De eerste 12 weken

22-12-2014 13:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 6 weken zwanger. We zijn blij en trots, maar ik ben ook beroerd, kom tot niks en ben bij vlagen moedeloos van frustratie. Ik vind het spannend, twijfel soms of alles wel goed gaat en ben enorm deze weken aan het aftellen! Het is zo spannend allemaal nog! Wie kletst er mee over dit eerste trimester? Hoe gaat het met jullie en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik vind 't ook erg spannend allemaal hoor. Ben nu 6,5 week. Mijn 'probleem' is dat ik behalve pijnlijke borsten, dus echt nergens last van heb. Maakt mij ook onzeker. Verder niet echt tips, behalve leuke dingen proberen in te plannen zodat de tijd sneller gaat.

Sterkte!
Bij mij hielp het om gewoon te focussen op werk en andere zaken, erbij neer te leggen dat je je beroerd voelt en vaak zeggen tegen jezelf: stel je niet aan, zoveel die een baby verwachten, de tijd vliegt als je richt op andere dingen en niet te veel gaat lopen piekeren.
Succes! Ik ben nu 11w2d dus ben er bijna . Ik denk dat ik me vanaf week 10 ongeveer beter ging voelen. Ben wel echt nog steeds hondsmoe, maar de misselijkheid is gelukkig voorbij. Heb ook heel veel krampen gehad, die zijn ook weg gelukkig. Ben benieuwd wat me allemaal nog te wachten staat.
Hier 8w3d en ik vind het ook mega spannend allemaal. Onwijs beroerd de hele dag, niks smaakt en inderdaad zere borsten. En toch als ik mezelf weer eens knijp dat het echt zo is heb ik een smile van oor tot oor en voel ik me zo onwijs gelukkig dat die kwaaltjes gelijk naar de achtergrond verdwijnen (maar ik hoef gelukkig ook niet over te geven)! Hebben jullie ook je emoties zo slecht onder controle? Ik heb van het weekend onwijs zitten janken om niets en vriend is mijn gedrag 's avonds ook een beetje zat . Ik had van te voren niet verwacht dat het zoveel invloed had, vond het altijd een beetje gezeur van andere zwangeren. Nou ik ben er van terug gekomen hoor!

Ik merk wel dat het helpt om er aan toe te geven. 's Avonds na het werk lekker de pyama aan en op tijd naar bed, in de weekenden lekker uitslapen, en niets doen tegen mijn zin. Ik kijk wel heel erg uit naar kerst, lekker 4 dagen achter elkaar vrij!

Weet je al wanneer je een eerste echo hebt?
Prulltje wat fijn om te lezen dat weer zwanger bent! Heel veel geluk met je zwangerschap
Dankjewel
Ik ben 9w1d en ook ik herken het. Ik vind het vervelend dat ik in mijn hoofd zoveel wil, maar door mijn brakke lichaam maar beperkte energie heb. De laatste dagen probeer ik me er maar een beetje aan over te geven.

Dat grijze weer helpt overigens ook niet echt he

Sterkte allemaal!
Gefeliciteerd meiden! Wat een reacties, leuk! Ik had net een klassieke breakdown. Had mijn werk aan de lijn...helemaal huilen..jahaha maar ik vind het zo erg voor jullie als ik steeds afbel....zucht. Ze reageerde heel cute gelukkig. Gisteren maar mijn verzekering gewijzigd. Vind het toch eng hoor om zo vooruit te denken. Nou moet ik wel erbij vertellen dat ik paar jaar terug met 10 wk een slechte echo had en ben gecurreteerd. Kindje was 8,5 week.

Toch denk ik dat als ik me nu zo beroerd voel deze dan vast blijft zitten...

Gelukkig zei mijn vriendinnetje (die het al weet) dat zij ook van die dagen had dat ze dacht: "Waarom ben ik eraan begonnen?" Ze is nu 4 mnd moeder en trots, gelukkig en mist haar meisje als ze naar de opvang is. :-)
..
anoniem_889 wijzigde dit bericht op 22-12-2014 16:03
Reden: foutje
% gewijzigd
Herkenbaar! Ben morgen 10 weken zwanger van de tweede en man, wat heb ik me slecht gevoeld. Erg moe, misselijk, humeurig en nergens zin in. Ik begin me nu sinds een paar dagen iets beter te voelen. Bij de eerste zwangerschap had ik er beduidend minder last van, en toen was er ook veel meer de roze wolk om het negatieve te overstemmen. Ik kijk uit naar het tweede trimester, dat was de vorige keer echt fijn!
Sterkte!!! Ik ben 11,5 week zwanger en ben bijna het eerste trimester door. Gelukkig en eindelijk! Dit is mijn tweede en jeetje, dit keer viel het echt zoveel zwaarder. Toen ik op mijn slechtst was, in week 8, toen was zoon ook ziek en dat was echt niet leuk.

Nu gaat het steeds beter, ik geef niet meer over. Ben alleen nog heel erg moe. Maar heb nu lekker 2,5 week vakantie en ga daar ook echt aan toegeven. In januari staat ons ook nog een verhuizing te wachten, dus ik neem het er nu van.
Jaaaaaaa tweede trimester :-) Hoop niet dat ik het nu idealiseer

Verhuizen italia...pfff hoop werk altijd! Wel ook leuk toch? Succes.
Bij mij is het overigens ook de tweede. Bij de eerste heeft het tot 16 weken geduurd. Hopelijk houdt het ditmaal iets eerder op
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg fijn vind dat ik thuis nergens naar hoef te kijken. Lijkt me zwaar als het de tweede is en je voelt je slecht. Respect hoor!
Je hebt inderdaad veel minder tijd om je rust te pakken, dat maakt het wel pittiger. Ik merk ook wel dat ik af en toe wat minder geduldig ben naar mijn dochter toe. Dat vind ik wel een beetje sneu
Hier ook hoor Clifford. Heb echt minder geduld nu. En zoon was vandaag een klein draakje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven