Napraattopic 19

04-01-2015 19:37 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Als dat kind nog nooit naakt gerecreëerd heeft had ik ook nee gezegd. Ik wilde zelf op die leeftijd ook niet naakt (later weer wel). En nou zijn natuurlijk niet alle kinderen hetzelfde, maar stel nou dat dit kind het bij nader inzien verschrikkelijk vindt, die blote billen. Dan zit ze er mooi wel twee weken mee opgescheept omdat mama ineens zo nodig in de blote billen moet.
80 km plus een gesprekje en ik loop hier alweer bijna 200 posts achter.

Qua naaktlopen heb ik echt eerlijk waar geen mening.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Ephina schreef op 04 januari 2015 @ 21:36:

[...]

Haar vader spreekt een veto uit. Die is nie belangrijk omdat'ie zelf niet in z'n nakie hoeft?

De discussie ging voor mij over algemeenheid. In dit voorbeeld mag kind niet van pa, is zijn recht en dan gebeurd het niet. Logisch.

Maar andere kinderen van 12, die zelf aangeven mee te willen met paps en mams, naar een naaktloopfestijn, die moeten dat lekker helemaal zelf weten.
quote:Amaqanda schreef op 04 januari 2015 @ 21:36:

[...]

Dat denk ik niet nee

Ik denk namelijk dat iemand die er in op groeit net zo erg met de vooroordelen enz te maken krijgt.

En ik vind naakt niet vies (ben geen nudist overigens), ik vind het niet spannend en nudisten denken daar precies hetzelfde over. Dus nee, ik zie echt totaal het probleem niet.jij bent volwassen, dat kind is 12. Kwetsbare leeftijd. Moet die opeens een overload aan naakt voorgeschoteld krijgen?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:AnnaP1977 schreef op 04 januari 2015 @ 21:38:

[...]

Dat is toch ook niet hetzelfde? Trouwens daar loop je tussen de baden en sauna's in gewoon met je badjas aan. En ben je na een paar uur weer weg.

Ik zie zat mensen die gewoon in hun blootje lopen zonder badjas. Ik ook trouwens, zeker in de winter lekker.

Wat maakt het nu uit of je 2 weken in je blote kont loopt of 8 uur?
quote:Amaqanda schreef op 04 januari 2015 @ 21:36:

[...]

Dat denk ik niet nee

Ik denk namelijk dat iemand die er in op groeit net zo erg met de vooroordelen enz te maken krijgt.

En ik vind naakt niet vies (ben geen nudist overigens), ik vind het niet spannend en nudisten denken daar precies hetzelfde over. Dus nee, ik zie echt totaal het probleem niet.Ben zelf enorm liefhebber van sauna's en ben bepaald niet preuts , vooroordelen heb ik ook niet zo zeer; een ieder moet lekker doen waar hij/zij zin in heeft. Maar ik blijf er idd bij dat ik niet vind dat kind bewust kan kiezen voor iets waar (inderdaad!) vooroordelen aan hangen. Ook vind ik dat een kind 2 ouders heeft en dat dit zeker een keuze is waar beide ouders het over eens zouden moeten zijn voordat het doorgaat. Júist omdat er inderdaad veel vooroordelen aan hangen.
quote:Amaqanda schreef op 04 januari 2015 @ 21:39:

[...]

Maar andere kinderen van 12, die zelf aangeven mee te willen met paps en mams, naar een naaktloopfestijn, die moeten dat lekker helemaal zelf weten.Ohja eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 januari 2015 @ 21:38:

Als dat kind nog nooit naakt gerecreëerd heeft had ik ook nee gezegd. Ik wilde zelf op die leeftijd ook niet naakt (later weer wel). En nou zijn natuurlijk niet alle kinderen hetzelfde, maar stel nou dat dit kind het bij nader inzien verschrikkelijk vindt, die blote billen. Dan zit ze er mooi wel twee weken mee opgescheept omdat mama ineens zo nodig in de blote billen moet.Dan verkas je toch van camping? Althans, dat zou ik doen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 januari 2015 @ 21:38:

Als dat kind nog nooit naakt gerecreëerd heeft had ik ook nee gezegd. Ik wilde zelf op die leeftijd ook niet naakt (later weer wel). En nou zijn natuurlijk niet alle kinderen hetzelfde, maar stel nou dat dit kind het bij nader inzien verschrikkelijk vindt, die blote billen. Dan zit ze er mooi wel twee weken mee opgescheept omdat mama ineens zo nodig in de blote billen moet.Precies, ga dan eerst op proefnakend een aantal keer met dochterlief.
quote:Istar_ schreef op 04 januari 2015 @ 21:40:

[...]

Dan verkas je toch van camping? Althans, dat zou ik doen.Voorkomen lijkt mij dan weer beter dan genezen.

[...]

Dan verkas je toch van camping? Althans, dat zou ik doen.

TO niet, die laat kind gewoon thuis.

En proefnaakt lopen een aantal keer voordat je zulke plannen maakt is ook al te veel moeite. Ik snap die vader wel.
quote:hatsetats schreef op 04 januari 2015 @ 21:42:

[...]

Voorkomen lijkt mij dan weer beter dan genezen.Het kind ziet al naakt en geeft zelf aan er geen problemen mee te hebben. Wat moet er dan voorkomen worden? Een eeuwig trauma?
Laat eerst eens filmpjes zien ipv proefnaakt de sauna in.
quote:hatsetats schreef op 04 januari 2015 @ 21:39:

[...]

jij bent volwassen, dat kind is 12. Kwetsbare leeftijd. Moet die opeens een overload aan naakt voorgeschoteld krijgen?dat is niet het probleem denk ik, wel dat een kind er niet goed bewust voor kan kiezen om het wel of niet te willen. Of in geval van vakantie zich eraan te onttrekken als het niet leuk meer is of niet goed te kunnen overzien hoe reacties van leeftijdgenootjes zullen zijn

[...]

Ik zie zat mensen die gewoon in hun blootje lopen zonder badjas. Ik ook trouwens, zeker in de winter lekker.

Wat maakt het nu uit of je 2 weken in je blote kont loopt of 8 uur?

Ik denk omdat je bij een dagje sauna zo weer naar huis kunt als je het uiteindelijk toch niets vindt, bij een vakantie van twee weken zit je er dan maar mooi mee.

Ik snap de vader van het meisje wel, trouwens. Al heb ik niets tegen naaktlopen.
quote:Amaqanda schreef op 04 januari 2015 @ 21:39:

[...]

De discussie ging voor mij over algemeenheid. In dit voorbeeld mag kind niet van pa, is zijn recht en dan gebeurd het niet. Logisch.

Maar andere kinderen van 12, die zelf aangeven mee te willen met paps en mams, naar een naaktloopfestijn, die moeten dat lekker helemaal zelf weten.Fair enough. Voor mij ligt het verschil in weten waar het om gaat (m.a.w. er in opgegroeid) en een keuze maken of ineens als 12 jarige voor een nieuwe keuze staan en dus geen flauw idee hebben van wat je kiest. (En daardoor dus des te beinvloedbaarder wat betreft de mening van haar moeder)

[...]

Dan verkas je toch van camping? Althans, dat zou ik doen.Die TO niet vrees ik. Die laat het arme kind gewoon thuis .
quote:Micchan schreef op 04 januari 2015 @ 21:43:

[...]

Ik denk omdat je bij een dagje sauna zo weer naar huis kunt als je het uiteindelijk toch niets vindt, bij een vakantie van twee weken zit je er dan maar mooi mee.

Ik snap de vader van het meisje wel, trouwens. Al heb ik niets tegen naaktlopen.Zoals ik al zei, ik zou dan dus gewoon een andere camping zoeken.
Mosterd zie ik.
quote:Istar_ schreef op 04 januari 2015 @ 21:42:

[...]

Het kind ziet al naakt en geeft zelf aan er geen problemen mee te hebben. Wat moet er dan voorkomen worden? Een eeuwig trauma?Het is toch n enorm verschil of je ma en (stief) in hun nakie ziet of opeens de hele camping? Helemaal op die leeftijd.
Mijn kind wil al een handdoek om als ze zich bij het zwemmen verkleedt, die krijg ik met geen 10 paarden naar een nudistencamping. Scheelt dat ma er ook niet dood gevonden wil worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Istar_ schreef op 04 januari 2015 @ 21:44:

[...]

Zoals ik al zei, ik zou dan dus gewoon een andere camping zoeken.Ik zag het, sorry.
Ik vind als klein meisje wel vaak met mijn ouders naar het naaktstrand. Later niet meer. Als puber ging ik met een vriendin en haar familie mee naar een naturistencamping. Mijn ervaring is dat je dat niet 'een dagje' moet doen. De eerste dag liep ik namelijk met een handdoek tot over mijn oren rond. Tot vlak bij het water, en dan laten vallen en rennen. (Dat zijn eerstedagpubers, die vallen erg op met hun aahnietkijkenikvalnietop-houding).
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 januari 2015 @ 21:43:

[...]

Die TO niet vrees ik. Die laat het arme kind gewoon thuis .

Ja, en dát is wat ik bizar vind aan het hele verhaal.

Als ex mijn noordpoolexpeditie niet goedkeurt ga ik niet alleen, maar zoek ik een andere vakantiebestemming.

Ik heb ook wel eens mijn veto uitgesproken over een vakantiebestemming. Heeft ex gewoon wat anders uitgezocht.
quote:Istar_ schreef op 04 januari 2015 @ 21:44:

[...]

Zoals ik al zei, ik zou dan dus gewoon een andere camping zoeken.Ik ben bang dat TO niet zo meegaand zal zijn als jij, in deze .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven