Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Ik doe graag mee!

Ik koop heel graag en heel veel kleding. En ik moet toegeven, ongeveer 3 keer per jaar zit daar een impuls aankoop bij waar ik later spijt van krijg. Zonde!

Mijn kast hangt vol, de kledinghangers zijn op, dus tijd om bewust te worden van mijn koopgedrag en om te genieten van alle mooie kleding die ik al heb
I've got nothing to do today but smile.
quote:Skaya schreef op 30 december 2014 @ 11:04:

[...]

Echt hé. Ik vind dat deze spulletjes echt wel moeten meetellen. Vooraf kleding inslaan helpt eigenlijk ook niet, want dan koop je gewoon op een sneller tempo wat je anders nog zou kopen. Dus eigenlijk ben je al gediskwalificeerd als je vooraf gaat hamsteren.

.Neeeeeee, ik koop mijn beha's altijd in de uitverkoop, met mijn boezem wil ik iets wat mooi en stevig is, lees: kapitale investering. Als ik nu klaar ben dan hoef ik in de stad alleen nog maar naar de Blokker en de Xenos, de kans dat ik daar wat op de kop tik is minimaal Is er nog een uitzondering trouwens voor kleding kopen tijdens je vakantie?
Als je gaat zwemmen zonder..... en op vakantie.

(Bijvoorbeeld: Hier kwam er een badpak uit het pakket i.p.v. een warme muts.)
Mooi voornemen, maar ik doe niet mee... Ik weet nu al dat ik me er vanaf het voorjaar niet aan ga houden. Ik start met een nieuwe baan na een paar maanden WW en heb mezelf al getrakteerd op wat nieuwe outfits want met verwassen kleding kan ik niet aan komen zetten niet? En dus weet ik nu al dat ik dit voorjaar dus weer wat shirts enz. "nodig heb". Ik ben lang en stevig en ken in mijn omgeving weinig mensen met mijn maten... Verder draag ik graag katoen enz en dat blijft ook geen seizoenen mooi... Oftewel, excuses schud ik zo uit mijn mouw... Ik schat dat ik per jaar ong 600 tot 800 uitgeef aan kleding, inclusief schoenen, ondergoed en jassen.

Maar evengoed wel leuk topic, ga ik wel volgen, want het idee om bewuster met kleding om te gaan staat me wel aan.
Broeva!!! Haro!!!
Ik had er wel eens van gehoord, maar ik doe er niet aan mee. In plaats van mezelf zo'n gekunstelde barrière op te werpen koop ik liever bewust kleding.

Zo heb ik bv net een nieuwe winterjas gekocht. Was 50% afgeprijsd en met de oude deed ik al drie jaar en de gaten vielen erin.

Binnenkort koop ik ook nieuwe laarzen. Wederom, in de uitverkoop en met het vorige paar doe ik al een jaar of 5. Dit waren dan ook dure laarzen, ik heb wel meerdere paren schoenen en het valt me op goedkope schoenen binnen een jaar gewoon stuk zijn. Dus zo bezien is een paar laarzen van 180 euro geen gekke investering.

Ik koop door de rest van het jaar heen alleen dingen die ik echt nodig heb (sokken, ondergoed) en anders moet het in de aanbieding zijn en moet ik er ook een dag over nadenken. Ook kijk ik regelmatig bij de kringloop als ik wat nodig heb. Geen impulsaankopen dus. Nou lukt dat niet altijd, ik heb vorige week een snoezig hemdje bij de Didi gekocht (maar die was wel voor de helft van de prijs)
Yeah, zin in overmorgen!!! Zin om met de challenge te beginnen, mijn voornemen.

Nog even vlot een paar laarsjes scoren...ik loop veel en verslijt bosjes laarzen.
Ik ben benieuwd hoeveel geld jullie besparen met deze dappere actie. Hebben jullie dat al uitgerekend?
Kleding, schoenen, tassen,ondergoed en make-up samen scheelt in ieder geval meer dan 1000 Euro per jaar. Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoeveel geld ik er precies er aan uitgeef. Het geld maakt me ook niet echt uit (gezegend mens ben ik) maar dat ik echt geen idee heb wat ik er aan uitgeef en dat ik niet alles draag stoort me wel een beetje.

Het is het zelfde als je halve koelkast vol eten weggooien, gedrag wat ik niet echt geweldig vind. Er is niemand die je tekort doet maar het gaat tegen mijn gevoel, van wat "normaal" zou moeten zijn, in
Nee, gaat me niet lukken komend jaar, want ik ga een trouwjurk kopen. Ik heb trouwens echt een hekel aan kleding kopen, er is niets wat ik meer zonde van mijn geld vind. Ik heb deze week twee broeken en een vest gekocht (wow!) omdat de gaten in mijn broeken vielen en ik maar één trui had. En dan heb ik het kleding kopen echt zo lang als mogelijk was uitgesteld. Ik hoop dat ik kleding kopen leuker ga vinden als ik afgevallen ben (gaat hopelijk in 2015 gebeuren) want nu vind ik vooral ook dat alles me lelijk staat, dat helpt niet echt. Maar een heel jaar geen kleding kopen is voor mij dus niet zo verstandig, ik heb al het minimale aan kleding wat ik nodig heb. Met schoenen net zo, ik heb nu drie paar en ik draag er twee, da's voor mijn doen al heel wat. Mutsen en sjaals heb ik er dan weer een beetje veel van. En sokken! Heeel veel sokken!
Ik ben een te grote shopaholic. Ik koop in de regel niks wat ik stom vind en kom ook vaak genoeg zonder iets thuis... maar ik ben wel heel erg dol op kleding kopen

Proberen te minderen kan zeker wel, ik heb MEER dan genoeg kleding, op hardloopkleding na.
quote:waterplant schreef op 30 december 2014 @ 19:19:

Kleding, schoenen, tassen,ondergoed en make-up samen scheelt in ieder geval meer dan 1000 Euro per jaar. Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoeveel geld ik er precies er aan uitgeef. Het geld maakt me ook niet echt uit (gezegend mens ben ik) maar dat ik echt geen idee heb wat ik er aan uitgeef en dat ik niet alles draag stoort me wel een beetje.

Het is het zelfde als je halve koelkast vol eten weggooien, gedrag wat ik niet echt geweldig vind. Er is niemand die je tekort doet maar het gaat tegen mijn gevoel, van wat "normaal" zou moeten zijn, in

Hier sluit ik mij bij aan. Ik weet niet wat het mij bespaart. 1000 euro per jaar haal ik niet, ik denk dat ik ongeveer op de helft zit. Maar dat is mijn grootste probleem niet verder. Ik vind dat ik relatief veel wegwerpkleding heb gekocht... (hoewel ik wel vijf of zes jaar met spijkerbroeken doe en deze ook het meest draag)

Ik heb geloof ik ook een beetje een drang naar overzicht en het idee dat ik met de kwaliteit van de kleding ook bijvoorbeeld vier, vijf jaar kan overbruggen. In plaats van met de kwantiteit. Ook vind ik dat uiteindelijk prettiger naar de wereld en het milieu toe.
Ik doe mee!! Ik heb zoveel kleding in mijn kast hangen wat ik nog niet aan heb gedragen. Ik ga me afmelden voor alle nieuwsbrieven. Ik geef mezelf een budget van 200 euro voor 2015 voor het vervangen van basics.

Leuk! Ik heb er zin in. Een fijne jaarwisseling!
quote:*speels* schreef op 30 december 2014 @ 18:47:

Yeah, zin in overmorgen!!! Zin om met de challenge te beginnen, mijn voornemen.

Nog even vlot een paar laarsjes scoren...ik loop veel en verslijt bosjes laarzen.

Ik doe ook mee!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik heb nog wat dingen die ik op MP en FB ga gooien en van dat geld koop ik dan ( voor gedeelte) 2 goede en dus dure BH's scheelt weer, denk dat ik het dan wel red op wat leggings en panty's na.
quote:sinnombre schreef op 30 december 2014 @ 18:52:

Ik ben benieuwd hoeveel geld jullie besparen met deze dappere actie. Hebben jullie dat al uitgerekend?

Ik denk zo rond 800 euro. Ik koop niet zo gek veel maar de dingen wat ik koop gaan niet stuk, ik geef al veel weg maar ik heb echt voorlopig veel kleding wat ik amper draag.

Ik grijp snel naar mijn favo shirts/ truien.

Ik hoop dat het me lukt!
Prrrr, mauw miawwwww.

Wat een bedragen! Daar gaan jullie veel leuke dingen mee kunnen doen.
quote:Annelaure schreef op 31 december 2014 @ 12:42:

Wat een bedragen! Daar gaan jullie veel leuke dingen mee kunnen doen.Valt wel mee toch?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 31 december 2014 @ 12:53:

[...]

Valt wel mee toch?Ik geef max 200 per jaar uit. Inclusief jassen, schoenen, ondergoed, en andere kleding. Ik vind het dus echt heel grote bedragen die hier genoemd worden.
quote:Annelaure schreef op 31 december 2014 @ 13:12:

[...]

Ik geef max 200 per jaar uit. Inclusief jassen, schoenen, ondergoed, en andere kleding. Ik vind het dus echt heel grote bedragen die hier genoemd worden.

Sorry maar dat is haast onmogelijk als je een beetje netjes erbij wil lopen, of koop je heel veel 2e hands?

Want zelfs met mijn 2ehands aankopen en mijn zuinigheid geef ik makkelijk 350/400 euro uit aan alle kleding, dus ook ondergoed en sokken en leggings en panty's enz..
quote:Annelaure schreef op 31 december 2014 @ 13:12:

[...]

Ik geef max 200 per jaar uit. Inclusief jassen, schoenen, ondergoed, en andere kleding. Ik vind het dus echt heel grote bedragen die hier genoemd worden.

Dit jaar was ik wel "losgegaan" met rond 1100,- maar had echt geen dure dingen gekocht ofzo. Voorheen deed ik het met rond 400,- en dat was echt bijna niks he.

Wel moet ik bekennen dat ik ook sierraden bij kledinggeld optel.
Prrrr, mauw miawwwww.
Als je rond de 1000 euro per jaar aan kleding uitgeeft vind ik je niet een enorme shopper die moet bezuinigen. Dat vind ik best weinig zelfs. Kun je daar wel mooie kleding van kopen voor privé, werk en feestjes?
Eeej Janice ook hier..

Voor mijn gevoel wordt het leuk, nog nooit gedragen kleding showen!

Geld besparen is voor mij in deze bijzaak, ja ik ben een snob.
quote:AnnaP1977 schreef op 31 december 2014 @ 13:23:

[...]

Sorry maar dat is haast onmogelijk als je een beetje netjes erbij wil lopen, of koop je heel veel 2e hands?

Want zelfs met mijn 2ehands aankopen en mijn zuinigheid geef ik makkelijk 350/400 euro uit aan alle kleding, dus ook ondergoed en sokken en leggings en panty's enz..Ik koop alleen wat ik nodig heb en dat koop ik in de uitverkoop. Vorig jaar heb ik drie broeken gekocht voor 10 euro. Het was al bij een outlet maar die outlet ging dicht. 3,33 per broek dus! Ik neem de tijd om te vinden wat ik zoek voor de prijs die ik zoek.
Mieke 1966 doe je zelf ook mee en waar ben je?
Annelaure, voor een paar leren schoenen betaal je al snel 50 euro. Een jas vind je ook niet voor minder dan 40 euro denk ik. Goedkoop ondergoed en sokken bij de Hema (3 voor 5 euro), en dan heb je nog maar 100 euro over voor alle t-shirts, broeken, truien, jurken, rokken, bh's, etc. Lijkt mij vrij onmogelijk om een paar jaar achter elkaar maximaal 200 euro per jaar uit te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven