Entertainment alle pijlers

Een huis vol

15-12-2014 18:52 3003 berichten
Vanavond op NPO 1 om 19:25 uur, begint weer een nieuwe reeks van "een huis vol".
Alle reacties Link kopieren
Graslklokje als je voor de loketten staat mag je niet zomaar naar de wachtruimte naar de wc want je moet eerst betalen.maar moeder had het kunnen oplossen door de kleintjes een luierbroekje aan te trekken of even langs de mc donalds te gaan die kom je ook tegen als je richting de boot gaat.
Ik vraag me ook af hoe deze gezinnen het financieel redden. Geen van de moeders werkt, de vaders hebben een parttime baan die echt geen tonnen per jaar opleveren en pa Q heeft een uitkering.

Ook met alle toeslagen op maximaal kun je met deze inkomsten geen toereikend inkomen genereren om rond te kunnen komen met zo'n enorm gezin.

Ik zie wel dat de orthodontist bij geen van de gezinnen prioriteit heeft, de meeste kinderen hebben geen zwemdiploma, ik zie nooit wat over sport, hobby's of clubjes, behalve dan de vioolaspiraties van een van de kinderen B, ze konden idd geen vioollessen betalen en dat werd gesponsord.
quote:aliyah0 schreef op 20 december 2014 @ 18:29:

Wat een nare mensen zijn hier toch! Echt walgelijk hoe er word gesproken over Samantha. Leuk ook voor de oudere kinderen die die allemaal ook lezen. Schaam jullie diep!!!Tsjaaaaa, dat weet je als je meedoet aan een tv-programma. Al drie seizoenen zelfs. Bovendien levert het ze ook nogal het een en ander op, ze krijgen behoorlijk wat gesponsord. Blijkbaar hebben ze die kritiek wel over voor een "koninklijke" bruiloft, vakanties, uitstapjes, vioollessen en wat dies meer zij.
quote:aliyah0 schreef op 20 december 2014 @ 18:29:

Wat een nare mensen zijn hier toch! Echt walgelijk hoe er word gesproken over Samantha. Leuk ook voor de oudere kinderen die die allemaal ook lezen. Schaam jullie diep!!!

Tsjah risico van mee doen aan een tv-programma.

Dan wordt er een beeld geschetst en krijgen mensen opeens een mening over je.

En ja, met die mening ben je het misschien niet eens.
Vrienden van ons hebben ook eens meegedaan met een tv-programma. Er werd ze van tevoren verzekerd dat ze niet te kakken werden gezet en dat ze inspraak kregen.

Niet dus. Risico van het vak, ze zullen nooit meer aan een tv-programma mee doen. Als al die niet-malse kritiek je al drie seizoenen lang niet zo kan deren houden ze er geen trauma aan over hoor.
Oja pa Q. zit toch in de ziektewet wegens die burnout?! Echt ik snap het niet meer... Eerst wordt er gezegd dat hij in de ziektewet zit wegens die burnout en dan later zegt ie dat hij 2 banen aangeboden heeft gekregen maar die afwijst wegens teveel uur van huis. Dat klopt dan toch niet?! Als je in de ziektewet zit moet je toch eerst weer gekeurd worden en/of op therapeutische basis gaan werken bij je werkgever tenzij hij natuurlijk ontslagen is.
Ik vind moeder B. helemaal niet zo schokkend, op dat frites-incident na, dat was inderdaad schandelijk. Maar verder.... ja, het moet een beetje veelal op haar manier, maar zijn niet veel meer vrouwen zo? In je hoofd hebben hoe je je bruiloft wilt en het dan ook doordrukken? Ze geeft het tenminste eerlijk toe. En in die bruidsjurk, ik zou het zelf ook niet doen, maar voor een Surinaamse vind ik helemaal niet zo gek, hoor. Ze is er wel een type voor. Ik heb haar 1000x liever dan die hinnik van moeder Q. Bij de Baumgardts is ook alles best goed geregeld, het is netjes in huis, moeder werkt hard (met die koekjes), ik neem er mijn petje voor af, hoor. Net als bij de fam. Deijs. Maar die Limburgse familie? Verschrikkelijk. Je zult er maar opgroeien. Dat geschreeuw en gekrijs de hele dag. Die vader, die überdom is. Die dacht dat ie voor 40 euro wel met 13 man uit eten kon....
quote:Lughnasadh schreef op 20 december 2014 @ 18:33:

Ik vraag me ook af hoe deze gezinnen het financieel redden. Geen van de moeders werkt, de vaders hebben een parttime baan die echt geen tonnen per jaar opleveren en pa Q heeft een uitkering.

Ook met alle toeslagen op maximaal kun je met deze inkomsten geen toereikend inkomen genereren om rond te kunnen komen met zo'n enorm gezin.

Ik zie wel dat de orthodontist bij geen van de gezinnen prioriteit heeft, de meeste kinderen hebben geen zwemdiploma, ik zie nooit wat over sport, hobby's of clubjes, behalve dan de vioolaspiraties van een van de kinderen B, ze konden idd geen vioollessen betalen en dat werd gesponsord.

Moeder B. is patissier Lugh en de moment dat het imperium begint te lopen

gooit ze er bij alle kinderen kronen op.

Jeetje, wàt een vooroordeel
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ach natuurlijk, wat dom. Maar ik ben dan wel benieuwd hoe vaak ma B op de mart staat met de koekies en hoeveel ze dan binnenharkt. Ik gok dat dat heus geen vetpot is.
En dat viool meisje staat over een aantal jaar in de Carnegie Hall te NY volgens moeder B.

Nou dan heb je geen zwemdiploma meer nodig hoor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Meiden en jongens heb het gelezen haha is een foutje moet gerespecteerd over respect gaat het
quote:Lughnasadh schreef op 20 december 2014 @ 18:58:

Ach natuurlijk, wat dom. Maar ik ben dan wel benieuwd hoe vaak ma B op de mart staat met de koekies en hoeveel ze dan binnenharkt. Ik gok dat dat heus geen vetpot is.

1 x per jaar, een paar uurtjes.

Moeders heeft dan de hele nacht gebakken, dus Pa moet met een huurauto naar de markt, om samen met de kinderen al schreeuwend de waar aan te prijzen.

's Middags waggelt moeder de markt op om de zware klus over te nemen.

Nee CIO zijn heeft best ook wel minpunten.
quote:Eindeloos schreef op 20 december 2014 @ 19:00:

En dat viool meisje staat over een aantal jaar in de Carnegie Hall te NY volgens moeder B.

Nou dan heb je geen zwemdiploma meer nodig hoor.

Nou ja, ze is aangenomen op het conservatorium dus ze kan wel wat. Ik vind het verschrikkelijk wat ze doet, daar niet van. Maar met muziek, en dan ook nog een instrument als de viool, moet je van hele, hele goeden huize komen en een hele hoop geluk(en kruiwagens)hebben om uberhaupt je brood er mee te verdienen.

Laat staan dat je in de Carnegie Hall terecht komt.
quote:Eindeloos schreef op 20 december 2014 @ 19:03:

[...]

1 x per jaar, een paar uurtjes.

Moeders heeft dan de hele nacht gebakken, dus Pa moet met een huurauto naar de markt, om samen met de kinderen al schreeuwend de waar aan te prijzen.

's Middags waggelt moeder de markt op om de zware klus over te nemen.

Nee CIO zijn heeft best ook wel minpunten.Nou, ik weet het niet. Volgens mij staat ze wel vaker op markten, dat was in de vorige afleveringen ook al zo. En ik weet niet wat ze vraagt voor zo'n doosje koekjes, maar ze had 350 doosjes gebakken. Hoe dan ook, zij doet tenminste nog iets. Dat gezin Q. vreet helemaal niks uit.
En voor degenen die zich afvragen, waarom ik zo afgeef op moeder B.

Ik ben stikjaloers.

Zo dat is eruit.......

Op haar leven, haar uiterlijk, haar man, haar kinderen, haar huis, haar bedrijf, haar trouwerij,

haar jurk, haar koekjes...

en op het feit dat ze nu zo langzamerhand echt wel een BN er begint te worden.
quote:zas schreef op 20 december 2014 @ 19:09:

[...]

Nou, ik weet het niet. Volgens mij staat ze wel vaker op markten, dat was in de vorige afleveringen ook al zo. En ik weet niet wat ze vraagt voor zo'n doosje koekjes, maar ze had 350 doosjes gebakken. Hoe dan ook, zij doet tenminste nog iets. Dat gezin Q. vreet helemaal niks uit.Volgens mij zag ik 2,50 per doosje staan in de aflevering van dit seizoen
Als ze ze allemaal zou verkopen zou dat een kleine 900 euro opleveren, maar daar moet je nog wel de grondstoffen, afschrijving van de oven en elektriciteitskosten af halen. Maar dan moet ze dus wel leegverkopen.

Als ze dat maandelijks zou doen zou het nog wel eea opbrengen.
quote:Eindeloos schreef op 20 december 2014 @ 19:11:

En voor degenen die zich afvragen, waarom ik zo afgeef op moeder B.

Ik ben stikjaloers.

Zo dat is eruit.......

Op haar leven, haar uiterlijk, haar man, haar kinderen, haar huis, haar bedrijf, haar trouwerij,

haar jurk, haar koekjes...

en op het feit dat ze nu zo langzamerhand echt wel een BN er begint te worden.

Ach meid

Wil je er over praten?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 20 december 2014 @ 19:49:

[...]

Ach meid

Wil je er over praten?

Ja graag !

Mag dat ook met Eugene? zonder kinderen erbij graag
Och Eindeloos. Ernstig hoor

Shauntell heeft meegedaan aan X-factor en/of HGT. Volgens mij hebben ze daar vioollessen uit gehaald. En terecht hoor, want het meisje heeft heel veel talent. Ik hoop zo dat ze het goed gaat doen op het conservatorium. Ik vind het een leuk kind. Ook nog eens
Haha, Eindeloos. Ik vind het ook een lekkere man. ALleen die snor mag er van mij wel af.
Talent heeft ze vast. Maar ik vindt haar vioolspel niet om aan te horen.
Ik heb haar dit seizoen nog niet gehoord. Misschien heeft ze vorderingen gemaakt
Zit bij de huifkartocht te kijken voor volwassenen 16.50 en kinderen vanaf 2 jaar tot 12 jaar 8.50 dus reken maar uit als ik het goed berken is het 4 volwassenen x 16.50 is 66.00 6 kinderen van 2 tot 12 jaar is 51 euro en totaal 117 euro voor de huifkar

en dan de boot betaal je tot 9 personen 36.50 euro voor een retourticket en hoe het verder zit met anderen personen daar kom ik niet uit
Volgens mij was de huifkartocht geen bal aan voor minstens de helft van de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven