Gezondheid alle pijlers

Kriebelhoest..!!

07-01-2015 15:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een hardnekkige kriebelhoest en die houd me ook uit m'n slaap.! Om gek van te worden, iemand hier die de oplossing heeft? Mis iemand met een oma's recept wat helpt? Wil zo graag vanacht lekker slapen.....
Ja, de huisarts bellen voor codeïnetabletjes. Werkt veel en veel beter dan al die lapmiddeltjes van de apotheek.
https://omaweetraad.nl/gezondheid/hoesten

Blijkbaar heeft oma ook een website
Doen ze hier altijd zo moeilijk over. Maar ga ik morgen wel doen als er niks anders opzit. Deze zijn zeker alleen via de huisarts te verkrijgen?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 januari 2015 @ 15:09:

Ja, de huisarts bellen voor codeïnetabletjes. Werkt veel en veel beter dan al die lapmiddeltjes van de apotheek.Codeïne zit ook in Trachitol tabletjes die je bij de apotheek kan krijgen (in het oranje/paarse doosje :P)
Die van oma's website ga ik proberen... En idd zooi van de drogist helpt gewoon niet...
Darolan helpt echt. Verkrijgbaar bij apotheek zonder recept.
Haal ik iig trachitol...
De trachitol is een slap aftreksel van de codeïnetabletten van de huisarts. Daarom zijn die ook alleen verkrjgbaar via de huisarts
En daralon... Ik moet echt slapen vanavond.., ben zo moe....
Bedankt iig....
Vriend heeft dit ook vaak en is de laatste tijd nogal opgetogen over bisolnex duo tabletten oid. Gewoon drogisterij zooi, maar eindelijk iets dat helpt!
Ga nu naar de drogist...
Ik ken het, heb ook 2,5 week zo als een blaffende zombie rondgelopen.

A vogel keelspray was het enige, icm met ibuprofen wat een beetje hielp. Sterkte!
Thnx.., vanacht rechtop op de bank zitten slapen.. Niet echt ideaal... Maar anders hele gezin wakker...
Gorgelen (of hoe je dat ook schrijft...) met zoutwater oplossing.

Tip van iemand hier en t hielp echt goed tegen kriebel en pijn.

Beterschap!
quote:wausss schreef op 07 januari 2015 @ 15:10:

Doen ze hier altijd zo moeilijk over. Maar ga ik morgen wel doen als er niks anders opzit. Deze zijn zeker alleen via de huisarts te verkrijgen?Mijn moeder bestelt altijd extra codeine en zo kan ik er ook wat krijgen.Echt oudere mensen krijgen wel alles gelijk voorgeschreven van de HA..
quote:miedo schreef op 07 januari 2015 @ 15:29:

[...]

Mijn moeder bestelt altijd extra codeine en zo kan ik er ook wat krijgen.Echt oudere mensen krijgen wel alles gelijk voorgeschreven van de HA..Belachelijk. En wat een dikke onzin trouwens.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 januari 2015 @ 15:33:

[...]

Belachelijk. En wat een dikke onzin trouwens.
quote:miedo schreef op 07 januari 2015 @ 15:34:

[...]

Waarom, omdat ik weet waar ik het over heb?
Hoi,

Ik las ergens een tip die goed schijnt te helpen je voetzool insmeren met vicks vaporup ik weet het het klinkt vreemd maar het schijnt te helpen. tegen kriebelhoes. Oja dat ging rond op Facebook dat artikel. Goed heet stomen met rhinocaps wil ook wel helpen via de keel inademen. en rechtop slapen het klink niet fijn maar dat vind je vanzelf wel fijn als je tenminste zou kunnen slapen.

Heel veel sterkte
Ik heb het ook, word er helemaal gek van. Verder niet ziek alleen die k*t kriebelhoest. Zit hele nachten op. Te blaffen als een zeehond.

Ik heb dit vaker gehad en weet dat codeïne (ook in hoeveelheden van 4 tabletten in 1x) niet helpen, voeten heb ik al twee nachten ingesmeerd, helpt niks, dropje helpt eventjes, net als kopje thee, totdat ik weer in bed lig.
quote:winkelfanaat schreef op 07 januari 2015 @ 17:05:

Ik heb het ook, word er helemaal gek van. Verder niet ziek alleen die k*t kriebelhoest. Zit hele nachten op. Te blaffen als een zeehond.

Ik heb dit vaker gehad en weet dat codeïne (ook in hoeveelheden van 4 tabletten in 1x) niet helpen, voeten heb ik al twee nachten ingesmeerd, helpt niks, dropje helpt eventjes, net als kopje thee, totdat ik weer in bed lig.rook je ook dan?
Waarschijnlijk is de luchtvochtigheid te laag. De tip die ik 2 weken geleden kreeg was 2 natte handdoeken opelkaar over de radiator hangen in de slaapkamer. Vergeet niet de cv aan te doen. Dan kan dat mooi verdampen, waardoor de luchtvochtigheid omhoog gaat. Sindsdien hebben wij geen kriebelhoest meer.

Toevallig kijk ik nu naar een luchtbevochtiger, want ik heb liever de cv niet aan in de nacht.
Een Smintje (of andere suikervrije mondverfrisser) in je wangzak. Mag ook een wybertje of pottertje zijn maar die zijn slecht voor je tanden. Helpt mij altijd prima!

En gebruik je misschien neusspray (van die xylometa...... rommel)? Ik krijg vaak kriebel als bijwerking daarvan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven