Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Upperdepup !

In Groningen is er een hele grote bijgekomen, aan het einde van de Diamantlaan.

Keurig ingericht, vriendelijk personeel.

Ook is er in de Oosterstraat een filiaal van MijnTafel gekomen. Daar kun je als particulier uitstalruimte huren en zelf de verkoopprijs bepalen. De opbrengst is helemaal voor jezelf.

Mijn beste aanwinst van de laatste tijd: een wasopvouwbord voor ¤ 3,00 (mijn kasten zijn nog nooit zó netjes geweest).

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jah, wasopvouwbord is fijn <3 Daar hoef ik gelukkig niet naar op zoek haha, mijn man had er al een toen ik hem leerde kennen. Zo af en toe heeft hij een kastopruimbui, en dan liggen al zijn nerdige shirts ineens weer netjes

Bij ons was de laatste vondst een mooie broek voor mijn man, voor 2,50, en een paar boeken van een euro.
Leuk! Ik had een prachtige lap retrostof voor 2 euro en een paar prentenboeken laatst. Helaas zit er hier maar een kringloop dichtbij waar ik wel eens passeer.

Binnenkort nog maar eens een stad opzoeken waar er een zit .
quote:Snoesje666 schreef op 30 december 2014 @ 21:41:

Upperdepup !

In Groningen is er een hele grote bijgekomen, aan het einde van de Diamantlaan.

Keurig ingericht, vriendelijk personeel.

Ook is er in de Oosterstraat een filiaal van MijnTafel gekomen. Daar kun je als particulier uitstalruimte huren en zelf de verkoopprijs bepalen. De opbrengst is helemaal voor jezelf.

Mijn beste aanwinst van de laatste tijd: een wasopvouwbord voor ¤ 3,00 (mijn kasten zijn nog nooit zó netjes geweest).

[afbeelding]

Geweldige winkel!

Heb er nog een heel leuk vintage rokje gekocht voor 4 Euro (maar ik zag er zoveel leuks! ).

Heb vanmiddag nog een boek gekocht voor 1,50 Euro (bij een andere kringloopwinkel): De grens van Riikka Pulkkinen. Had ik volgens mij ooit ergens op dit forum over gelezen.
Het leuke van MijnTafel is dat er elke week nieuwe verkoopstandjes zijn.

Bij de één kost een (voor school toegestane atlas) 25 euro, een paar kramen verderop 5 euro.

In het centrum van Haren zit ook een MijnTafel, een veel kleiner winkeloppervlak, maar wel een mooi assortiment, minder Koninginnedagmeuk dan de Oosterstraat.
Wat een leuk topic. Krijg spontaan zin om ook weer eens te gaan rondsnuffelen.
Van de week geweest samen met de kinderen, die gingen bij de boeken kijken en kwamen terug met:

- Dolfje Weerwolfje

- Fantasia VI van Geronimo Stilton

- Karlsson van Astrid Lindgren

Boeken gaan hier op gewicht, deze 3 kostten samen ¤2,50. Alle 3 nog zo goed als nieuw! Normaal hebben ze niet van dit soort boeken, meer wat oudere uitgaven, maar nu dus wel. Jongste heeft ook een verrekijkertje gekocht voor ¤0,25 en oudste nog een tasje van Puma voor ¤1,50 en een stripboek van Noortje voor ¤0,25. Zo kunnen ze nog eens wat kopen voor hun zakgeld
Het is hier een kwestie van goed zoeken, want er zit ook veel Action/ zeeman/ oude meuk tussen.

Toppers van afgelopen jaar

Een legging van Joline Jolink, winkelprijs ruim 100 euro, nu voor 1 euro gescoord.

Top van Supertrash voor 4 euro,

Kuyichi jeans voor 4 euro.

Colbertje van Josephine & co 5 euro.

Paul Green ballerina's 2 euro

Jammer dat ze soms nogal overpriced zijn. Voor kerst waren simpele zwarte jurkjes 17,50. Belachelijk duur voor 2e hands merkloze jurkjes.
Volgens mij had Zeeman nieuwe zwarte jurkjes voor 8 of 10 euro.
Ja, snap niet wie die prijzen verzint. En of mensen het ook betalen.

Kringloopwinkel in de buurt verkoopt 2hands merk spijkerbroeken voor 15 euro. Vind ik ook bizar duur.
@snoesje: bedankt voor de tip van de Harense Mijn Tafel.

Ik ga er binnenkort zeker een keertje kijken! (En kopen vrees ik )
Mamamini Groningen, Noorderbinnensingel.

5 euro Geïllustreerde hardcover.

2 euro

2 euro

Bij de kassavitrine lag ook een hele grote zak Lego voor 10 euro. Zelf heb ik er geen belangstelling (meer) voor, maar iemand anders vast wel.

Goede aankopen Snoesje!

Ik heb gisteren ook nog weer gescharreld bij de Mamamini (een andere: Damsterdiep, Groningen).

Heb gekocht:

*Supermooie, nette broek van Mexx: 3,50 Euro.

*Nette laarsjes: 2,50 Euro. Heb nog gezocht naar mankementen ivm de zeer lage prijs, maar ik kan er niets vreemds of lelijks aan vinden, haha.

Ben zeer tevreden!

(Volgende week maar even weer naar de Noorderbinnensingel.....)
Zo leuk is kringloop: mijn man is los gegaan voor mijn verjaardag, en ik heb nu een flinke stapel boeken gekregen.

Oh en zaterdag een leuk jurkje gekocht: zwart, en kant-achtig. Ja, met nog een laag eronder, rustig maar
Snoesje,goede tip van MijnTafel in Oosterstraat.Heb er wat oude posters gescoord (oa uit de 2e WO) voor een prikkie.
Vraag blijft,why is the rum gone?
Vandaag bij kringloop: een mooie winterjas! Paars met bont. Was maar 7,50 geprijsd en bij de kassa ging er ook nog eens 50% af!
Snoesje666 ik zag vandaag dit en moest gelijk aan jou denken: https://www.youtube.com/watch?v=TGLBLSDzuoc

Je was ook naar de Mijn Tafel in Haren geweest, heb je daar ook elpees gezien? Mijn vriend houd van platen en is altijd opzoek naar nieuwe plekken om die de scoren.
2 mokken. Meer tijd had ik niet om te kijken of er nog leuke kleding lag.

Laatste keer een katoenen legging - ongedragen met kaartje er aan. Ligt nu toch weer te koop in de winkel.

Zit zalig.
Leuke video ! Gaat het zó slecht met Kazán zijn carrière ? Vast concurrentie van zijn naamgenoot Klok.

Ik kan me niet herinneren of MijnTafel in Haren elpees heeft. Het aanbod wisselt natuurlijk ook elke week.

Vandaag heb ik tien leesboekjes voor katholiek onderwijs uit 1962 gekocht. "Klaroen" voor één euro totaal bij de kringloop aan de Ulgersmaweg. Ik probeerde een plaatje ervan te googelen, maar dat lukte niet. Het is blijkbaar alleen nog in te zien in vier universiteitsbibliotheken/stadsarchieven ???

Ruik ik handel ?

http://www.worldcat.org/t ... ieke-school/oclc/64184576

Nul hits op marktplaats.

http://www.marktplaats.nl ... categoryId=1465&postcode=

Nul hits op boekwinkeltjes.

http://www.boekwinkeltjes ... oen&overig=&tweedehands=1
Ik kom niet vaak naar de Kringloop in onze stad.Ga daar meer naartoe om af en toe boeken of spelletjes te kopen.

Maar ben zelf ook gek op tweedehands kleding.Ik bestel vaak via een website die kleding,tassen,portemonnaies,accessoires etc...originel uit de jaren 50-90 verkopen.Ze hebben daar erg mooie dingen.

Het leuke ervan is dat ze maar een exemplaar van alles hebben en ik niet 100 keer per dag mijn kleding tegemoet

kom.Uniek zijn is gewoon leuk.
Gisteren kringloop Helperoostsingel: hele leuke leren tas cognackleur van Esprit, volgens mij nog nooit gebruikt: 4,50 Euro.
Tof ! Zulke koopjes doe je het voor.

Snoezekind had vandaag eindelijk zijn kamer opgeruimd, dus was er nu plek voor de wekkerradio. Hij wilde een wekker die hij 's nachts kon zien, maar rode cijfers vond ik te fel, mijn eigen wekker draai ik daarom om.

Deze cijfers zijn een soort beige, veel rustiger.
Vandaag een gebreid jurkje van Sutherland, nieuw- prijskaartje zat er nog aan gekocht.

Daarnaast nog een paar zo goed als nieuwe Replay laarzen met warme voering en een Pieces vest in een kleur die ik al tijden zocht.

Samen nog geen 15 euro.

Dat zijn de koopjes waar ik blij van word :-)
Leuk allemaal! Ik woon op 3 minuten loopafstand van een grote kringloop winkel. Heerlijk, is mijn uitje. Laatst een gave lange ribjas gekocht voor......3,50!
Blije-bij,ik was vorige week nog bij Mijn Tafel in Oosterstraat.Toen stonden er enkele bakken vol met lp's,waaronder ook redelijk wat 'collector items'.Ben zelf vinylfreak geweest,dus daarom viel het me op.Moet overigens wel zeggen dat ik ze behoorlijk aan de prijs vond.
Vraag blijft,why is the rum gone?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven