Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Hier nog steeds 69,4 kg. Het gaat nog steeds goed dus en ik ben nog steeds bezig met toevoegen van andere produkten zoals tuinbonen, bessen, meloen, tomaat, wortel, zilvervliesrijst en ga zo maar door.

And guess what! Dreamer is back in town!!!
Ik snoep al langer teveel, maar dat staat niet altijd in mijn lijstjes omdat het daarna gebeurt zeg maar... en de laatste dagen is het echt dramatisch, ik eet alles wat voorhanden is...elke keer wel een verjaardag, etentje of wat dan ook...

Gelukkig gisteren een wat betere dag want werken (ik kan maar beter geen vakantie hebben de komende 3 weken vrees ik)

O: bak yoghurt met muesli

T: 2 nectarines

L: halve komkommer en 2 boterhammen met pindakaas ertussen

T: 2 appelkoeken (dat bedoel ik) en bak yoghurt met aardbeien

A: aardappels, verse worst, rode kool met appeltjes

T: plak ontbijtkoek, half zakje amandelcrackers, paar bananenchipjes

En eindelijk weer eens gelopen, 5 kwartier, aardig rondje rustig aan.

vandaag (ook werken):

O: bak havermoutpap

T: 2 kiwi's

L: halve komkommer, 2 boterhammen met pindakaas ertussen

T: bak yoghurt met frambozen (en zien dat ik die appelkoeken laat liggen)(is bijna gelukt, heb er 1 gehad)

A: champignon/spinazie risotto, mmmmm

T: speculaasje, paar amandelcrackers

En dan zien dat ik vanavond nog een stuk ga wandelen, die beweging moet ook weer terug!

Dreamer, nu al terug? Was dat de bedoeling? Dacht dat je langer weg zou zijn...
quote:meis73xx schreef op 23 juli 2008 @ 11:06:

Ik snoep al langer teveel, maar dat staat niet altijd in mijn lijstjes omdat het daarna gebeurt zeg maar... en de laatste dagen is het echt dramatisch, ik eet alles wat voorhanden is...Jammer genoeg erg herkenbaar.

Ik heb er zo de balen van, schrik ook als ik de vakantiefoto's zie.

Er moet nu echt iets aan gebeuren. Tot nu had ik allerlei excuses; vakantie, sloop van huis, nu weer een oogontsteking.

Ik ga nu toch echt mijn uiterste best doen, om er wat af te krijgen.

Gewicht vanaochtend: 94 kg.
zet hem op monser, soms heb je even dat soort shocktherapie nodig om helemaal in de mood te komen. Ik gisteren 93.5. Heb momenteel echt nul tijd om te sporten (fijn hoor, kindervakantie en het dan zelf zo druk hebben), dus dat gaat ook niet echt flitsend!

Gisteren gebbqd, vandaag

O: 2 crackers 20+kaas, 1 kiwi, melk

T: zakje kinderkoekjes (en ze waren niet eens echt lekker)

L: broodje onderweg

verder nog niet bekend
Eetbuien krijg je ook juist doordat je suikerspiegel enorm heen en weer laat gaat. Maarja, ik vertel denk ik niet iets nieuws.

Ik heb afscheid genomen *snik* van de atkinslijn. Ik mocht wel verlengen maar ze vond dat ik het nu best alleen verder kan.

Nu nog een goddelijk lichaam.... maar dat lukt ook niet echt meer op je 47e.
Lieve medestrijdsters voor een gezonder gewicht.

Ik heb besloten dat ik ga stoppen met mijn focus op mijn gewicht en dus ook met dit topic.

Ik ben ruim 7 jaar geleden begonnen met gezonder eten/bewegen/leven en toen was dat ook echt nodig. Ik bewoog te weinig en at veel en ongezond. Ik was 86 kg. Mijn streefgewicht was 65 kg. Dit bereikte ik in 2,5 jaar tijd.,

Ik was nog niet tevreden en wilde meer, of minder eigenlijk.

Daarom loop ik hier nog rond, inmiddels weer 5kg zwaarder.

Netto ben ik dus nog steeds zo'n 16 kg lichter dan 7 jaar terug en zit ik bijna op gezond bmi.,

Zoals jullie weten wil ik vooral op een gezond gewicht zitten om gezondheidsredenen. Waarschijnlijk heb ik wat genen. die mij wat gezondheidsproblemen brengen, in de toekomst. Afvallen zou het moment dat deze gezondheidsproblemen zich aandienen uitstellen.. maar krijgen zal ik ze toch.

Ik heb dus dan de keuze óf nu op dieet, of dán op dieet.

De afgelopen vakantieweken heb ik gemerkt dat ik het wel ver geschopt heb, de afgelopen jaren. In veel gevallen maak ik de gezonde keuezes. Een zakje chips gaat niet leeg, een reep chcolade verdeel ik over een week. Paal en perk stellen aan koffie en wijn is moeilijker, maar aangezien deze stoffen duidelijk invloed hebben op mijn eczeem, kan ik daar thuis wel weer mee minderen.

Bewegen doe ik wel, van meer en meer bewegen gaat mijn lichaam protesteren en daardoor beweeg ik uiteindelijk weer minder.

De afgelopen jaren heb ik ook gemerkt dat een aantal weken intensiever met afvallen bezig zijn, een zekere stress bij mij teweeg brengt, die dan weer ongezond is.

Dus.. 7 jaar en 16 kg moet maar genoeg zijn.

Tuurlijk blijf ik opletten wat ik eet en dat ik gezond beweeg. Tenslotte heb ik hier een redelijk ritme in gevonden. De weegschaal zal er nog zijn om te zorgen dat ik op dit gewicht blijf, evenals een enkele broek. (strakke broek)

Mocht ik afvallen, dat begroet ik een lager gewicht nog steeds met gejuich. Het blijft een raar mechanisme. Hierboven beschrijf ik al een beetje dat ik voor m'n gezondheid niet ,meer af zou hoeven vallen, als ik maar gezonde keuzes blijf maken.

Ook ben ik ervan overtuigd dat mijn lichaam niet lelijk is zoals het is. Toch zou ik om beide redenen nog graag kilo's kwijt raken. Ik wil hier de focus kwijt en dat zal zwaar afkicken worden! 7 jaar met je gewicht bezig zijn is een manier van leven!

Hoe het nu moet met de tabel weet ik niet.

De meesten van jullie kom ik natuurlijk nog wel op andere topics tegen.

Ik wens jullie wel heel veel succes en sterkte bij je strijd.

liefs

Later is nu
lieve dream...welkom terug en nu ga je alweer weg! Op een andere manier natuurklijk. Ik vind het jammer, maar ik zal je niet hoeven missen omdat ik je natuurlijk nog tegenkom bij de kroeg. Ik snap je overwegingen, ik hoop dat het je lukt. er zijn legio mensen die het kunnen dus jij vast ook. Mocht het toch lastiger zijn dan je hoopte dan kom je gwoon weer terug toch?? Succes.
Dreamer, na 7 jaar weet jij onderhand wel wat je wel en niet moet doen, dus dat blijft zeker goedgaan.

Wij zijn een weekendje weggeweest, 1 hele dag daar en voor de rest 2 reisdagen. M.a.w. wat kun je dan verkeerd eten.

Veel had ik meegenomen anders moest ik daar op de camping er naar gaan zoeken en daar heb ik geen zin in.

1 x bbq gehad s avonds bij aankomst en de volgende dag tussen de middag een salade met gebraden kalkoen erdoor en s avonds uit eten waar ik gewokte groentes met stukjes kip heb besteld....zit er me daar een lading suiker door dat gewokte sausspul, niet normaal. Ik ben dan ook niet zo om het niet op te eten want anders bederf je de eetlust van de anderen.

3 Dagen mijn darmen verstopt, dat heb ik dan ook altijd (ondanks de darmreiniger). Ik zie dus niet zo uit naar ons volgende weekendje weg binnenkort...
tsss

net heel stuk getiept, is het weer weg.. door onze computer hoor, die springt af en toe terug naar vorige pagina

Afijn

ben kilo afgevallen in de vakantie

zal wel gereduceerd spierweefsel zijn, want van lui liggen lezen en af en toe een spelletje, blijven mijn spieren niet bestaan. Over 4 weken moet ik voor m'n knieen naar het ziekenhuis. Tot die tijd dus even aan beenspierenopbouw doen, anders wordt het probleem daarop toegeschreven en gaan ze toch niet verder kijken. Hoewel.. ik moet éérst foto's laten maken!

Wat ik hier nog kwijtwilde.. (zodat ik het afkicken geleidelijk aan kan laten verlopen ):

ik las in de Triv' (een populair wetenschappelijk tijdschrift als Quest) dat aankomen en afvallen ook veel met hormonen te maken heeft. Een mens blijkt geen machine te zijn, waar je energie instopt en die dat dan op moet maken of anders aankomt. Er komt nog meer bij kijken. Alleen bewegen en gezond eten helpt dus niet bij iedereen altijd. Het schijnt zelfs zo te zijn dat er in concentratiekampen mensen met behoorlijke vetreserves stierven aan de gevolgen van ondervoeding. Het lichaam had geweigerd de vetreserves aan te breken. Bizar

Daarnaast gebruiken je organen nog een hoop energie, ook zonder dat je beweegt, maar hun energieverbruik neemt na je 30e af. Daar kun je weinig tot niets aan doen, behalve goed te eten (dus niet te weinig) en te bewegen.

Nouja, dat ga ik dan maar (blijven) doen. Goed eten en zoveel mogelijk bewegen

Toedels
Later is nu
Ik weet nog wel toen ik zo ongeveer een flesje rode wijn per dag dronk en dat ik dat liet staan om te zien of ik dan ook na zoveel weken zoveel kg was afgevallen. Een rekensommetje is snel gemaakt immers. Nou mooi niet he dat er na zoveel tijd door het staan laten van de wijn wat af was.

Het gaat hier weer goed gelukkig, mn darmen werken gelukkig weer stukken beter. Heb er wel extra wat van Dr Vogel en wat van de kruidvat bijgehaald, dat neem ik dan ook maar mee voor als we weer eens weggaan.

Ik ben het gewoon afgeleerd dat ik niet elke dag naar t toilet moet zoals vroeger. Ik voel nu dat er gewoon 'rommel' in mn buik (darmen) zit wat er uit moet en wel direct.
Weegdag: 69.4 hier.

Gelukkig wel na zo'n verstopping, is inmiddels weer over dus.

Ik weet nu wel wat ik mee moet nemen op ons volgend weekendje weg.
Ik weet totaal niet wat je vorige gewicht was, Sandra, maar we blijken nu ongeveer hetzelfde te wegen. Morgen moet ik weer aan 't werk en krijg ik eindelijk weer beweging. Mogelijk dat ik daar nog van ga afvallen ook (als het me lukt ook eindelijk weer eens met alcohol te stoppen )
Later is nu
Hm, je moet wel iets voor jezelf achter de hand houden hoor Dream, het leven is al zo kort.

Ik drink droge witte wijn: 0,0 koolh, dis ik maak me ff geen zorgen.

Ja, ik moet ook nog steeds gaan sporten, maar nu is t weer te heet.. en nu wil ik grey's atonemy kijken.

Ik zou best een spormaatje willen!
(Wijn met 0.0 koolh. moeten ze helaas nog uitvinden) Zie dat je toch gelijk hebt San

Sinds een aantal dagen heb ik het boek van J. Beck; Train je brein, denk slank. Het is gebaseerd op cognitieve training. Tot nu toe lijkt het te werken. Ik ben veel gemotiveerder, nu maar hopen dat dat blijft.

Resultaat vanmorgen: -1 kg.
anoniem_38076 wijzigde dit bericht op 30-07-2008 22:23
Reden: Klopte niet
% gewijzigd
Goed zeg, Monser! Klinkt goed, dat boek ook.

't Is hier verder wel heel rustig he?
Later is nu
Ben ik dan ook weer welkom? De vakantie zit er lang en breed op en het wordt hoog tijd om weer een blik motivatie open te trekken. Ik was in de vakantie weer aangekomen tot iets boven de 74 kg. Daar is gaandweg gelukkig alweer een kilo vanaf gegaan. Ik ben gisteren "officieel" weer begonnen en tot nu toe gaat het goed. Vanmorgen kwam de weegschaal zelfs voor het eerst weer onder de 73 kilo!

Jammer dat je stopt met meeschrijven hier Dream, maar op zich lijkt het me voor jou alleen maar positief dat je dit topic niet meer nodig hebt. Ook al heb je je streefgewicht nog niet bereikt, je klinkt in ieder geval redelijk tevreden over het punt waar je nu op bent beland. Ik hoop in ieder geval dat het je lukt om de focus te verleggen.
Gaat alweer goed, Madootje!!

Haja, ik stop met meeschrijven, maar ik stop nog niet met meelezen en ik kan erg moeilijk niet reageren, bij een topic waarin in lees. Ik probeer mij wel te focussen op gezond en bewegen ipv gewichtsverlies, maar bemerk dat ik nog steeds bij m'n buik (met name) denk "dat gaat er nog wel af" Acceptatie is nog ver weg, maar toch ook dichtbij. Ik maak me er niet echt druk om, ofzo. Tuurlijk beweeg ik nu ineens het dubbele , qua werkfietsbeweging, dat zal vast wel schelen. En ik ben nog niet weer aangekomen, thuis. Terwijl ik best veel eet/drink/snoep. Valt me mee

Succes in elk geval Madootje.. net onder 73 is weer een mooi begin!
Later is nu
Hm ja die buikjes.... ik heb vorig jaar een liposuctie ondergaan.

Een hele dure, want die was het dichstbij. Ik kon het niet opbrengen om daar helemaal voor naar het westen/breda of belgie te gaan. Eerst daar een intake, behandeling en dan moet je nog een keer op nacontrole.

Enfin, eigenlijk zou ik heel heel tevreden moeten zijn want er is maar liefst 2400 cc weggezogen op maag, buik en flanken, maar ik ben t niet. Ok gedeeltelijk wel maar ik dacht toch werkelijk dat er wat was blijven zitten op het maaggedeelte dus ik weer terug; wat bleek, het is (verouderd) vel wat er zit en geen vet. Is alleen te verhelpen met een omgekeerde buikwandplastiek (dwz dat ze je openhalen onder je borsten van links naar rechts en daar het vel aantrekken en wegsnijden en weer dichtnaaien), nou echt niet dat ik daar ook nog ooit aan begin, het is goed zo.

Dit verhaal begon dus toen ik 5 kg kwijt wilde raken met onder mn arm een dieet vd dietiste gesterkt met 14 uur sporten per week. Toen er na een jaar nog nix veranderd was heb ik die lipo uit laten voeren. Rest van t verhaal moet zo langzamerhand wel bekend zijn......... ik kwam na de lipo vd winter onverklaarbaar ook nog een 7 kg aan (kwam achteraf allemaal door de overgang) en 5+7 = 12, vandaar dat ik dus aan de Atkins ben gegaan.

Ik zou hier ook niet meer hoeven schrijven, maar het blijft me boeien hoe mensen over zichzelf denken, aan het dieeten slaan, met eten omgaan etc. Ik vind het wel leuk om te blijven schrijven; hier en op ander topics die op lijf en lijn staan.
Ik denk dat dieten bij ook voor altijd zullen blijven boeien. Als ik zie dat er in een tijdschrift iets over afvallen staat, wil ik het lezen. Meestal staat er niets nieuws óf een dieet, waarvan ik al honger krijg als ik er naar kijk

Hoe mensen, vooral jonge vrouwen, denken over hun lichaam, dat is inderdaad heel wonderlijk. Meisjes (voor mijn gevoel ) van 1.76 m en 60 kg die zich druk maken over vetrolletjes. En dan weet ik dat ik toen net zo was, met m'n 1.65 m en 52 kg en dat je kunt praten als Brugman, ze blijven zich zo dik zien. En lelijk. Kennelijk moet je lelijker en dikker worden om jezelf mooi en slank te vinden (en lelijker als in rimpels krijgen... er ouder uit gaan zien, dat is niet per defenitie lelijk, maar het is ook niet gangbaar in het algemene beeld van MOOI)

Zo, tot zover mijn filesefietje op de vroege morgen bij m'n kopje thee Ben gisteren lekker uit eten geweest bij de Griek. "Onze" Griek was er niet (vakantie in Griekenland, hoe durft ie!) dus naar een andere. Was ook lekker, maar anders.

We hadden wat te vieren, want ik heb m'n diploma gehaald voor Nima A.
Later is nu
Dreamer, gefeliciteerd!
Dream, ook hier nog even gefeliciteerd dan. Leker hoor naar de griek. Daar heb ik ook wel weer eens zin in. Al is nu dan misschien niet het meest handige moment

We zijn gisteren wel naar het pannekoekenrestaurant geweest ivm de verjaardag van Bikkel. Ik heb me keurig gedragen al zeg ik het zelf. Ik heb speciaal een maaltijdsalade met geoorkte kip genomen zodat ik een ijsje toe kon nemen. Die heb ik uiteindelijk nog gedeeld met Bink. Dat kereltje kan eten als een bootwerker. Daar ging dus best een hoop in.

Tja, die buik hè. Dat is hier ook wel een probleem. Ik heb er zo veel van Ik vrees dat afvallen en liposuctie de boel ook maar gedeeltelijk kunnen oplappen. Het is na 2 zwangerschappen nogal een slappe hap geworden.
Ik had een tijdlang het idee, dat ik weer moest gaan hardlopen, omdat m'n buik daar zoveel strakker van was geworden... totdat het tot me doordrong dat ik ná het hardlopen altijd buikspieroefeningen deed Sja.. voor dat je zo'n link ook legt

Door het hardlopen raakte ik ws wel vet kwijt, maar buikspieroefeningen maken e.e.a. toch strakker. Maar ja, het vet blijft over die buikspieren hangen, alleen wat minder dan ofzo. Voorlopig ben ik nog even niet weer toegekomen aan buikspieroefeningen (kosten 5-10 minuten.. waar héb je het over he?) maar doe nu wel 's avonds voor het naar bed gaan, om de dag, oefeningen voor m'n bovenbenen. Squats heten ze geloof ik. Had ik opgekregen van de fysio, vorig jaar. Voor de knieën. Over 2 weken naar het ziekenhuis en dan wil ik wel redelijk stevige bovenbeensopieren hebben.

Merk ook dat m'n conditie door elke dag fietsen al beter wordt. Is wel lekker.

(en steeds als ik me betrap op een gedachte die met afvallen of omvang enzo te maken heeft, fluit ik mezelf terug. Daar doe ik niet meer aan.. gaat best goed )
Later is nu
Gefeliciteerd Dreamer.

Hier gaat het nog steeds vrij goed, het alleen eten terwijl ik zit werkt erg goed. Zo stop ik niet ongemerkt van alles in mijn mond, daar kwamen blijkbaar toch stiekum heel wat kilootjes van...

Is iedereen al weer terug van vakantie?
Lekker dat het zo goed gaat Monser. Grappig om te merken dat zulke veranderingen van gewoonten al zoveel verschil kunnen maken.

Gisteren was lijn technisch niet echt een geweldige dag. 's Middags ben ik met de jongens en een vriendin naar het zwembad geweest. Tja en daar horen patatjes bij. Nou had ik mijn eigen besteling nog wel redelijk binnen de perken gehouden, maar toen de oudets behoorlijk wat liet staan ging het mis. Met de boodschappen dus gelijk maar weer verantwoord ingekocht om het e.e.a. te compenseren.
Hier ook weer terug van een lang weekendje weg, deze keer geen obstipatie maar het tegenovergestelde vannacht toen ik wakker werd van t gerommel en aandrang.

Op weg naar huis in de zuto voelde het ook nog niet zo prettig, maar gaat nu weer stukken beter.

We zijn alleen maar uit eten geweest; mosselen, oesters, vis en vlees + salade (en veel droge witte wijn) koos ik steeds. Voor de rest had ik van alles mee van thuis zodat ik echt niet het gevoel heb iets fouts te hebben gedaan. En die sommige sausjes, die kon ik niet voorkomen. Die Fransen spreken daar werkelijk geen andere taal dan hun eigen taal.

Monser, fijn dat het zo goed gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven