Initialen I.K., raar of eigenlijk wel leuk?

29-07-2008 12:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben nu 20 weken zwanger van mijn 2e kindje, volgens de pretecho een meisje. Ik heb nu namen in mijn hoofd die bij elkaar dus I.K. als initialen hebben. Dan wordt het dus I.K. Jansen (bij wijze van). Komt dit raar op jullie over of zie ik spoken?

Alvast bedankt voor jullie mening!

groetjes, Marit
Ik vind I.K. nou niet bepaald een combi waar je je druk om moet maken. Vieze woorden, vloeken, dat soort dingen zou ik vermijden. Maar S.S., J.R., S.M., M.A.X. voor iemand die geen Max heet of I.K. vind ik gewoon normale initialen, waar ik echt niet over na zou denken verder.

G.V.D., K.U.T. en L.U.L. vallen in een heel andere categorie. Dat zou ik inderdaad niet doen. Maar daar zit wel een heel andere lading aan dan aan zoiets als I.K. hoor!
Bij SM denk ik aan die prachtige auto van Citroën
Ik zou I.K. ook gewoon doen hoor. Wel goed dat je erover nadenkt. Hebben wij ook goed gedaan. Inderdaad om rare combi's te voorkomen.

De initialen van mijn zoon zijn nu D.J. en dat is weer grappig omdat mijn man DJ is als "bijbaan". We wilden hem nl in de tweede naam vernoemen naar de beide overleden oma's en kwamen op een J uit.

Onze achternaam begint met een S. dus veel dingen waaren al uitgesloten (SS, NS, PS etc.)
Waarom zijn NS en PS raar dan?

Ik zie het ook vaak niet zo hoor, I.K. lijkt mij niet raar, andere combinaties ook niet. NSB, KUT en dat soort woorden vermijden lijkt me voldoende
Ik vind S.S. ook niet raar hoor. Ik vind het nogal vergezocht om daar alleen díe associatie bij te hebben. N.S. en P.S. vind ik ook niet raar hoor. Als je dat soort afkortingen al raar vind als initialen, dan kun je volgens mij bij álles wel een (negatieve) associatie verzinnen.
AB - antibiotica

KM - kilometer

JP - Balkenende

HP - Harry Potter (zelfde lijn als JP )

AM - 's ochtends vroeg

Enzovoort
Ooit eens de naam W.C. Bij de Weg tegengekomen. Vroeg me af wat die ouders dachten???

On-topic: I.K. vind ik leuk staan.
Sinds ik getrouwd ben heb ik de initialen IK

We hadden het er op het werk over er was een meisje en zij had EC als initialen..... en ik amerika als je dat uit spreekt kotm er EASY uit...... voor een meisje dat er nog al dellerig uit ziet .... is dat nog al grappig....
Oh Dutch, ik dacht dat dat je Hollandse achternaam was!
Mijn neefje heeft als initialen B.H. (waarvan H de achternaam is)...
Wen,...hollandse was IP hahaah

trouwens een beetje offtopic als ik de jongens op haal moet ik in ween boek de tijd noteren ..voor het bladje waar bijn zoon op staat zit een jongentje met achternaam KUT (geen grapjes)

Evan KUT heet hij,...hopelijk blijft ie in amerika wonen, en hopelijk duurt het nog heel lang voordat mijn kleine man er achter komt dat het ook een nederlands woord is hahahah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven