Pcos ervaringen?

20-10-2014 21:07 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii

Ik kon geen echt recente topics vinden dus dacht open er zelf een.

Wij proberen nu zo'n 9 maanden zwanger te worden, afgelopen maandag heb ik te horen gekregen dat ik pcos heb.

Erg rot en vervelend om te horen!

Binnenkort gaan we de medische molen in en starten de eerste onderzoeken.

Lijkt me fijn om het er met andere meiden over te hebben en ervaringen uit te wisselen.

Zin om te mailen?
Hey meiden,

De eerste keer heb ik de dokter verkeerd begrepen... Toen heb ik toch een eisprong gehad... en omdat ik de dokter niet begrepen had heb ik 100mg clomid geslikt de tweede ronde wat niet had gemogen... ook wel heel vreemd dat ze dan wel een extra recept ervoor schrijft ???

Tweede ronde clomid, heb ik ook een eisprong gehad. Dit is uit het bloed gekomen. Op de echo's is weinig te zien... Allemaal kleine eitjes.. maar niet een grote...

De dokter heeft mij verteld dat je met een eisprong ALTIJD een rijp eitje hebt... Vind het wel vreemd dat dat dan niet te zien is op de echo...

Nu helaas ongesteld geworden... dus morgen ga ik beginnen met ronde 3... en dus weer 50 mg clomid.

Gelukkig heb ik geen bijwerkingen van de clomid, dat is wel fijn...

Ben na de eerste en na de tweede clomid precies op dag 28 van de cyclus ongesteld geworden... rond de 15e dag stijgt mijn temperatuur met bijna een hele graad... Stijgt het bij jullie ook tijdens een eisprong?

Pfff... het is soms echt zwaar... we zijn er nu zo mee bezig.. en we willen zo graag.. en juist nu gaat iedereen vragen... wanneer komen de kindjes ? vaak leg ik wel uit hoe het zit dat het niet van zelf gaat... hoe doen jullie dat... weten veel vrienden van jullie dat je in het ziekenhuis loopt om een kindje te krijgen ?

@Sanne85 bij mij word er elke cyclus op dag 21 gekeken of ik een eisprong heb... is het niet te zien via de echo, moet ik bloed prikken...
Hey Jesje,

Is cyclusdag 21 niet heel laat om te kijken of je een eisprong hebt (gehad)? Als jouw temperatuur rond de 15e dag stijgt heb je dan waarschijnlijk je eisprong? In dat geval klopt het toch ook dat er op de echo's op dag 21 weinig te zien is...misschien ben je al te laat...?

Ik moet steeds vanaf dag 11 om de dag/twee dagen voor echo's heen..of misschien begrijp ik je verkeerd en ga je ook al eerder heen voor echo's..:)

Groetjes
Hadden jullie altijd lange cyclussen?

En nu na de clomid dan ook nog of wordt je cyclus dan korter?

Mijn cyclus was laatst weer 41 dagen.

Ik slik nog geen clomid of iets, hoop binnenkort te starten.

De 15e krijg ik de uitslag van mijn hsg dus ben benieuwd daarna..
@meid1983 Mijn cyclus was heel onregelmatig.. Ene keer twee maanden, maar ook wel is vier maanden.. Nu met clomid gaat het beter. Tenminste als de kuur aanslaat. Als dit niet het geval is moet ik tabletten nemen om een menstruatie op te wekken, omdat het anders weer maanden kan duren.

Moet je nog wachten op de uitslag voor je met clomid mag starten of is er een andere reden dat je nog niet begonnen bent?
De gynaecoloog wilde eerst dat ik een hsg kreeg, die heb ik dus gehad.

Als ik de uitslag heb gehad hoop ik wel gelijk te beginnen.

Dan heb ik ten minste het idee dat we eindelijk echt kunnen gaan beginnen: )

Slik je al lang clomid?

Heb jij bijwerkingen ervan..
Ja, snap dat je graag wil beginnen met clomid.. Wat duurt het lang allemaal hè? Vind ik wel..ook elke ronde clomid duurt lang.

Ik ben begin oktober begonnen met clomid. Eerst 50, maar sloeg niet aan. Toen 100... Daarmee 1 keer goede eisprong gehad.. En nu bezig met volgende ronde 100.. Dacht dat het niet aan sloeg, want had vorige keer op dag 14 eisprong en zit nu op dag 20, maar gister in het ziekenhuis leek het toch of er een eitje groeit, dus morgen weer heen. Spannend hoor!

Ik heb verder geen last van bijwerkingen van Clomid. Gelukkig, want dat hoor je ook wel eens anders.

Hoop dat jij ook snel mag beginnen!
Ik vind het fijn om jullie verhaal ook te horen! Ik zit clomid op dag 5 t/m 9 van cyclus... dit is procedure in het ziekenhuis dat had ik al nagevraagd omdat ik vaak lees dat het vanaf dag 3 geslikt wordt.

Moet eind januari weer terug voor een echo (dag 21 en daarvoor niet) en dan zal ik inderdaad een vragen hoe het zit met de echo, waarom die niet eerder plaats vind!

Soms vind ik het maar vreemd die doktoren.. Ze zeggen dat ze ervoor hebben geleerd... maar waarom zit ik dan nog aan een lage dosis clomid, terwijl mijn eitjes niet zichbaar groeien op de echo ??

Wat ik ook heel vervelend vind is dat ik elke keer een andere dokter heb gehad tot nu toe... Je cyclus is nooit te pijlen en niet elke dokter werkt elke dag... pfff vervelend ! Hoe zit dat bij jullie ?

Mijn cyclus is trouwens MET clomid exact 28 dagen... ( nu al 2 keer gehad...) Daarvoor is het opgewekt met Duphaston.

Gisteren nog een bericht gehad... dat we oom en tante gaan worden.... vind het echt heel leuk voor ze... maar het steekt ook verschrikkelijk! Waarom wij niet... waarom heb ik het idee dat ik nu nog niks opschiet... ???

Mag ik vragen in welke ziekenhuizen jullie onder behandeling zijn ??
Ik heb tot nu toe dezelfde gynaecoloog, maar zo vaak ben ik nog niet bij hem geweest. Ik zit in het Sint Franciscus gasthuis in Rotterdam.

Ik verwacht dat ik binnenkort aan de clomid ga. Hoop het.

Wat leuk dat je tante wordt, maar snap ook heel goed dat het toch moeilijk is!

Ik werk in de kinderopvang en de een na de andere collega is zwanger

Ook best moeilijk soms, maar ben positief dus komt ook bij ons vast goed. Daar hou ik me maar aan vast.

Fijn jullie verhalen en ervaringen te horen!
Jesje, ik ben heel benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen.. Ik neem ook clomid van dag drie tot en met zeven. En vind het ook gek dat jij zo laat heen moet voor de echo.

Ik heb inderdaad ook elke keer een andere dokter. Nu een stuk of zeven verschillende gehad. Erg vervelend, maar helaas lukt dat meestal niet anders.

Best moeilijk soms om te horen als mensen in je omgeving in verwachting zijn hè. Helemaal als het bij hun meteen raak is... Maar we blijven positief!!

Als het goed is krijg ik 1 deze dagen mijn eisprong. Heb maar eens ovulatietesten gekocht. Hebben jullie hier ervaring mee? Heb net eerste test gedaan, maar was nog niets zichtbaar.

Fijne avond!
Hoi allemaal!

Voordat ik clomid of gonal f gebruikte had ik een onregelmatige cyclus die varieerde van 30 dagen tot 3 maanden!

Nu is het tussen 29 en 32 dagen..

maar Jesje, volgens mij heb jij inderdaad al voor de echo je eisprong! Zou dit zeker bespreken...

Ik ben onder behandeling in Amersfoort. Heb wel al verschillende behandelaars gehad.. rond de 5 maar volgens mij heb ik ook bijna iedereen wel gehad! 😃

Wel heb ik 1 arts die mijn behandelingen bepaalt en waar alles mee overlegd word..

Inderdaad is het moeilijk om anderen te horen zeggen dat ze zwanger zijn.. ook baby's blijf ik confronterend vinden!

Heb zelf nooit ovulatie testen gebruikt.. en ook nooit temperatuur lijsten bij hoeven te houden. Daar ben ik stiekem wel blij mee! Het ziekenhuis gaf altijd aan wanneer zij dachten dat de eisprong was. Maar dit was een gok. Vind het nu wel fijn bij het spuiten dat je door de pregnyl prik precies weet wanneer je eisprong is.

Dit legt bij mij ook wat minder druk op het seks leven...

Hoe ervaren jullie het verplicht vrijen??

Zelf vind ik het best heftig! Altijd wel een goed en leuk seks leven gehad maar sinds dat het "verplicht" is komt er toch een druk op te staan.. doordat ik slaapdiensten heb moet vriend soms tussen de middag thuis komen "lunchen". Omdat je anders weet dat die ronde voor niks is geweest.. Is toch minder spontaan en ontspannen geworden!

Meid1983, hoe was de hsg? Pijnlijk of viel het mee?En ben benieuwd naar de uitslag!
Moeten jullie regelmatig terug naar het ziekenhuis voor echo's enz?

En hoe reageren ze op je werk als je weer weg moet daarvoor?

@ sweety Dat geloof ik zeker dat het minder druk op je sex leven legt.

Ik slik nog geen medicijnen dus wanneer ik een ei sprong ongeveer heb geen idee? Dat is zo verschillend.

Dus dat 'verplicht vrijen' probeer ik uit mijn hoofd te zetten.

Maar ja heb niet altijd zin haha dus is wel eens lastig.

Die hsg was erg pijnlijk, ik ben wel een bikkel maar dat wil ik liever niet nog een keer meemaken.

@ Sanne

Ik gebruik wel eens ovulatie testen van clear blue, die met een smiley.

Die vind ik de beste, zijn wel stuk duurder.

Voelen jullie het als je eisprong hebt?
Hoi meiden,

Ik voel het niet als ik een eisprong heb. Heb nu geen testen van clear blue, maar die ik nu heb waren ook al best prijzig. Maar probeer het nu eens een paar dagen en anders ga ik volgende keer weer voor echo naar het ziekenhuis dan weet ik het helemaal zeker.

Verplicht vrijen is inderdaad niet altijd leuk. Ik vind het wel lastig om te bepalen wanneer precies. Ben steeds bang dat we net te laat zijn ofzo. Maar goed.. Ik heb gelezen en de arts zei ook dat om de dag voldoende is, dus daar ga ik dan maar vanuit

Meid1983, Ik probeer de ziekenhuis bezoeken zoveel mogelijk buiten mijn werktijden te plannen en dit lukt aardig, dus dat is voor mij niet zo'n probleem.

Ik krijg trouwens pas een hsg als ik na zes maanden clomid (en dan zes keer goede eisprong) nog niet zwanger ben.. Ook apart dat dat zo verschilt hè? Ben benieuwd naar je uitslag.. Wanneer hoor je dat?
Ja vind het heel apart dat het zo verschild bij verschillende ziekenhuizen.

Maar zal vast allemaal een reden hebben.

Volgende week donderdag krijg ik de uitslag van de hsg, de gynaecoloog die de hsg deed zei dat het er goed uit zag. Maar ja van mijn eigen gynaecoloog krijg ik de echte uitslag dus hopen dat hij geen gekke dingen ziet.
23 janauri staat voor mij de afspraak gepland bij de dokter en dan ga ik vragen waarom ik de clomid zo laat moet slikken en waarom ik pas na mijn eisprong een echo heb... als ik hem heb, is het rond dag 14/15 dan gaat me temperatuur als een malle omhoog! Vaak voel ik er niks van, voelen jullie iets van de eisprong en hebben jullie bijwerkingen van de clomid ? Gelukkig merk ik ook van de clomid niks... al vind ik dat soms wel vervelend, ik heb dan het idee dat het niet werkt...

Een dokter heeft tegen ons gezegd... als je na 6x clomid nog niet zwanger bent heeft clomid geen zin en gaan we een ander plan opstellen... dus nog 3 rondes te gaan... ben echt aan het aftellen...want ik heb gewoon niet het gevoel dat het gaat lukken met clomid... heb altijd al het gevoel gehad dat ik een flink traject moet doorlopen voordat ik zwanger raak...

Maarja, naar je gevoel luisteren doktoren niet... ;)

@sweety h.... verplicht vrijen... mijn vriend houd mijn cyclussen niet bij... dus ik zorg ervoor dat de dagen rond de eisprong wat gebeurt.. ;) Niks verplicht haha... gewoon lekker! :P zeg dan vaak na een week wel... van weet je nog ... toen had ik me eisprong haha.. ;)

Toevallig weet hij nu dat volgend weekend mijn eisprong plaats gaat vinden en dan zitten we in antwerpen... No problem....hotel geeft altijd een fijn gevoel zegt die...dus komt goed haha..

@meid1983 spannend dat je nog moet wachten op de uitslag van de hsg... Zag dat je het pijnlijk vond... heb je echt die menstruatie pijnen wat ze beschrijven dat je kan krijgen ? Veel last gehad van de vloeistof ?

Succes allemaal... zodra ik meer nieuws heb laat ik van me horen! (tussendoor vast ook nog wel een keer)
@Jesje als menstruatie pijn voelde het niet echt die hsg, die vloeistof inspuiten was t pijnlijkst. Maar schijnt bij iedereen weer anders te zijn hoor!

Ik heb al een aantal keer mijn eisprong gevoeld, zodra ik dat voelde deed ik een ovulatietest en die was dan ook positief. Voel het alleen niet elke keer

Hebben jullie wel eens andere dingen geprobeerd zoals acupunctuur of iets?
Ik lees wel eens iets over een samenlevingstest, hebben jullie dat wel eens gehad?

Dat ze van binnen kijken of de zaadcellen wel leven enz.
Samenlevingstest, mijn vriend moest een potje inleveren en daar kregen we de testresultaten van.

Gelukkig is alles goed bij mijn vriend. Als dat niet het geval is, dan wordt zwanger worden met PCOS wat moeilijker.

Ik ben vorige week spontaan ongesteld geworden! Ik dacht tijdens het sporten, ohh het voelt alsof ik ongesteld ben!

over een maand staat mijn LEO en HSG gepland. vind het heel erg spannend en hoop stiekem dat ik straks een eigen eisprong heb en meteen zwanger wordt, zodat ik de operatie niet hoef te ondergaan. Maarja, dat is wishful thinking.

Meid, hoe was je herstel na de hsg?
Hi meiden, bij mij is ook pcos gevonden volgende week weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik te horen wat we gaan doen om een eisprong op te wekken! Ik heb jullie verhalen gelezen en hoop dat het bij iedereen goed gaat komen, ik heb alleen een andere vraag hebben jullie ook zo"n last van vet jeukend haar en overmatig talg productie op gezicht na een half uur is me gezicht moddervet. Word hier erg onzeker van en heb alle veel middeltjes geprobeerd! Miss jullie tips ?
@Rihanna

Wat rot dat je ook pcos hebt.

Dat iedereen maar snel zwanger mag zijn!

Daar hopen we allemaal op

Heb zelf al een last van pukkels, maar verder eigenlijk niet, heb helaas geen tips voor je.
Uitslag van mijn hsg goed, net als de rest van de waardes. Vriend zijn zaad ook in orde, dus we mogen aan de clomid.

Ik ben erg blij!!
Succes meid1983! Fijn dat de uitslagen goed zijn en dat je mag starten met clomid!! Hopelijk snel met het juiste resultaat

Rihanna, jeukend haar en overmatige talgproductie heb ik geen last van. Ik heb helaas ook geen tips voor je...
@meid1983 Wat fijn dat je aan de clomid mag! Succes, hopelijk heb je weini isprong gehad, dus goed teken! Dinsdag moet ik terug voor een micro -curettage, dit houd in dat ze een beetje weefsel uit de baarmoederwand halen om te kijken hoe de rijping is van het baarmoederslijmvlies, dit kan namelijk aangetast worden door de clomid.

Ook heb ik navraag gedaan over een aantal punten die hier anders zijn dan bij mij... Vele slikken clomid van dag 3 t.m 7, en ik van 5 t/m 9 dit is de procedure van het ziekenhuis, maar dat heeft verder geen invloed.

Ook hebben de meeste van jullie echo's voor de eisprong en ik erna, dat is omdat ik tot op heden elke keer een menstruatie heb gehad, en dus een eisprong. Zodra er een eisprong plaats vind, springt er een rijp eitje, dus hoeven ze niet van te voren te kijken of het eitje rijp wordt.

Ook heb ik gevraagd wanneer we een stap verder gaan, ik heb nu 3 rondes gehad. Procedure in het ziekenhuis is 12 rondes clomid voordat zij een andere behandeling starten.

Na 6 rondes clomid, en zonder zwangerschap krijg ik een HSG. Daarna is er een loting met 4 categorien waarin je dan terecht kan komen. Categorie 1: Clomid blijven slikken tot de 12 rondes.

Categorie 2: Clomid + kunstmatige inseminatie

Categorie 3: FSH

Categorie 4: FSH + kunstmatige inseminatie

Je wordt blind in een categorie gezet en dan mag je met die behandeling mee doen. Dit kan een versnel proces zijn van de behandeling, anders mag je een van deze categorien ondergaan als je 12 rondes clomid heb gehad.

Erg spannend allemaal, maar wel wijzer geworden. Op naar dinsdag en naar ronde 4 clomid!

Succes allemaal
Hoi Jesje,

Fijn dat je wat antwoorden hebt gekregen van je arts.. Bij mij geldt ook dat ik na zes rondes clomid een hsg krijg, dus dat is dan wel weer hetzelfde. Wat de plannen daarna zijn weet ik nog niks van. Bij jou dus vier categorien waarin je terecht kan komen.. Hopelijk is dat allemaal niet nodig en zijn we allebei voor de hsg zwanger

Ik begin maandag weer met clomid. Ronde drie wordt dit voor mij. We wachten weer af.

Meid1983 ben jij al begonnen met clomid inmiddels?

Succes allemaal!
Hoii,

Hsg heb gehad. Ik zit nu op de 6e dag primolut. Nog 4 dagen slikken en dan hopelijk zo snel mogelijk mijn menstruatie.

Dan kan ik beginnen eindelijk

Hoeveel mg slikken jullie ook alweer?
Zo en toen was je ineens een week overtijd.... Negatieve zwangerschaptest in je handen, meteen de gyn gebeld en die wilde me graag zien omdat ik zelf erg twijfelde of me lijf van streek was door de antibiotica die ik heb geslikt en door eventueel die micro-curretage die ik heb gehad... en ook op de echo niks te zien... Heb bloedgeprikt om te kijken of er nog iets te zien is van een eisprong (progesteron)...Maandag wordt ik gebeld over de uitslag.

Is er nog iets te zien van een eisprong, wachten we nog een paar dagen op de menstruatie, anders weer een test doen, en bij negatieve uitslag gaan we de menstruatie opwekken en ronde nummer 4 clomid kan beginnen.

Had toch wel een klein beetje hoop dat het een zwangerschap zou zijn, ook al klopt dit beeld totaal niet met mijn gevoel en mijn gevoel zit er niet heel vaak naast...

Onzettend balen, hopen dat ik snel weer kan beginnen met clomid en dat we door kunnen...

Hoe is het bij jullie meiden ????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven