Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Oke Barbera, geen bloed geeft moed!!

Ik duim voor je.

En ook voor marinde natuurlijk want jouw NOD komt er dus ook aan!

En natuurlijk duim ik voor iedereen hier!
Barbera: geen bloed is inderdaad moed! Je houdt de spanning er wel in hoor.

Vandaag is/was ook mijn NOD.... Natuurlijk kon ik gisteravond de spanning niet langer aan en heb ik een testje gedaan. Helaas negatief. Flink balen want me lichaam heeft me dus enorm voor de gek gehouden deze maand. Vanmorgen ongesteld geworden dus op naar de volgende ronde! gisteren best wel even flink gebaald dus een lekkere wandeling gemaakt met vriend en lekker een ijsje gehaald voor de troost. (eten doet altijd goed ;))

Positief gezien: alles doet het met 100mg en heb een keurige cyclus van 33 dagen. We gaan gewoon verder en eigenlijk nu ik weet dat alles het doet wil ik me er minder mee bezig houden.

Ik trek me daarom, zoals ik er nu over denk, een beetje terug van het forum omdat ik denk dat dat beter voor me is. Meelezen doe ik af en toe nog wel omdat het toch 'mijn lieve cluppie meiden' is waarvan ik graag wil weten hoe het ze vergaat. Reageren zal ik denk ik nog minder....sorry!

Allemaal heel veel succes verder en ik blijf af en toe meelezen!

Natuurlijk ook bedankt voor alle fijne, meelevende en steunende reacties de afgelopen tijd.

Dat alle namen maar snel groen mogen kleuren!

Veel liefs,

Sannieme
@Sannemie: Oooh, wat jammer, natuurlijk dat je toch ongesteld bent geworden maar ook dat je hier wat minder zal komen schrijven. Houd je taai he meid, en kom je ons nog wel vertellen als het raak is!

@Barbera: toch al hartstikke goed dat je een eisprong hebt gehad. Ik blijf voor je duimen hoor, mooi motto: geen bloed geeft moed!! hihi.

@Ook voor jou Dory! Spannend hoor!

@Marinde: ik duim ook voor jou op een grote verassing zondag!

@Doenja: bedankt voor het bijwerken. Weet idd wat een werk het is altijd. Als je wilt wil ik het als ik terug ben wel weer van je overnemen hoor. Succes met de nieuwe ronde trouwens!!

@Shinzy: jij ook succes!

Hier heb ik weer hetzelfde kwaaltje als twee weken geleden (bruin slijm bij het afvegen). Durf geen eens een licht rokje aan te doen, maar het zet waarschijnlijk toch niet door :( Ach ja, ik schrijf het allemaal op voor de gyn eind oktober.

Dit weekend vroeg een vriendin mij om raad. Ze was altijd erg regelmatig ongesteld sinds stoppen met pil en nu paar dagen overtijd maar toch een negatieve test. Ze vond het wel rot dat ze mij om raad vroeg, vanwege onze situatie. Moet eerlijk zeggen dat ik er totaal geen moeite mee had en juist super hoop dat ze binnekort wel positief test. Toch weer positief van hier zitten, dat ik toch een beetje afstand leer nemen van mijn eigen situatie.

maar... eind oktober natuurlijk met goede moed verder. Ook man krijgt het er een beetje moeilijk mee, zijn woorden deze week: "iedere keer als ik mensen met een kinderwagen zie lopen, denk ik: waarom zij wel en wij niet?" en "ik denk dat ik echt jaloers word als * en * straks zwanger zijn"..

Echt sneu. Tja, ik heb het hier heel druk met allerlei andere dingen en hij zit daar maar thuis te piekeren...

Nou meiden, sorry voor alle details.

Jammer dat het hier steeds rustiger wordt. Maar ik kan me goed voorstellen hoe jullie je voelen hoor. Misschien dat je er door het forum juist te veel mee bezig bent.

Ik blijf in ieder geval nog even meeschrijven..

Take care!
Daantje, het bijhouden van de tabel is geen probleem hoor(misschien dat het wat lastiger gaat worden als ik straks een nieuwe baan heb), maar voor een leeftijd heb ik bedacht em niet aan te passen.

Sannieme, jammer dat je je terugtrekt, maar wel te begrijpen. doe het maar lekker rustig aan en sterkte ermee.
Even een vraagje snel tussendoor, ik zou morgen ongesteld moeten worden (na slikken van Duphaston). Alleen het begon gisteren al, goed nieuws dacht ik, maar eigenlijk ziet het er helemaal niet normaal uit. Geen rood bloed, maar meer bruin/zwarte klonten (sorry voor de onsmakelijke details). Nou moet ik op cyclusdag 2 beginnen met Clomid, maar weet niet of dit nou wel of niet telt als ongesteldheid. Omdat er hier een religieuze feestdag is en morgen weekend kan ik ook de gyneacoloog niet bellen. Heeft iemand advies?? Help!

Ik zal vanavond thuis alles bijlezen en op iedereen reageren. Zag al snel dat er heel wat NOD's aan zitten te komen, spannend!
sannieme, ik snap je wel hoor! ik voel me ook veel beter nu ik er minder mee bezig ben en er voor mezelf minder druk op leg. wel jammer dat we je hier wat minder zullen zien! laat je af en toe nog even weten hoe het met je is? sterkte en rust lekker uit!

sanne, tja, das altijd lastig he? volgens mij telt het pas als dag 1 als je echt bloedverlies hebt. dus dat bruinige,..ik weet t niet. is het weinig of veel? bij mij is de 2de dag altijd heftig met bloed en ook die klonters. hoop dat iemand je hier nog verder kan helpen!
@Sanniene, begrijpelijk dat je even wat afstand neemt. Succes en ik hoop dat je snel zwanger bent!

@Sanne, voor zo ver ik weet, ik dag 1 de dag dat je echt rood vloeidt. Maar ik vind het zelf ook altijd lastig hoor. Ik heb nu al drie dagen last van wat bruine afscheiding. Tja en het liefst zie je dan ook maar gelijk bloed dan hè. Want dan kunnen we vol goede moed weer een nieuwe ronde in stappen..

@Daantje, heel verstandig dat je alles opschrijft! Kun je in oktober gelijk weer beginnen!

lfs
Ben zojuist ongesteld geworden Weer een tegenslag. Morgen maar weer zh bellen voor afspraak echo. Het voelt nu echt wel dat mijn kansen aan het minderen zijn. Dit wordt IUI ronde 4, en ja wat te doen na 6 iui pogingen? Ik ben zo vreselijk bang voor de emotionele belasting van IFV.. Ik wil daar nog helemaal niet over nadenken, maar het voelt alsof het nu wel heel dicht bij komt.

Sorry voor dit emo-bericht. Waarschijnlijk voel ik me morgen weer wat beter en vrolijker.

lfs
Dory

Wat jammer dat het nu toch is doorgebroken, ik kan me je angst goed voorstellen. Misschien lukt het de komende maand. En als het uiteindelijk toch zo ver komt dan je met IVF moet beginnen, dan gaat je dat lukken hoor! Je hebt 3 kinderen gekregen,je bent 33, je hebt een scheiding meegemaakt, je hebt dus echt wel voor hetere vuren gestaan!

Ik troost mezelf vaak door te denken aan al die andere vrouwen die dit hebben doorgemaakt, en zij konden het ook, dus waarom zou ik er aan onderdoor gaan?

Liefs en nog een dikke
@ Dory, meid, wat rot voor je! Dikke . Laat de tranen maar even goed lopen en daarna op naar de volgende poging. Zie het maar zo, je hebt nog kansen met IUI, het is nog niet voorbij! En als je wel IVF moet, dan zijn de slagingskansen daarvan heel groot, dus het komt echt allemaal wel goed. Ik denk aan je!

@ Sannemie, goed dat je je terugtrekt. Het forum vergroot de spanning inderdaad toch wel een beetje. Maar ik vind het ook erg fijn om ervaringen te kunnen delen en te weten dat ik niet de enige ben die hier mee zit. Je bent altijd welkom als je er weer zin in hebt. En anders, heel veel succes, laat je het ons weten als je zwanger bent?

@ Barbara, that's the spirit! Als anderen het kunnen, kunnen wij het ook!

@ Felientje, hoe is het nu met je? Ben je trouwens nog begonnen aan het schrijven van je boek?

@ Marinde, ga je het nog volhouden, dat wachten tot zondag? Ik duim voor je!

@ Daantje, heb je het nog naar je zin in Amerika. Ach, als je het zo druk hebt, vliegt de tijd ook he. Wel rot voor je man inderdaad, zeker als er zoveel mensen in de omgeving zwanger raken of al kleine kinderen hebben. Mijn man maakt zich er ook druk over, hij is nu 34 en echt klaar voor. Misschien moeten we een forum voor hun oprichten

@ Shinzy, wat dapper van je dat je geen fm gaat laten doen deze maand. Snap het ook wel, maar ik ben iedere keer zo nieuwsgierig om te kijken hoe ver het is. Al is de teleurstelling of de opbouw naar de NOD wel emotioneel, dus hopelijk heb je daar dan minder last van deze keer. Blijf je nog wel schrijven hier?

@ Ker, ben je alweer begonnen met prikken? Waar zit je nu in je cyclus?

@ Doenja, hoe gaat het met de Clomid, geen bijwerkingen?

Bij mij is de bruin/zwarte prut nu bijna helemaal opgehouden, na 2 dagen. Ook geen buikpijn of iets, lijkt wel of de Duphaston zijn werk niet heeft gedaan. Heb zondag weer een afspraak, had uitgerekend dat ik dan eigenlijk al op dag 5 had moeten zitten, maar dat is dus helaas niet zo. Baal er best van, dat ik niet zomaar zwanger raak dat wist ik al, maar dat ongesteld worden nou ookal niet wil lukken. Voel me een beetje een loser....

Trouwens, ik las net dat Angelina Jolie haar tweeling heeft gekregen door IVF. Dat ze gezond is en op de normale manier zwanger kan raken, maar dat ze niet die stressvolle periode wouden doormaken van wel/niet zwanger en dat ze graag een tweeling wilden, dus IVF hebben gedaan.

Kunnen jullie je dat voorstellen, dat je daar vrijwillig doorheen gaat? Ik kan het eigenlijk niet geloven. Kan natuurlijk best zijn dat het ook bij hen niet lukte en daarom IVF, of dat het toevallig een tweeling is geworden en dat hele IVF verhaal onzin is. Maar aan de andere kant, geloof wel dat beroemdheden vaak rare dingen doen. Maar nogmaals, wie gaat er nou vrijwillig IVF doen? Dat is toch hartstikke zwaar....
Dory, wat balen dat het is doorgezet.

Sanne, dat verhaal had ik nog niet gehoord van angelina, lijkt mij ook niet iets waar je vrijwillig aan begint, IVF dus ik vraag me af wat er waar van is.

vandaag laatste 2 tabletjes clomid ingenomen deze ronde!! ik hoop de allerlaatste keer.

ik heb wel last van opvliegers deze keer, dacht eerst dat het kwam door de hitte, maar de airco staat op 20 hier dus dat kan het niet zijn.

nu ga ik op weg naar a'dam voor een solicitatiegesprek en dan lekker weekend houden!!!!

Prettig weekend allemaal
dory:

hier een vreemde ontwikkeling. ik heb sinds gisteravond het gevoel alsof ik tegen mn eisprong aanzit! das raar natuurlijk, want die had al lang moeten zijn geweest. maar ik voelde heel duidelijk hetzelfde gevoel tijdens het klussen, en nu al de hele dag. dat drukkende gevoel alsof er iets op knappen staat. hij zou natuurlijk veel later kunnen zijn, omdat de 100 mg gewoon niet goed zijn werk heeft gedaan, maar sjemig,..dan moet ik nog 2 weken wachten voordat ik met 150 kan beginnen of wel/niet zwanger ben!!! hoop dus dat het gewoon een beginnende ongestelheid is of........!!

pfffffff,..word er soms wel eens moe van hoor!
@Barbera, erg jammer dat er geen goed nieuws is, maar de kans is natuurlijk nog niet helemaal geweken zolang de ongesteldheid nog niet aanbreekt.i

@Dory, ook voor jou veel sterkte, zorg dat je weer kracht vind om weer positief aan een nieuwe ronde te beginnen!

@Sanne, hopelijk kunnen ze zondag bij de controle meer vertellen over je onzekerheid.

Hier gaat het ook erg vreemd. Ik zou deze maand even helemaal niks gebruiken. Laatste ronde clomid 150 gehad maar daar was 1 eitje die wel verder groeide maar niet genoeg. Op dag 19 laatste controle gehad (10,7 mm, dus erg klein) maar opgehouden ervan uitgaan dat het niks meer werd. Maar nu eigenlijk cd 43 ben ik ongesteld geworden??? Ik snap er helemaal niks meer van. Zou dat met de laatste clomid behandeling te maken kunnen hebben, dat het eitje heel langzaam toch is doorgegroeid en gesprongen?

Ik zou eigenlijk volgende week beginnen met provera, maar nu moet ik eerst een maand afwachten of moeder natuur misschien zijn werk doet, anders over 4 weken weer met provera beginnen en dan alsnog spuiten. pff wat een gedoe. Ben heel blij dat ik toch een cyclus heb gehad na een jaar, maar doordat het ziekenhuis vakantie heeft kan ik niet meteen met eigen cyclus gaan spuiten......
tis echt komkommertijd zeg,.......
Goh, er is hier echt niets te doen, is het soms lekker weer in Nederland
vanmiddag was het lekker weer sanne, maar nu betrekt het helemaal, en t wordt ook fris. dusse,..meiden,kom gezellig kletsen joh! haha!
Ha meiden,

Zul je altijd zien he? Hebben we net vanmiddag 3 drogisterijen gehad voor we de zwangerschaptest vonden die we wilden hebben (eentje die al reageert een hCG van 12), wordt ik vanavond ongesteld. Helaas.

Maar... het is de eerste menstruatie die niet is opgewekt door primolut sinds 1,5 (!!) jaar. Dus das dan wel weer mooi.

Maar helaas dus weer geen groene balk erbij in de tabel.

Op naar de volgende ronde dan maar!

Ker, wat raar... Maar inderdaad wel fijn dat je nu zonder provera ongesteld bent geworden.

Doenja, hoe ging je sollicitatiegesprek?
Barbera, jammer dat het doorgebroken is maar wel super dat het uit zich zelf is gekomen.

Mijn solicitatie ging goed, ik mag zelfs komen voor de 2de ronde.

nog meer leuk nieuws, vandaag om 14.40 uur in mijn neefje geboren, hij heet jessie en het is echt een snoepie, heb net een kwartier met hem op mijn schoot gezeten.
Doenja, wat een goed nieuws allemaal!

Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Wat mooi he? Zo'n pasgeboren babietje, dan weet je ineens weer waarom we dit allemaal doorstaan he?

Wij zijn gisteren op kraamvisite geweest en ik moet zeggen dat ik het enorm motiverend vond, gaf me echt even een 'boost' om er weer volop voor te gaan!
Gefeliciteerd Doenja, met je neefje en succes met het volgende sollicitatiegesprek!

Barbara, zo gaat dat nou altijd he, dagen zit je te wachten en net als je hoop begint te krijgen, bham, ongesteld. Nou ja, in ieder geval wel super dat het uit zichzelf is begonnen.

Hier is het allemaal nog een tikje verwarrende geworden. Omdat ik dus nog steeds niet ongesteld ben geworden, ben ik of zwanger of mijn hormoonhuishouding is zo in de war dat zelfs Duphaston het niet geregeld krijgt. Wat wel gek is, want in maart heb ik ook Duphaston geslikt en toen werkte het wel. Maar de zwangerschapstest 10 dagen geleden was ook negatief. Dus beide opties lijken onwaarschijnlijk. Moest nu dus weer bloed laten afnemen voor een zwangerschapstest en krijg vanmiddag de uitslag. Als het niet positief is, dan moet ik aan de medicijnen of wachten tot het uit zichzelf begint. Goed, nog een paar uurtjes wachten....brrr.
Nou, niet zwanger dus. Moet nu wachten tot dinsdag en als de menstruatie dan nog niet begonnen is dan aan de Primolut. Heeft iemand daar ervaring mee? Bijwerkingen?

Zit ondertussen al op dag 51, ben er wel een beetje klaar mee...
Hoi Sanne,

Jammer, niet zwanger... Ik heb ontzettend veel ervaring met Primolut (helaas) heb geloof ik al wel 10 kuurtjes geslikt.

Ik moest steeds 10 dagen lang, 3 x dgs primolut slikken, had wel wat last van bijwerkingen; opvliegers en een slecht humeur.

Niet heel erg hoor, maar ik merkte het wel, was altijd weer blij als die 10 dagen voorbij waren.

Succes ermee!
Hoi dames, hier ben ik weer. Heb even een paar dagen de tijd genomen om moed te verzamelen voor een nieuwe IUI ronde. Vandaag de eerste twee tabletten clomid weer ingenomen. En jawel de opvliegers zijn er weer en de misselijkheid ook blèh!

Maar goed, ondertussen weer goede moed bijelkaar geraapt, en deze 4e IUIronde maken we geslaagd!!

@Sanne, wat jammer dat je niet zwanger bent. Ik hoop zo voor je dat je menstruatie nog vanzelf doorbreekt. Ik weet er alles van, dat wachten op je menstruatie. Succes meid.

@Doenja, fijn om weer eens wat positieve berichten te lezen. Zet em op met je twee ronde sollicitatie!

@Ker, toch fijn dat je nu eindelijk een eigen cyclus hebt. Ik wens je alle succes voor de eerst volgende ronde.

Ook alle dames die ik niet benoemd heb, ik verwacht toch echt de komende maand op zijn minst drie blauwe balken!!

Dus zet em op dames!
hoi allemaal.

tijdje stil geweest van mijn kant.

11 juli toch ongesteld geworden. Bah.

2e cyclus clomid 50mg.

in de vakantie toch geklust met clomid.

woensdag nod.

vraag. Sinds de 1e ker innemen van Clomid blijf ik een gevoelige onderbuik en opgezette borsten houden. Is dit normaal met Clomid?

Nu geen trek in koffie en misselijk. Geen pukkels in mijn gezicht. Normaal wel en normaal een droge huid, nu veel vetter.

Als het zo zou mogen zijn en deze het volhoudt dan nog een beetje meer stress. ben vorige week geopereerd aan mijn hand. en driemaal een zware pijnstiller genomen.....

Dan ishet echt een vechtertje.

groetjes en denk aan jullie.... Beppe

voor de tabel leeftijd 36 2e clomid 4e kindje
beppe: ik hoop voor jou op een

gister testje gedaan,..natuurlijk weer negatief. verwacht ook niks anders meer namelijk. denk echt dat ik zondag mn eisprong pas heb gehad,want sindsdien ook zere tepels. op cd 43!! die 100mg doet dus duidelijk zijn werk niet. das dan weer goed om te weten. dus moet nog 2 weken wachten of ik ongesteld word of niet. pfff..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven