Napraattopic 16

28-12-2014 15:36 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hatsetats schreef op 28 december 2014 @ 15:40:

Consuela, je wil maar niet begrijpen dat het er niet gaat er niet of mensen het willen lezen of niet. Het gaat er om dat B totaal niet geholpen is met dit topic. Integendeel zelfs denk ik.Ik begrijp prima wat ik lees, en de reden van wat men schrijft.
quote:consuelabananahammok schreef op 28 december 2014 @ 15:44:

Wat ik net in het andere topic wilde posten maar woesj weg.

De andere kant van de medaille is dat Bente door een stukje openheid meer begrip kreeg voor haar situatie en Posts ,die de plank missloegen omdat men zelf in ging vullen, achterweg bleven.

Posts die haar iedere keer zo raakte, omdat het ver buiten de waarheid lag.

Maar idd, of dit haar meer oplevert dan de stress van het delen dat kan alleen Bente zelf bepalen.Voor iemand die maar blijft benadrukken dat B ziek is en dat haar gedrag bij haar ziekte hoort, leg je opeens wel heel veel verantwoordelijkheid in haar schoenen. Ze kán het niet zelf bepalen. En daarom hoort een dergelijk topic niet hier.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
@Korenwolf : Je bent nu door het sluiten van de vorige en het openen van een nieuwe Naptraat zeker weer een post kwijt hé? Luister..... Napraat kan er niks aan doen- ik herhaal- Napraat kan daar niks aan doen..... Voor de zekerheid nog één keer: Napraat kan hier niks aan doen.

Geintje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 28 december 2014 @ 15:45:

@Korenwolf : Je bent nu door het sluiten van de vorige en het openen van een nieuwe Naptraat zeker weer een post kwijt hé? Luister..... Napraat kan er niks aan doen- ik herhaal- Napraat kan daar niks aan doen..... Voor de zekerheid nog één keer: Napraat kan hier niks aan doen.

Geintje.
quote:Steinbeck schreef op 28 december 2014 @ 15:41:

[...]

Bella

Hoe was het bij Pa en Ma? Heb je nog lekker gewandeld? En een borreltje gedronken?

Ik heb 2e kerstdag een lange wandeling gemaakt met mijn pa door het mooie Brabantse land, heerlijk

Héél gezellig gehad.

Cognaccie erbij, met Pa het Kerst cryptogram in de krant proberen op te lossen ("Wanne kutpuzzel").

En gewandeld ja. De Strabrechtse Hei was prachtig en al goed bereikbaar voor mij!
Huts!
quote:consuelabananahammok schreef op 28 december 2014 @ 15:45:

[...]

Ik begrijp prima wat ik lees, en de reden van wat men schrijft.Oja? Je begrijpt er geen drol van. Mij schuif je in mijn schoenen dat ik het niet wil lezen en dat ik mensen met psychische aandoeningen maar aanstellers vind. I rest my case.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 december 2014 @ 15:45:

[...]

Moet ze dan maar in eenzaamheid en stilte lijden omdat mevrouw Nouschi van het VF vindt dat het hier niet thuis hoort?

Er zijn echt meer hoor wel blijven lezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bella
quote:hatsetats schreef op 28 december 2014 @ 15:45:

[...]

Voor iemand die maar blijft benadrukken dat B ziek is en dat haar gedrag bij haar ziekte hoort, leg je opeens wel heel veel verantwoordelijkheid in haar schoenen. Ze kán het niet zelf bepalen. En daarom hoort een dergelijk topic niet hier.

Bente is ziek,dat betekent niet dat ze niet kan voelen waar ze steun aan heeft.

Dat is ook iets heel anders dan angst om hulp te gaan aanvaarden.
Mijn vriend heeft scones gebakken en bij de appie clotted cream gehaald. Kreun. En dat terwijl ik net bij de sportschool vandaan kwam.
quote:hatsetats schreef op 28 december 2014 @ 15:47:

[...]

Oja? Je begrijpt er geen drol van. Mij schuif je in mijn schoenen dat ik het niet wil lezen en dat ik mensen met psychische aandoeningen maar aanstellers vind. I rest my case.Ik kan mij niet herinneren dat ik je naam heb genoemd, dus als je het in jouw schoenen geschoven voelt ligt dat toch echt aan jezelf.
Als een topic zoals die van B mag, dan snap ik de bloedspoed bannen van bijv. een Neon Leon niet.

Dan snap ik niet waarom het niet mag gaan over zelfbeschadiging dmv snijden ( B is namelijk ook enorm zelfbeschadigend bezig en iemand die automutileert dmv iets scherps is psychisch óók niet gezond ).

Dan zouden topics door pedofielen/ pedoseksuelen ook mogen; ook psychisch niet frisjes, zeg maar.

Ik denk dat je als forum geen broedplaats/ ontmoetingsplaats moet creeëren voor dingen die schadelijk zijn; voor forummers zelf niet en voor meelezers en meeschrijvers niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Neon Leon? Wat heb ik gemist?
Happy new topic
quote:hatsetats schreef op 28 december 2014 @ 15:45:

[...]

Voor iemand die maar blijft benadrukken dat B ziek is en dat haar gedrag bij haar ziekte hoort, leg je opeens wel heel veel verantwoordelijkheid in haar schoenen. Ze kán het niet zelf bepalen. En daarom hoort een dergelijk topic niet hier.

Wij kunnen dat ook niet bepalen, wij zijn geen behandelaars. Wij weten niet wat wel en niet werkt. Ik ga daar niet over, ik schrijf zolang ik dat voor mezelf kan verantwoorden en de rest laat ik bij de mods. Als een van Bentes behandelaars zou komen vertellen dat dit topic schadelijk is, of als iemand een artikel of onderzoek post dat onomstotelijk bewijst dat kletsen gelijk staat aan faciliteren, dan stop ik direct.

Maar dat is het hele punt: we weten het niet. De mensen die ervoor kiezen om niet te schrijven weten het evenmin als de mensen die ervoor kiezen om wel te schrijven. En dan gebeurt er waar Steinbeck het volgens mij over had: dan gaat de discussie niet meer over Bentes problemen, maar alleen over hoe goed we zelf bezig zijn.
Wat Bente betreft, ik lees soms mee maar schrijf niets, omdat ik simpelweg niet weet wat.

Ik vind het een eng idee, dat iets wat ik schrijf, volledig haaks zou kunnen staan op wat een hulpverlener zegt.
Huts!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2014 @ 15:50:

Als een topic zoals die van B mag, dan snap ik de bloedspoed bannen van bijv. een Neon Leon niet.

Dan snap ik niet waarom het niet mag gaan over zelfbeschadiging dmv snijden ( B is namelijk ook enorm zelfbeschadigend bezig en iemand die automutileert dmv iets scherps is psychisch óók niet gezond ).

Dan zouden topics door pedofielen/ pedoseksuelen ook mogen; ook psychisch niet frisjes, zeg maar.

Ik denk dat je als forum geen broedplaats/ ontmoetingsplaats moet creeëren voor dingen die schadelijk zijn; voor forummers zelf niet en voor meelezers en meeschrijvers niet.Dan ook staf meteen dat topic van die vrouw die zit te dubben of ze met haar kleine kinderen voor of na de vakantie weg moet gaan bij haar vriend die hen gijzelt in hun eigen huis. Of al die andere topics van vrouwen die in kutsituaties blijven met hun kinderen. Die richten nou echt willens en wetens schade aan bij anderen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:yasmijn schreef op 28 december 2014 @ 15:51:

TBS'er die vroeg of wij hem wilden helpen om vrij te komen. Had HET LICHT gezien en had op élke vraag ( zin des levens, ontstaan van de aarde, bestaat god ) een eh.....soort van een antwoord.

Heb jij die man echt elke keer gemist? Die heeft zó vaak topics geopend. Die met grote spoed verwijderd werden.

En alles werd-hoe-heet-ze elke keer vergeven, tot dat ze begon over seks met kinderen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 december 2014 @ 15:45:

[...]

Nee, maar wie pretendeert dat dan. Ik denk niet dat ik Bente kan helpen, wie denkt dan wel? Ze zal zich hooguit misschien iets minder eenzaam voelen door een uitlaadklep, maar ik heb verder geen illusies. Maar alleen een uitlaadklep kan al heel veel betekenen. Moet ze dan maar in eenzaamheid en stilte lijden omdat mevrouw Nouschi van het VF vindt dat het hier niet thuis hoort?

Ze is heus niet slechter af met een topic, dat geloof ik niet. En ook niet veel beter, alleen iets minder eenzaam, met wat oppervlakkig contact met de buitenwereld.Nee mevrouw Nouschi vindt dat ze haar stervensbegeleiding aan professionelen moet overlaten en niet aan goedwillende forummers.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:yasmijn schreef op 28 december 2014 @ 15:51:

Ken je die niet?

Dat is een jongen die in een psychiatrische kliniek zit.

Soms post hij hier en post hij de schilderijen die hij maakt.

En dat schijnt niet te mogen.
Huts!
quote:Enn schreef op 28 december 2014 @ 15:47:

[...]

Er zijn echt meer hoor wel blijven lezen. Oh, grappig. Wist ik niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:GateKeeper schreef op 28 december 2014 @ 15:52:

Happy new topic

Gate

Morgen?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 december 2014 @ 15:56:

[...]

Ken je die niet?

Dat is een jongen die in een psychiatrische kliniek zit.

Soms post hij hier en post hij de schilderijen die hij maakt.

En dat schijnt niet te mogen.Nooit gezien.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 december 2014 @ 15:53:

[...]

Dan ook staf meteen dat topic van die vrouw die zit te dubben of ze met haar kleine kinderen voor of na de vakantie weg moet gaan bij haar vriend die hen gijzelt in hun eigen huis. Of al die andere topics van vrouwen die in kutsituaties blijven met hun kinderen. Die richten nou echt willens en wetens schade aan bij anderen.

Als B nu zou posten dat ze van die eetstoornis AF wil, dan vond ik het nog een ander verhaal.

Dan mag dubben over weggaan of vragen hoe je dat aanpakt ook.

Maar iemand die dus vertelt dat ze blijft maar dat bijv. haar kinderen worden gemept die mag van mij na 1, 2 dagen ( als blijkt dat iemand alleen van zich af zit te kletsen ) ook een enkele reis.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 december 2014 @ 15:56:

[...]

Oh, grappig. Wist ik niet. Ja, net zo 'grappig' als de toon waarop jij het over Nouschi hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven