Uitgerekend eind juli 2015!

22-11-2014 15:57 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd#UitgerekendGeslachtBevallenvivachantal25/291e kindje31-07-2015meisje24-07-2015mimimouse27/341e kindje26-07-2015jongen11-07-2015groentesoep8529/291e kindje31-07-2015jongen03-08-2015lara8727/332e kindje26-07-2015jongen21-07-2015girl8331/341e kindje28-07-2015jongen03-08-2015taartje8232/351e kindje03-08-2015meisje11-08-2015cresz27/261e kindje29-07-2015jongen18-07-2015gummybeer28/301e kindje20-07-2015meisje12-07-2015
@sizzie ik heb vandaag mijn termijn echo gehad en deze was goed en de baby was al flink gegroeid. Vond deze echo wel iets minder want ze keek, berekende hoever ik was en klaar. Geen uitleg ofz van kijk het hartje, dit heb ik zelfs daarna nog gevraagd heb je wel een hartje gezien, waarop ze antwoorden ja en alles is goed. Man en ik hadden zoiets van nou oke. Bloeduitslagen waren ook goed en morgen ga ik het op mijn werk vertellen.

@moeders voor moeders ben ik mee gestopt, ik moest zelf mijn flessen wegbrengen en ophalen en vorige week was de poort gesloten dus ik had geen nieuwe flessen en toen had ik zoiets van laat maar.

Positie broek ben ik ook aan begonnen ik vind het wel wennen heb telkens het idee dat hij afzakt en als ik buk dat mijn (je weet wel, waar je niet blij van wordt) te zien is, daarna bedenk ik me dat dat natuurlijk onmogelijk is omdat die band bijna tot aan mijn bh band komt maar ja.
@sizzie85: Wat leuk dat je precies een jaar later ook zulk leuk nieuws kon brengen. Gelukkig was de rest van mijn avond wel leuk.

@bekendmaking: na de termijnecho hebben we het dus op fb gezet met een foto van ons drietjes(eigenlijk viertjes hihi) en dit gedichtje: Met het nieuwe jaar voor de deur,

hebben wij alvast een leuke primeur.

Voor ons is 2015 al een fantastisch jaar,

want in juli verwachten wij de ooievaar!

2015 kan voor ons dus al niet meer stuk,

een heel mooi nieuw jaar gewenst door ons drietjes en Ukkepuk :D

@positiekleding: hier ook niet gezegd met een paar flinke boobs haha. Ze zijn wel iets gegroeid maar pas gewoon mijn eigen bh's nog. Verwacht ook niet dat ze nog veel zullen groeien. Positiekleding nog niet gekocht. Heb nog wat broeken van de vorige zwangerschap en droeg toen gewoon veel wijde blousejes en rokjes. Ze hebben best leuke positiekleding hoor. Tip: let goed op het stuk stof wat over je buik valt. Ik had dus een broek waarbij die stof niet zo groot was waardoor hij niet helemaal over mijn buik ging en uiteindelijk op het midden van mijn buik alles afknelde omdat de zoom ook nog eens best strak zat

@vivachantal: balen dat je s'avonds beroerd werd. Kan inderdaad door de drukke dag komen. Goed dat je toen maar lekker je rust genomen hebt
Hi dames,

Beste wensen nog allemaal! Op een mooi jaar met hele mooie kindjes!!

Vandaag de echo gehad en alles was goed! Hartje zien en horen kloppen en hem/haar ook zien bewegen :-D Heel bijzonder.

Ga het morgen ook aan mijn baas vertellen als het goed is en dan mag het op Facebook haha. Eindelijk mag iedereen het weten!!

@testen: wij hebben nu een afspraak staan voor de combinatietest op 22 januari. Als dat niet goed is gaan we verder met de NIPT. Weet niet 100% zeker wat we doen als het niet goed blijkt maar een abortus behoort wel tot de mogelijkheden. Maar dat zien we dan.

@geslacht: Hebben jullie weleens gehoord van de nub theorie? Een vriendin kwam daarmee. Vanaf ongeveer 11/12 weken kunnen ze dan al met redelijke zekerheid zeggen wat het wordt :D Wij hebben de combinatietest met 14 weken en las dat met een 13weken echo de kans al 95% is dat het goed is. Noemde het vandaag bij de verloskundige en die gaf gelijk aan dat met de combinatietest te kunnen doen dus gaan we wel weer vragen dan.

@oud&nieuw: wij waren bij vrienden en was erg gezellig. Iedereen wist het gelukkig wel al dus hoefde niets te verbergen. Was gelukkig ook niet erg moe ofzo, gingen om een uur of 3 naar huis.

@kwaaltjes: gelukkig nog steeds echt helemaal nergens last van. Ook nog niet aangekomen dus ben blij dat de echo heeft laten zien dat ik echt zwanger ben Net ook lekker weekendje weg geweest met mn zwager en schoonzus en was erg gezellig. Geen last van gehad om er zonder drankjes bij te zitten. Wel al wat positiekleding van een vriendin gehad die zij nog had, 1 broek zit echt ook gewoon nu al superlekker. Is van Queen Mum.

Nou, ik ga even lekker op de bank hangen, morgen weer werken...
Haha ik was vanmorgen eindelijk achter de laptop gaan zitten om eens op iedereen te reageren maar het forum lag eruit voor onderhoud!

Girl: hoe reageerde je baas met vertellen?

Zijn jullie allemaal veel met de zwangerschap bezig? Ik vergeet het soms gewoon in de hectiek van de dag. Vandaag ben ik heel moe en prikkelbaar, denk dat het door de hormonen komt.

Probeer vanavond nog de laptop te starten maar ben na een hele dag mijn dochter entertainen vaak erg moe. Maak me soms wel druk over hoe dat straks zal gaan. Onze dochter kan geen minuut alleen spelen en hangt steeds aan mijn been of ze duwt speelgoed in mijn handen of schoot of waar ze het maar kwijt kan, ze gooit het desnoods in mijn trui of shirt.
Mn baas had het al aan zien komen en was erg blij voor me Daarna gelijk een hoop collega's verteld die op kantoor waren en iedereen reageerde heel leuk. Vandaag moet mijn vriend het nog 1 iemand vertellen en dan mag het op Facebook Heerlijk om het niet meer geheim te hoeven houden!

Ik ben er redelijk mee bezig, zeker omdat we het steeds wat mensen hebben verteld en het er dan veel over gaat. Maar overdag met werk vergeet ik door drukte wel regelmatig, zeker aangezien ik nergens last van heb.

@tweetje: dat lijkt me ook wel zwaar met al een kind hebben rondlopen, zeker als ze veel aandacht vraagt. Hoe oud is ze?
Iedereen de beste wensen voor 2015! dat het een prachtig jaar mag worden voor ons allemaal.

@goede echo's: iedereen gefeliciteerd die tot nu toe goede termijnecho heeft gehad.

Vanaf deze week ben ik het op werk ook aan rest van collega's aan het vertellen, iedereen is heel enthousiast.

Voor in tabel 13-1 heb ik ik controle bij verloskundige

Vind het wel lang wachten nu tot volgende echo, met 10 weken mijn termijnecho al gehad, en volgende echo is pas de 20 weken echo, duurt dus nog 9 weken voordat we ons uk weer mogen bewonderen....best lang...

@oudennieuw: ik heb avonddienst tot 23.00 gedraaid op oudejaarsavond, daarna bij mijn schoonouders gevierd, was wel erg gezellig, was wel beetje gaar, en volgende dag echt moeten bijkomen.

@combinatietest: wij gaan geen combinatietest doen ivm met leeftijd, en je als je een verhoogde kans heb je jezelf alleen maar gek loopt te maken, mocht er wat zijn, zullen ze het ook wel op 20 weken echo zien.

@sushi: wat een leuk gedichtje op fb
Iedereen nog een heel gelukkig nieuwjaar.

Gefeliciteerd voor iedereen die een echo heeft gehad. Het is nu inderdaad weer even wachten totdat je weer een echo hebt.

@werk: fijn dat er bij iedereen zo goed gereageerd wordt op het werk, je hoort wel is anders.

@hier: nog verder weinig kwaaltjes. Misselijk neemt volgens mij ook af nu . Ik heb de NIPT inderdaad in antwerpen gedaan. Nu 2 weken wachten op de uitslag. We zouden ook het geslacht kunnen weten dan. Denk dat we dat wel doen.
Jaaa ik heb vanochtend ook de termijnecho gehad! Alles was helemaal goed. Wat een verschil met de 8 weken echo zeg! Je ziet heel duidelijk al de handjes en de voetjes. En het kindje was lekker aan het dansen in mijn buik :-)

Heerlijk dat ik het morgen kan vertellen op mijn werk! Er staan al best wat afspraken / cursussen ed gepland in juli / aug en het begint wel vervelender te voelen dat ik dan nog niet eerlijk vertel dat ik daar niet bij kan zijn. Hoeft nu dus niet meer, whoohoo !

We gaan de combinatietest wel doen. Zelf wist ik niet zo goed of ik het wel of niet wilde, maar vriend wilde het wel graag. Vandaag na de vk gelijk een buisje bloed af laten nemen in het zh, en volgende week vrijdag de echo. Kan ik nog een keer naar de beeb kijken

We probeerden ook een afspraak voor een geslachtsbepalende echo te maken. Maar dat doen ze bij ons met 17 weken en we hebben net besloten dat we dan nog lekker een weekje op vakantie gaan, precies in die week. Nou kan het ook wel met 18 weken, maar dat scheelt ook maar 2 weekjes met de 20 weken echo. Dat moeten we ook wel kunnen volhouden denk ik nu, 2 weekjes! Maar zoals jullie ook al zeggen, wel lang hoor, 8 weken tussen de 2 echo's !

Van de nub theorie nog nooit gehoord, grappig. We hebben de combinatietest met 12+4, dat is dan wel wat vroeg volgens de informatie van girl. Ik laat me verrassen

Girl jij ook gefeliciteerd met de echo!

Wie moeten er nog voor de termijnecho? Vivachantal nog volgende week, nog meer dames? Oempa loempa ook?
Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's!!

Hier gisteren ook een goede echo gehad! Ben helemaal verliefd op de kleine kruimel. Ik vind het zo'n raar idee dat dat in mijn buik zit haha. Alles was goed en hij/zij was ook lekker druk bezig! Ik ben zelfs nog een dag vooruit gezet. Altijd fijn.

Geslachtsbepalingsecho heb ik vandaag gelijk gepland. Er was nog maar 1 plekje vrij in die week. Kijk er nu al naar uit om gewoon even weer binnen te kijken.

Kwaaltjes: misselijkheid neemt overdag eindelijk af maar is 's avonds twee keer zo erg. Ben ook echt doodmoe, wordt 's nachts rond 3 uur en half 5 wakker en nog steeds zoveel dromen. Vreselijk. Vandaag eindelijk shoppen voor positiekleding. Ik ga ook maar alvast shirtjes etc. halen voor de zomer. Nu is veel nog in de sale zag ik op internet.
Zijn jullie ook zo aan het aftellen tot de officiële 12 weken grens?

Ik ben morgen 12 weken en werk dat ik er stiekem toch wel erg naar toe leef.

En mijn buik is echt al flink aan het opzetten, qua kilo's zit er "pas" een halve kilo aan en ik denk dat het meer van de decembermaand is dan van de zwangerschap, maar heb echt het gevoel dat baarmoeder flink ruimte aan het maken is waardoor alles naar boven gedrukt wordt waardoor ik flinke opgezette buik al krijg. Hier dus soms al aan de zwangerschapsbroeken, die had ik nog liggen van mijn 1e zwangerschap, de gewone broeken zitten niet allemaal even lekker meer.

Hier van de week al commode gekocht. Ledikantje en kledingkast gebruiken we van mijn dochter, commode had ik ook al maar die stond op begeven. Binnenkort voor mijn dochter een groot bed aanschaffen en gaat het ledikantje naar de baby. Ook al aan het speuren voor andere dingen op internet als een box e.d.

Op werk weet nu inmiddels iedereen het, en ben ik blij dat ik er open over kan praten, zeker met mijn collega die ook zwanger is (wel 10 weken verder).
Hello ladies!!

@lara, ja ik ben zeker aan het aftellen naar de 12 weken! Toch een mijlpaal . Omdat mijn eerste echo vrij vroeg was en ze toen niet 100% zeker konden zeggen of ik nu 7 of 8 weken was (toen), weet ik ook niet helemaal precies hoe ver ik ben. Donderdag termijnecho, dus dan weten we meer! Ben vandaag sowieso 11 weken volgens de eerste echo, maar ik gok zelf dat ik donderdag al richting de 12 weken ga.. we zullen zien! Ik zal niet de eerste zijn die zo een paar dagen vooruit wordt gezet.

@buik, ook hier al een aardig buikje. Mijn broeken passen allemaal niet meer, loop inmiddels in positiebroeken. Zit heerlijk! Volgens mij is het net als lara zegt ook nog wel veel darmen etc, maar ja alles moet nu eenmaal een nieuw plekje zoeken. En je baarmoeder is nu al best wel heel groot! Als een grote sinaasappel dacht ik ..

@goede termijnecho's, fijn dat er al een paar zijn geweest! Ik ben zelf bijna aan de beurt, blijft toch wel spannend he..

@kwaaltjes, de misselijkheid begint eindelijk wat af te nemen, maar is nog niet helemaal weg. Maar het is echt al een stuk minder dan een week of 2 geleden! Ben nog wel vermoeid, maar dat kan ook komen omdat ik vorige week een paar dagen ziek ben geweest.. lekker snotverkouden, holtes zaten helemaal dicht en flinke hoofdpijn.. Niet fijn! Even paar dagen thuis gebleven en toen ging het wel weer.

De dagen dat ik ziek was heb ik net als oempa-loempa ook heeeeeeel raar gedroomd steeds.. werd wel 5x per nacht zo half-wakker ook, viel dan weer in slaap en droomde weer gekke dingen verder.. Werd ook totaal niet uitgeslapen wakker daardoor, voelde net alsof ik de hele nacht gewoon op was geweest. Gelukkig is dat nu ook voorbij! Normaal droom ik eigenlijk nooit, nu wel wat meer. Apart is dat he.

@eten, hebben jullie iets bijzonders waar je nu extra veel zin in hebt, of juist helemaal NIET? Ik kan de bospeen echt niet laten staan!!! Lekkere verse worteltjes zo opknabbelen.. mmmm... hele bossen gaan er hier door, haha! Nouja beter wortels dan chips denk ik dan maar he, dit is tenminste nog gezond.

Verder ben ik niet meer zo dol op vlees, nu was ik al nooit een grote vleeseter, maar nu schuif ik na een paar hapjes mijn stukje vlees op het bord van mijn vriend. Ook door pasta's etc. doe ik nu veel minder gehakt. Verder valt het mee, het enige wat ik echt niet meer lekker vind nu is een wokgerecht.. de kip, groentes etc wel, maar de mie/noodles in dat sausje.. ughhghghg.... nee! Normaal heerlijk, maar haal nu echt mn neus er voor op.

@tabel, ik zie dat lara al iets heeft geplaatst over een afspraak bij de verloskundige, maar vinden jullie het goed als ik die afspraken niet in de tabel zet?? Iedereen heeft natuurlijk de standaard controles bij de VK, en hoe verder we in de zwangerschap komen hoe meer het er zijn (tegen het einde zelfs 1x per week). De tabel lijkt me leuker voor de 'bijzondere' dingen zoals echo's en geslachten. Zie ook wel dat dit in meer topics zo gedaan wordt.
Goeie hoor, om vooral de "leuke" dingen in de tabel te zetten. Ik heb 22 januari de echo voor de combinatietest maar als het goed is kan ze dan al met 95% zekerheid zeggen wat het wordt, kan je die er dus wel in zetten?

Op zich heb ik niet heel erg het gevoel dat ik de 12-weken grens over moet... Mn verloskundige zei vorige week dat als de echo toen goed was, ik de miskraamperiode voorbij was dus voor mn gevoel was het toen goed :D Heb het vorige week dan ook op werk aan wat mensen verteld en op facebook gezet dus iedereen weet het nu wel haha, heel fijn. Kreeg van het weekend ook een heel lief kaartje van mn werk met allemaal felicitaties van collega's.

@eten: ik heb echt totaal nog geen veranderde smaak. Baal wel van sommige dingen die ik niet mag eten maar heb het er voor over!

@buik: toevallig van het weekend in de avond een foto gemaakt omdat het toen toch echt wel zag maar nog geen last van met kleding. Ben ook sinds ik weet dat ik zwanger ben iets meer dan een kilo afgevallen ipv aangekomen. Denk dat het toch komt omdat mn lichaam hard aan het werk is want eet niet anders en ook geen misselijkheid ofzo.
Hallo allemaal,

De 12 weken grens is idd niet meer zo'n mijlpaal, net wat Girl zegt. Een kleine kans hou je altijd maar daar gaan we niet vanuit.

Wij hebben deze week de nekplooiecho van de combinatietest, en dat vind ik erg spannend. Verder helaas een behoorlijk blik met kwaaltjes gekregen waar ik jullie in afgesloten fb of groepsapp alles over zal vertellen tzt (gaan we daar al naar over?)

Later meld ik me weer, heb nu een afspraak waar ik heen moet rennen.
Ladies, wat een stilte hier!

@Tweetje: hoe was de nekplooimeting? Heb je de volledige uitslag van de combinatietest al? Balen dat je allemaal kwaaltjes hebt gekregen nu..

Wij hebben donderdag de nekplooimeting en weten dan hopelijk al (vrij zeker) het geslacht :-D Echt iedereen dacht dat we een meisje kregen maar nav de echo zeggen een aantal goede vrienden dat ze toch het idee hebben dat het een jongetje is. Op zich wel blij mee want doordat echt iedereen dacht dat het een meisje is, ging ik mij daar toch een beetje op instellen (hoewel dat nergens op slaat) en nu heb ik geen idee meer.. We zien het wel!

Gaan we idd al over op de afgesloten fb (op groepsapp wat mij betreft ook goed :D). Maakt iedereen daar trouwens een ander account voor aan? Maakt mij op zich niet uit maar ga er niet als enige niet-anonieme tussen zitten haha.

Fijn weekend allemaal!!
He Girl, wat spannend dat jullie dan gelijk al.geslacht weten! Bij ons was daar nog niks van te zien dus nog paar weekjes geduld hebben, aaarghh

Onze uitslagen waren goed gelukkig, en de echo was heel leuk, kindje was flink aan het koprollen en zwaaien, zo lief

Ik heb geen fb en zou dan op een nickname account aanmaken want ik wil geen uitnodigingen van bekenden. Maar vind whatsapp ook heel leuk en gaat zo lekker snel
@girl, spannend komende donderdag! Veel plezier en succes, ik hoop op een mooie uitslag. Dat zit vast wel goed .

@tweetje, fijn een goede uitslag!!

@Facebook of whatsapp, ik zit al in een Facebook groepje met de meiden van het zwanger worden topic waar ik in meeschreef. We liggen allemaal niet zo ver uit elkaar qua uitgerekende data dus eigenlijk heb ik al een fb groepje. Met dit topic erbij (als TO) vind ik t eigenlijk wel goed zo . Wordt me anders echt wat te veel, moet er al aan denken steeds hier te schrijven haha.

@hier, afgelopen donderdag een geweldige echo gehad. Ben vandaag 12.1 weken. Alles zag er goed uit en kindje was lekker druk aan het bewegen. Die middag ook nog controle gehad bij de verloskundige en ook daar nog een keer het hartje gehoord. Topdag! Heb een verwijzing mee gekregen voor de twintig weken echo, komende week maar even een afspraak maken.
Whoohoo, iedereen heeft inmiddels de termijnecho gehad, toch? Gefeliciteerd allemaal met de mooie echo's! Wat leuk!

Hoe gaat het met jullie? Al wat minder kwaaltjes?

Ik ben helemaal van mijn moeheid af, heb weer energie voor 100. Echt fijn. Voel me ook goed, af en toe wat last van mijn buik maar dat is alles. Je begint mijn buik wel echt te zien hoor. Alleen ziet het er nu nog uit of ik net wat te veel gegeten heb haha, echt zo'n vetrand, nog niet echt mooi :-) ik sta dus 's ochtends wat langer voor de spiegel te wikken en te wegen wat ik aan moet trekken.

Vandaag voor het eerst een positiebroek aan gehad. Pff dat is wennen zeg. Ik vind het echt even sjorren om zo'n broek aan te krijgen, net zoals bij een panty (moet ik ook een aantal keer omhoog springen voordat ik niet het gevoel meer heb dat het kruis nog bij mijn knieen zit haha). En dat elastiek bij je maag vind ik ook niet heel erg relaxed. Misschien ligt het aan de broeken? Ik heb er 2 bij H&M gekocht, waren ook gelijk de enige 2 in mijn maat! Er hing echt serieus verder alleen maar maat 34, 36 en 46 , was niet veel soeps! Ik ga binnenkort eens op internet kijken, omdat jullie ook aangaven dat daar veel meer leuks te koop is.

Wij hebben gisteren de nekplooimeting gehad! Alles zag er helemaal goed uit! volgens week krijgen we de officiele uitslag, dan zijn namelijk ook de bloedwaarden binnen. Lengte van het kindje mat ze nu op 5,5 cm, en dat kwam overeen met 12 weken. Daar zat ik gelijk ene beetje over te stressen, want ik was gisteren 12+4 , maar ze zei dat ik me daar helemaal geen zorgen over hoefde te maken, en dat het rond de 12 weken heel normaal is dat het kindje even groeit, stopt, en dan weer groeit. Dus nou goed, dat houd ik maar in mijn hoofd! Bij ons niks over het geslacht gezegd, is nog ook te vroeg denk ik! 'Afwachten dus tot de 20 weken echo nu. Dat duurt nog iets minder dan 8 weken, half maart, lijkt nog mijlenver weg! Als we echt te ongeduldig worden maken we een afspraak voor een geslachtsbepalende echo, maar dat zou dan pas met 18 weken kunnen omdat we daarvoor op vakantie zijn.

Wat betreft veranderde smaak: ik kan echt niet meer tegen soep! Eigenlijk geen enkele soep, maar van de geur van erwtensoep en aspergesoep ga ik echt bijna over mijn nek, iew! Verder heb ik ook niet zoveel trek meer in avondeten, vind het echt lastig om elke avond iets te bedenken om te eten. Verder nog niet iets gevonden waar je me 's nachts opeens voor uit bed kan halen . Nou had ik dat sowieso al niet, maar geen echte cravings nog ofzo

@facebook/whatsapp: lijkt me allebei leuk! Ik heb denk ik enige voorkeur voor whatsapp, zoals tweetje zegt is dat wel lekker snel, dus doe je makkelijker denk ik. Ik zit dagelijks meer dan 2 uur in de trein, dus tijd genoeg haha. Grotere berichten op facebook plaatsen met mijn telefoon doe ik dan weer iets minder snel omdat ik dat wat meer gepriegel vind om mijn telefoon.
Wat fijn dat er allemaal goede termijnecho's zijn geweest! Ik kan niet wachten tot de geslachtsbepaling over 1,5 week. Wil graag al shoppen maar echt veel leuke neutrale dingen kan ik niet vinden. En dan kunnen we ook meer een voorstelling maken hoe we kamer gaan inrichten etc

@tweetje: ik vraag me ook weleens af van oei hoe gaat dat straks met 2 kinderen. Vooral als zoontje inderdaad constant aandacht vraagt. En ik zit met hem op peuterzwemmen en muziekles. Hoe ga ik dat straks regelen met een tweede kindje, oppas ofzo dan maar?

@girl83: fijn zulke positieve reacties. Nu kan je er lekker met mensen over praten

@eten: eindelijk is mijn drang naar snaai weg en heb ik weer meer zin in fruit en groente etc. Dan lukt het me weer om gezonder te eten. Ik heb zo'n zin in sushi (met rauwe vis) en in filet americain of een lekker rood biefstukje. Natuurlijk net de dingen die ik niet mag :s

@buik: mijn broeken beginnen nu wel strak te zitten. Vind het vrij laat want volgens mij was met vorige zwangerschap veel eerder hihi. Ik heb al best een buikje maar mijn baarmoeder zit ook al hoog.

@fb/app: ik vind app altijd wel lekker snel maar heb al vaker gehad dat vooral in groepsapp er soms zoveel getypt wordt dat de hele tijd je telefoon af gaat en je het amper kan bijlezen. Mijn voorkeur gaat uit naar fb. Ik meld dan gewoon aan met mijn normale fb. Vind dat geen probleem. Maarrrrr hoor wel wat jullie het liefste willen

Morgen ben ik precies 14 weken dus officieel in het 2e trimester. Jippieeeee
anoniem_637366e91c27f wijzigde dit bericht op 18-01-2015 11:00
Reden: Spelling
% gewijzigd
Leuk dat er weer geschreven wordt!

Sushi al 14 weken, gaat echt snel, jullie kunnen bijna geslacht gaan weten en shoppen, leuk!

Sizzie aan de positiebroek, haha grappig hoe je erover vertelt, dat met die panty's herken ik wel

Viva al druk op de social media, jammer maar begrijpelijk, het kost allemaal tijd he

Heeft iemand een onherkenbaar mailadres om gegevens uit te wisselen of hoe werkt dit het handigst? Mss kunnen we fb en WA aanmaken en dan zien wat leukste werkt? Het is mij om het even.
@vivachantal: snap wel dat het veel wordt dan idd. Maar gaan we hier nog schrijven dan als we toch al een app of fb groep hebben?

@tweetje en sizzie: nee geslacht zelf kunnen ze waarschijnlijk ook nog niet zien, net zoals bij jullie. Ze zal dan ook de berekening voor de nub theorie moeten doen, dat kan tussen de 12 en 14 weken geloof ik.. Gaat ze bij ons iig doen alleen volgens mij moet je er wel om vragen. En kindje moet wel goed liggen, maar dat is ook zo bij de geslachtsbepalingsecho.

@sizzie: ik heb van een vriendin wat zwangerschapskleding gehad die zij nog in de kast had liggen. Ook 2 broeken waarbij 1 van de h&m en 1 van Queen Mum, die eerste kan ik voorlopig nog echt niet aan en zit minder lekker maar die 2de kan ik nu (heb nog eigenlijk helemaal geen buikje) al gewoon aan en zit erg lekker, kan me voorstellen dat ik die ook zonder zwangerschap zou dragen hahaha. Herken daarbij ook echt niet het sjorren dus denk wel dat het onwijs verschilt per merk.

@sushi: snap dat je niet kan wachten tot je het geslacht weet! Ik ga ook nog maar niet shoppen, zoveel leuker als we het weten :D Ik denk dat ik dan los ga hahaha. Volgend weekend gaan we ook naar Babypark om beetje ideeen te krijgen voor babykamers, kinderwagens uit te testen etc.

Snap trouwens helemaal wat je bedoelt met zin hebben in dingen die niet mogen. Heb ook zooooo'n zin in rood vlees en vooral sushi! Maar dat had ik al verwacht want ben normaal verslaafd aan sushi haha.

@kwaaltjes: nog steeds eigenlijk niets, alleen veel last van maagzuur. Hebben jullie dat ook? Heb er normaal al snel last van maar nu helemaal. Maar ja, genoeg om daartegen te nemen wat ook gewoon mag. En loop onwijs te hoesten en verkouden maar enige wat daar tegen helpt volgens de apotheek is codeine en dat mag niet...

@fb/app: op zich maakt mij niet uit wat het wordt maar snap een aantal wel dat app makkelijker/sneller gaat. Sushi snap ik ook wel maar je kan natuurlijk de meldingen voor die specifieke groep 8 uur, 1 week of 1 jaar op stil zetten. Dan kan je op je eigen momenten rustig bijlezen.

@9maandenbeurs: iemand hier al eens geweest? Kennis die absoluut niet van de babydingen is, raadde dit toch onwijs aan. Zij had verwacht dat het verschrikkelijk was maar vond het heel handig. Dus waarschijnlijk ga ik wel met een vriendin haha.

@sporten: meer mensen die hier trouwens erg van sporten houden en nog doorgaan? Ik hou normaal wel van wat sporten zoals bootcamp, mountainbiken, etc. die ik nu maar even laat. Doe nog wel genoeg maar denk dat ik binnenkort ga starten met zwangerschapsyoga en Mom in Balance. Eerste wordt ook vergoed door mijn verzekering :D en 2de is toch soort van bootcamp alleen dan goed aangepast op zwangere vrouwen. Heb gehoord dat het nog steeds wel goed intensief is dus niet alleen beetje wandelen.

Zo, dat was het weer voor nu... Fijne zondag meiden!
Zullen we anders dan app aanmaken? Denk dat de meesten liever dat hebben. Dan kan ik de meldingen uitzetten inderdaad. Als (bijna) iedereen dan op de app zit zal ik hier weinig/niet meer posten denk ik

@girl83: leuk bij babypark kijken. Daar hebben ze zoveel. Wij hebben dus al een wagen maar denk dat we nog een duowagen erbij kopen voor als ik alleen met de 2 kindjes op pad ga. Ik ben ook dol op sushi, vandaar mijn naam haha.

@kwaaltjes: ik heb helemaal geen last van maagzuur. Heb gehoord dat vla ertegen werkt. Vervelend dat hoesten ja. Je zou ook wat homeopatisch kunnen nemen. Dit mag meestal wel met zwangerschap.

@9 maanden beurs: mij lijkt het veel te druk en niet echt iets voor mij. Ik ben meer van het natuurlijke dus ik ga in juni naar de Ouders Natuurlijk beurs. Maarrrr mijn beste vriendin weet sinds 2 dagen dat ze ook zwanger is en zij wil graag met mij gaan dus ik ga toch maar haha

@sport: ik deed aan hardlopen maar door gebrek aan energie mee gestopt. Nu ik me meer energieker ga voelen wil ik wel weer iets gaan doen. Ik denk sowieso zwangerfit maar dat is vanaf 20 weken
anoniem_637366e91c27f wijzigde dit bericht op 18-01-2015 11:15
Reden: Aanpassing
% gewijzigd
Prima plan, app aanmaken!

Kunnen we hier afgeschermd berichten naar elkaar sturen?

Ben de rest vd dag op pad, maar ben benieuwd! Kunnen we wat opener vertellen (zo voelt het voor mij tenminste )
Je kan privé berichten naar elkaar sturen als men dat aan heeft staan. Ik heb het aan staan. Ik wil de groep wel aanmaken anders, dan moeten jullie nr even sturen.
Gedaan! (Vanmiddag vanaf mobiel, hopelijk goed gegaan)
Zou ik hier ook mee mogen schrijven? Ik zit in een ander topic al in de tabel maar ik vind het wel leuk om wat meer actiever te lezen en schrijven.

28 juli verwacht ik een meisje 💓 Wij wisten dit al met 12 weken ivm de Nipt test. Gelukkig ziet ze er ook gezond uit. Ben dus al begonnen met roze shoppen ook al had ik me voorgenomen hier nog even mee te wachten. Niet gelukt.. Haha!

Buikje is nog niet te zien of voelen, ben heel benieuwd wanneer dat gaat komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven