en ja dat is voor hun misschien wel de normaalste en gewoonlijkste zaak van de wereld, maar voor mij niet..

En zeker omdat ik tot nu toe nog geen stap dichterbij ben..

Dan moet je keuzes gaan maken. Of wel de medische molen in of niet.

Is er al eens naar je darmen/ontlasting gekeken trouwens?
als eerst.. sorry! maar ik doe alles via mn telefoon. en jullie reageren soms zo snel (erg fijn hoor) maar dat ik soms dingen over het hoofd zie.
quote:miedo schreef op 19 december 2014 @ 19:53:

Wil je niet vertellen wat je moeder aan haar baarmoeder heeft?Het is nu al drie keer gevraagd.Zou zomaar kunnen dat jouw onbegrepen vruchtbaarheid hier een link mee heeft?
mijn moeder heeft een extreme ongesteldheid, dit was zelfs met geen enkele pil te bestrijden, zij heeft een operatie gehad en daar hebben ze haar baarmoeder schoongemaakt en dicht geschroeid, dat is een erg zware operatie. Dat was haar laatste keus en anders moest haar baarmoeder eruit, wat dus het geval is..

excuses voor het late antwoord!
quote:Star schreef op 19 december 2014 @ 19:57:

[...]

Dan moet je keuzes gaan maken. Of wel de medische molen in of niet.

Is er al eens naar je darmen/ontlasting gekeken trouwens?Nee daar is ook nooit naar gekeken, volgens de dokter staat dat los van elkaar..
Ehm star... Jij vind het normaal dat een vrouwen lichaam wat opzich goed functioneerde aangezien de vorige zwangerschappen opeens niet meer naar behoren functioneerd en daarom maar vind dat ik maar normaal moet doen omdat ik dit meisje wel serieus neem. Begin niet iets zonder onderbouwingen en al helemaal niet als het om een kindje gaat. Ik zeg ook helemaal niet dat iemand zegt dat zij ze niet hoort te krijgen, ik zeg alleen dat als er meer onderzoeken mogelijk zijn dat zij er net zo goed recht op heeft als ieder ander.

Ik zat zelf te denken aan of er misschien iets mis is gegaan tijdensde curretage in eerste instantie maar je geeft aan daarna nog een kindje te hebben gekregen, dit zal het dus ook niet zijn mocht je daar ook al aan gedacht hebben...
Life your dreams!
Ik blijf even steken op de opmerking dat je extreem bent afgevallen na je bevalling. Heb je misschien ondergewicht?

Ook met ondergewicht kan je een cyclus hebben maar toch moeite hebben met zwanger worden.

(Anderzijds neem ik aan dat de gyn dat ook zou gezien zou hebben.)
quote:MissMe24 schreef op 19 december 2014 @ 20:00:

mijn moeder heeft een extreme ongesteldheid, dit was zelfs met geen enkele pil te bestrijden, zij heeft een operatie gehad en daar hebben ze haar baarmoeder schoongemaakt en dicht geschroeid, dat is een erg zware operatie. Dat was haar laatste keus en anders moest haar baarmoeder eruit, wat dus het geval is..

excuses voor het late antwoord!

Oh oke, bedankt voor het antwoord.Maar dit probleem speelt bij jou dus niet begrijp ik?Ik denk wat ik al eerder zei; terug naar de dokter, maar het kan ook zijn dat je misschien wel nooit een antwoord krijgt op jouw medische problemen (heb helaas ervaring)

Maar ook al kunnen de medici niet erachter komen waardoor jouw onvruchtbarheid en klachten komen, dan nog kunnen ze wel IVF oid voorstellen
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 20:02:

Ehm lolli-pop, ik had het niet tegen jou. Staat ook duidelijk star voor. Die vind het normaal dat een vrouwen lichaam wat opzich goed functioneerde aangezien de vorige zwangerschappen opeens niet meer naar behoren functioneerd en daarom maar vind dat ik maar normaal moet doen omdat ik dit meisje wel serieus neem. Begin niet iets zonder onderbouwingen en al helemaal niet als het om een kindje gaat. Ik zeg ook helemaal niet dat iemand zegt dat zij ze niet hoort te krijgen, ik zeg alleen dat als er meer onderzoeken mogelijk zijn dat zij er net zo goed recht op heeft als ieder ander.

Ik zat zelf te denken aan of er misschien iets mis is gegaan tijdensde curretage in eerste instantie maar je geeft aan daarna nog een kindje te hebben gekregen, dit zal het dus ook niet zijn mocht je daar ook al aan gedacht hebben...
quote:MissMe24 schreef op 19 december 2014 @ 20:01:

[...]

Nee daar is ook nooit naar gekeken, volgens de dokter staat dat los van elkaar..Als de pijn en obstipatie cyclusgebonden is, staat dat absoluut niet los van elkaar. Je kan endometriose op je darmen hebben, in de holte van Douglas en dat kan deze klachten veroorzaken. Ik heb ook ooit een gynaecoloog gehad die beweerde dat het los stond van elkaar, die zat fout.
Ik ben even de kids douchen. Reageer later of tussendoor wel.
Life your dreams!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 december 2014 @ 20:05:

[...]

Als de pijn en obstipatie cyclusgebonden is, staat dat absoluut niet los van elkaar. Je kan endometriose op je darmen hebben, in de holte van Douglas en dat kan deze klachten veroorzaken. Ik heb ook ooit een gynaecoloog gehad die beweerde dat het los stond van elkaar, die zat fout.
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 20:02:

Ehm lolli-pop, ik had het niet tegen jou. Staat ook duidelijk star voor. Die vind het normaal dat een vrouwen lichaam wat opzich goed functioneerde aangezien de vorige zwangerschappen opeens niet meer naar behoren functioneerd en daarom maar vind dat ik maar normaal moet doen omdat ik dit meisje wel serieus neem. Begin niet iets zonder onderbouwingen en al helemaal niet als het om een kindje gaat. Ik zeg ook helemaal niet dat iemand zegt dat zij ze niet hoort te krijgen, ik zeg alleen dat als er meer onderzoeken mogelijk zijn dat zij er net zo goed recht op heeft als ieder ander.

Bedankt, ik ben zelf ook van die mening.

zoals ik al zei, een kindje is welkom, maar niet noodzakelijk..

maar aangezien mijn lichaam er "ineens" mee stopt vind ik gewoon heel vreemd..

Wat ik ga doe is terug naar de huisarts en eisen dat hij me test op bepaalde bovengenoemde aandoeningen, zo niet ga ik proberen te achterhalen hoe ik op de snelste manier een second opinion kan krijgen.. in ieder geval bedankt allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven