dilemma
zondag 21 december 2014 om 13:52
Hoi, sinds april dit jaar ben ik 40. Sinds juni heb ik een vriend. Hij heeft borderline en ik loop wat langzamer, moeilijker en heb moeite met mijn kortetermijngeheugen . Dit komt omdat ik ooit een ernstig auto-ongeluk heb meegemaakt. Ik was toen 22 jaar. Ik heb altijd een grote kinderwens gehad, maar kreeg dat auto-ongeluk. De kinderwens is steeds uitgesteld daar ik mijn grote liefde maar niet tegenkwam. Tot dit jaar dus . Veel mensen reageren negatief op het feit dat wij een kindje willen. Dat terwijl ik goed weet hoe welkom ons kindje zal zijn. Ik zorg zo ongelooflijk graag . Mij is aangeraden om nu een spiraaltje te laten zetten en dan nog een half jaar te wachten , maar ik weet ook dat hoe ouder ik word de kans om zwanger te worden kleiner zal zijn. Graag zou ik willen weten hoe andere mensen hierover denken. Reacties zijn welkom.
maandag 22 december 2014 om 20:48
Zo vanaf het beeldscherm is het lastig oordelen in welke mate jullie beperkt zijn maar ik wil je dit meegeven.
Het is nogal iets waar je je kind mee confronteerd. een van mijn ouders was manisch depressief en had daaraan gerelateerde verslavingsproblematiek en pyschosomatische problemen. Dat was als kind absoluut geen pretje
Heel lang ben ik bang geweest dat dit ooit bij mij ook de kop op zou steken enhet is lang de reden geweest dat ik geen kinderen wilde. Ik wilde absoluut niet het risico lopen dat mijn kind zo'n zelfde ouder zou hebben.
Heb je al nagedacht over welke vangnetten je kan inschakelen? Al eens gesproken met een proffesional op dit vlak? Wat zijn de doemscenarios en wat wil/kun je dan doen?
Het is nogal iets waar je je kind mee confronteerd. een van mijn ouders was manisch depressief en had daaraan gerelateerde verslavingsproblematiek en pyschosomatische problemen. Dat was als kind absoluut geen pretje
Heel lang ben ik bang geweest dat dit ooit bij mij ook de kop op zou steken enhet is lang de reden geweest dat ik geen kinderen wilde. Ik wilde absoluut niet het risico lopen dat mijn kind zo'n zelfde ouder zou hebben.
Heb je al nagedacht over welke vangnetten je kan inschakelen? Al eens gesproken met een proffesional op dit vlak? Wat zijn de doemscenarios en wat wil/kun je dan doen?
maandag 22 december 2014 om 20:52
maandag 22 december 2014 om 20:53
quote:Maar er was een reactie die ik erg mooi vond , en daarin werd gezegd dat je in eerste instantie kiest voor een kind omdat je zo naar een kindje verlangt , en niet eerst gaat kijken of jouw woon , leefsituatie ok is...
Lees nou zelf eens goed wat je hier zegt en laat het even tot je doordringen:
Jouw verlangen weegt het zwaarst, en of de omstandigheden voor het kind oké zijn is bijzaak.
Vind je dat nou zelf het begin van goed ouderschap?
Lees nou zelf eens goed wat je hier zegt en laat het even tot je doordringen:
Jouw verlangen weegt het zwaarst, en of de omstandigheden voor het kind oké zijn is bijzaak.
Vind je dat nou zelf het begin van goed ouderschap?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maandag 22 december 2014 om 20:53
TO, ik begrijp heel goed dat je vanuit een soort oergevoel een kind zou willen, maar ga eens goed na wat jullie te bieden hebben. Heb je je al goed ingelezen mbt een bps? Hoe staan jullie er financieel voor? Jij bent waarschijnlijk afgekeurd (?), maar heeft je vriend een baan? Hoe is jullie sociale netwerk?
maandag 22 december 2014 om 21:07
Lees dit verhaal, kind van een "borderliner" eens. Zo kan het ook gaan.
http://www.mijngeheim.nl/pagina/lees_ve ... read/5091/
http://www.mijngeheim.nl/pagina/lees_ve ... read/5091/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 22 december 2014 om 21:17
Of deze topics http://forum.viva.nl/foru ... ders/list_messages/249772
http://forum.viva.nl/foru ... er/list_messages/244197/0
http://forum.viva.nl/foru ... men/list_messages/87664/0
http://forum.viva.nl/foru ... er/list_messages/244197/0
http://forum.viva.nl/foru ... men/list_messages/87664/0
maandag 22 december 2014 om 22:03
quote:jennemie schreef op 22 december 2014 @ 21:59:
Dat iemand schrijft dat "mijn kind' krakkemikkige ouders zal hebben , hoef ik me niet te laten zeggen , ja , dan word ik boos.......hij kent mij niet eens en weet ook niets van mijn huidige situatie af......
Dat is naar om te horen, dat snap ik.
Maar de mensen die wèl veel van jullie en je huidige situatie afweten, vinden het ook geen goed idee.
Heeft iedereen dat dan mis?
Dat iemand schrijft dat "mijn kind' krakkemikkige ouders zal hebben , hoef ik me niet te laten zeggen , ja , dan word ik boos.......hij kent mij niet eens en weet ook niets van mijn huidige situatie af......
Dat is naar om te horen, dat snap ik.
Maar de mensen die wèl veel van jullie en je huidige situatie afweten, vinden het ook geen goed idee.
Heeft iedereen dat dan mis?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maandag 22 december 2014 om 22:04
Dat iemand schrijft dat "mijn kind' krakkemikkige ouders zal hebben , hoef ik me niet te laten zeggen , ja , dan word ik boos.......hij kent mij niet eens en weet ook niets van mijn huidige situatie af......We weten dit : Hij heeft borderline en ik loop wat langzamer, moeilijker en heb moeite met mijn kortetermijngeheugen
Krakkemikkig klinkt niet erg aardig, maar we kunnen na jouw opsomming ook niet doen alsof jullie niets hebben, natuurlijk.
Dat iemand schrijft dat "mijn kind' krakkemikkige ouders zal hebben , hoef ik me niet te laten zeggen , ja , dan word ik boos.......hij kent mij niet eens en weet ook niets van mijn huidige situatie af......We weten dit : Hij heeft borderline en ik loop wat langzamer, moeilijker en heb moeite met mijn kortetermijngeheugen
Krakkemikkig klinkt niet erg aardig, maar we kunnen na jouw opsomming ook niet doen alsof jullie niets hebben, natuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 22 december 2014 om 22:06
maandag 22 december 2014 om 22:08
Dat iemand schrijft dat "mijn kind' krakkemikkige ouders zal hebben , hoef ik me niet te laten zeggen , ja , dan word ik boos.......hij kent mij niet eens en weet ook niets van mijn huidige situatie af......Nou ja, je schrijft zelf dat je moeilijk loopt en dat je geheugen te wensen overlaat en je vriend heeft Borderline. Dus helemaal blaken van gezondheid doen jullie ook niet. En dan word je ook nog eens snel boos, dat is ook al niet handig als je een kind hebt want die dingen halen de meest wanstaltige dingen uit op de meest ongelegen momenten.
Dat iemand schrijft dat "mijn kind' krakkemikkige ouders zal hebben , hoef ik me niet te laten zeggen , ja , dan word ik boos.......hij kent mij niet eens en weet ook niets van mijn huidige situatie af......Nou ja, je schrijft zelf dat je moeilijk loopt en dat je geheugen te wensen overlaat en je vriend heeft Borderline. Dus helemaal blaken van gezondheid doen jullie ook niet. En dan word je ook nog eens snel boos, dat is ook al niet handig als je een kind hebt want die dingen halen de meest wanstaltige dingen uit op de meest ongelegen momenten.
maandag 22 december 2014 om 22:08
quote:jennemie schreef op 22 december 2014 @ 22:06:
ik heb nog niets besloten , en natuurlijk had ik niet lauter positieve reacties verwacht , maar dat mijn vriend & ik krakkemikkige ouders zijn........als je een mens zo noemt , zonder verder deze persoon echt te kennen , kan ik niets anders zeggen dan dat ik dit erg kortzichtig en kwetsend vind.Tsja, ouders met een defectje, handicapje, deukje, probleempjes,....niets klinkt aardig.
ik heb nog niets besloten , en natuurlijk had ik niet lauter positieve reacties verwacht , maar dat mijn vriend & ik krakkemikkige ouders zijn........als je een mens zo noemt , zonder verder deze persoon echt te kennen , kan ik niets anders zeggen dan dat ik dit erg kortzichtig en kwetsend vind.Tsja, ouders met een defectje, handicapje, deukje, probleempjes,....niets klinkt aardig.
maandag 22 december 2014 om 22:11
Krakkemikkig is misschien geen fijne woordkeuze voor jou, ik snap best dat je dit als kwetsend ervaart. Ik zou niet teveel waarde hechten aan hoe het wordt genoemd. Maar jullie zijn beiden ook niet echt gezond te noemen, dat geef je zelf aan in de OP.
Maar er wordt zoveel meer gezegd dan dat waar je ook op kunt reageren..
Maar er wordt zoveel meer gezegd dan dat waar je ook op kunt reageren..
maandag 22 december 2014 om 22:18
quote:bollinger schreef op 22 december 2014 @ 22:15:
Het zou je maar overkomen dat je kind plotseling een drukke weg op schiet en je bent niet bij machte om het kind in te halen.
De meeste peuters rennen harder dan hun ouders.
Ik vind die Borderline veel zorgwekkender. En ik heb geen idee hoe veel last TO heeft van haar niet goed werkende korte termijn geheugen. Ze kan er iig niet door werken. Dus " een ietsiepietsie " lastig zal wel een understatement zijn.
Het zou je maar overkomen dat je kind plotseling een drukke weg op schiet en je bent niet bij machte om het kind in te halen.
De meeste peuters rennen harder dan hun ouders.
Ik vind die Borderline veel zorgwekkender. En ik heb geen idee hoe veel last TO heeft van haar niet goed werkende korte termijn geheugen. Ze kan er iig niet door werken. Dus " een ietsiepietsie " lastig zal wel een understatement zijn.
maandag 22 december 2014 om 22:26
quote:bollinger schreef op 22 december 2014 @ 22:15:
Het zou je maar overkomen dat je kind plotseling een drukke weg op schiet en je bent niet bij machte om het kind in te halen.Daar valt nog wel een mouw aan te passen met een tuigje of zo. Maar het zal je maar gebeuren dat je vergeet je kind van de peuterspeelzaal te halen. Of dat je vriend per ongeluk volkomen doordraait waar je kind bij zit.
Het zou je maar overkomen dat je kind plotseling een drukke weg op schiet en je bent niet bij machte om het kind in te halen.Daar valt nog wel een mouw aan te passen met een tuigje of zo. Maar het zal je maar gebeuren dat je vergeet je kind van de peuterspeelzaal te halen. Of dat je vriend per ongeluk volkomen doordraait waar je kind bij zit.
maandag 22 december 2014 om 22:47
Ik denk dat je uit de reacties op dit topic en in je omgeving kan opmaken dat een kind in jullie situatie absoluut geen slim plan is. Dat jullie "door de maatschappij" niet gezien worden als geschikte ouders. Kut. Maar t is niet anders.
Overigens vind ik het verhaal van je autoongeluk echt veschikkelijk.
Borderline is niet een pindakaasetiketje, neem het alsjeblieft serieus. En áls je dan toch aan kinderen gaat beginnen Wacht daarmee totdat je je man beter leert kennen en inschatten. 7mnd is daarvoor echt te weinig. Minimaal 3 jaar en minimaal 2 crisissen...
Overigens vind ik het verhaal van je autoongeluk echt veschikkelijk.
Borderline is niet een pindakaasetiketje, neem het alsjeblieft serieus. En áls je dan toch aan kinderen gaat beginnen Wacht daarmee totdat je je man beter leert kennen en inschatten. 7mnd is daarvoor echt te weinig. Minimaal 3 jaar en minimaal 2 crisissen...
dinsdag 23 december 2014 om 12:10
Dankje , pockersize, ja dat ongeluk was echt meer dan vreselijk en heeft gevolgen op alles voor de rest van mijn leven ,. Ik ben , hoe gek het klinken zal , wel blij met de reacties , daar heb ik wat aan en zet me toch aan het denken , wat ik overigens uberhaupt natuurlijk al gedaan heb!
Ik begrijp dat de mensen in mijn omgeving het best met me voorhebben , evenals de mensen die hun reacties gegeven hebben. En ik vind het erg jammer dat je dan iemand tegenkomt hier , die zulke uitspraken doet , me ook nog zo slap als een dweil noemt , maar ja , wellicht zegt dit genoeg over deze persoon zelf.
Ik bedoel , de strijd die ik geleverd heb na mijn ongeluk.......dan ben je echt niet slap hoor!! Het is inderdaadf erg snel , een kindje , na 7 mndn. Te snel wellicht.
Ik begrijp dat de mensen in mijn omgeving het best met me voorhebben , evenals de mensen die hun reacties gegeven hebben. En ik vind het erg jammer dat je dan iemand tegenkomt hier , die zulke uitspraken doet , me ook nog zo slap als een dweil noemt , maar ja , wellicht zegt dit genoeg over deze persoon zelf.
Ik bedoel , de strijd die ik geleverd heb na mijn ongeluk.......dan ben je echt niet slap hoor!! Het is inderdaadf erg snel , een kindje , na 7 mndn. Te snel wellicht.
dinsdag 23 december 2014 om 12:14
Trouwens , ik ben nu meer dan 18 jaar verder , en ik ben echt wel vaker personen tegengekomen die zulke vreemde uitspraken roepen, ik hoop dat hij , zij toch eerst wat beter denken gaat , je kunt iemand erg kwetsen op deze manier , maar aan de andere kant , laat 'm maar doen.................ben gek ook dat ik me er druk om maak. Er zijn veel belangrijkere zaken om je druk over te maken tenslotte!!
dinsdag 23 december 2014 om 13:16
Lastig. Ik heb een goede vriendin met bordeline. Zij heeft een kindje gekregen en dit gaat heel goed. Wel heeft zij een breed sociaal opvangnet, erg stabiele vriend en voor de rest qua huis, werk en financiële situatie alles piekfijn in orde.
Zoals je situatie nu klinkt zeg ik nee. Maar wij weten natuurlijk niet hoe jullie in het echt zijn. Wel vind ik dat jullie nog maar kort een realtie hebben voor een kindje, en dat er wellicht nog momenten gaan komen dat je minder leuke dingen van elkaar gaat zien die er nu nog niet zijn.
Zoals je situatie nu klinkt zeg ik nee. Maar wij weten natuurlijk niet hoe jullie in het echt zijn. Wel vind ik dat jullie nog maar kort een realtie hebben voor een kindje, en dat er wellicht nog momenten gaan komen dat je minder leuke dingen van elkaar gaat zien die er nu nog niet zijn.
dinsdag 23 december 2014 om 13:31
quote:jennemie schreef op 23 december 2014 @ 12:10:
Dankje , pockersize, ja dat ongeluk was echt meer dan vreselijk en heeft gevolgen op alles voor de rest van mijn leven ,. Ik ben , hoe gek het klinken zal , wel blij met de reacties , daar heb ik wat aan en zet me toch aan het denken , wat ik overigens uberhaupt natuurlijk al gedaan heb!
Ik bedoel , de strijd die ik geleverd heb na mijn ongeluk.......dan ben je echt niet slap hoor!! Het is inderdaadf erg snel , een kindje , na 7 mndn. Te snel wellicht.Toch vind ik het, gezien jullie lichamelijke en psychische beperkingen, heel frappant dat je alleen deze reden opnoemt. Gezien jouw leeftijd zou ik me nl nog kunnen voorstellen dat als je zo'n sterke kinderwens hebt, je er toch voor gaat. Maar.........alleen als je er, omdat de relatie nog zo pril is, ook volledig alleen voor zou kunnen zorgen én jullie beiden helemaal gezond zouden zijn. Dit laatste is niet het geval en dat is over 10 jaar ook niet het geval.
Ik bedoel , de strijd die ik geleverd heb na mijn ongeluk.......dan ben je echt niet slap hoor!! Het is inderdaadf erg snel , een kindje , na 7 mndn. Te snel wellicht.Toch vind ik het, gezien jullie lichamelijke en psychische beperkingen, heel frappant dat je alleen deze reden opnoemt. Gezien jouw leeftijd zou ik me nl nog kunnen voorstellen dat als je zo'n sterke kinderwens hebt, je er toch voor gaat. Maar.........alleen als je er, omdat de relatie nog zo pril is, ook volledig alleen voor zou kunnen zorgen én jullie beiden helemaal gezond zouden zijn. Dit laatste is niet het geval en dat is over 10 jaar ook niet het geval.